Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Vanne- rengasfit topikki III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Terve kaikille! BMW omistajien joukkoon liittyneenä esitän heti kärkeen typeriä kysymyksiä. Vanteiden hankinta on tietysti heti edessä, ja seuraavaa kokoa mietin 525 e61 alle:
19X8.5 5X120 ET20 /19X9.5 5X120 ET20 . Autoa olisi myös tarkoitus laskea about 30mm. Tuleeko ongelmia tuon et:n kanssa? Ja sitten alustasta: onko TA-technixistä mihinkään? Matka ajoa tulee ajettua. Toki laatujouset olisi myös vaihtoehto, mutta säädettävyys miellyttäisi..:thinkE61 525td -04
Comment
-
-
Vaikka tätä topiccia jonkun verran selailin en oikein kunnon vastausta saanut itselleni.
Eli minkähän laiset renkaat pitäisi olla 9,5x20 et20 sarjalle?
Ja saako taakse menemään vielä jonkun 10-20mm spacerin? Entä eteen?
Ja auto on -08 E61 Lci m-sport. Edessä on jo coiloverit, ja autosta olisi tarkoitus tehdä matala, eli pilata ajoominaisuudet.. Tarpeen tullen myös kaaria voidaan mankeloida.
Ja varmaan jotkut 245/30 & 275/25? Mutta riittääkö tuon profiilin renkaissa kantavuus?E61 LCI M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Jäppinen View PostVaikka tätä topiccia jonkun verran selailin en oikein kunnon vastausta saanut itselleni.
Eli minkähän laiset renkaat pitäisi olla 9,5x20 et20 sarjalle?
Ja saako taakse menemään vielä jonkun 10-20mm spacerin? Entä eteen?
Ja auto on -08 E61 Lci m-sport. Edessä on jo coiloverit, ja autosta olisi tarkoitus tehdä matala, eli pilata ajoominaisuudet.. Tarpeen tullen myös kaaria voidaan mankeloida.
Ja varmaan jotkut 245/30 & 275/25? Mutta riittääkö tuon profiilin renkaissa kantavuus?
Eteen pitääkin olla spacerit ettei osu tolppaan. Olisko eteen 10mm spacerit ja taakse 20mm. Sama rengasleveys eteen ja taakse.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEteen pitääkin olla spacerit ettei osu tolppaan. Olisko eteen 10mm spacerit ja taakse 20mm. Sama rengasleveys eteen ja taakse.
Tällä hetkellä paikallaan on 255/35. Saakohan noilla toimimaan mitenkään mankelia käyttäen?E61 LCI M-Sport
Comment
-
-
Silmäilin topicin läpi, mutta en huomannut tällaisilla speksellä olevaa settiä kenelläkään.
Eli jos autona e61 LCI ja vanteiksi olisi varmaan tulossa:
Eteen 9x20 et14 @ 235/35
Taakse 10,5x20 et24 @ 275/30
Tarkoituksena madaltaa niin että renkaan yläpinta ja kaari olisi samassa tasossa edessä ja takana. Eteen mahdollisesti siis coilit.
Pyöriikö kyseinen setuppi raapimatta, ilman kaarien mankelointeja? :think
Comment
-
-
Joku kyseli 10" etuvanteen sovituksesta... Se on ihan millipeliä, mutta täysin tehtävissä.
Jos haluaa maksimoida offsetin niin täytyis puhua et:n sijasta backspacesta ja etutolpan halkaisijasta, koska vanteissa ja tolpissa on eroja.
Kuvan autossa 52mm etutolppa (vanteen sisäreunan kohdalta) ja vanne on 20x10 et20+5mm spacer. Vanteen backspace on luotettavalla rullamitalla mitattuna 158mm, joten spacerin kanssa et15 backspace 153mm ja tolpan ja vanteen välissä noin 2,5mm väliä. Rengas 245/30-20.
Takapäässä 11 leveellä offsettia voi touringissa olla enintään et17, ilman sisälokareiden murjontaa. Tällöin auto ilmaan nostettuna vanne hankaa hiukan sisälokariin, mutta ajossa ei osu mihinkään. Kuvassa 20x11 et17, 285/25-20.
Näillä tiedoilla voi vaikkapa www.wiltheyfit.com avulla johtaa seuraavia lukemia jos pidetään etuvanteen etäisyys tolpasta samana verrattuna 10 et15:
9.5 et21 = ulkoreuna 12,4mm sisempänä
9.0 et27 = ulkoreuna 24,7mm sisempänä
Tai jos ulkoreunan pitää samassa kuin 10 et15:
9.5 et9 = sisällä 12,4mm enemmän väliä tolppaan
9.0 et3 = sisällä 24,7mm enemmän väliä tolppaan
Noiden välissä kun pysyy niin tulee hyvä, riippuen tietysti myös renkaasta, tolpan halkaisijasta ja madalluksen määrästä.
Kuvan autossa napakaarimitat edessä 317, takana 322. Edestä vois madaltaa vielä lisääkin koska venytetty rengas, takaa pitäis rullata kanttia.
Muistakaa että willtheyfitin poke/inset -mitoissa ei ole mukana vanteen reunan leveyttä.
(Joku vois koota ekaan viestiin näitä todettuja sopivuuksia......)BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
Originally posted by tommi_n View Post(Joku vois koota ekaan viestiin näitä todettuja sopivuuksia......)
Comment
-
-
Originally posted by tommi_n View PostTai jos ulkoreunan pitää samassa kuin 10 et15:
9.5 et9 = sisällä 12,4mm enemmän väliä tolppaan
9.0 et3 = sisällä 24,7mm enemmän väliä tolppaan
Noiden välissä kun pysyy niin tulee hyvä, riippuen tietysti myös renkaasta, tolpan halkaisijasta ja madalluksen määrästä.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Ottaako kaareen, onko paska ajaa
Suunitelmana olisi siis seuraava = e61 530D -06 Ämmäspöört alustan alle laittaa seuraavat kokoonpanot:
Eteen: 8,5x19 et38 / 245/35/19 20mm PultattavallaSpacerilla
Taakse 9,5x19 et35 / 275/30/19 20mm PultattavallaSpacerilla
Kertooko joku tietäjä joka tietää, ottaako kaarelle tms noilla mitoilla tuo 2 -5 ET muutos?
Lisäksi onko se ihan kauhea ajaa jos sinne pistää 20mm spaissarit joka nurkalle
Kiitos tietäjille taas kerran!E61 530D -06 / FZS1000S -06
Ex. E91 325 Xi -05
Ex. S40 T4 -98
Comment
-
-
Originally posted by jukkaksa View PostTerve.Olen katellu noita Vertinin macig vanteita,et miltä mahtais näyttää e61 alla.?Koko olis 19" 245/35.Mitä ootte mieltä,kun tuo Rengasrealisointi myy koko settiä hintaan 995e.Kannattaako sekaantua?E61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Vanteet 18"
Miten on 18" vanteilla.etu 8" ja taka 9.5".et 20.Muuttuuko renkaan halkaisia,jos molempiin laittaa 245/40 kumit.Tuohon 8" olis 245/40 koko oikea,mutta 9.5" oikeampi koko olis 275/35.Meinaan jos 9.5" vanteeseen laittaa tuon 245 leveän pieneneekö renkaan halkaisia/vierintäkehä verrattuna tuohon 8" leveään vanteeseen?
Comment
-
Comment