Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI mystinen ilmastointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #91
    Kyllä tuolla aineet ja paineet sisällä on, tai oli...
    Laitoin taas auton käyntiin ja katselin tuota Refrigerant pressurea joka pyöri siinä noin 4 baarin paikkeilla,
    niin yhtäkkiä paineet alkoivat taas pörähtelemään edellisen kuvan numero 7 tiivisteen välistä ulos, melkoinen usva valtasi konehuoneen ja hallin.
    Sammutin auton ja samassa yhteysessä paineet pomppasivat 34baariin? :think
    Odottelin jokusia minuutteja ja paineet laskivat hiljalleen 25baarin paikkeille ja täräytin auton käyntiin jonka seurauksena paineet laskivat hiljalleen takaisin sinne 4 baarin hujakoille.
    Yhtaikaa myös flekti käynnistyi ja sisäkennon evaporator lämmöt putosivat noin 25'C --> 16*C, kunnes taas palautuivat tuohon aiemmin linkkaamani kuvan tuntumille.

    Jokuhan tuolla varmaan tukossa on?
    Expansion valve on käsittääkseni haettu kl osista ja on tarvikeosa,
    Ulkolauhdutinkenno on Nissens merkkinen varaosa.
    Pitäisikö raapaista putket auki ja puhallella paikat läpi?

    PS: Putkia ei saa väärinpäin mihinkään kun ovat eri halkaisijalla.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #92
      Originally posted by hj325hml View Post
      Jollain tarkemmalla kuin perus huoltokoje?

      Normaalia ilmastointihuoltokoneella on tämän prosessin aikana tehty 7 tai 8 eikä kertaakaan kone ole herjannut mitään.
      Peruskone puntaroi nesteen määrän eli siitä näkee että onko tavaraa hävinnyt.

      Melkoisen ihmeellistä että puskee ulos tiivisteestä 7, se on kuitenkin kompuran imupuoli. Kumpi seiska muuten kyseessä?
      Last edited by böntti; 11-08-2014, 15:58.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #93
        Originally posted by Spetke View Post
        Kyllä tuolla aineet ja paineet sisällä on, tai oli...
        Laitoin taas auton käyntiin ja katselin tuota Refrigerant pressurea joka pyöri siinä noin 4 baarin paikkeilla,
        niin yhtäkkiä paineet alkoivat taas pörähtelemään edellisen kuvan numero 7 tiivisteen välistä ulos, melkoinen usva valtasi konehuoneen ja hallin.
        Sammutin auton ja samassa yhteysessä paineet pomppasivat 34baariin? :think
        Odottelin jokusia minuutteja ja paineet laskivat hiljalleen 25baarin paikkeille ja täräytin auton käyntiin jonka seurauksena paineet laskivat hiljalleen takaisin sinne 4 baarin hujakoille.
        Yhtaikaa myös flekti käynnistyi ja sisäkennon evaporator lämmöt putosivat noin 25'C --> 16*C, kunnes taas palautuivat tuohon aiemmin linkkaamani kuvan tuntumille.

        Jokuhan tuolla varmaan tukossa on?
        Expansion valve on käsittääkseni haettu kl osista ja on tarvikeosa,
        Ulkolauhdutinkenno on Nissens merkkinen varaosa.
        Pitäisikö raapaista putket auki ja puhallella paikat läpi?

        PS: Putkia ei saa väärinpäin mihinkään kun ovat eri halkaisijalla.

        Venttiili Kl ja muistaakseni tarvike(kuitti on siinä idrive näytön edessä). Paineanturi Kl ja pitäis olla alkuperäinen.
        F16 M-Sport

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #94
          Originally posted by böntti View Post
          Peruskone puntaroi nesteen määrän eli siitä näkee että onko tavaraa hävinnyt.

          Melkoisen ihmeellistä että puskee ulos tiivisteestä 7, se on kuitenkin kompuran imupuoli. Kumpi seiska muuten kyseessä?
          Sori, empä huomannutkaan, että on kaksi samaa tiivistettä.
          Eli putkien 3 ja 4 välisestä liitoksesta töräyttelee painetta pihalle.

          Puran seuraavaksi putket irti ja puhaltelen paikat läpi...
          Last edited by Spetke; 11-08-2014, 16:41.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            #95
            Originally posted by Spetke View Post
            Sori, empä huomannutkaan, että on kaksi samaa tiivistettä.
            Eli putkien 3 ja 4 välisestä liitoksesta töräyttelee painetta pihalle.

            Puran seuraavaksi putket irti ja puhaltelen paikat läpi...
            Mä puhaltelen höyryjä päästä pihalle sen aikaa
            F16 M-Sport

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #96
              Tein rengaspaine mittarista ja tubeless venttiilistä työkalun ja puhaltelin paikkoja läpi.

              -Keulalla oleva lauhdutin kenno ei ahdista tippaakaan vaikka kumpaankin suuntaan puhaltaa, eli ilma liikkuu joutuisasti läpi.

              -Irroitin putken 2 keulan lauhduttimesta ja putken 3 kompressorista irti ja molemmin päin liikkuu ilma kun puhaltaa kevyesti ilmaa läpi noin alle 4 baarin paineella.
              Kun painaa enempi ilmaa niin paineen alennusventtiili eli expansionvalve menee kiini ja jumittaa ilman kulun, raja menee siinä noin 4 baarin paikkeilla. Kuuluuko venttiilin toimia noin?

              -Kompressorista liikkuu ilma läpi vain ja ainoastaann putkesta 4 puhaltamalla sisään.

              Tuossa videopätkää siitä paineiden karkailusta.


              Last edited by Spetke; 11-08-2014, 17:43.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #97
                Edit. Lukasempa edellisen postin ensin....
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • 0se
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 113
                  • .

                  #98
                  Kyllä siellä on kuivain tai kenno tukossa kun ruiskuttaa, vaikka ei uusista osista uskoisi. Nissensin lauhduttimet ovat yleensä aika heikkolaatuisia. Laittaisin suoraan takuuseen koko kennon. E: Hikoileeko kuivain yhtään?

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by 0se View Post
                    Kyllä siellä on kuivain tai kenno tukossa kun ruiskuttaa, vaikka ei uusista osista uskoisi. Nissensin lauhduttimet ovat yleensä aika heikkolaatuisia. Laittaisin suoraan takuuseen koko kennon. E: Hikoileeko kuivain yhtään?
                    Tarkoittaako tämä ruiskutus sitä että neste kaasuuntuu liian aikaisin?
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • 0se
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 113
                      • .

                      Kyllä.

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by 0se View Post
                        Kyllä siellä on kuivain tai kenno tukossa kun ruiskuttaa, vaikka ei uusista osista uskoisi. Nissensin lauhduttimet ovat yleensä aika heikkolaatuisia. Laittaisin suoraan takuuseen koko kennon. E: Hikoileeko kuivain yhtään?

                        Se oliskin mainiota, liki tonnin osat sen jälkeen vaihdettu ja työt päälle.
                        Mutta kunhan nyt perkele selviäis syy!
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          Miten se lauhdutin kenno sitten tukossa on jos ilma virtaa läpi ilman minkään moista vastusta?
                          Voin toki napata siitä kuivaimen irti ja vanha vuotava orkkis lauhdutin on vielä romulavalla, täytyy hakea se takaisin ihmeteltäväksi.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Originally posted by Spetke View Post
                            Miten se lauhdutin kenno sitten tukossa on jos ilma virtaa läpi ilman minkään moista vastusta?
                            Voin toki napata siitä kuivaimen irti ja vanha vuotava orkkis lauhdutin on vielä romulavalla, täytyy hakea se takaisin ihmeteltäväksi.
                            Ei se olekkaan täysin tukossa, sen verran kuitenkin että paine laskee liikaa. Se litku on siinä kohdassa nestemäistä, virtausvastus on hieman eri kuin paineilmalla:think
                            Last edited by böntti; 11-08-2014, 21:05.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by böntti View Post
                              Ei se olekkaan täysin tukossa, sen verran kuitenkin että paine laskee liikaa. Se litku on siinä kohdassa nestemäistä, virtausvastus on hieman eri kuin paineilmalla:think

                              Vaatii taas yhdet kylmäaineet testattavaksi?
                              Varmasti Ehjä kenno tietenkin kiittelis..
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • hj325hml
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 729
                                • Pirkanmaa

                                Mitähän tässä nyt seuraavaksi kannattaa tehdä.
                                F16 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎