Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caarlo
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 105
    • 03

    Originally posted by HTK12 View Post
    Millä perusteella Lemförder pitäisi jättää pois? Se kuitenkin on se orkkis valmistaja ja käsittääkseni tekee parhaat tarvike alustanosat.

    Made in china. Sillon kun ite vielä autotarvikeliikeessä olin, niin nimenomaan Lemförderiä pidettiin laadukkaana tarvikemerkkinä.. Näin ei vissiin enää ole, vai onko sulla parempaa tietoa?
    E60 530d -04.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Caarlo View Post
      Made in china. Sillon kun ite vielä autotarvikeliikeessä olin, niin nimenomaan Lemförderiä pidettiin laadukkaana tarvikemerkkinä.. Näin ei vissiin enää ole, vai onko sulla parempaa tietoa?
      Ei sillä ole väliä missä sitä osaa tehdään vaan kuinka laadukkaasti (materiaalit ja työstäminen)...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Caarlo View Post
        Made in china. Sillon kun ite vielä autotarvikeliikeessä olin, niin nimenomaan Lemförderiä pidettiin laadukkaana tarvikemerkkinä.. Näin ei vissiin enää ole, vai onko sulla parempaa tietoa?
        Mitä se valmistuspaikka vaikuttaa laatuun? Harvat osat tehdään enää Saksassa. Paljon tehdään alihankintana ties missä. Kiinastakin saadaan hyvälaatuista osaa, jos valmistajalla on hyvä laadunvalvonta ja korkeat laatuvaatimukset. Otetaan nyt vaikka elekroniikka, suurinosa valmistetaan, jossain Euroopan/USA:n ulkopuolella. Silti saadaan laadukkaita osia.

        Itse en kyllä osaa nimetä yhtään laadukkaampaa alustanosien valmistajaa kuin Lemförder. Toki samalla tasolle varmaan yltää joku muukin valmistaja, mutta itse kyllä suosin alustan osissa Lemförderiä. BMW foorumien perustella laatu on edelleen hyvällä tasolla ja itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaan heidän valmistamien alustanosien kanssa. Toki jokaiselle valmistajalla tulee huonolaatuisia osia sille nyt ei mahda mitään. Mainitaan nyt vaikka M52 muoviset termostaatti kotelot. Haet osan marmorilta ja silti se kotelo on kiero. Näin on tilanne ainakin Joensuun Laakkosella (BMW merkkiliike). Yksi foorumilainen nimittäin kävi sieltä ostamassa termostaatti kotelon ja huomasi sen olevan kiero. Meni takaisin ja varaosapuolen myyjä oli käynyt varastossa katsomassa ja totesi kaikkien hyllyssä olevien M52 termostaatti koteloiden olevan kieroja..

        Toki, jos sinulla on tietoa kenen valmistajan alustanosat on laadukkaammat kuin Lemförder, niin tällä foorumilla olisi varmasti moni kiinnostunut tiedosta. Se, että osa tehdään paikassa X, ei kerro vielä mitään laadusta.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Caarlo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 105
          • 03

          Nimenomaan jostain topicista luin Lemförderin laadun heikentyneen tuotannon siirryttyä kiinaan ja siksi kysyin mitä alustanosia täällä nykyäään suositellaan mikäli tuo laatu todella on heikentynyt niin radikaalisti. Itse elin vielä eilen siinä uskossa että nimenomaan Lemförder on vielä se valmistaja jonka varaosia viitsii käyttää, mutta täällä oli asian suhteen jotain spekulointia ja lähdin sen perusteella kyselemään. Osassa paketeissa lukee edelleen made in germany ja osassa made in china.

          Eli edelleen Lemförderiä alustaan laitetaan? Se on vain positiivista kuulla, ettei tarvitse alkaa sen enempää metsästämään.


          Onko täällä vaihdettu noita takakelkan taaempia puslia, että onko kova homma kun nosturi on käytössä? Onko jotain muuta mitkä olisi suositeltavaa vaihtaa samalla vaivalla?
          E60 530d -04.

          Comment

          • TCC
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 6
            • Seinäjoki

            Huomenta

            Onko taakse alatukivarsiin saatavana sisäpään puslia mistään? Olevinansa en ole löytänyt mistää eikä realoemikaan anna numeroa.


            Autona -06 530xd.

            Ja mistä muuten sais ilmat pihalle homman ajaksi?

            Kiitos!!!
            Last edited by TCC; 08-02-2016, 14:58.

            Comment

            • heifetz
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 429
              • Finland

              Aamulla lähdin töihin niin diesel-mittari näytti tasan puoli tankkia. 10min ajon jälkeen huomasin että mittarin mukaan tankkiin on tullut yksi pykälä dieseliä 'lisää'. Mistäs tuommoinen voi johtua?
              Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
              Ex. E81 118d LCI Bluewater

              Comment

              • Jarsse
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 1519
                • Kymenlaakso

                Originally posted by JuusoH View Post
                Hei!
                Osaako joku kertoa missä voisi olla vika?
                Ongelma: Bmw e61 2004 ilmastoinnin (laajempi) MAX* nappia kun painaa, ei tapahdu mitään. Eikös siitä kuuluisi syttyä ko. nappiin valo, ja lähteä maksimiteholla viilentämään autoa?

                /Juuso
                mulla ainakin toimii vain sillon kun ilmastointi on toiminnassa,eli ei talvella tapahdu mitään kylmässä...luulin eka itsekin että jotain rikki mutta kun oli auto tallissa lämpösessä ja pisti ilmastoinnin päälle niin meni max napista täysille.
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  Originally posted by mehtojarvi View Post
                  mulla ainakin toimii vain sillon kun ilmastointi on toiminnassa,eli ei talvella tapahdu mitään kylmässä...luulin eka itsekin että jotain rikki mutta kun oli auto tallissa lämpösessä ja pisti ilmastoinnin päälle niin meni max napista täysille.
                  Kyllä toi minusta puhaltaa täysillä kelillä kun kelillä, ainakin mielestäni. En nyt pistä päätä pantiksi, mutta melkein voisin.

                  Toinen asia - mikä helvetti rämisee tyhjäkäynnillä keskellä kojelautaa siellä ikkunan reunan lähistöllä. Ihan kun tulisi siitä tuulilasin kiinnikekohdasta tai niiltä main. Suoraan keskikaiuttimen takana. Sellanen helvetin ärsyttävä räminä, mutta tosi vaikea paikantaa eikä kojelaudan vääntely ainakaan vaikuta mihinkään.
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    testaileppas niitä ulkopuolelle olevia muoveja, että rämiseekö ne.

                    Comment

                    • Jarsse
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 1519
                      • Kymenlaakso

                      elikkä tälläset vikakoodit antaa P0420 katalysaattorijärj. teho alle kynnyksen paikka 1 ja sama homma paikka 2

                      kertooko tuo nyt jo että katit paskana.
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • Jarsse
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 1519
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by mehtojarvi View Post
                        elikkä tälläset vikakoodit antaa P0420 katalysaattorijärj. teho alle kynnyksen paikka 1 ja sama homma paikka 2

                        kertooko tuo nyt jo että katit paskana.
                        Ei helise katit, mutta kuuluuko suuttimien pitää kovaa raksutusta,kuuluu selvästi moottorin äänen yli.
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Caarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 105
                          • 03

                          [QUOTE=Caarlo;3690925]Nimenomaan jostain topicista luin Lemförderin laadun heikentyneen tuotannon siirryttyä kiinaan ja siksi kysyin mitä alustanosia täällä nykyäään suositellaan mikäli tuo laatu todella on heikentynyt niin radikaalisti. Itse elin vielä eilen siinä uskossa että nimenomaan Lemförder on vielä se valmistaja jonka varaosia viitsii käyttää, mutta täällä oli asian suhteen jotain spekulointia ja lähdin sen perusteella kyselemään. Osassa paketeissa lukee edelleen made in germany ja osassa made in china.

                          Eli edelleen Lemförderiä alustaan laitetaan? Se on vain positiivista kuulla, ettei tarvitse alkaa sen enempää metsästämään.


                          Tänään entiseltä työkaverilta kuultua tietoa.. Täyttä p*skaa puheet Lemförderin laadun heikkenimestä. Joten perun puheet omalta osaltani ja joka tuntee piston sisälmyksissään asian syöttämisestä niin tervetuloa myös ilmoittautumaan!
                          E60 530d -04.

                          Comment

                          • tryffis
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 271
                            • Vantaa

                            Originally posted by tryffis View Post
                            Tutkailin tossa noi ahtoputket läpi ja sieltähän löyty sitten oikeen mukava märkä liitos mikä oli sitten näköjään ostotilanteessa jäänyt huomaamatta.. josko tästä löytyisi selitystä vikaan? Kyseessä siis välijäähyltä imusarjaan tuleva putki jossa silikonimutka.
                            Päivitellääs vähän settejä, elikkä ahtoputken liitos on nyt korjattu, ja oli tosiaan prässätty liitos löystynyt vuosien varrella.. mutta ei apua varsinaiseen vikaan.
                            ista/d:llä kaiveltu DDE:n kaikki mahdolliset valikot läpi niin diagnoosi kuin service puolelta lambdan livearvojen seurantaan mutta tuloksetta. Löytyi kyllä poikkeavuuksia tosin, ilmamassaa näyttää olevan lähes poikkeuksetta 30-100% enemmän kuin target value kertoo. Railpaineet tosin näyttäisi toteutuvan aika toivotusti. Tässä viimeisin session data, alussa muutamat otteet tyhjäkäynnillä ja viimeisin ajossa: https://drive.google.com/file/d/0B_j...ew?usp=sharing

                            Ja vielä pieni videopätkä ilmamassoista ajossa:https://drive.google.com/file/d/0B_j...ew?usp=sharing

                            Onko tässä nyt enään järkeä jäädä tätä hirveämmin ihmettelemään vaan heittää suosiolla varaosaruletti käyntiin ja lambdaa tilaukseen? Ja varmistukseksi vielä että voinhan tilata tuon "yleismallin" bosch lsu 4.93 lambdan tuohon, jonka ainoa eroavaisuus näyttäisi olevan marmorilta saatavaan 4.93:seen on 25cm pitempi liitosjohto ja puolet hinnasta?

                            Comment

                            • Doni666
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 168
                              • Kotka

                              Originally posted by tryffis View Post
                              Onko tässä nyt enään järkeä jäädä tätä hirveämmin ihmettelemään vaan heittää suosiolla varaosaruletti käyntiin ja lambdaa tilaukseen? Ja varmistukseksi vielä että voinhan tilata tuon "yleismallin" bosch lsu 4.93 lambdan tuohon, jonka ainoa eroavaisuus näyttäisi olevan marmorilta saatavaan 4.93:seen on 25cm pitempi liitosjohto ja puolet hinnasta?
                              Ainakin mä noin kuukausi sitten vaihdoin Boschin lambdan tilalle eikä ole ollut mitään ongelmaa. Tosin siinä se johtokin oli samanpituinen kuin hajonneessa.
                              1995 E38 740iAL
                              1994 E38 740iA
                              2004 E61 530d touring
                              1989 Nissan 200SX S13
                              1981 Datsun Sunny B310

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Onko kukaan vaihtanut N52:een lämmönvaihtimen tiivistettä? Eli moottoriöljyn jäähdyttimen ei vaihteisto. Vuotaa ilkeästi öljysuodattimen koloon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎