Mitkä ovat ostajan omat preferenssit, kun itselleen autoa hankkii? Alhainen hinta, lisävarustelun määrä, auton hyvä yleiskunto, hyvä huoltohistoria - varmasti nämä kaikki enemmän tai vähemmän merkitsevät kaikille ostajille, mutta toisaalta kaikkea ei voi saada kerralla samassa paketissa maksimaalista määrää.
Kun kysymyksenaettelu on "kumpi olisi järkevä peruskäyttöauto", niin silloin tässä kyseisessä tapauksessa valitisisin lähinnä myyntihinnan ja auton tämänhetkisen kunnon (ml. huoltohistoria) perusteella. Tämän lisäksi ratkaisevan tärkeää on autoon ja mukaan oleviin papereihin tutustuminen paikan päällä ja koeajo. Ainoastaan netissä olevat tiedot harvoin riittävät kokonaiskuvan muodostamiseen - mielikuviin kylläkin.
Tarkoituksena olis löytää kohtuuhintainen käyttöauto kilsoihin ja varusteisiin nähden, plussaa olis tietysti mahollisimman pieni tarve seisottaa konepelti pystyssä. Tuossa Latvian tuonnissa vaikuttaisi myyjän kertomuksen maan huollot hänen aikanaan olevan kohtalaisen kattavat. Kaivelin netistä auton historiatietoja Latvian ajalta ja löysin tällaisen listan ohessa olevan listan. Mielestäni tuon perusteella vaikuttais huolletulta ja että kilsat olis todellisuudessa sitä mitä mittari kertoo, vai osaako ne siellä tekaista nuo vin numerollakin löytyvät tiedot :think Jälkimmäisen linkin auton huolloista tai historiasta ylipäätään ei ole tietoa vielä kun ovat peittäneet rekisterikilvet
Onhan tuossa sporttiratti, nahkapenkit ja puulistat niin en tiedä mikä tästä karvalakin tekee. Hintakin mun mielestä ihan linjassa ajokm. nähden muihin kun vertaa.
Eihän nuo luettelemasi varusteet vielä nosta autoa karvalakki-osastolta pois.
Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Kun mielipiteitä kerran halutaan, niin ikäero noiden kahden välillä on mielestäni merkityksetön. Paperilla erot muodostuvat ajomäärän, myyntihinnan ja lisävarusteiden määrässä. Näiden lisäksi auton tämänhetkinen kunto ja aiemmat huollot ovat siinä mielessä olennaisia, että auton käyttöiän ja ajomäärän kasvaessa huoltotarve yleensä lisääntyy, ja jo tehdyillä huolloilla voidaan jonkin verran vaikuttaa tuleviin huoltotarpeisiin.
Mitkä ovat ostajan omat preferenssit, kun itselleen autoa hankkii? Alhainen hinta, lisävarustelun määrä, auton hyvä yleiskunto, hyvä huoltohistoria - varmasti nämä kaikki enemmän tai vähemmän merkitsevät kaikille ostajille, mutta toisaalta kaikkea ei voi saada kerralla samassa paketissa maksimaalista määrää.
Kun kysymyksenaettelu on "kumpi olisi järkevä peruskäyttöauto", niin silloin tässä kyseisessä tapauksessa valitisisin lähinnä myyntihinnan ja auton tämänhetkisen kunnon (ml. huoltohistoria) perusteella. Tämän lisäksi ratkaisevan tärkeää on autoon ja mukaan oleviin papereihin tutustuminen paikan päällä ja koeajo. Ainoastaan netissä olevat tiedot harvoin riittävät kokonaiskuvan muodostamiseen - mielikuviin kylläkin.
Tottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysin Kysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Autoa ei kuluta pelkästään kilometrit, vaan myös ikä. Ymmärrän kyllä joidenkin kiihkon pieniin kilometreihin, mutta kun sen suhteuttaa auton ikään niin en näe itse järkeä maksaa tuhansia extraa muutamasta kymppitonnista vähemmän kilsoissa yli 10v vanhassa autossa. Kyllä se kunto on ratkaisevampi kuin kilometrit. Ja mitä vanhempi auto sitä enemmän kääntyy tuohon suuntaan. Makuasioita tietysti tämäkin.
Monelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.
Ja parilla pikku lisäohjelmalla saatu ajamisen lisäilo unohduttaa muutaman pikku varustepuutteen.
Niin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...
Tottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysin Kysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Niin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...
Onhan tuossa sporttiratti, nahkapenkit ja puulistat niin en tiedä mikä tästä karvalakin tekee. Hintakin mun mielestä ihan linjassa ajokm. nähden muihin kun vertaa.
Monelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.
Niin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...
Mitä muita oleellisia varuisteita tuosta puuttuu, kun comfort jakkarat? Tottunut ajamaan täysin karvalakkimallisella vag konsernin tuotoksella, niin ei tiedä mitä pitäis vaatia Paljon tuosta olis kohtuuhinta? :think
Monelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.
Aivan Namibia mallihan tuo on. Tuossa luetellaan vaan ominaisuuksia mitkä on kaikissa e6x malleissa. Piti kilometrit paikkansa tai ei, niin kun ottaa huomioon onnettomat varusteet ja latvian tuonti aspektin, niin hinta on väärältä planeetalta. Pelkästään noiden penkkien takia hylkäisin tuon.
Mitä muita oleellisia varuisteita tuosta puuttuu, kun comfort jakkarat? Tottunut ajamaan täysin karvalakkimallisella vag konsernin tuotoksella, niin ei tiedä mitä pitäis vaatia Paljon tuosta olis kohtuuhinta? :think
Aivan Namibia mallihan tuo on. Tuossa luetellaan vaan ominaisuuksia mitkä on kaikissa e6x malleissa. Piti kilometrit paikkansa tai ei, niin kun ottaa huomioon onnettomat varusteet ja latvian tuonti aspektin, niin hinta on väärältä planeetalta. Pelkästään noiden penkkien takia hylkäisin tuon.
Asiahan ei mulle kuulu mutta tuohon rahaanhan saa jo oikeasti kunnon varusteilla ja historialla olevia vastaavia... en ymmärrä miksi pitää tuollaista jo ilmoituksenkin mukaan naarmuista ja lommoista karvalakki-latviantuontia edes harkita? Kukin tieten tyylillään..:think
Noista Latvia/Liettua-suunnalta tuoduista voi löytyä ihan mitä tahansa, eli kannattaa kyllä käydä läpi tiheällä kammalla. Toki varmaan asiallisiakin pelejä joukossa, mutta paljon kolarikorjattuja. Yksi mielenkiintoinen itelle vianselvityksessä vastaan tullut oli runkonumeron perusteella alunperin RHD-versio, joka tuolla Baltiassa pajotettu LHD-versioksi. Luonnollisesti nykyisellä omistajalla ei ollut tästä mitään käryä.
Ilmoituksessa mainittiin, että olis kaks kertaa käyny kuntotarkistuksessa, joten eiköhän siellä olis selvinny jos ois joskus kolaroitu? Elikkä siis mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkkaa? Pystyykö inpalla tarkistamaan korkeapainepumpun toimintaa mitenkään?
Kysellääs taas fiksummilta mielipidettä kyseisestä autosta:https://www.nettiauto.com/bmw/530/9897537 Omaan silmään varustetaso on aika kattava ja hintakin huoltoihin ja kilsoihin nähden aika sopiva? Ainut mikä epäilyttää on, kun tuotu latviasta. Onko noissa baltian tuonneissa kilsat paikkaansapitäviä? Sekä näyttäs olevan hieman kosteutta umpioissa, onko isompikin ongelma näissä malleissa vai ihan normaalia esim. pesun jälkeen?
Noista Latvia/Liettua-suunnalta tuoduista voi löytyä ihan mitä tahansa, eli kannattaa kyllä käydä läpi tiheällä kammalla. Toki varmaan asiallisiakin pelejä joukossa, mutta paljon kolarikorjattuja. Yksi mielenkiintoinen itelle vianselvityksessä vastaan tullut oli runkonumeron perusteella alunperin RHD-versio, joka tuolla Baltiassa pajotettu LHD-versioksi. Luonnollisesti nykyisellä omistajalla ei ollut tästä mitään käryä.
Kysellääs taas fiksummilta mielipidettä kyseisestä autosta:https://www.nettiauto.com/bmw/530/9897537 Omaan silmään varustetaso on aika kattava ja hintakin huoltoihin ja kilsoihin nähden aika sopiva? Ainut mikä epäilyttää on, kun tuotu latviasta. Onko noissa baltian tuonneissa kilsat paikkaansapitäviä? Sekä näyttäs olevan hieman kosteutta umpioissa, onko isompikin ongelma näissä malleissa vai ihan normaalia esim. pesun jälkeen?
Leave a comment: