Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI mystinen ilmastointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Eihän tämä lauhduttimen puhallin ole kuitenkin viallinen? Toimii välillä, välillä taas ei :think

    Jotenkin tuntuu toimivan useammin kun kylmäaineet laittaa sisään.
    Ehjä fleksikään kye:n autosta ei toiminut erilailla.
    F16 M-Sport

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #32
      Tuo flektin toimimattomuus on rajattu pois. HJ... flekti toimii toisessa autossa, mutta hänen autossa ei toisen auton flekti toimi.
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #33
        Milläs ja kuka pystyis fleksin toimintaa sääteleviä asioita tarkistamaan?
        F16 M-Sport

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          #34
          Lci mallissa kompura on jo erikoisempi ja tähän autoon rastitettu joku co2 liittyen kompuraan.
          Oiskohan niin että flekti lähtee päälle kun kompurakin lähtee päälle, ei vaan turhaan pyöri, kompura tiensä päässä kuitenkin?
          F16 M-Sport

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #35
            Minä en edelleenkään usko että se vika on kompressorissa, vaan kyllä siellä on jostain sähkö/elektroniikka häikkää, koska näyttää sen paineenkin testerin kautta erittäin ihmeellisesti yhtäkuin väärin.
            Ja kun siinä ilmastoinnin toiminnassa on erittäin oleellista saada nuo paineet pysymään oikeilla alueilla. Jotta saadaan aikaan olomuodonmuutoksia tuohon R134ahan.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by kye View Post
              Minä en edelleenkään usko että se vika on kompressorissa, vaan kyllä siellä on jostain sähkö/elektroniikka häikkää, koska näyttää sen paineenkin testerin kautta erittäin ihmeellisesti yhtäkuin väärin.
              Ja kun siinä ilmastoinnin toiminnassa on erittäin oleellista saada nuo paineet pysymään oikeilla alueilla. Jotta saadaan aikaan olomuodonmuutoksia tuohon R134ahan.
              Milläs sen testaa?
              F16 M-Sport

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #37
                Tuleeko apukuskin puolelta vähän viileämpää, esim keskisuuttimista?

                Edit. Ja pysyykö siellä nyt aineet. Lauhduttimen vaihdon? jälkeen?
                Last edited by jake2710; 06-08-2014, 18:39.

                Comment

                • A.Salonen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 58
                  • Köyliö

                  #38
                  Jos kerran painekytkin on vaihdettu uuteen ja järjestelmä on tiivis että kylmä aineet pysyy sisällä. Ilmastointi toimii sillon tällön? Kai ilmastointihuolloissa on laitettu myös uudet öljyt järjestelmään, jos ei ole niiin ei ole mikään mahdottomuus että ilmastointi kompuran lamellit jumittaisivat välillä. Tai sitten kompura on vaan rikki, ei ole tämä eka tapaus että ilmastointi toimii sillon tällön, syyksi on paljastunut muissa autoissa kompura mikä vetää "jumiin" välillä, pieni vasaran isku kompuran kylkeen ja jos rupee toimimaan niin kompura sökö! En ole perehtynyt e60/e61 ilmastoinnin sähkö kytkentään että kuuluuko flektin pyöriä kokoaikaa vaan vain silloin kun järjestelmässä rupeaa paine kasvamaan liian suureksi että tarvitaan flektin apua llmastoinnin kennon jäähdytyksessä. Kun taas volvossa pyörii flekti kokoajan kun on vaan ilmastointi päällä

                  Comment

                  • kye
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 320
                    • Forssa

                    #39
                    Näillä keleillä pyörii periaatteessa kokoajan, kun auto parkissa, jos kaikki on kunnossa. Pyörimisnopeus vaihtelee jollei nyt portaattomasti niin hyvin pienellä porrastuksella. Niin ja lähtee pienellä viiveellä käyntiin kompressorin käynnistämisen jälkeen -> paineen noususta.
                    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                    - N42/46 jakopäät
                    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                    tied. 0407247465

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Tuleeko apukuskin puolelta vähän viileämpää, esim keskisuuttimista?

                      Edit. Ja pysyykö siellä nyt aineet. Lauhduttimen vaihdon? jälkeen?

                      Pysyy sisällä
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • arne525
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 97
                        • 02600

                        #41
                        Onko autoon jo vaihdettu kuivainpanos?
                        Ymmärtääkseni systeemin vuotaessa kuivain voi ottaa itseensä ja systeemiin mahdollisesti päässyt kosteus tukkia/rajoittaa virtausta kuivaimessa. Voisko tämä vaikuttaa systeemin toimintaan? Itse olen aina ilmastoinnin avauksen yhteydessä kuivaimen vaihtanut ja näin kai yleisesti suositellaan. Oheisen kuvan mukaan panos kuuluu lauhduttimeen ja jos oikein ymmärsin juttua on jo vaihtunut...
                        Attached Files

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by arne525 View Post
                          Onko autoon jo vaihdettu kuivainpanos?
                          Ymmärtääkseni systeemin vuotaessa kuivain voi ottaa itseensä ja systeemiin mahdollisesti päässyt kosteus tukkia/rajoittaa virtausta kuivaimessa. Voisko tämä vaikuttaa systeemin toimintaan? Itse olen aina ilmastoinnin avauksen yhteydessä kuivaimen vaihtanut ja näin kai yleisesti suositellaan. Oheisen kuvan mukaan panos kuuluu lauhduttimeen ja jos oikein ymmärsin juttua on jo vaihtunut...

                          Kennon vaihdon yhteydessä kuivain vaihdettu samalla mikä siinä kyljessä on.
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #43
                            Originally posted by hj325hml View Post
                            Sit loppui taas, auto lumikolle treelle ja laittoivat kaasua 20 baaria sisään ja lopulta löysivät keulan kennosta pienen vuodon.
                            Miten muuten toi 20bar, onko se ihan normaali näissä testeissä?

                            Tällänen sattui eteen järjestelmän testaus:
                            "Important!

                            Always perform the leak detection with a pressure of 5 bar at first!
                            This is absolutely necessary to find certain leaks, such as in the area of the O-rings.
                            If no leak is detected, repeat the leak detection with 10 bar.

                            Important!

                            The leak detection may not be performed more than 3 h after filling the refrigerant circuit with forming gas!
                            Forming gas consists of 95% nitrogen and 5% hydrogen. The leak detector will detect hydrogen. If this is leaking from the refrigerant circuit even though the pressure remains, the leak detection bears no results.

                            Important!

                            Risk of damage!
                            Maximum approved pressure: 10 bar
                            Do not start the engine during the entire procedure!"

                            Lauhduttimen testi:

                            "Important!

                            Risk of damage: Use only nitrogen pressure bottles with pressure reducers for leak-testing.
                            Pressurize condenser to 10 bar slowly only. Excessively fast pressurization and pressures in excess of 20 bar may cause damage to the condenser."

                            "Apply test pressure of 10 bar slowly and close nitrogen pressure bottle.
                            Check leak-tightness of testing apparatus and of connection to refrigerant line.
                            Set test pressure of 10 bar is only permitted to drop by 2 bar to 8.5 bar over a test period of 1.5 hours.
                            If the pressure loss is greater than 1.5 bar, this indicates that there is a leak in the condenser unit."

                            Omassa on lauhduttimessa vuoto ja välillä tulee kylmää, mutta suurimmaksi osaksi aika haaleaa. uusi tilattu ja ensi viikolla katsotaan paljonko ainetta vielä on.
                            Last edited by jake2710; 07-08-2014, 16:43.

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by jake2710 View Post
                              Miten muuten toi 20bar, onko se ihan normaali näissä testeissä?

                              Tällänen sattui eteen järjestelmän testaus:
                              "Important!

                              Always perform the leak detection with a pressure of 5 bar at first!
                              This is absolutely necessary to find certain leaks, such as in the area of the O-rings.
                              If no leak is detected, repeat the leak detection with 10 bar.

                              Important!

                              The leak detection may not be performed more than 3 h after filling the refrigerant circuit with forming gas!
                              Forming gas consists of 95% nitrogen and 5% hydrogen. The leak detector will detect hydrogen. If this is leaking from the refrigerant circuit even though the pressure remains, the leak detection bears no results.




                              Important!

                              Risk of damage!
                              Maximum approved pressure: 10 bar
                              Do not start the engine during the entire procedure!"

                              Lauhduttimen testi:

                              "Important!

                              Risk of damage: Use only nitrogen pressure bottles with pressure reducers for leak-testing.
                              Pressurize condenser to 10 bar slowly only. Excessively fast pressurization and pressures in excess of 20 bar may cause damage to the condenser."

                              "Apply test pressure of 10 bar slowly and close nitrogen pressure bottle.
                              Check leak-tightness of testing apparatus and of connection to refrigerant line.
                              Set test pressure of 10 bar is only permitted to drop by 2 bar to 8.5 bar over a test period of 1.5 hours.
                              If the pressure loss is greater than 1.5 bar, this indicates that there is a leak in the condenser unit."

                              Omassa on lauhduttimessa vuoto ja välillä tulee kylmää, mutta suurimmaksi osaksi aika haaleaa. uusi tilattu ja ensi viikolla katsotaan paljonko ainetta vielä on.

                              Luulis siellä tampereen jäähdytinpalvelussa (lumikko) tietävän paljon uskaltaa turvallisesti laittaa.
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #45
                                Originally posted by hj325hml View Post
                                Luulis siellä tampereen jäähdytinpalvelussa (lumikko) tietävän paljon uskaltaa turvallisesti laittaa.

                                Niinhän sitä luulis ja luulis et olis kunnossakin, kun tuntuu tietävän.

                                Noi on siis ihan BMW:n ohjeita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎