[QUOTE=Spetke;3384298]Hetken tuota kerkesin aamulla ihmettelemään.
Katsoin ensin toimivasta E60LCI mallista vertailuksi "mallia" niin siinä kylmenee ainoastaan kompurasta lähtevä paksu putki joka menee sisäkennolle.
Muut putket ovat muiden konehuoneen osien kanssa suurin piirtein samoissa lämpötiloissa. Kun hetken autoa käytteli.
Tässä ongelmatapauksessa kylmenee ainoastaan tämä ohut putki joka menee oikean puolen runkoaisan päällä sisäkennosta ulko kennoon. Muut ovat lämpimiä.
Ulkokennosta kompuraan menevä paksumpi putki taasen kuumenee sen veran ettei siinä oikein paljaita sormia viitsi kauaa pitää? Suorastaan kuumnee helvetin kuumaksi.
Piti sitten hetki autoa käytellä jotta voisi hieman vertailla arvoja niin kun auto oli käynyt muutaman minuutin niin konehuoneesta kuului voimakas jaksottainen muutaman sekunniin niin sanottu pieruääni ja melkoisen pölläyksen päästi samalla, nopealla vilkaisulla päästi ilmastoinnin kaasuja jonkun tiivisteen läpi läheltä kompressoria. Sammutin auton.
Äkkiseltään tuntuisi siltä, että joku siellä tukossa on?
Sähkö flekti ei myöskään pyöri ollenkaan. Silloin kun hetken aikaa järjestelmä puhalsi kylmä niin flekti pyöri.
Tuossa muutamia arvoja ehjästä vertailu autosta:
Tässä taasen ongelma tapauksesta:
[/QUOTE
kyllä hiljaiseksi vetää, ongelman alkuvaiheessa ei ymmärrä tehdä tarkkoja muistiinpanoja edes pääkoppaan. Aloin funtsimaan että oliskohan järjestelmä toiminut ennen kennon vaihtoa kuitenkin kauemmin, niin kauan kuin kylmäaineita piisas. Huhtikuussa ei tarvetta ollut usein kylmää saada niin ei muista tarkasti.
Ainakin kennon ja kuivaimen vaihdon jälkeen aina uusien kylmäaineiden laiton jälkeen kylmää tullut kaksi käynnistys kertaa jonka jälkeen loppuu.
Kenno ja kuivain olivat tietenkin uusia osia.
Katsoin ensin toimivasta E60LCI mallista vertailuksi "mallia" niin siinä kylmenee ainoastaan kompurasta lähtevä paksu putki joka menee sisäkennolle.
Muut putket ovat muiden konehuoneen osien kanssa suurin piirtein samoissa lämpötiloissa. Kun hetken autoa käytteli.
Tässä ongelmatapauksessa kylmenee ainoastaan tämä ohut putki joka menee oikean puolen runkoaisan päällä sisäkennosta ulko kennoon. Muut ovat lämpimiä.
Ulkokennosta kompuraan menevä paksumpi putki taasen kuumenee sen veran ettei siinä oikein paljaita sormia viitsi kauaa pitää? Suorastaan kuumnee helvetin kuumaksi.
Piti sitten hetki autoa käytellä jotta voisi hieman vertailla arvoja niin kun auto oli käynyt muutaman minuutin niin konehuoneesta kuului voimakas jaksottainen muutaman sekunniin niin sanottu pieruääni ja melkoisen pölläyksen päästi samalla, nopealla vilkaisulla päästi ilmastoinnin kaasuja jonkun tiivisteen läpi läheltä kompressoria. Sammutin auton.
Äkkiseltään tuntuisi siltä, että joku siellä tukossa on?
Sähkö flekti ei myöskään pyöri ollenkaan. Silloin kun hetken aikaa järjestelmä puhalsi kylmä niin flekti pyöri.
Tuossa muutamia arvoja ehjästä vertailu autosta:
Tässä taasen ongelma tapauksesta:
[/QUOTE
kyllä hiljaiseksi vetää, ongelman alkuvaiheessa ei ymmärrä tehdä tarkkoja muistiinpanoja edes pääkoppaan. Aloin funtsimaan että oliskohan järjestelmä toiminut ennen kennon vaihtoa kuitenkin kauemmin, niin kauan kuin kylmäaineita piisas. Huhtikuussa ei tarvetta ollut usein kylmää saada niin ei muista tarkasti.
Ainakin kennon ja kuivaimen vaihdon jälkeen aina uusien kylmäaineiden laiton jälkeen kylmää tullut kaksi käynnistys kertaa jonka jälkeen loppuu.
Kenno ja kuivain olivat tietenkin uusia osia.
Comment