Mikähän mahtaa olla kun aina navigaattori pyytää levyä sisään ja kun laitan ja otan sitten pois niin seuraavalla käynnistyksellä pyytää taas ?
Ennen on ollu pitemmän ajan kysymättä sitä, saako sitä mitenkään pois ?
Osaako kukaan sanoa miksi ? Business navi kysesssä ja levyä en viitti pitää sisällä sen takia ettei se sielä turhaan ruksuta kun muutama vuosi sitten m-ask kärvähti (lukupää) kun 30 pakkasella auton laitto käyntii ja levy oli sisällä..
Mulla teki entinen auto samaa ja siinä vika oli cd vaihtajassa yksi levy huonosti paikallaan.
Onko näissä bensa malleissa termostaateissa ollut samalla tapaa ongelmia kuten Diesel malleissa. Olis tarkoitus tuohon omaan 523 lci vaihtaa termostaatti koneeseen, kun pari satkua jo ajettu ja ei varmaankaan ole vaihdettu. Mutta tässä automaattilaatikko ja käsittääkseni sielläkin oma termostaatti. Kannattaako senkin vaihtaa samalla, vai meneekö yli huoltamiseksi?
Onko näissä bensa malleissa termostaateissa ollut samalla tapaa ongelmia kuten Diesel malleissa. Olis tarkoitus tuohon omaan 523 lci vaihtaa termostaatti koneeseen, kun pari satkua jo ajettu ja ei varmaankaan ole vaihdettu. Mutta tässä automaattilaatikko ja käsittääkseni sielläkin oma termostaatti. Kannattaako senkin vaihtaa samalla, vai meneekö yli huoltamiseksi?
Ei kannatta turhaan vaihdella, mutta kyllä niitä bensakoneisistakin menee, omassa ainakin jouduin vaihtamaan (2007 530iA 180tkm).
Searchillä tuli miljoona tulosta, joten kysytäänpä täältä. Mikä olisi paras bluetoothobd lukija jolla saisi jotain dataa ulos sigun vehkeestä. Lähinnä kiinnostais lämpöjä ja muita iphonen näytöltä kattella.
E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään
- ex E46 330iA M-sport 2003 -
- ex E60 530iA M-sport 2007 -
- ex E90 325i 2006 -
- ex E46 330ci M-sport 2001 -
Searchillä tuli miljoona tulosta, joten kysytäänpä täältä. Mikä olisi paras bluetoothobd lukija jolla saisi jotain dataa ulos sigun vehkeestä. Lähinnä kiinnostais lämpöjä ja muita iphonen näytöltä kattella.
Lite ilmainen ja jokunen euro lisää, niin saa täys version. Tosin joillakin ollut ongelmia ompun kanssa tuolla softalla. Joku omppu immeinen vois kertoa pitääkö paikkansa?
Raporttia & kysymyksiä E61 omistajana n. kahden vuoden ajalta. Jos ei kuulu tänne, niin siirtäkää pois.
Eli n 2v sitten ostin käytetyn E61 530DA, valm. 2006 (käyttöönotto 2007 puolella), eli pre-LCI. Autossa kohtuu alhaiset kilometrit ja kunto omasta mielestä hyvä.
Jonkun verran puuhaa on kuitenkin ollut mekaanikoilla kahden vuoden aikana öljyhuoltojen lisäksi, ja kysyn onko muilla vastaavassa mittasuhteessa:
* Reaktiotangon puslat vaihdettu
* yksi takapyörän laakeri
* automaattilaatikon tiiviste vuoti, eli öljyt uusiksi ja uusi lootan öljypohja
* takavalonumpio vaati hieman kuitua, siellä oli jotain sulanut, umpiota ei siis vaihdettu vaan korjattiin
* DPF meinasi tukketua, ja termarit ja hehkut on vaihdettu, pakkopolttoa perään ja lopuksi vielä forten dpf kliineriä tankkiin, ja sen jälkeen ollut n vuoden kunnossa - ja edelleen ok.
Orastavaa muuta mikä tullee eteen ja kysymyksiä:
* vas. etupyörän raidetangon päässä lievää väljää, mennee vaihtoon vuoden sisään
* takajarrulevyissä uraa, menee vielä mutta oletettavasti vuoden päästä voi leima olla tiukilla. Itse paloissa on vielä reilusti pintaa.
* takaluukun johtosarja tietääkseni korjaamatta/vaihtamatta. Kannattaakohan tehdä ns. ennakkotoimenpiteenä?
* kompuran ilmaletkut on tarkastettu olivat ok, mutta ei ole vaihdettu. Pitäisikö vaihdella ennakoivasti?
* Pientä hikoilua öljypohjan tiivisteessä, (tiivisteen vaihto on kuulemma työläs=kallis)
* Pientä hikoilua venttiilikotelon tiivisteessä
* Itse epäilen että yksi pyörän laakeri olisi menossa vaihtoon lähiaikoina taas, pientä orastavaa ääntä, mikä sekoittuu talvirenkaisiin vielä...
Autolla nyt ajettu 133 tkm.
Ajatuksia, neuvoja?
Onko muuta mitä pitäisi tehdä ennakkoon? Toki softaus ja dpf poisto taitaa olla aika suosittu ohje täällä....
Kiitos neuvoista ja kommenteista etukäteen.
Last edited by AnttiMH; 25-02-2015, 11:54.
Reason: EDIT: pari asiaa jäi listalta.
Lite ilmainen ja jokunen euro lisää, niin saa täys version. Tosin joillakin ollut ongelmia ompun kanssa tuolla softalla. Joku omppu immeinen vois kertoa pitääkö paikkansa?
iLuuri versio toimii mun autoissa hyvin. Vikakoodit saa nollattua ja esim. lämmöt katsottua. Koodauksesta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut.
Jarppa
BMW i4M50 individual -23 exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12 e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Kaikki alipaineletkut jotka tulee koneen etupuolelle/apukuskin kyljelle
ohjaa pikkuturboa / kanavia, ts. jos letku vuotaa tai solenoidi on rikki,
toimii vain iso turbo.
Mulla on ollut tehot hukassa mm. sen keulalle menevän
kellon ohjaussolenoidiin oli vaihdettu Germaaniassa piuhat menemään
väärinpäin. Yleisin vika on kuitenkin alipainesäliölle menevässä letkussa
siinä turbojen päällä.
Jos nyt oikein muistan niin tyhjäkäynillä kaikkien solenoidien pitäisi olla
auki joten imua pitäisi tulla kaikkin alipaineletkuihin.
Lisäksi yhdessä tapauksessa jumitti se etummaisin alipainekellon tanko,
suihkin sinne CRC:tä ja sain sen pelaamaan...
Vika löytyi, juurikin se sinun mainitsema solenoidi oli rikki.
Joten sen etummaisen alipainekellon tanko ei liikkunut .
Comment