E61 Idrive näyttö meni vihreäksi, kaikki toiminnot kyllä toimii. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Veteleekö systeemi viimeisiään vai mahdollisesti kosketushäiriöö jossakin.. Neuvoja mistä aloittaa tutkimaa.
Kiitos!
Bmw E39 525i M-sport -01
Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96
Jotain juttua löysinkin vaihdetuista kaasuista, mutta nyt haluaisin kokemuksia lisää.
Olen kysellyt kaasujousia takaluukkuun, mutta tarvikkeet on 620N ku alkuperäiset on 340N. Meneeköhän liian jäykäksi noilla tarvikkeilla, vai oliskohan kenties parempi?
Nyt ainakin on vähä työläs avattava, kun kerkes tottua sedanin luukkuun..
Sama homma itsellä edessä, mistä ole noita katsellut? Ebaysta löytyy sekä 600Nm ja 340Nm, voisi kuvitella noiden 640Nm olevan paremmat, hintaakin hieman enemmän.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ihan Suomesta kun tuntuu olevan halvempia täällä.
Motonetissäkin stabilan kaasut 50€kpl, omalta varaosamyyjältä saa tuostakin vähä pois..
Alkuperäisiä löytyy vaikka Schmiedmannilta...
Jos joku olis noita jäykempiä koittanut jo, niin ei tarvis olla koekaniini.
Sama homma itsellä edessä, mistä ole noita katsellut? Ebaysta löytyy sekä 600Nm ja 340Nm, voisi kuvitella noiden 640Nm olevan paremmat, hintaakin hieman enemmän.
E60 -05 keskuslukon kaukosäädin ottaa ainoastaan metrin päästä takalasia, mutta radio kuuluu hyvin. Autossa on salmiakkiavain. Mistä vikaa voisi metsästää?
E60 -05 keskuslukon kaukosäädin ottaa ainoastaan metrin päästä takalasia, mutta radio kuuluu hyvin. Autossa on salmiakkiavain. Mistä vikaa voisi metsästää?
Sama vika rahikaisella... Tosin e61 kyseessä..
Kaukosäätö toimi täysin vielä jokunen viikko sitten mutta sitten pimeni kokonaan.
Antennivahvistin avattu ja putsattu vaikkei nähtävissä ollutkaan mitään huomautettavaa..
Myös avaimen akku vaihdettu, minkä jälkeen kantama oli tosiaan alle metri takalasista..
Radio toimii sekä kaikki muukin joten takaluukun johtosarja ehjä?
Onko nyt vika avaimen lähettimessä (ei ole kuin yksi avain niin ei voi verrata) vai kuitenkin antennivahvistimessa (kaukosäädön vastaanotin)?
Ei meikäläisen atk taidot riitä hienoon tuplalainaukseen kahdesta edellisestä postista.
Mutta kovin vaikuttaa vika molemmilla olevan antennivahvistimen suunnalla. Silmämääränen tarkastelu ei välttämättä riitä toteamaan rikkinäisiä vahvistinta.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Valehteleeko tuo I-Drive öljyn mittaus pakkasella kun aijemmin ollut 3 pykälää öljyä ja nyt näytti että on kaikki vihreät palkit ja OIL level OK? Vai onko eroa mittaako tuon öljyn paikallaan vai vauhdissa?
Valehteleeko tuo I-Drive öljyn mittaus pakkasella kun aijemmin ollut 3 pykälää öljyä ja nyt näytti että on kaikki vihreät palkit ja OIL level OK? Vai onko eroa mittaako tuon öljyn paikallaan vai vauhdissa?
Eikös ohjekirjassa käsketä ajamaan vähintään 10km ja tekemään mittaus paikallaan tasaisella, moottorin käydessä tyhjäkäyntiä.
Pakkasella varmaan voi noita heittoja tulla jos öljynlämmötkin on alhaiset lyhyellä ajolla.
edit. perusmoottoreilla onnistuu myös ajaessa mittaus.
Ihan Suomesta kun tuntuu olevan halvempia täällä.
Motonetissäkin stabilan kaasut 50€kpl, omalta varaosamyyjältä saa tuostakin vähä pois..
Alkuperäisiä löytyy vaikka Schmiedmannilta...
Jos joku olis noita jäykempiä koittanut jo, niin ei tarvis olla koekaniini.
Kaasujousen tarkoitus on kuolettaa paino ja vähän päälle että pysyy auki. Jos laittaa tuollaiset tuplatehoiset niin saa repimällä aukaista ja repimällä laittaa kiinni.
Saa toki kokeilla
100nm on 10kg työntövoima..
Sama vika rahikaisella... Tosin e61 kyseessä..
Kaukosäätö toimi täysin vielä jokunen viikko sitten mutta sitten pimeni kokonaan.
Antennivahvistin avattu ja putsattu vaikkei nähtävissä ollutkaan mitään huomautettavaa..
Myös avaimen akku vaihdettu, minkä jälkeen kantama oli tosiaan alle metri takalasista..
Radio toimii sekä kaikki muukin joten takaluukun johtosarja ehjä?
Onko nyt vika avaimen lähettimessä (ei ole kuin yksi avain niin ei voi verrata) vai kuitenkin antennivahvistimessa (kaukosäädön vastaanotin)?
Jos molemmat avaimet toimii huonosti on se 99% varmasti se vahvistin.
Omassani vaihdoin ensin "akut" avaimista. Ei suositeltavaa mutta mahdollista. Turhaa tein. Seuraavaksi putsailin vahvistimen liitoksia, sekään ei auttanut. Lopuksi vaihdoin vahvistimen (oisko uusi maksanu vähän päälle 200e?) ja lähti toimimaan! Koko ajan toimi FM radio moitteetta.
Lyhyesti: vaihtakaa se antennivahvistin. Ei ole vaikea homma eikä kovin kalliskaan. Tuolta osanumero: http://www.realoem.com/bmw/enUS/sele...e=0&series=E60 valikosta > Audio, Navigation, Electronic Systems > Single parts antenna. Vanhan päällä lukee mikä MHz jos mietityttää.
E60 -05 keskuslukon kaukosäädin ottaa ainoastaan metrin päästä takalasia, mutta radio kuuluu hyvin. Autossa on salmiakkiavain. Mistä vikaa voisi metsästää?
Sama vika rahikaisella... Tosin e61 kyseessä..
Kaukosäätö toimi täysin vielä jokunen viikko sitten mutta sitten pimeni kokonaan.
Antennivahvistin avattu ja putsattu vaikkei nähtävissä ollutkaan mitään huomautettavaa..
Myös avaimen akku vaihdettu, minkä jälkeen kantama oli tosiaan alle metri takalasista..
Radio toimii sekä kaikki muukin joten takaluukun johtosarja ehjä?
Onko nyt vika avaimen lähettimessä (ei ole kuin yksi avain niin ei voi verrata) vai kuitenkin antennivahvistimessa (kaukosäädön vastaanotin)?
Minullakin oli samat ongelmat, pari kertaa putsasin vahvistimen piirilevyn kontaktisprayllä jolla kaukosäätö toimi aina 1-2kk normaalisti. Ongelmat tulivat tuossa taas takaisin niinpä purin vahvistimen taas irti. Tällä kertaa koitin piirilevyn uunittamista kun ei tuossa mitään häviäkään vaikka menisi kokonaan rikki. Nyt on kaukosäätö toiminut toistaiseksi hyvin. Eli vahvistin uuniin ja joku 180c @ 10min Omalla vastuulla.
Paljonko öljyä ahtoputkissa on "normaalia"? Coolerilta ahtoputkille menevien tiivisteiden välistä valui eilen muutama lusikallinen kun ajoin talliin sulamaan.
Kuinka pikkuahtimen akselivälyttä pääsee koittamaan? Eli kuinka se pikkuturbolta isolle turbolle menevän 90asteen käyrän saa pois?
Comment