Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Originally posted by -challenger- View Post
    Mikähän mahtaa olla kun aina navigaattori pyytää levyä sisään ja kun laitan ja otan sitten pois niin seuraavalla käynnistyksellä pyytää taas ?
    Ennen on ollu pitemmän ajan kysymättä sitä, saako sitä mitenkään pois ?

    Osaako kukaan sanoa miksi ? Business navi kysesssä ja levyä en viitti pitää sisällä sen takia ettei se sielä turhaan ruksuta kun muutama vuosi sitten m-ask kärvähti (lukupää) kun 30 pakkasella auton laitto käyntii ja levy oli sisällä..
    Mulla teki entinen auto samaa ja siinä vika oli cd vaihtajassa yksi levy huonosti paikallaan.
    E61 520Da

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2148
      • L a h t i

      Ei mulla oo vaihtajaa.. Ja maski yhellä cd aukolla vaan..

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 446
        • E-pohjanmaa

        Onko näissä bensa malleissa termostaateissa ollut samalla tapaa ongelmia kuten Diesel malleissa. Olis tarkoitus tuohon omaan 523 lci vaihtaa termostaatti koneeseen, kun pari satkua jo ajettu ja ei varmaankaan ole vaihdettu. Mutta tässä automaattilaatikko ja käsittääkseni sielläkin oma termostaatti. Kannattaako senkin vaihtaa samalla, vai meneekö yli huoltamiseksi?
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          Jos lämmöt on kunnossa niin menee ylihuoltamiseksi...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Juso
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 183
            • Turku

            Originally posted by Maili View Post
            Onko näissä bensa malleissa termostaateissa ollut samalla tapaa ongelmia kuten Diesel malleissa. Olis tarkoitus tuohon omaan 523 lci vaihtaa termostaatti koneeseen, kun pari satkua jo ajettu ja ei varmaankaan ole vaihdettu. Mutta tässä automaattilaatikko ja käsittääkseni sielläkin oma termostaatti. Kannattaako senkin vaihtaa samalla, vai meneekö yli huoltamiseksi?
            Ei kannatta turhaan vaihdella, mutta kyllä niitä bensakoneisistakin menee, omassa ainakin jouduin vaihtamaan (2007 530iA 180tkm).



            Searchillä tuli miljoona tulosta, joten kysytäänpä täältä. Mikä olisi paras bluetoothobd lukija jolla saisi jotain dataa ulos sigun vehkeestä. Lähinnä kiinnostais lämpöjä ja muita iphonen näytöltä kattella.
            E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

            - ex E46 330iA M-sport 2003 -
            - ex E60 530iA M-sport 2007 -
            - ex E90 325i 2006 -
            - ex E46 330ci M-sport 2001 -

            Comment

            • Muppe
              BTCF Member
              • May 2006
              • 1866
              • Östermyra

              Originally posted by Juso View Post
              Searchillä tuli miljoona tulosta, joten kysytäänpä täältä. Mikä olisi paras bluetoothobd lukija jolla saisi jotain dataa ulos sigun vehkeestä. Lähinnä kiinnostais lämpöjä ja muita iphonen näytöltä kattella.


              Lite ilmainen ja jokunen euro lisää, niin saa täys version. Tosin joillakin ollut ongelmia ompun kanssa tuolla softalla. Joku omppu immeinen vois kertoa pitääkö paikkansa?
              E61 530dA M-Sport
              E39 520iA Touring

              ex. E34 525iA
              ex. E34 535iA
              ex. E34 520i
              ex. E34 520i
              ex. E36 320i

              Comment

              • Kesäromu
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 228
                • Espoo

                Originally posted by -challenger- View Post
                Ei mulla oo vaihtajaa.. Ja maski yhellä cd aukolla vaan..
                Laita akku lataukseen...
                F10 -11
                E21 315 -83

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2148
                  • L a h t i

                  Originally posted by Kesäromu View Post
                  Laita akku lataukseen...
                  JOo täytyyki kokeilla ku kerkiää.. Eipä tuohon akkua oo vaihdettukkaan ja kohta viis vuotta ollu auto..

                  Comment

                  • AnttiMH
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 146
                    • Esbo

                    Raporttia & kysymyksiä E61 omistajana n. kahden vuoden ajalta. Jos ei kuulu tänne, niin siirtäkää pois.

                    Eli n 2v sitten ostin käytetyn E61 530DA, valm. 2006 (käyttöönotto 2007 puolella), eli pre-LCI. Autossa kohtuu alhaiset kilometrit ja kunto omasta mielestä hyvä.

                    Jonkun verran puuhaa on kuitenkin ollut mekaanikoilla kahden vuoden aikana öljyhuoltojen lisäksi, ja kysyn onko muilla vastaavassa mittasuhteessa:

                    * Reaktiotangon puslat vaihdettu
                    * yksi takapyörän laakeri
                    * automaattilaatikon tiiviste vuoti, eli öljyt uusiksi ja uusi lootan öljypohja
                    * takavalonumpio vaati hieman kuitua, siellä oli jotain sulanut, umpiota ei siis vaihdettu vaan korjattiin
                    * DPF meinasi tukketua, ja termarit ja hehkut on vaihdettu, pakkopolttoa perään ja lopuksi vielä forten dpf kliineriä tankkiin, ja sen jälkeen ollut n vuoden kunnossa - ja edelleen ok.

                    Orastavaa muuta mikä tullee eteen ja kysymyksiä:

                    * vas. etupyörän raidetangon päässä lievää väljää, mennee vaihtoon vuoden sisään
                    * takajarrulevyissä uraa, menee vielä mutta oletettavasti vuoden päästä voi leima olla tiukilla. Itse paloissa on vielä reilusti pintaa.
                    * takaluukun johtosarja tietääkseni korjaamatta/vaihtamatta. Kannattaakohan tehdä ns. ennakkotoimenpiteenä?
                    * kompuran ilmaletkut on tarkastettu olivat ok, mutta ei ole vaihdettu. Pitäisikö vaihdella ennakoivasti?
                    * Pientä hikoilua öljypohjan tiivisteessä, (tiivisteen vaihto on kuulemma työläs=kallis)
                    * Pientä hikoilua venttiilikotelon tiivisteessä
                    * Itse epäilen että yksi pyörän laakeri olisi menossa vaihtoon lähiaikoina taas, pientä orastavaa ääntä, mikä sekoittuu talvirenkaisiin vielä...

                    Autolla nyt ajettu 133 tkm.

                    Ajatuksia, neuvoja?
                    Onko muuta mitä pitäisi tehdä ennakkoon? Toki softaus ja dpf poisto taitaa olla aika suosittu ohje täällä....

                    Kiitos neuvoista ja kommenteista etukäteen.
                    Last edited by AnttiMH; 25-02-2015, 11:54. Reason: EDIT: pari asiaa jäi listalta.

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 759
                      • Kerava

                      Originally posted by Muppe View Post
                      https://www.ivini-apps.com/apps_deta...at_iphone.html

                      Lite ilmainen ja jokunen euro lisää, niin saa täys version. Tosin joillakin ollut ongelmia ompun kanssa tuolla softalla. Joku omppu immeinen vois kertoa pitääkö paikkansa?
                      iLuuri versio toimii mun autoissa hyvin. Vikakoodit saa nollattua ja esim. lämmöt katsottua. Koodauksesta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut.
                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • Muppe
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 1866
                        • Östermyra

                        Originally posted by Jarppa63 View Post
                        iLuuri versio toimii mun autoissa hyvin. Vikakoodit saa nollattua ja esim. lämmöt katsottua. Koodauksesta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut.
                        Jarppa
                        Tuskin tulee mitään ongelmia koodauksen kanssa, kun muuten näyttäs toimivan.
                        E61 530dA M-Sport
                        E39 520iA Touring

                        ex. E34 525iA
                        ex. E34 535iA
                        ex. E34 520i
                        ex. E34 520i
                        ex. E36 320i

                        Comment

                        • Benighted
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 281
                          • Klaukkala

                          Originally posted by Jarppa63 View Post
                          iLuuri versio toimii mun autoissa hyvin. Vikakoodit saa nollattua ja esim. lämmöt katsottua. Koodauksesta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut.
                          Jarppa
                          Mikäs mötikkä siis autossa kiinni? Meni ohi
                          F11 530xdA M-Sport 2014
                          Ex. E39 530iA Touring 2001
                          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                          Comment

                          • Muppe
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 1866
                            • Östermyra

                            Originally posted by Benighted View Post
                            Mikäs mötikkä siis autossa kiinni? Meni ohi
                            ELM327 toimii ainakin.
                            E61 530dA M-Sport
                            E39 520iA Touring

                            ex. E34 525iA
                            ex. E34 535iA
                            ex. E34 520i
                            ex. E34 520i
                            ex. E36 320i

                            Comment

                            • Jarppa63
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 759
                              • Kerava

                              Originally posted by Benighted View Post
                              Mikäs mötikkä siis autossa kiinni? Meni ohi
                              Elm327. Wifi yhteys luurin ja padin kanssa.
                              Jarppa
                              BMW i4M50 individual -23
                              exiä: BMW 545e -21
                              BMW F33 435xd -15
                              M550xd-12
                              e93 330da -08
                              Dodge Stealth RT/TT -91
                              Ford Thunderbird SC -91
                              Olds Supreme avo -71
                              Chevy Chevelle 2d HT -72

                              Comment

                              • HannuE60
                                R.I.P.
                                • Mar 2012
                                • 809
                                • Espoo

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Kaikki alipaineletkut jotka tulee koneen etupuolelle/apukuskin kyljelle
                                ohjaa pikkuturboa / kanavia, ts. jos letku vuotaa tai solenoidi on rikki,
                                toimii vain iso turbo.

                                Mulla on ollut tehot hukassa mm. sen keulalle menevän
                                kellon ohjaussolenoidiin oli vaihdettu Germaaniassa piuhat menemään
                                väärinpäin. Yleisin vika on kuitenkin alipainesäliölle menevässä letkussa
                                siinä turbojen päällä.

                                Jos nyt oikein muistan niin tyhjäkäynillä kaikkien solenoidien pitäisi olla
                                auki joten imua pitäisi tulla kaikkin alipaineletkuihin.

                                Lisäksi yhdessä tapauksessa jumitti se etummaisin alipainekellon tanko,
                                suihkin sinne CRC:tä ja sain sen pelaamaan...

                                Vika löytyi, juurikin se sinun mainitsema solenoidi oli rikki.
                                Joten sen etummaisen alipainekellon tanko ei liikkunut .

                                Marmorilla solenoidi ja kaikki taas ok.


                                Hannu
                                [SIGPIC]
                                BMW 535d M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎