Originally posted by Swiftpie
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
Originally posted by rizzo View Post2005 vuoden manuaali 525... eikai tuosta 5-numeroista summaa kannata edes harkita maksaa, vaikka vähän ajettu olisikin.
Leave a comment:
-
2005 vuoden manuaali 525... eikai tuosta 5-numeroista summaa kannata edes harkita maksaa, vaikka vähän ajettu olisikin.
Leave a comment:
-
https://m.nettiauto.com/bmw/525/9936037?vifAdCount=6
Tätä pitäisi käydä tällä viikolla katsomassa? Minkälaisia tuntemuksia auto herättää arvon raatissa?
Leave a comment:
-
Kävin tota ajamassa tänään enkä huomannu ollenkaa nykimistä tai humppailua? Voitko vähän tarkentaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by jlukka View PostOnkohan kukaan käynyt kokeilemassa tuota yksilöä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10137096? Ei kuvien perusteella näyttäisi kovinkaan huonolta, mutta sitten onhan tuollakin jo ajettu aika paljon eikä huolloista ole kovinkaan paljoa tietoa. Paljonkohan pitäisi varata rahaa sivuun remonteille, jos tuollaisen hankkii...
Leave a comment:
-
Onkohan kukaan käynyt kokeilemassa tuota yksilöä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10137096? Ei kuvien perusteella näyttäisi kovinkaan huonolta, mutta sitten onhan tuollakin jo ajettu aika paljon eikä huolloista ole kovinkaan paljoa tietoa. Paljonkohan pitäisi varata rahaa sivuun remonteille, jos tuollaisen hankkii...
Leave a comment:
-
Originally posted by aksila View PostMoro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
eka viesti jee
Jos mahdollista niin puslat ainakin kannattaa syynätä. Ja salavalikosta, että nouseeko lämmöt kunnolla, ettei ole termareita vikaa. En katsonut onko tuossa Active Steering, mutta jos on niin kannattaa vähän koittaa kuntoa selvittää. Itsellä ei ajossa mitään huomaa, mutta vaihtoon menee jossain vaiheessa, ja on muuten kallis, paitsi jos mahdollisuus ottaa hallin lattialle ja itse korjailla.
Ja jopa lyhyemmälle matkalle suosisin comfort-istuimia. Ovat ne vain niin paljon paremmat kuin perusjakkarat.
Leave a comment:
-
Originally posted by aksila View PostMoro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
eka viesti jee
Mistähän löytäisi hyvän Bensa E60:en. Ajokilometrit tippui päivittäisestä 120stä viiteen... ei oikein jaksaisi diisseli pitää enää.
Leave a comment:
-
Moro, lauantaille tuli sovittua et lähtis tommosta kassomaan. Onko pahoja sudenkuoppia?, toki kilsojahan on mutta käsittääkseni kohtuullisesti m57-koneiseksi🤔
https://m.nettiauto.com/bmw/530/9555...nt=27&vifNav=Y
eka viesti jee
Leave a comment:
-
Originally posted by 325E View PostJuuri tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu vaihdettavaksi 530D malliin koska siinä ei ole läppiä ja moottorin tilavuus on sama molemissa se 3.0-litraa.
Hyöty 525D LCI imusarjassa tulee siinä ettei ole läppiä ja itse läppien kanavien kohdat on sileitä ei tule sellaista huonoa virtauskohtaa kun sellaisesta imusarjasta josta on läpät poistettu.
Näin em. tehden saadaan ehdottomasti paras lopputulos jopa virtauksilta eli saadaan tehoa enemmän.
Suosittelen ostaa uusi 525D LCI imusarja jossa kaikki osat mukana.
Ilmeisesti oletat että läpätön imusarja olisi virtausten osalta parempi, mutta se ei ole sama asia kuin että tehoa tulee enemmän.
Miksi ne läpät siellä imusarjassa sitten ovat? Niillä pyritään tehostamaan palotapahtumaa ja osaltaan vähentämään typenoksidipäästöjä. Imussarjan läppärakenteen ansiosta ilmavirtaukset muuttuvat hieman pyörteisemmiksi kulkiessaan läppärakeneteen läpi, mikä itse asiassa parantaa palotapahtuman tehokkuutta. Ilmamäärä ei suinkaan vähene läppärakenteen ansiosta, mikäli näin oletat.
Poistamalla läppärakenne muutetaan samalla imusarjan virtauksia vähemmän pyörteisiksi ja tämä ei ainakaan tehosta palotapahtumaa, toisin kuin oletat.
Ero ei ole läpällisen ja läpättömän imusarjan kohdalla merkittävän suuri, mutta olemassa kuitenkin.
Ja esim. 525d ja 530d välillä typenoksidituotto on 530d speksatusta kokonaisuudesta ja edelleen suuremmasta tehosta johtuen suurempi, jolloin päästöluokitukseen mahtuminen edellyttää mm. läppien mukanaoloa.
Mikäli imusarja (ja läppärakenteet) ovat hyvin karstaiset, niin ilmavirtaukset luonollisesti huononevat ja läppien poisto voi parantaa ilmavirtausta, mutta toisesta syystä kuin oletat.
Imusarjan läppien irtoaminen läppäakselin katkeamisen myötä on asia, jonka vuoksi niitä läppiä niin innokkasti on poistettu M57-moottoreista. M57N2 -moottoreissa läppärakenne on vahvempi ja läpät ovat kestävämpiä ja vähemmän alttiita katkeamaan. Imusarjan karstoittuminen huonontaa läppärakenteen liikettä selvästi ja saattaa osaltaan edistää akselin katkeamista.
Väitän että mikäli imusarja puhdistettaisiin säännöllisesti, niin läpätkin säilyisivät useammin ehjinä.
EDIT: Taustatietona ilmiön pohtimiseen liittyen yhdestä omasta kulkineestakin läpät poistettiin aiemmin ja ajelin jonkin aikaa ilman läppiä. Kuluneen syksyn aikana kuitenkin pohdin enemmän tuota läppäjuttua ja urheilumiehenä kaivoin läppärakenteet varastosta, puhdistin pienet karstat pois ja totesin läppien olevan täysin ehjät, ja asensin takaisin imusarjaan. Nyt vajaa 10 tkm läpillä ajelleena polttoaineen kulutus ei ole ainakaan kasvanut läpättömään verrattuna, mutta väitän huomaavani hieman paremman kaasuvasteen (ja väännön) alhaisilla kierroksilla nyt kun läpät ovat taas mukana. Lukijat voivat puolestani pohtia onko tämä omaa mutua, mutta tyytyväinen olen ollut itse muutokseen ja kiitos kysymymästä nukun yöni hyvin.
Leave a comment:
-
Tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu 530D:hen
Juuri tuota 525D LCI Imusarjaa on suositeltu vaihdettavaksi 530D malliin koska siinä ei ole läppiä ja moottorin tilavuus on sama molemissa se 3.0-litraa. Hyöty 525D LCI imusarjassa tulee siinä ettei ole läppiä ja itse läppien kanavien kohdat on sileitä ei tule sellaista huonoa virtauskohtaa kun sellaisesta imusarjasta josta on läpät poistettu. Näin em. tehden saadaan ehdottomasti paras lopputulos jopa virtauksilta eli saadaan tehoa enemmän. Sekä 525D LCI imusarjojen hinnat on siinä 450-500€ ja siinä tulee kaikki mukana tiivisteet ja pultitkin ja huomatkaa tuossa rempassa ei enää tarvii ostaa imusrajan tulppia jolla tulpattaisiin imusarja läppien poistossa. Joten hinta erotus näin jää pieneksi ja hyöty ja lopputulos on aivan toista luokkaa, kuin läppien poistosta ja tulpaamisella. Suosittelen ostaa uusi 525D LCI imusarja jossa kaikki osat mukana.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3957
Originally posted by Kossu Allu View Post525d LCI taitaa olla ainut, jossa ei ole läppiä vakiona ja jos onkin. Ne saa ite otettua pois 2-3 tunnissa, Antza on tehnyt loistavat ohjeet siihen.Last edited by 325E; 25-11-2018, 08:56.
Leave a comment:
Leave a comment: