Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ripaxp86
    replied
    Originally posted by `Samppade View Post
    Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
    Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

    Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

    Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

    Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

    Kiitoksia vastauksista etukäteen

    Kattelin ihan piruuttani tuon rekkarin perusteella valmistenumeron WBANU91060CT25440. Ja ylläri tuossa on N52 mylly. Näköjään Japanin maallakaan ei olla otettu N53 käyttöön. Pääsee sillä N52:sellakin.

    Leave a comment:


  • `Samppade
    replied
    E60 530 lci

    Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
    Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

    Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

    Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

    Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

    Kiitoksia vastauksista etukäteen

    Leave a comment:


  • vilikeri
    replied
    Pitkästä aikaa olis tarkotus palata takaisin bemarien pariin jahka vakuutusyhtiö suostuu rahat luovuttamaan,niin olisiko kellään tietoa linkin autosta


    Tuo ois harkinnassa,tai sitten e39 530:stä ylöspäin bensakampetta automaattilootalla:think

    Leave a comment:


  • marko83
    replied
    Onko kellään tästä mitään tietoa?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Nähty on 25tkm ajettu G30 jonka ratista nahka kääriytynyt rullalle. On ihmisiä jotka tarttuvat rattiin roikkumaan ja ihmisiä jotka ohjaavat autoa kevyesti rattia hivellen.
    Ja osa varmasti nousee autosta ottaen tukea ratista. En oikein muuta selitystä keksi miksi vanhasta ratistani tuntuu olevan "putket" irrallaan ratin rungosta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by -kako- View Post
    Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
    Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen
    Nähty on 25tkm ajettu G30 jonka ratista nahka kääriytynyt rullalle. On ihmisiä jotka tarttuvat rattiin roikkumaan ja ihmisiä jotka ohjaavat autoa kevyesti rattia hivellen.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by -kako- View Post
    Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
    Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen
    Ite justiin vaihdoin kanssa ratin omaani kun oli niin kulunut, autossa 230tkm mittarissa.

    Leave a comment:


  • -kako-
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Lisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.

    Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:


    Onko tästä tietoa?
    Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
    Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
    sekä tuo "start/stop-painike"

    Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
    Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?

    Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..

    Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
    Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
    Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
    Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by veku View Post
    En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
    F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa
    En minäkään. Kohta 300tkm ajettu ja nappi ei paljon uutta häpeä. En syö autossa enkä ole varsinaisesti nk. rasvanäppi.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by DaJackal View Post
    (Pahoittelut E6x-koppaisen suolaamisesta - hyvä auto se on, mutta paljoa yli kymppiä ei niistä kannata maksaa enää vuonna 2020, IMO.)
    Samaa mieltä.

    Minulta saa 6-koneisen 226 ajetun 530d x-driven pro navilla ja hudilla tuohon hintaan, mitä pyytävät E60:sta.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by veku View Post
    En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
    F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa
    Eiköhän siihen ihan vaikuta käynnistyskertojen määrä...ja onhan se totuus että E6/9 sarjalaisissa on huonompaa materiaalia nuo napit kuin F-sarjalaisissa. Vaikka on joskus näkynyt puhkikuluneita nappeja niissäkin.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    M57-moottorilla valmistettu 535d on ollut käytössä kahdella tehoversiolla 200 ja 210 kW, joista jälkimmäinen on uudistettu versio ja asennettu pääasiassa LCI-malleihin.

    Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.
    En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
    F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Nappien maalaukset liukenee rasvaisten sormien painalluksiin.

    Tuosta näkee onko autossa syöty ajaessa vai ei.

    Saman voi nähdä tietokoneen näppäimistöstä sekä kaukosäätimistä.

    Taas yksi syy miksei sivistyneet ihmiset syö tietsikan ääressä tai ajaessa.
    Eiköhän tuohon riitä ihan sormien omakin rasva. Aika usein nuo käynnistysnapit on kuluneet...

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Hartsai View Post
    Tuo start-stop painike taitaa olla aika yleinen kulumaan. itse hankin reilu vuosi sitten 2007 e60 (edit: 185 000km ajettu) ja siinä oli vielä huonommassa kunnossa...
    Nappien maalaukset liukenee rasvaisten sormien painalluksiin.

    Tuosta näkee onko autossa syöty ajaessa vai ei.

    Saman voi nähdä tietokoneen näppäimistöstä sekä kaukosäätimistä.

    Taas yksi syy miksei sivistyneet ihmiset syö tietsikan ääressä tai ajaessa.

    Leave a comment:


  • DaJackal
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Terve
    Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.

    Juurikin tämä. Lähemmä 20ke on liikaa jokaisesta E6x-korisesta tänä päivänä ellei kyseessä ole M5. Isojen dieselautojen kanssa on ostajan markkinat, liikkeet hyvittävät todella nihkeästi.


    Itseäkin kiinnostaisi muuten vaihtaa nykyinen E61 530d (pre-LCI) F11 535xd:hen, mutta väliin pitäisi laittaa niin paljon euroja että en kykene perustelemaan asiaa itselleni. Joko ajelen nykyisellä vielä pidempään odotellen hintojen putoamista tai sitten jos vaihdan lähiaikoina, niin tyydyn varmaan F11 530xd:hen. Nykyaikaisempi laatikko ja softaamalla pääsee muistaakseni aika lähelle samoja lukemia kuin E6x 535d = arkiajossa lienee yhtä ripeä. Hinnat näillä alkaen 15ke, liikkeissäkin. Esim:





    (Pahoittelut E6x-koppaisen suolaamisesta - hyvä auto se on, mutta paljoa yli kymppiä ei niistä kannata maksaa enää vuonna 2020, IMO.)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎