Paineanturi on korkeapainepuolen putkessa. Oikean runkoaisan päällä liki ahtimen kohdalla. Vaihdettiinko autoosi paisuntaventtiili sinne putkiston ja höyrystimen väliin?
Vuorokaudessa kylmäaineita ei ollut hävinnyt grammakaan, järjestelmä tyhjäksi, paineanturin vaihto(ilmeisesti bemmi korjannut osaa koska oli fyysisesti hieman pienempi tämä oem osa). Kuudennen kerran kylmäaineet sisään, flekti lähti heti päälle normaalisti ja kylmää tulee. Tuntui toimivan täysin normaalisti nyt, pitää ajella ja seurailla.
Nyt alkaa taas mielenterveys olemaan koetuksella, emäntä ja lapsi kyytiin ja taas muutama kymmentä kilsaa toimi hienosti, vartin stoppi ja taaskaan ei kylmää tule, fleksi ei mene päälle. Useampi käynnistys, ei toimi.
Meikäläisellä ihan samat oireet ilmastoinnissa, laitettu suora jännitekin kompuralle ja auto käyntiin ei tule silti kylmää ilmaa, auto sammuksissa myös annettu kompuralle suora virta ja kuulee että magneettiventtiili toimii, paineet ja aineet järjestelmässä. Muutama tunti myös pidetty alipaineessa ja katsottu että ei vuoda silti ei toimi ilmastointi.
Meikäläisellä ihan samat oireet ilmastoinnissa, laitettu suora jännitekin kompuralle ja auto käyntiin ei tule silti kylmää ilmaa, auto sammuksissa myös annettu kompuralle suora virta ja kuulee että magneettiventtiili toimii, paineet ja aineet järjestelmässä. Muutama tunti myös pidetty alipaineessa ja katsottu että ei vuoda silti ei toimi ilmastointi.
HJ..... Älä vielä ala vaihtaan sitä kompuraa en todellakaan usko että siinä on vikaa. Ainakin minun sitä katsoessa se jaksoi imea ja kehittää painetta. Tuota Painetta vaan tulee liikaa kun lauhdutus ei toimi, kun flekti ei pysy pelissä.
Jos kerran tuo paineanturin(kytkimenkään) vaihto ei auttanut vian täytyy olla joko ilmastoinnin ohjainlaitteessa tai johdotuksissa anturilta ohjainlaitteelle. Voi olla myös moottorin ohjainlaitteessa, koska se flektin PWM ohjaussignaali tulee sitä kautta. Ilmastoinnin ohjainlaite keskustelee moottorinohjaimen kanssa tässä kohtaa. Epäilisin johdotusta koska sitä on nysvätty siinä kohtaa kun kytkin on vaihdettu.
Eikös sulla ollut joittenkin muidenkin varusteiden kanssa johdotuksissa ongelmia. Tulee äkkiä mieleen että jossain kohtaa on käynyt joku kupa ja johtoja on päässyt lämpiimään. Lämminnyt johtohan hapettuu mieluusti.
Onko sinulla käryä mitkä oli imu- ja korkeapainearvot tänään kun se tänään painekytkimen vaihdon jälkeen toimi.
HJ..... Älä vielä ala vaihtaan sitä kompuraa en todellakaan usko että siinä on vikaa. Ainakin minun sitä katsoessa se jaksoi imea ja kehittää painetta. Tuota Painetta vaan tulee liikaa kun lauhdutus ei toimi, kun flekti ei pysy pelissä.
Jos kerran tuo paineanturin(kytkimenkään) vaihto ei auttanut vian täytyy olla joko ilmastoinnin ohjainlaitteessa tai johdotuksissa anturilta ohjainlaitteelle. Voi olla myös moottorin ohjainlaitteessa, koska se flektin PWM ohjaussignaali tulee sitä kautta. Ilmastoinnin ohjainlaite keskustelee moottorinohjaimen kanssa tässä kohtaa. Epäilisin johdotusta koska sitä on nysvätty siinä kohtaa kun kytkin on vaihdettu.
Eikös sulla ollut joittenkin muidenkin varusteiden kanssa johdotuksissa ongelmia. Tulee äkkiä mieleen että jossain kohtaa on käynyt joku kupa ja johtoja on päässyt lämpiimään. Lämminnyt johtohan hapettuu mieluusti.
Onko sinulla käryä mitkä oli imu- ja korkeapainearvot tänään kun se tänään painekytkimen vaihdon jälkeen toimi.
Ei tietenkään tässä tapauksessa, kommentoin jörrylle...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Niin ja sen verran vielä nuo muuttuvatilavuuksiset kompurat pystyy testaan auton omasta ohjainlaitteesta riippumattomalla laitteella. Tai paremminkin pystyy testaan sen tilavuutta muuttavan säätösoleinoidin toiminnan. Pystyy ajaan 0% tuotosta 100% tuottoon, muistaakseni 10 portaalla.
Mutta sekään ei onnistu jollei saa flektiä kuntoon. Taikka siis HJ... tapauksessa sitä diagnostiikan kautta näkyvää paineanturin painetietoa kuntoon.
En enään tiedä mitä tekis tai kuka löytäisi vian. Rahaa, aikaa ja vaivaa palanut koko kesän mutta kuntoon pitäis saada ja mielummin ilman yhtään turhaa osan vaihtoa.
Ei ole, anturi vain vaihdettiin ja kylmäaineet sisään ja lähdin ajelemaan hymyssä suin, pari kertaa toimi normaalisti, sit taas vartin stoppi eikä lähde enään skulaan
Comment