E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Tarinan mukaan auto on alunperin Latviasta. Paperisen ja sähköisen huoltokirjan kaikki merkinnät on Latviasta, nyt alkaa ehkä kyllä hieman epäilyttää auton todellinen historia ennen suomeen tuloa :think
    No toki on kait se mahdollista että jos on vaikkapa suuntautunut työmatkat (tms) vallan venäjän suuntaan niin on sitten erikoistilauksesta ottanut venäjän region codella... Todennäköisempi vaihtoehto kuitenkin on että olisi uutena myyty venäjällä ja sieltä sitten lipunut Latviaan vaikka hyvin tuoreeltaankin.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Baltian maat kuuluu kakkoseen.

    5 on Venäjä joten sieltä tuo varmaan sitten alunperin on.
    Tarinan mukaan auto on alunperin Latviasta. Paperisen ja sähköisen huoltokirjan kaikki merkinnät on Latviasta, nyt alkaa ehkä kyllä hieman epäilyttää auton todellinen historia ennen suomeen tuloa :think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Niin mistä tuo auto oli alunperin? DVD areakoodilla 5. Onko Baltian maat tuolla koodilla? Suomi ja Eurooppahan on 2.

    Baltian maat kuuluu kakkoseen.

    5 on Venäjä joten sieltä tuo varmaan sitten alunperin on.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Niin mistä tuo auto oli alunperin? DVD areakoodilla 5. Onko Baltian maat tuolla koodilla? Suomi ja Eurooppahan on 2.
    Toi auto on ollut Latviassa myynnissä jossain vaiheessa. Enempää en osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Niin mistä tuo auto oli alunperin? DVD areakoodilla 5. Onko Baltian maat tuolla koodilla? Suomi ja Eurooppahan on 2.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Noniin elikkä kävin eilen kattomassa ja hyvä kuva siitä jäi. Ainoat miinukset korissa ja tekniikassa oli ajovalojen umpiot oli saaneet aika reilusti kiveniskeymiä. Toinen asia mikä jäi askarruttamaan oli paperisen huoltokirjan ja ton Auto Recordsin eroavaisuus. Auton huoltokirjassa oli merkinnät näin:

    14.05.09 17251 km
    09.03.11 34280 km
    14.04.11 35463 km
    23.02.13 56828 km
    10.04.14 67906 km
    06.01.15 75880 km
    06.02.15 76220 km
    20.11.16 94881 km
    17.01.17 96028 km

    Eli ei päivät oikeen osu kohilleen, tuon auto recordsin mukaan olis huollettu paljon enemmän kuin huoltokirjan mukaan. Nykyinen omistaja kertoi käyttäneensä avaimen laakkosella luettavana ja kertoi että kilsat täsmäis sen perusteella ajettuihin, onko sillä sitten mitään merkitystä? Muuten jäi kyllä erittäin positiivinen kuva autosta, kun ei kuulunut mistään mitään ylimääräistä ja vaihto nätisti ja vetoakin löyty.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Koeajolla pääosin samat jutut kuin muidenkin autojen kohdalla. Ehkäpä teknisenä yksityiskohtana ajoneuvon hallintatietokoneen eli iDriven toimintaa voit myyjän kanssa käydä läpi, että onko ollut murheita sillä suunnalla, ja vastaavasti moottorin osalta voisit selvittää onko DISA-venttiilille tehty mitään, kun sattuu olemaan yksi seurattava kohde.
    Laitetaan se tarkistuslistalle. Muita kohteita taitaa olla tuo korkeapainepumppu kun on N53 koneella? Sitä ei vissiinkään pysty oikeen tarkastamaan mitenkään alkaako olla vaihtokunnossa? Tarkoitus oli ottaa inpa mukaan, jotta pääsis hiukan syvemmälle tutkimaan kun normaalilla obd lukijalla, mutta ei ehtiny johto tulla perille viikonlopuksi

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Mitkäs on näissä ne tarkimpaa tutkimusta vaativat paikat? E60 on täysin vieras malli, niin ei oikein tiiä mitä kannattaa muistaa tarkistaa?
    Koeajolla pääosin samat jutut kuin muidenkin autojen kohdalla. Ehkäpä teknisenä yksityiskohtana ajoneuvon hallintatietokoneen eli iDriven toimintaa voit myyjän kanssa käydä läpi, että onko ollut murheita sillä suunnalla, ja vastaavasti moottorin osalta voisit selvittää onko DISA-venttiilille tehty mitään, kun sattuu olemaan yksi seurattava kohde.
    Last edited by JaniLap; 06-04-2019, 11:22.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by VilleP View Post

    Mutta tosiaan, kannattaa käydä kokeilemassa. Nuo perus lankku penkit on aika onnettomat verrattuna comfort penkkeihin. Tekee jo aika paljon ajokokemukselle.

    Jos nyt ei sedan pidä olla, niin kävisin tutustumassa näihinkin:

    https://www.nettiauto.com/bmw/530/10112649
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/10304854
    Olen tänään menossa kattomaan tuota latvian mallia, kun nyt taustatutkimusten perusteella vaikuttas olevan ihan luotettavalla historialla. Katsotaan miltä ne paljon haukutut lättänät tuntuu oman perseen alla. Mitkäs on näissä ne tarkimpaa tutkimusta vaativat paikat? E60 on täysin vieras malli, niin ei oikein tiiä mitä kannattaa muistaa tarkistaa?

    Kiitokset vinkeistä, mutta ei jotenkin tuo E61 miellytä omaan silmään...
    Last edited by onavez; 06-04-2019, 09:57.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Liike ei niistä juurikaan hyvitä. Mutta kyllä varmasti saat paremman hinnan varustellusta autosta vs. karvalakki. Varsinkin kun puhutaan hieman vanhemmista harmaasta massasta poikkeavista autoista. Korollat yms. tarina erikseen. Tuommoista 530ix:ää kun ei ole mikään matti meikäläinen yleensä hakemassa, vaan juuri kyseisestä automallista/tekniikasta kiinnostunut. Helpompi se ainakin myöhemmin myydä, jos varusteita sopivasti.

    Mutta tosiaan, kannattaa käydä kokeilemassa. Nuo perus lankku penkit on aika onnettomat verrattuna comfort penkkeihin. Tekee jo aika paljon ajokokemukselle.

    Jos nyt ei sedan pidä olla, niin kävisin tutustumassa näihinkin:

    https://www.nettiauto.com/bmw/530/10112649
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/10304854
    Last edited by VilleP; 05-04-2019, 12:33.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Lisävarusteet maksaa ostotilanteessa, oman kokemuksen mukaan niillä ei auton myyntitilanteessa tai vaihtoon vietäessä ole oikeasti v*tunkaan merkitystä. Ellei sitten satu just se 1 penareita harrastava kaveri olemaan ostamassa yksityisesti sitä sun autoasi juuri niillä varusteilla mitä sun autossas on. Muuten se on kilsat ja vuosimalli mikä määrää markkinahinnan.

    Jos autossa on omaan makuun sopivat lisävarusteet niin go for it. Ihan sama ottaako E6x vehkeen tai seuraavan generaation niin satavarmaa on että pelti on pystyssä molemmissa. Mitä enemmän siellä on perseensuristinta niin sitä enemmän siinä on korjattavaa.

    Leave a comment:


  • Patd
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Tottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysin Kysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
    Näistä kahdesta linkkaamastasi, kyllä tuo ensinmäinen on ylihinnoitellumpi kuin tämä jälkimmäinen. Toisaalta, 17 900€ hintaista E60 en enää ostaisi, sillä 5k lisää niin saa F10 Msport bensoja 3ltr koneella...

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Tuo väite, että oikeilla lisävarusteilla ei olisi myyntitilanteessa lisäarvoa, on paskapuhetta. Eikä tuo Latvian- taikka muu vastaava historia sitä arvostusta varsinaisesti nosta. Rehti 530i M-Sport comforteilla ja muilla tykötarpeilla sekä luotettavalla historialla noilla kilsoilla vois olla juuri ja juuri noissa hinnoissa hyväksyttävissä mutta tuossa kyseisessä yksilössä on hinnassa puolet liikaa. ..

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Tarkoituksena olis löytää kohtuuhintainen käyttöauto kilsoihin ja varusteisiin nähden, plussaa olis tietysti mahollisimman pieni tarve seisottaa konepelti pystyssä.

    Latvian ajalta ja löysin tällaisen listan ohessa olevan listan.
    Auto-recordsin kautta saatavia tietoja pidetään yleisesti varsin paikkaansapitävinä - ainakin siltä osin, että kyselyt tapahtuvat merkkiorganisaation tietokantaa hyödyntäen. Lisäksi vielä mahdollisesti pienemmät huollot, jotka on saatettu tehdä itse tai jossakin huoltoliikkeessä, joka ei ole kirjauksia tehnyt muualle kuin esim. paperiseen huoltokirjaan.

    Auto näyttää alkujaankin olleen Latviassa käytössä, jolloin arvailut esim. saksalaistaustaisesta kolariraadosta olisivat liioiteltua mustamaalaamista, vaikka Baltian suunnalta sellaisiakin Suomeen toisinaan saapuu.

    Hankkimillasi taustatiedoilla voisi ainakin harkita käydä vilkaisemassa autoa paikan päällä, mikäli se muilta osin olisi hakukriteerien mukaisesti haarukassa.

    Karvalakkikeskusteluihin tai varustetarpeisiin en ota kantaa, sillä ne ovat henkilökohtaisia mieltymyksiä ja edelleenkin kun kerran peruskäyttöautoa olet hakemassa. Jälleenmyyntiarvoa niillä ei enää tuon ikäisessä juurikaan ole, joten omat käyttötarpeet ja oma budjetti ratkaisevat. Bensaversioita on ylipäätään varsin vähän tarjolla, mutta yleisesti tuo kolmelitrainen versio on kelpo laite.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eihän nuo luettelemasi varusteet vielä nosta autoa karvalakki-osastolta pois.
    Entäs Xenonit

    Leave a comment:

Working...
X