Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #31
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Sinänsä ihmetyttää että miksi se palo alkaa yön aikana kun ei virtaa juurikaan kaapelista kulje... Vai onko vika jo tullut ajossa ja hiljalleen kytenyt parkissa ollessaan?
    Auto ei käy nukkumaan??:think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • 03R6
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 153
      • Kotka

      #32
      Pidän mahdollisena vaihtoehtoa, että palo on kytenyt edellisestä ajokerrasta asti.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by Hakkapeliitta View Post
        Laitoin asian vireille Trafiin.
        Hyvä. Ilmottele miten asiaan suhtautuvat.

        Originally posted by jumppakuutio View Post
        Tutulla oli pari viikkoa sitten vastaava tapaus, asia tutkittiin autokeskuksella, raportti lähetettiin saksaan tehtaalle ja sieltä tuli päätös että auto korjataan bemarin piikkiin. Eli viekää autonne merkkikorjaamolle. Oli myös vakuutusyhtiöön yhteydessä, mutta eipä niitä sen jälkeen kiinnostanut kun tuli päätös että bemari korjaa.

        Aika ihme että näitä tähän vuodenaikaan tulee näin paljon..?
        Oliko tässäkin tapauksessa kaapeli jo palanut vai millä perusteella vaihtoivat kaapelin?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #34
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Sinänsä ihmetyttää että miksi se palo alkaa yön aikana kun ei virtaa juurikaan kaapelista kulje... Vai onko vika jo tullut ajossa ja hiljalleen kytenyt parkissa ollessaan?
          Se kaapeli tulee suoraan akulta, eli on "kuumana" 24/7. Voi siis syttyä palamaan oikeastaan milloin vaan, jos lämpeneminen syystä tai toisesta pääsee jossain kohtaa alkamaan. Auto nyt kuitenkin yleensä seisoo suurimman osan ajasta, silloin kait sen vois ajatella palavankin todennäköisimmin seisonnan aikana. Varsin huolestuttavan kuuloista kun näitä on ilmaantunut useampia lyhyen ajan sisällä.
          Last edited by böntti; 11-03-2015, 12:47.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #35
            Originally posted by markok View Post
            Hyvä. Ilmottele miten asiaan suhtautuvat.

            Laitoin myös BMW Suomelle kysymyksen joutessani.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #36
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Laitoin asian vireille Trafiin.
              ihan ajatuksena: pitäisikö sinne trafiin ilmoittaa esim tässä ketjussa mainittujen, muutaman viikon sisällä tapahtuneiden palojen autojen rekisterinumerot, voisi varmaan auttaa Trafia asian selvittelyssä tuonne maahantuojan/valmistajan suuntaan?
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #37
                Originally posted by böntti View Post
                Se kaapeli tulee suoraan akulta, eli on "kuumana" 24/7. Voi siis syttyä palamaan oikeastaan milloin vaan, jos lämpeneminen syystä tai toisesta pääsee jossain kohtaa alkamaan. Auto nyt kuitenkin yleensä seisoo suurimman osan ajasta, silloin kait sen vois ajatella palavankin todennäköisimmin seisonnan aikana. Varsin huolestuttavan kuuloista kun näitä on ilmaantunut useampia lyhyen ajan sisällä.
                Jos ongelman aiheuttaa johdon/liitoksen ylimenovastuksen kasvu, niin sehän lämpenee vain silloin, kun johtimen kautta kulkee virtaa. Jos se lämpenee myös ilman kuormaa, niin sen täytyy olla oikosulussa runkoon.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #38
                  Kaverilla oli meinannu käyä kans Hullusti juuri hetki sitten. Sinänsä tuuri että oli ollu sisusta purettuna ku oli ruennu kaapeli sauhuamaan. Selvis säikähyksellä tällä kertaa.
                  Last edited by Kissvesala; 21-03-2015, 21:10.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • 03R6
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 153
                    • Kotka

                    #39
                    Aloittajan auto lunastetaan, mutta hinnasta väännetään vielä.

                    Comment

                    • Maili
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 446
                      • E-pohjanmaa

                      #40
                      Eilen oli omasta e61 523LCI -08 moottorin pohjamuovi irti ja näytti moottorin ja rungon välinen maakaapeli tosi hapettuneelta ja haperolta.
                      Tuon näköisiä oon nähnyt vain historiikki autoissa lähinnä. Ihmeelliseltä tuntui , että mikä sen on noin huonoon kuntoon laittanut jo tässä vaiheessa. Kiinalainen materiaali vai mikä, mutta pidemmän päälle ongelmia tuova kumminkin.
                      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #41
                        No huh, huh

                        Toivottavasti BMW ottaa asiaan kantaa pikaisesti, tuohan on jo takaisinkutsukampanjan luokkaa jos 3 autoa on meinannut palaa lyhyen ajan sisään pelkästään foorumilaisten joukossa :think
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos ongelman aiheuttaa johdon/liitoksen ylimenovastuksen kasvu, niin sehän lämpenee vain silloin, kun johtimen kautta kulkee virtaa. Jos se lämpenee myös ilman kuormaa, niin sen täytyy olla oikosulussa runkoon.
                          Toki näin.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • latvala
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 46
                            • kurikka

                            #43
                            Itellä kans tuossa e60:ssä oli kaapeli hapettunut poikki niin pahoin ettei auto enää lähtenyt käyntiin (virrat tuli vielä muutamaa karvaa pitkin). Aluksi luulin että vika olisi akussa, kun apuvirralla lähti hienosti käyntiin konetilasta. Akun vaihdon jälkeen sitte selvisi että vika on edelleen päällä ja vaihtoehtoja ei montaa enää ollut jäljellä.
                            Seinäjoen käyttöautolta kyselin kampanjakorjausta, mutta eivät halunneet tehdä kun kampanja oli ollut vain siihen läpivienninmuoviin liittyvä parannus.
                            Itse kaapeliliitoksellehaan ei oltais tehty mitään...

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              #44
                              Tuli tutkittua tuota kaapelin läpimenoa alapuolelta vähän tarkemmin (lue meisselillä kopistelua). Varaosanumeron mukaan tuo on 705 loppunen eli alumiini-kaapeli, ilmeisesti liitoksen kohdat on kuiten kuparia, hapettuman väristä päätellen. Silmin havaittavissa selvää johtimen ohenemista luonnollisesti tuossa hapettuman kohdalla. Kuvissa olen jo enimmät hapettumat rapsutellut lattialle, kuvassa näyttää että ois käyny jo lämpimänä, mut kuva vääristää. Pitää huomenna soitella lasipalatsiin, auto muutenkin telakalla jarruputkien ohitusleikkauksen vuoksi.



                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by Janne S View Post
                                Tuli tutkittua tuota kaapelin läpimenoa alapuolelta vähän tarkemmin (lue meisselillä kopistelua). Varaosanumeron mukaan tuo on 705 loppunen eli alumiini-kaapeli, ilmeisesti liitoksen kohdat on kuiten kuparia, hapettuman väristä päätellen. Silmin havaittavissa selvää johtimen ohenemista luonnollisesti tuossa hapettuman kohdalla. Kuvissa olen jo enimmät hapettumat rapsutellut lattialle, kuvassa näyttää että ois käyny jo lämpimänä, mut kuva vääristää. Pitää huomenna soitella lasipalatsiin, auto muutenkin telakalla jarruputkien ohitusleikkauksen vuoksi.
                                Nuo kuvat on otettu ilmeisesti vasemman puolen pyöräkotelosta? Pääseekö sieltä liitokseen käsiksi pelkän renkaan irrotuksen jälkeen vai onko tuossa purettu muutakin edestä pois?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎