Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Vanne- rengasfit topikki III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 842
    • Espoo

    Originally posted by LongJohn View Post
    Okei. 310-320 on jonkun 20-30mm matalampi kuin tehtaan M-Sport eikö? Meniskö 275 ilman mankelointia jos ei madalla enempää?

    Onhan se varmasti topakka. Entäs vetelyt ym ongelma? Pelaa noilla ET hyvin?
    Taitaa vakio msport korkeus olla luokkaa 360-365mm eli reipas 40mm siitä alempana mennään. Kun alusta tikissä ja kulmat kohdallaan, niin ei vetele. Kulunut rengas tietenkin alkaa aiheuttamaan uraherkkyyttä aivan niinkuin vakio alustaisen kanssakin.

    Eteen kun tähtää et 15 ja taakse menee et15 (jopa et20) ainakin pienellä sisälokareiden lämmityksellä (ottaa muuten sisälaidalta kiinni niinkuin aiemmassa postauksessa kerroin). Et20 ei ota kaareen 275/30/19 renkaalla. Et15 ottaa isossa joustossa, mutta pyörinee normi ajossa.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • Rammy2142
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 29
      • Espoo

      Tyhmä kysyy

      Auttakaa tyhmää kun en suoraan tuolta mitään ratkaisua löytänyt.

      Eli sopiiko -06 530D msporttiin E61 vaniljan alle seuraava kokoonpano:

      8,5x20 et30 eteen ja 9,5x20 et40 taakse.

      renkaiksi eteen 255/35/20 ja taakse 275/30/20

      ottaako kiinni, spaceria yms tarve?

      Kiitos ja anteeksi

      E61 530D -06 / FZS1000S -06
      Ex. E91 325 Xi -05
      Ex. S40 T4 -98

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        Originally posted by ///THe View Post
        Taitaa vakio msport korkeus olla luokkaa 360-365mm eli reipas 40mm siitä alempana mennään. Kun alusta tikissä ja kulmat kohdallaan, niin ei vetele. Kulunut rengas tietenkin alkaa aiheuttamaan uraherkkyyttä aivan niinkuin vakio alustaisen kanssakin.

        Eteen kun tähtää et 15 ja taakse menee et15 (jopa et20) ainakin pienellä sisälokareiden lämmityksellä (ottaa muuten sisälaidalta kiinni niinkuin aiemmassa postauksessa kerroin). Et20 ei ota kaareen 275/30/19 renkaalla. Et15 ottaa isossa joustossa, mutta pyörinee normi ajossa.
        Aivan. Vaikuttaahan tuo uintisyvyys aina tuohon kaariasiaan lajinsa. Eli jos JR11 ajatellaan koossa 9,5x19 ET22 ja 11x19 ET25.. Eteen 7-10mm limppu ja taakse 5mm. Pienellä säädöllä siis. Ilmeisesti noinkin leveät vanteet mahtuu pyörimään ottamatta kiinni? Yli 20 et edessä otti siihen iskariin..

        Edit: Niin siis meinasin että ilmeisesti lähinnä vanteet on ne jotka ottaa tolppiin kiinni edessä ja renkaat takakaariin ja sisäloksuihin?
        Last edited by LongJohn; 20-04-2017, 07:49.

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 842
          • Espoo

          Originally posted by LongJohn View Post
          Edit: Niin siis meinasin että ilmeisesti lähinnä vanteet on ne jotka ottaa tolppiin kiinni edessä ja renkaat takakaariin ja sisäloksuihin?
          Vanteet ottaa kiinni tolppiin edessä, sekä takana sisälokariin. Renkaat sitten puolestaan luonnollisesti kaariin. Näin ainakin noilla vakiokokoisilla renkailla. Testasin takana suoraan ET20 ja tais olla että varsinkin apukuskin puolelta otti reippaammin sisälokariin kiinni ja vanne nimenomaan. On sitten ihan millimetripeliä noilla spekseillä.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • LongJohn
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2017
            • 269
            • Kuopio

            Originally posted by ///THe View Post
            Vanteet ottaa kiinni tolppiin edessä, sekä takana sisälokariin. Renkaat sitten puolestaan luonnollisesti kaariin. Näin ainakin noilla vakiokokoisilla renkailla. Testasin takana suoraan ET20 ja tais olla että varsinkin apukuskin puolelta otti reippaammin sisälokariin kiinni ja vanne nimenomaan. On sitten ihan millimetripeliä noilla spekseillä.
            Mjoo. Se vakio 9&10" valssisarja kai se olisi tuolta osin se ongelmaton vaihtoehto. Saa sen verran sisemmäs ettei ole sitten renkaiden kanssa kaaret ongelmana.

            Kiitos näistä tiedoista.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10089
              • KVLA

              Originally posted by Rammy2142 View Post

              Eli sopiiko -06 530D msporttiin E61 vaniljan alle seuraava kokoonpano:

              8,5x20 et30 eteen ja 9,5x20 et40 taakse.

              renkaiksi eteen 255/35/20 ja taakse 275/30/20
              Miksi ei sitten eteen oikean kokoisia kumeja vs. takarenkaat?

              Comment

              • keki93
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 10
                • Pohjois-Pohjanmaa

                e60 vanteet

                Mitenhä istus e60 alle semmoset vanteet ku eteen tulis 8.5x19 et 15 ja taakse 9.5x19 et 25? ja minkäkokosia kumeja porukka suosittelis? autossa on bc:n alusta jota laskettu.
                Last edited by keki93; 21-04-2017, 00:17.
                Keihäskoski

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Miksi ei sitten eteen oikean kokoisia kumeja vs. takarenkaat?
                  Tämä on muuten mielenkiintoinen juttu. 245 eteen ja 275 taakse. Näinhän se tehtaalta suositellaan. Mutta jos halkaisijaa laskee 245 ja 285 olisi samaa halkaisijaa, 275 on matalampi.

                  Comment

                  • Kupis
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 6
                    • Lojo

                    Onkos kukaan sovitellu e61 nelivedon alle 19x9,5 ET35 (vakio et43)
                    Willtheyfitin mukaan käy mutta että käytännössä?
                    Etupää mietityttää.

                    Comment

                    • 0ssskari
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 37
                      • Alastaro

                      Sopiiko e60 koriseen taakse 11x19 et15 ja eteen 9.5x19 et22? Kaarimankelia vaatii ainaki varmaan? Renkaiksi tulisi 255/30 ja 225/235/35.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        Originally posted by LongJohn View Post
                        Tämä on muuten mielenkiintoinen juttu. 245 eteen ja 275 taakse. Näinhän se tehtaalta suositellaan. Mutta jos halkaisijaa laskee 245 ja 285 olisi samaa halkaisijaa, 275 on matalampi.

                        Se kun ei ole aina niin selvä juttu. Just laitoin yhteen autoon 245/35 eteen ja 285/30 taakse. Lattiasta vanteen reunaan mitattuna 245 oli yli 5mm matalampi. Laitoin sitten samaan settiin 255/35 eteen, niin se oli aika tarkasti yhtä korkea kuin 285. Eri merkkien välillä on korkeudessakin eroja.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • aaltone_
                          Newbiemmer
                          • Nov 2016
                          • 3
                          • Hämeenlinna

                          Onko porukalla kokemuksia, miten tuollaiset 19" vanteet, leveys 11" taakse ja eteen 9,5" mahtuis pyörimään tuollaisen vakio e60 (520) alla vai joutuuko pokkauksille/kaarille hirmuisesti tekemään jotain? Ja mahtuuko noille mitoille 245 ja 275 renkaat pyörimään auton alla? ET kaikissa vanteissa 25.
                          Kiitos jo etukäteen!

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 842
                            • Espoo

                            Originally posted by aaltone_ View Post
                            Onko porukalla kokemuksia, miten tuollaiset 19" vanteet, leveys 11" taakse ja eteen 9,5" mahtuis pyörimään tuollaisen vakio e60 (520) alla vai joutuuko pokkauksille/kaarille hirmuisesti tekemään jotain? Ja mahtuuko noille mitoille 245 ja 275 renkaat pyörimään auton alla? ET kaikissa vanteissa 25.
                            Kiitos jo etukäteen!
                            Kokeileppa lukea esim. edellinen sivu. Ei jaksaisi selittää näitä sopivuuksia viikon välein uudelleen.
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • aaltone_
                              Newbiemmer
                              • Nov 2016
                              • 3
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by ///THe View Post
                              Kokeileppa lukea esim. edellinen sivu. Ei jaksaisi selittää näitä sopivuuksia viikon välein uudelleen.
                              Hohhoijaa..parisen sataa sivua tullut joskus selattua tätä topiikkia, mutta eihän näillä naisen aivoilla tullut mieleenkään katsoa edeltävää sivua
                              Kiitos kun jaksoit asiallisesti vastata!
                              Jeesikää hieman vielä yksinkertaista, ymmärsinkö oikein että pienet lätyt täytyvät joka tapauksessa laittaa väliin, jonka jälkeen menee kaarien mankeloimiseksi, mutta ei mikään mahdoton homma? Alusta on siis vakiokorkeudessa, ei ilmeisemmin minkäänlaista sporttia edes. Olisi tarkoitus madaltaa vasta kun vanteet renkaineen on mallailtu alle.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by aaltone_ View Post
                                Hohhoijaa..parisen sataa sivua tullut joskus selattua tätä topiikkia, mutta eihän näillä naisen aivoilla tullut mieleenkään katsoa edeltävää sivua
                                Kiitos kun jaksoit asiallisesti vastata!
                                Jeesikää hieman vielä yksinkertaista, ymmärsinkö oikein että pienet lätyt täytyvät joka tapauksessa laittaa väliin, jonka jälkeen menee kaarien mankeloimiseksi, mutta ei mikään mahdoton homma? Alusta on siis vakiokorkeudessa, ei ilmeisemmin minkäänlaista sporttia edes. Olisi tarkoitus madaltaa vasta kun vanteet renkaineen on mallailtu alle.
                                kyllä se 10mm spacerit sinne vaatii eteen. Takapää menee pienemmälläkin spacerilla. Se varmaan kannattaa sovittaa vannetta ja katsoa mitä sinne pitää laittaa väliin, vai tarviiko mitään.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎