Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hagle
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Omaan korvaa kyllä kuulostaa omituiselta vaihtaa toyotasta BMW:hen kun halutaan säästää rahaa.. :think Lähes puoli miljoonaa rullatussa voi tulla ihan mitä tahansa remppaa vastaan.


    On kyllö kimurantti tilanne, oishan tollanen e61 ns.laadukkaamman tuntunen ja hiöjaisempi kun tollanen riisikippo ja pääsis kaskosta ja rahoituksesta eroon, mutta kertamaksu kyllä pomppaa, jos lootan joutuu jostain metsästään jne. Ehkäpä se sitten on fiksuin oottaa jos joskus varaa ostaa vähempi ajettu bmw

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hagle View Post
    Toi loota tossa autossa eniten mietityttääkin..
    Nykyinen -15vm.tojota hybridi vanha taxi ja tekisi mieli päästä hyvissä ajoin eroon, mutta vähän mietityttää tuo bmw, että onko se sit hetkenpäästä lootavikaisena tallin pihassa..:think

    Toisaalta kun tota nettä selaili nii aika paljon purkuautonakin noita vanhuksia, niin voihan sitä hyvällä tuurilla halpa lootakin netistä löytyä jos nykyimen hajoaa..
    Omaan korvaa kyllä kuulostaa omituiselta vaihtaa toyotasta BMW:hen kun halutaan säästää rahaa.. :think Lähes puoli miljoonaa rullatussa voi tulla ihan mitä tahansa remppaa vastaan.

    Leave a comment:


  • Hagle
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Laatikko luultavasti jo ehtoopuolella, olkoon sitten öljyjä vaihdeltu taikka ei. Itse laitoin 520tkm ajetun joku vuosi sitten, auton ostin ensimmäiseltä omistajalta jonka ajotyyli oli rauhallinen ja maantie painotteinen. Autoon oli vaihdettu laatikkoöljyt suodattimen kera tarkasti 100tkm välein niin silti turbiini ja osa kitkalevyistä oli ihan lopussa.

    Turbiinin oireilu on yleensä pientä nypytystä/kierrosten heilumista pintakaasulla ajellessa, helpoiten esiintyy ~80km vauhdissa. Muita oireita on 4->5 vaihto, jolloin laatikko luistaa ja menee vikatilaan sekä pieni viive pakin tai vaihteen kytkeytymisessä joka tulee väljäksi kuluneesta mekatroniikasta.

    Toi loota tossa autossa eniten mietityttääkin..
    Nykyinen -15vm.tojota hybridi vanha taxi ja tekisi mieli päästä hyvissä ajoin eroon, mutta vähän mietityttää tuo bmw, että onko se sit hetkenpäästä lootavikaisena tallin pihassa..:think

    Toisaalta kun tota nettä selaili nii aika paljon purkuautonakin noita vanhuksia, niin voihan sitä hyvällä tuurilla halpa lootakin netistä löytyä jos nykyimen hajoaa..
    Last edited by Hagle; 15-12-2019, 15:40.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Hagle View Post
    Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

    Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

    Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.
    https://m.nettiauto.com/bmw/525/1097...unt=5&vifNav=Y

    Laatikko luultavasti jo ehtoopuolella, olkoon sitten öljyjä vaihdeltu taikka ei. Itse laitoin 520tkm ajetun joku vuosi sitten, auton ostin ensimmäiseltä omistajalta jonka ajotyyli oli rauhallinen ja maantie painotteinen. Autoon oli vaihdettu laatikkoöljyt suodattimen kera tarkasti 100tkm välein niin silti turbiini ja osa kitkalevyistä oli ihan lopussa.

    Turbiinin oireilu on yleensä pientä nypytystä/kierrosten heilumista pintakaasulla ajellessa, helpoiten esiintyy ~80km vauhdissa. Muita oireita on 4->5 vaihto, jolloin laatikko luistaa ja menee vikatilaan sekä pieni viive pakin tai vaihteen kytkeytymisessä joka tulee väljäksi kuluneesta mekatroniikasta.

    Leave a comment:


  • Hagle
    replied
    Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

    Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

    Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.

    Leave a comment:


  • Pile jr
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Munuaisten raidat ja tussatut rengastekstit antaa autosta sellaisen mielikuvan, että ei taida olla se ns. pedantin harrastajan helmiyksilö kyseessä

    Noilla metreillä vois luulla että kk-laakeriremppa on jo tehty?
    Joo en itsekkään noista tykkää, mutta ne saa pois 😂 on tehty reilussa 200000km ja smg laatikko on myös vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by Pile jr View Post
    Kaveri olisi ostamassa itselleen E61 M5 kesäautoksi, onko jollakin tietoa kyseisestä autosta? Onko foorumilla pyörinyt?

    https://m.nettiauto.com/bmw/m5/10145...nt=10&vifNav=Y
    Munuaisten raidat ja tussatut rengastekstit antaa autosta sellaisen mielikuvan, että ei taida olla se ns. pedantin harrastajan helmiyksilö kyseessä

    Noilla metreillä vois luulla että kk-laakeriremppa on jo tehty?

    Leave a comment:


  • Pile jr
    replied
    Kaveri olisi ostamassa itselleen E61 M5 kesäautoksi, onko jollakin tietoa kyseisestä autosta? Onko foorumilla pyörinyt?

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Kyllä pystyy näkemään, marssit vain liikkeeseen VIN numeron kanssa ja pyydät että voisivatko katsoa huoltohistorian, jos asenne kohdallaan niin kyllä kertovat mutta eivät varmaan tulosta tietoa.
    Sieltähän ne suostuivat tulostamaan huoltotiedot. Kiitokset vinkistä!

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Selailin ja luovutustarkistuksen merkinnät olivat 10.08.2007 Latvialaisen Wess select as BMW merkkihuollon toimesta, joka on myös tehnyt seuraavat 6 määräaikaishuoltoa. Seuraavat 3 huoltoa Latviassa on toisen paikallisen merkkihuollon tekemät jonka jälkeen seuraavat leimat jo Suomesta. Pystyyköhän merkkiliikkeessä tarkistamaan pitääkö noi huoltotiedot paikkansa tuolta BMW:n sähköisestä huoltojärjestelmästä? Haluasin vielä jonkun varman tiedon joka todistais tuon auton historian ja kilometrien todellisuuden ennen ostamista :think
    Kyllä pystyy näkemään, marssit vain liikkeeseen VIN numeron kanssa ja pyydät että voisivatko katsoa huoltohistorian, jos asenne kohdallaan niin kyllä kertovat mutta eivät varmaan tulosta tietoa.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Selasit varmaan koko huoltokirjan läpi? Millaiset oli merkinnät auton luovutustarkastuksesta?

    Sinällään ei ole yllättävää, että paperiseen huoltokirjaan ei kirjata muita käyntejä kuin määräaikaishuoltoihin liittyvät (öljynvaihdot jne.) ja muut yksittäiset huoltokäynnit saattavat kirjautua sähköiseen järjestelmään mikäli huollossa on pääsy BMW:n sähköisiin huoltojärjestelmiin.

    Nythän muutama huoltokäynti kuitenkin sijoittuu paperisen huoltovihkon ja Auto-recordsin kirjanpidon kanssa samoihin aikoihin/ajomääriin.

    Oliko paperisen huoltokirjan merkinnät kaikki BMW:n merkkihuollon tekemiä, vai joidenkin muiden?
    Selailin ja luovutustarkistuksen merkinnät olivat 10.08.2007 Latvialaisen Wess select as BMW merkkihuollon toimesta, joka on myös tehnyt seuraavat 6 määräaikaishuoltoa. Seuraavat 3 huoltoa Latviassa on toisen paikallisen merkkihuollon tekemät jonka jälkeen seuraavat leimat jo Suomesta. Pystyyköhän merkkiliikkeessä tarkistamaan pitääkö noi huoltotiedot paikkansa tuolta BMW:n sähköisestä huoltojärjestelmästä? Haluasin vielä jonkun varman tiedon joka todistais tuon auton historian ja kilometrien todellisuuden ennen ostamista :think
    Last edited by onavez; 08-04-2019, 16:23.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Edit2. Näköjään rajat ovat muuttuneet
    DVDs sold in the Baltic states use both region 2 and 5 codes, having previously been in region 5 (due to historic links with the USSR) but EU single market law concerning the free movement of goods causing a switch to region 2.
    Katos...tuota en tiennytkään. Noh aina oppii jotain uutta!

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Toinen asia mikä jäi askarruttamaan oli paperisen huoltokirjan ja ton Auto Recordsin eroavaisuus.
    Selasit varmaan koko huoltokirjan läpi? Millaiset oli merkinnät auton luovutustarkastuksesta?

    Sinällään ei ole yllättävää, että paperiseen huoltokirjaan ei kirjata muita käyntejä kuin määräaikaishuoltoihin liittyvät (öljynvaihdot jne.) ja muut yksittäiset huoltokäynnit saattavat kirjautua sähköiseen järjestelmään mikäli huollossa on pääsy BMW:n sähköisiin huoltojärjestelmiin.

    Nythän muutama huoltokäynti kuitenkin sijoittuu paperisen huoltovihkon ja Auto-recordsin kirjanpidon kanssa samoihin aikoihin/ajomääriin.

    Oliko paperisen huoltokirjan merkinnät kaikki BMW:n merkkihuollon tekemiä, vai joidenkin muiden?
    Last edited by JaniLap; 07-04-2019, 22:00.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Juu, eiköhän Baltian maat ole alunperin olleet Neuvostoliiton peruja region 5 ja EU:n myötä siirtyneet region 2.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Löyty tämmönen
    Region 5 - Eastern Europe, Russia, the Indian Subcontinent, Africa, North Korea, and Mongoli
    Eli olisiko Baltian maat osa Eastern Europe?

    Edit: Mutta wikipedian mukaan Baltia olisi 2. Onkohan noita area rajoja päivitetty jossain vaiheessa?
    Africa (without Egypt and South Africa) + Russia + Central Asia + South Asia + Mongolia + North Korea


    Edit2. Näköjään rajat ovat muuttuneet
    DVDs sold in the Baltic states use both region 2 and 5 codes, having previously been in region 5 (due to historic links with the USSR) but EU single market law concerning the free movement of goods causing a switch to region 2.
    Last edited by ekaBMW; 07-04-2019, 20:53.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎