E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dolby
    replied
    Originally posted by Swiftpie View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/525/9936037?vifAdCount=6

    Tätä pitäisi käydä tällä viikolla katsomassa? Minkälaisia tuntemuksia auto herättää arvon raatissa?
    Kannattaa kyllä varauksella suhtautua kilometreihin. Ratin, penkkien ja vastaavien kuluneisuudesta saa jotakin osviittaa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    2005 vuoden manuaali 525... eikai tuosta 5-numeroista summaa kannata edes harkita maksaa, vaikka vähän ajettu olisikin.
    Ehkä jos olisi ihan huippuvarustein mutta kun tuo on vielä aikas turkasen perusvermeillä niin ei kyllä sitten millään ole hintansa arvoinen...

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    2005 vuoden manuaali 525... eikai tuosta 5-numeroista summaa kannata edes harkita maksaa, vaikka vähän ajettu olisikin.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Omaan makuun tolkuttoman hintanen :think

    Leave a comment:


  • Swiftpie
    replied
    https://m.nettiauto.com/bmw/525/9936037?vifAdCount=6

    Tätä pitäisi käydä tällä viikolla katsomassa? Minkälaisia tuntemuksia auto herättää arvon raatissa?

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Kävin tota ajamassa tänään enkä huomannu ollenkaa nykimistä tai humppailua? Voitko vähän tarkentaa?

    Leave a comment:


  • jlukka
    replied
    Originally posted by jlukka View Post
    Onkohan kukaan käynyt kokeilemassa tuota yksilöä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10137096? Ei kuvien perusteella näyttäisi kovinkaan huonolta, mutta sitten onhan tuollakin jo ajettu aika paljon eikä huolloista ole kovinkaan paljoa tietoa. Paljonkohan pitäisi varata rahaa sivuun remonteille, jos tuollaisen hankkii...
    Pitihän se käydä koeajolla ja todeta, että laatikko humppaa/nykii ajossa jo häiritsevän paljon. Taitaa olla laatikon mekatroniikka ja venttiilikoneisto korjauskunnossa.

    Leave a comment:


  • jlukka
    replied
    Onkohan kukaan käynyt kokeilemassa tuota yksilöä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10137096? Ei kuvien perusteella näyttäisi kovinkaan huonolta, mutta sitten onhan tuollakin jo ajettu aika paljon eikä huolloista ole kovinkaan paljoa tietoa. Paljonkohan pitäisi varata rahaa sivuun remonteille, jos tuollaisen hankkii...

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Väärä topiikki.
    Last edited by Nutcase; 11-12-2018, 13:10.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by aksila View Post
    Moro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
    https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
    eka viesti jee
    Auto kenties jo katsottu, mutta hinta ehkä vähän yläkanttiin. Itse ostin n. 10 000 pienemmillä kilsoilla LCI farkun eikä ne kilometrit mitenkään pelottaneet.

    Jos mahdollista niin puslat ainakin kannattaa syynätä. Ja salavalikosta, että nouseeko lämmöt kunnolla, ettei ole termareita vikaa. En katsonut onko tuossa Active Steering, mutta jos on niin kannattaa vähän koittaa kuntoa selvittää. Itsellä ei ajossa mitään huomaa, mutta vaihtoon menee jossain vaiheessa, ja on muuten kallis, paitsi jos mahdollisuus ottaa hallin lattialle ja itse korjailla.


    Ja jopa lyhyemmälle matkalle suosisin comfort-istuimia. Ovat ne vain niin paljon paremmat kuin perusjakkarat.

    Leave a comment:


  • Mohko
    replied
    Originally posted by aksila View Post
    Moro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
    https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
    eka viesti jee
    Jos paljon tulee kilometrejä, niin suosittelen katsomaan sellaista missä on Comfort penkit. Ainakin tälläiselle isommalle paljon mukavemmat istua pitkää matkaa.


    Mistähän löytäisi hyvän Bensa E60:en. Ajokilometrit tippui päivittäisestä 120stä viiteen... ei oikein jaksaisi diisseli pitää enää.

    Leave a comment:


  • aksila
    replied
    Moro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
    https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
    eka viesti jee

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Ei kai tuosta 525:n imusarjasta ole muuta hyötyä,kuin läppien puuttuminen. Ja tällöin ei jälkikäteenkään läppien akselin reiistä voi vuotaa öljytöhnää. Kun niitä ei ole.
    Last edited by Heguli 31; 26-11-2018, 21:00.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Juuri tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu vaihdettavaksi 530D malliin koska siinä ei ole läppiä ja moottorin tilavuus on sama molemissa se 3.0-litraa.

    Hyöty 525D LCI imusarjassa tulee siinä ettei ole läppiä ja itse läppien kanavien kohdat on sileitä ei tule sellaista huonoa virtauskohtaa kun sellaisesta imusarjasta josta on läpät poistettu.

    Näin em. tehden saadaan ehdottomasti paras lopputulos jopa virtauksilta eli saadaan tehoa enemmän.

    Suosittelen ostaa uusi 525D LCI imusarja jossa kaikki osat mukana.
    Avaavatko Terho hieman logiikkaasi tässä asiassa?

    Ilmeisesti oletat että läpätön imusarja olisi virtausten osalta parempi, mutta se ei ole sama asia kuin että tehoa tulee enemmän.

    Miksi ne läpät siellä imusarjassa sitten ovat? Niillä pyritään tehostamaan palotapahtumaa ja osaltaan vähentämään typenoksidipäästöjä. Imussarjan läppärakenteen ansiosta ilmavirtaukset muuttuvat hieman pyörteisemmiksi kulkiessaan läppärakeneteen läpi, mikä itse asiassa parantaa palotapahtuman tehokkuutta. Ilmamäärä ei suinkaan vähene läppärakenteen ansiosta, mikäli näin oletat.

    Poistamalla läppärakenne muutetaan samalla imusarjan virtauksia vähemmän pyörteisiksi ja tämä ei ainakaan tehosta palotapahtumaa, toisin kuin oletat.

    Ero ei ole läpällisen ja läpättömän imusarjan kohdalla merkittävän suuri, mutta olemassa kuitenkin.

    Ja esim. 525d ja 530d välillä typenoksidituotto on 530d speksatusta kokonaisuudesta ja edelleen suuremmasta tehosta johtuen suurempi, jolloin päästöluokitukseen mahtuminen edellyttää mm. läppien mukanaoloa.

    Mikäli imusarja (ja läppärakenteet) ovat hyvin karstaiset, niin ilmavirtaukset luonollisesti huononevat ja läppien poisto voi parantaa ilmavirtausta, mutta toisesta syystä kuin oletat.

    Imusarjan läppien irtoaminen läppäakselin katkeamisen myötä on asia, jonka vuoksi niitä läppiä niin innokkasti on poistettu M57-moottoreista. M57N2 -moottoreissa läppärakenne on vahvempi ja läpät ovat kestävämpiä ja vähemmän alttiita katkeamaan. Imusarjan karstoittuminen huonontaa läppärakenteen liikettä selvästi ja saattaa osaltaan edistää akselin katkeamista.

    Väitän että mikäli imusarja puhdistettaisiin säännöllisesti, niin läpätkin säilyisivät useammin ehjinä.

    EDIT: Taustatietona ilmiön pohtimiseen liittyen yhdestä omasta kulkineestakin läpät poistettiin aiemmin ja ajelin jonkin aikaa ilman läppiä. Kuluneen syksyn aikana kuitenkin pohdin enemmän tuota läppäjuttua ja urheilumiehenä kaivoin läppärakenteet varastosta, puhdistin pienet karstat pois ja totesin läppien olevan täysin ehjät, ja asensin takaisin imusarjaan. Nyt vajaa 10 tkm läpillä ajelleena polttoaineen kulutus ei ole ainakaan kasvanut läpättömään verrattuna, mutta väitän huomaavani hieman paremman kaasuvasteen (ja väännön) alhaisilla kierroksilla nyt kun läpät ovat taas mukana. Lukijat voivat puolestani pohtia onko tämä omaa mutua, mutta tyytyväinen olen ollut itse muutokseen ja kiitos kysymymästä nukun yöni hyvin.
    Last edited by JaniLap; 25-11-2018, 13:36. Reason: Oma projekti taustaksi

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu 530D:hen

    Juuri tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu vaihdettavaksi 530D malliin koska siinä ei ole läppiä ja moottorin tilavuus on sama molemissa se 3.0-litraa. Hyöty 525D LCI imusarjassa tulee siinä ettei ole läppiä ja itse läppien kanavien kohdat on sileitä ei tule sellaista huonoa virtauskohtaa kun sellaisesta imusarjasta josta on läpät poistettu. Näin em. tehden saadaan ehdottomasti paras lopputulos jopa virtauksilta eli saadaan tehoa enemmän. Sekä 525D LCI imusarjojen hinnat on siinä 450-500€ ja siinä tulee kaikki mukana tiivisteet ja pultitkin ja huomatkaa tuossa rempassa ei enää tarvii ostaa imusrajan tulppia jolla tulpattaisiin imusarja läppien poistossa. Joten hinta erotus näin jää pieneksi ja hyöty ja lopputulos on aivan toista luokkaa, kuin läppien poistosta ja tulpaamisella. Suosittelen ostaa uusi 525D LCI imusarja jossa kaikki osat mukana.

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3957


    Originally posted by Kossu Allu View Post
    525d LCI taitaa olla ainut, jossa ei ole läppiä vakiona ja jos onkin. Ne saa ite otettua pois 2-3 tunnissa, Antza on tehnyt loistavat ohjeet siihen.
    Last edited by 325E; 25-11-2018, 08:56.

    Leave a comment:

Working...
X