Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI mystinen ilmastointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #61
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Se on tukossa koko järjestelmä?
    Voihan se toki ollakkin, mutta mikä epäpuhtaus tuollaisen sitten tukkoon saisi ja mistä kohtaa?:think


    Originally posted by böntti View Post
    Tämä tai sitten puhallinboksin läppien ohjauksessa mekaanista vikaa. Ajoittain toimiminen vois viitata enemmän noihin läppiin, kokonaisuutta kuitenkin vaikea arvioida näin netin välityksellä. Voishan vesiventtiilikin periaatteessa jumia auki:think

    edit. Olitkin jo tuolla kakkossivulla ehdottanut ihkan lämpötilatietojen tarkastelua, tätä ei ilmeisesti ole edelleenkään tehty?
    Ymmärtääkseni tämä on siis hetken puhaltanut jollakin tapaa kylmää ilmaa kun järjestelmä on täytetty uudelleen osien vaihdon jälkeen.
    En kerennyt ihan joka asiaa käydä läpi eilen ehtoolla, pitää yrittää järjestää kalenterista aikaa ja pistää mietintä myssy päähän
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jeppe56
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65
      • Keminmaa

      #62
      Oisko joskus laitettu ilmastoinnin tiivistysaine järjestelmään ja se nyt tukkii paikat?

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #63
        Asiaa tovin mietin. Jos kylmäainepiiri olis tukossa, ei se pystyis tekemään kylmää vaan ainoastaan kuumenis. Jos kierto ei toimi niin tarvittavat kylmäaineen olosuhteenmuutokset jäävät tapahtumatta ja itseasiassa kompressorin tekemä työ ainoastaan lämmittää paikallaan seisovaa kylmäainetta.

        Tässä tapauksessa putket jäähtyy eli kylmää tulee (pysyyhän ne myös kylminä?), vika on siis ilmastoinnin ohjauksessa (ihka, läpät, anturit) tai vesiventtiilissä. Tämä on loogisen päättelyn tulos, ei kuitenkaan absoluuttinen totuus

        Lisää pohdintaa: Meneekö e60 höyrystimeen useampi putki paineventtiililtä? Jos näin niin periaatteessa yks avonainen putki riittää kylmän kehittämiseen mutta ei höyrystimen jäähdyttämiseen? Kuva: http://s349.photobucket.com/user/mee...rBehr.jpg.html
        Last edited by böntti; 09-08-2014, 19:43.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #64
          No jokos se flekti toimii oikein? Muuttiko se koodaus sitä millään tapaa?
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • 0se
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 113
            • .

            #65
            Originally posted by Spetke View Post
            Juu. Minä tuota eilen perjantai iltapäivänä muutaman tunnin ihmettelin ja tutkin.
            Hieman yhteenvetoa:
            Lauhdutin kenno ja kuivain uusittu keulille, expansion valve eli ns paisuntaventtiili uusittu, paineanturi uusittu, kompressori uusittu, 700g kylmäainetta pysyy sisällä, Ihka koodattu uudelleen, ei vikakoodeja.
            Konehuoneessa ohuempi putki (jossa on paineanturi) kylmenee ilmastoinnin ollessa päällä kun kompura kytkeytyy päälle mutta sisälle ei tule edes viileää ilmaa.
            Idrivestä on asetukset pistetty 4palkkia sinistä.
            Kuinka pitkälle ohut putki on kylmä? Kuulostaa että kuivain ruiskuttaa ts.on tukossa.

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #66
              Putki kylmenee, kuski kuumenee.
              F16 M-Sport

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #67
                Originally posted by hj325hml View Post
                Putki kylmenee, kuski kuumenee.
                Minkä lämpöistä ilmaa niistä suuttimista tulee, ulkoilmaan verrattuna? Jos höyrystimelle menevä putki on ja pysyy kylmänä, mutta paluuputki on lämmin, tarkoittaa tämä että höyrystin jäähdyttää ilmaa. Jos suuttimista tulee kuitenkin lämmintä, tarkoitta se taas että lämppärin kennolla kiertää kuuma vesi eli vesiventtiili on auki. Kokonaisvaltainen ihkan livedataluku olis paikallaan, edelleen.

                Toki se höyrystimen osittainen tukkeutuminenkin vois aiheuttaa nämä oireet.
                Last edited by böntti; 10-08-2014, 14:56.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • 0se
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 113
                  • .

                  #68
                  Originally posted by böntti View Post
                  Jos höyrystimelle menevä putki on ja pysyy kylmänä, mutta paluuputki on lämmin, tarkoittaa tämä että höyrystin jäähdyttää ilmaa.
                  Toki se höyrystimen osittainen tukkeutuminenkin vois aiheuttaa nämä oireet.
                  Menevä putki ennen paisuntaventtiiliä (ohut putki konetilassa) on oltava hieman lämmin ja "paluuputki" eli paksumpi putki on oltava kylmä.

                  Itse selvittäisin mistä kohtaa ohut putki alkaa kylmenemään (jos tosiaan kyse on konetilassa olevasta putkesta jossa paineanturi on)

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #69
                    Auto seisoo spetken pihassa odottaen aikaa sen jatkotutkailuun.
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by 0se View Post
                      Menevä putki ennen paisuntaventtiiliä (ohut putki konetilassa) on oltava hieman lämmin ja "paluuputki" eli paksumpi putki on oltava kylmä.

                      Itse selvittäisin mistä kohtaa ohut putki alkaa kylmenemään (jos tosiaan kyse on konetilassa olevasta putkesta jossa paineanturi on)
                      Juu se paisuntaventtili on tosiaan siinä kennon lähellä, sehän on just se kohta missä neste muuttuu kaasuksi eli lämpötila laskee. Lauhduttimen ja venttiilin välinen osuus on toki hieman lämmin.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #71
                        Tässä iltalukemista: http://prodcds.bmwuniversity.com/lib...rol_WB_web.pdf

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by jake2710 View Post

                          Pari hassua sivua
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #73
                            Hetken tuota kerkesin aamulla ihmettelemään.
                            Katsoin ensin toimivasta E60LCI mallista vertailuksi "mallia" niin siinä kylmenee ainoastaan kompurasta lähtevä paksu putki joka menee sisäkennolle.
                            Muut putket ovat muiden konehuoneen osien kanssa suurin piirtein samoissa lämpötiloissa. Kun hetken autoa käytteli.

                            Tässä ongelmatapauksessa kylmenee ainoastaan tämä ohut putki joka menee oikean puolen runkoaisan päällä sisäkennosta ulko kennoon. Muut ovat lämpimiä.
                            Ulkokennosta kompuraan menevä paksumpi putki taasen kuumenee sen veran ettei siinä oikein paljaita sormia viitsi kauaa pitää? Suorastaan kuumnee helvetin kuumaksi.

                            Piti sitten hetki autoa käytellä jotta voisi hieman vertailla arvoja niin kun auto oli käynyt muutaman minuutin niin konehuoneesta kuului voimakas jaksottainen muutaman sekunniin niin sanottu pieruääni ja melkoisen pölläyksen päästi samalla, nopealla vilkaisulla päästi ilmastoinnin kaasuja jonkun tiivisteen läpi läheltä kompressoria. Sammutin auton.
                            Äkkiseltään tuntuisi siltä, että joku siellä tukossa on?
                            Sähkö flekti ei myöskään pyöri ollenkaan. Silloin kun hetken aikaa järjestelmä puhalsi kylmä niin flekti pyöri.


                            Tuossa muutamia arvoja ehjästä vertailu autosta:



                            Tässä taasen ongelma tapauksesta:

                            Last edited by Spetke; 11-08-2014, 17:37.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #74
                              Tuplat
                              Last edited by jake2710; 11-08-2014, 13:34.

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #75
                                Ei näytä painetta nostavan.
                                Uudet tiivisteet tuli varmaan laitettua laihduttimen + kompuran vaihdon yhteydessä.
                                Last edited by jake2710; 11-08-2014, 13:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎