Originally posted by onavez
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
Originally posted by TheRipper View PostBaltian maat kuuluu kakkoseen.
5 on Venäjä joten sieltä tuo varmaan sitten alunperin on.
Leave a comment:
-
Niin mistä tuo auto oli alunperin? DVD areakoodilla 5. Onko Baltian maat tuolla koodilla? Suomi ja Eurooppahan on 2.
Leave a comment:
-
Noniin elikkä kävin eilen kattomassa ja hyvä kuva siitä jäi. Ainoat miinukset korissa ja tekniikassa oli ajovalojen umpiot oli saaneet aika reilusti kiveniskeymiä. Toinen asia mikä jäi askarruttamaan oli paperisen huoltokirjan ja ton Auto Recordsin eroavaisuus. Auton huoltokirjassa oli merkinnät näin:
14.05.09 17251 km
09.03.11 34280 km
14.04.11 35463 km
23.02.13 56828 km
10.04.14 67906 km
06.01.15 75880 km
06.02.15 76220 km
20.11.16 94881 km
17.01.17 96028 km
Eli ei päivät oikeen osu kohilleen, tuon auto recordsin mukaan olis huollettu paljon enemmän kuin huoltokirjan mukaan. Nykyinen omistaja kertoi käyttäneensä avaimen laakkosella luettavana ja kertoi että kilsat täsmäis sen perusteella ajettuihin, onko sillä sitten mitään merkitystä? Muuten jäi kyllä erittäin positiivinen kuva autosta, kun ei kuulunut mistään mitään ylimääräistä ja vaihto nätisti ja vetoakin löyty.Attached Files
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostKoeajolla pääosin samat jutut kuin muidenkin autojen kohdalla. Ehkäpä teknisenä yksityiskohtana ajoneuvon hallintatietokoneen eli iDriven toimintaa voit myyjän kanssa käydä läpi, että onko ollut murheita sillä suunnalla, ja vastaavasti moottorin osalta voisit selvittää onko DISA-venttiilille tehty mitään, kun sattuu olemaan yksi seurattava kohde.
Leave a comment:
-
Originally posted by onavez View PostMitkäs on näissä ne tarkimpaa tutkimusta vaativat paikat? E60 on täysin vieras malli, niin ei oikein tiiä mitä kannattaa muistaa tarkistaa?Last edited by JaniLap; 06-04-2019, 11:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by VilleP View Post
Mutta tosiaan, kannattaa käydä kokeilemassa. Nuo perus lankku penkit on aika onnettomat verrattuna comfort penkkeihin. Tekee jo aika paljon ajokokemukselle.
Jos nyt ei sedan pidä olla, niin kävisin tutustumassa näihinkin:
https://www.nettiauto.com/bmw/530/10112649
https://www.nettiauto.com/bmw/530/10304854
Kiitokset vinkeistä, mutta ei jotenkin tuo E61 miellytä omaan silmään...Last edited by onavez; 06-04-2019, 09:57.
Leave a comment:
-
Liike ei niistä juurikaan hyvitä. Mutta kyllä varmasti saat paremman hinnan varustellusta autosta vs. karvalakki. Varsinkin kun puhutaan hieman vanhemmista harmaasta massasta poikkeavista autoista. Korollat yms. tarina erikseen. Tuommoista 530ix:ää kun ei ole mikään matti meikäläinen yleensä hakemassa, vaan juuri kyseisestä automallista/tekniikasta kiinnostunut. Helpompi se ainakin myöhemmin myydä, jos varusteita sopivasti.
Mutta tosiaan, kannattaa käydä kokeilemassa. Nuo perus lankku penkit on aika onnettomat verrattuna comfort penkkeihin. Tekee jo aika paljon ajokokemukselle.
Jos nyt ei sedan pidä olla, niin kävisin tutustumassa näihinkin:
https://www.nettiauto.com/bmw/530/10112649
https://www.nettiauto.com/bmw/530/10304854Last edited by VilleP; 05-04-2019, 12:33.
Leave a comment:
-
Lisävarusteet maksaa ostotilanteessa, oman kokemuksen mukaan niillä ei auton myyntitilanteessa tai vaihtoon vietäessä ole oikeasti v*tunkaan merkitystä. Ellei sitten satu just se 1 penareita harrastava kaveri olemaan ostamassa yksityisesti sitä sun autoasi juuri niillä varusteilla mitä sun autossas on. Muuten se on kilsat ja vuosimalli mikä määrää markkinahinnan.
Jos autossa on omaan makuun sopivat lisävarusteet niin go for it. Ihan sama ottaako E6x vehkeen tai seuraavan generaation niin satavarmaa on että pelti on pystyssä molemmissa. Mitä enemmän siellä on perseensuristinta niin sitä enemmän siinä on korjattavaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by onavez View PostTottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysinKysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Leave a comment:
-
Tuo väite, että oikeilla lisävarusteilla ei olisi myyntitilanteessa lisäarvoa, on paskapuhetta. Eikä tuo Latvian- taikka muu vastaava historia sitä arvostusta varsinaisesti nosta. Rehti 530i M-Sport comforteilla ja muilla tykötarpeilla sekä luotettavalla historialla noilla kilsoilla vois olla juuri ja juuri noissa hinnoissa hyväksyttävissä mutta tuossa kyseisessä yksilössä on hinnassa puolet liikaa. ..
Leave a comment:
-
Originally posted by onavez View PostTarkoituksena olis löytää kohtuuhintainen käyttöauto kilsoihin ja varusteisiin nähden, plussaa olis tietysti mahollisimman pieni tarve seisottaa konepelti pystyssä.
Latvian ajalta ja löysin tällaisen listan ohessa olevan listan.
Auto näyttää alkujaankin olleen Latviassa käytössä, jolloin arvailut esim. saksalaistaustaisesta kolariraadosta olisivat liioiteltua mustamaalaamista, vaikka Baltian suunnalta sellaisiakin Suomeen toisinaan saapuu.
Hankkimillasi taustatiedoilla voisi ainakin harkita käydä vilkaisemassa autoa paikan päällä, mikäli se muilta osin olisi hakukriteerien mukaisesti haarukassa.
Karvalakkikeskusteluihin tai varustetarpeisiin en ota kantaa, sillä ne ovat henkilökohtaisia mieltymyksiä ja edelleenkin kun kerran peruskäyttöautoa olet hakemassa. Jälleenmyyntiarvoa niillä ei enää tuon ikäisessä juurikaan ole, joten omat käyttötarpeet ja oma budjetti ratkaisevat. Bensaversioita on ylipäätään varsin vähän tarjolla, mutta yleisesti tuo kolmelitrainen versio on kelpo laite.
Leave a comment:
Leave a comment: