Originally posted by Mnederst
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnko moottorilta vikakoodeja kurkattu. Lähinnä haen sitä, jos siellä on esim. NOx-sensorissa tai NOx-katissa ongelmaa, niin ei toimi laihaseosalueella.
Pitää toi kyllä tsekata, kun liikkeen virhevastuu päättyy muutaman viikon kuluessa. Olisikohan Espoossa jotakin sopivaa paikkaa tai harrastajaa?
Comment
-
-
Originally posted by keisari6 View PostKävin testailemassa paria E61 pre-lci:tä, onkos toi normaalia että edellä ajavan auton rengasäänet yms kuuluu aika selvästi hyttiin, melkein kuin olisi ikkuna auki? Vai onko auto muuten niin hiljainen että kuulostaa vaan siltä?
Itse ajelin yks päivä motaria kohti Helsinkiä, ja pikkuhiljaa rupesi kuulumaan tuttu vihellys, joka tarkoittaa, että puhaltimen moottori rupeaa vetämään viimeisiään. Radio kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Puhallin kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Varmaan oli ainakin sata metriä tässä kohtaa vielä matkaa Fiat Bravaan, joka ajeli edellä. En tiä, mitkä vetarit oli menossa, mutta aivan helvetillinen ujellus kuului.
Toki kyseessä F10, mutta kyllä noita on sattunut e60:lläkin...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostYksilöitähän nuo kaikki on. Oman otannan perusteella keskimäärin kestävät yleensä kyllä lähemmäs 250-300 tkm. Aika samoissa yleensä myös laturin kestävyys, jos haluaa ennakoivasti huoltaa. Samalla kannattaa tarkkaan tutkia kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanoidun kumiosan kunto. Uusi päivitetty orkkis (tai Gates) on selvästi jämäkämpi.
Comment
-
-
Kertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.
Isompi tehohan on aina parempi.
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Originally posted by keisari6 View PostKävin testailemassa paria E61 pre-lci:tä, onkos toi normaalia että edellä ajavan auton rengasäänet yms kuuluu aika selvästi hyttiin, melkein kuin olisi ikkuna auki? Vai onko auto muuten niin hiljainen että kuulostaa vaan siltä?E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by Lusu View PostKertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.
Isompi tehohan on aina parempi.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Muppe View PostEhkä ainoa pettymys kyseisessä korimallissa tosiaan ollut tuo äänieristys. Tuppaa kuulumaan maantien äänet vähän turhan hyvin hyttiin.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostHiljaisen auton dilemma kyllä.
Itse ajelin yks päivä motaria kohti Helsinkiä, ja pikkuhiljaa rupesi kuulumaan tuttu vihellys, joka tarkoittaa, että puhaltimen moottori rupeaa vetämään viimeisiään. Radio kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Puhallin kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Varmaan oli ainakin sata metriä tässä kohtaa vielä matkaa Fiat Bravaan, joka ajeli edellä. En tiä, mitkä vetarit oli menossa, mutta aivan helvetillinen ujellus kuului.
Toki kyseessä F10, mutta kyllä noita on sattunut e60:lläkin...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMinä olen ihan käsin ilman mitään apuvälineitä hinkannut ne pinnoitteet pois jolloin alla oleva muovi jää kiiltäväksi ja yleensä myös virheettömäksi eikä näytä ollenkaan pahalta. Sen alapuolan keskikohdan jättää hinkkaamatta kun ei siitä yleensä ole pinnoitteet kuluneen niin näyttää hyvältä myös muihin puoliin verrattuna...F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Lusu View PostKertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.
Isompi tehohan on aina parempi.
Last edited by Petsku333; 10-03-2015, 15:19.Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Onko kukaan asentanut autoonsa taka-apurungon pusliin Powerflexin PFR5-721 ja PFR5-723 inserttejä jotka korvaavat puslien molemmilla puolilla olevat kumiset lätkät. Minulla on nyt apurunko irti ja kovin näyttää lötköiltä nuo orkkis puslat. Tässä muun remontin ohessa ois ollu helppo vaihtaa uretaani insertit kumisten tilalle. Vai teenkö köyhänmiehen tempun ja täytän sikaflexillä puslat :think
Tuosa linkit mitä tarkoitan
http://www.powerflex-shop.com/produc...-e61-Nr20.html
http://www.powerflex-shop.com/produc...-e61-Nr20.htmlE61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPreLCI:ta on vanhemmalla M54 koneella, joka on sama kuin viimeisissä e39 korimallin autoissa sekä uudemmalla N52 koneella. LCI malliin tuli sitten N53 joka on uudempi versio N52:sta. Ainakin suuttimet tuossa yhteydessä muuttui. Näitä moottorityyppejä kun googlettaa niin alkaa hyvät ja huonot puolet selviämään.Originally posted by Petsku333 View PostLCI:ssä eli N53 koneissa suoraruisku, joten imuventtiileihin kertyy karstaa/skeidaa . Alkaa vasta siinä 100tkm päälle ajetuissa, ehkä huomaamaan huonompaa tyhjäkäyntiä. Jenkeissä ne näitä puhaltelee pähkinänkuorilla puhtaaksi en tiedä miten Suomessa. Korkeapainebensapumppukin osoittautunut hajoilevaksi ja suuttimet myös.
Ok. Kiitos näistä. Tuo N53 vaikuttaa ainakin paperilla houkuttelevammalta, isommat tehot/pienemmät päästöt ja kulutus.xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Minulle pomppasi tänään näytölle autossa semmoinen ilmoitus mikä jotakuinki sanoi jotain, että "gear changer fault.... take it to nearest bmw retailer to checking..." tai oisko ollu joku possible fault in gear changer...tai jotain sinne päin. Tarkoitus oli ottaa tästä kuva ku yllätyin sen verra, mutta sitten tämä vikailmoitus hävisi. Onko kenellekkään tuttu? Tietäisikö joku tarkalleen mitä tekstissä luki, että voisin googlettaa asiaa :thinkPitäisikö asiaan reagoida? En ole autossa ajaessa mitään kummempia huomannu, eikä viikko sitten vikakoodeissa mitään ollu.
EDIT: Pika googletus viittasi johki softa/sähkö ongelmiin. Joko sähkö piiikkim ahdollisesti tai, että akku mahdollisesti olisi lopussa..?Last edited by Control^; 10-03-2015, 21:52.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
Comment