Originally posted by QUASIMODO
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Tuo start-stop painike taitaa olla aika yleinen kulumaan. itse hankin reilu vuosi sitten 2007 e60 (edit: 185 000km ajettu) ja siinä oli vielä huonommassa kunnossa. Se on onneksi tosi helppo vaihtaa edustavampaan kiinan kopioon. Mitä oon ite noita diesel autojen hintoja seurannu niin hinnat on tulleet aika roimasti alaspäin viimeaikoina. En tiedä onko nuo isommalla koneella olevat kokenee samanalista inflaatiota, mutta suosittelisin kyllä ehottomasti valittemaan suoraan seuraavan generaation F sarjalaisen. Samalla saat paljon siistimmän sisustan ja ennekaikkea 8hp laatikon.. ite tosiaan omistan e60 6hp laatikolla ja sillontällöin pääsen ajelee 8hp laatikolla ja ero on huomattava.
-
Ottamatta nyt liikaa kantaa autoon, jota ei ole itse nähnyt, mutta kallis ja kulunut kuulostaa olevan, itsellä oli e60 `08 535d ja dakota nahkat aivan siistit vielä 300tkm jälkeenkin eikä napeissa mitään kulumaa. Ja alustan ollessa kunnossa saatikka hieman laitettu, e60 535d ajettavuus hakkaa mielestäni f10 535i:n. Pahoittelen sedanista puhumista, farkut voi olla erilaisia ajoltaan, niistä ei kokemusta.Originally posted by QUASIMODO View Post
Sitten hieman hölmö kysymys, kun ei ole dieselit eikä automaatit kovin tuttuja
Kiihdyttäessä kun lyö kaasun nopeasti pohjaan ilmenee noin 1 sek miettimistä, ennen kuin oikeasti saadaan auto kiihtymään?
Onko tämä näiden ominaisuus ja onko sille jotain tehtävissä? Vai onko kuskissa joku vika?
Kyllä siellä e6x 535d lootassa viivettä hieman on ja sille on tehtävissä esim. loota sport puolelle, xhp stage 3 ja / tai moottoriohjelmointi.
Leave a comment:
-
Noniiiin...eilen kävin koeajamassa aiemmin linkittämääni E61:stä.Originally posted by QUASIMODO View PostVielä täydennyksenä että on liikkeen itse tuoma Saksasta...
Ei tiennyt juurikaan muuta kuin, että olivat korjanneet kuskinpenkin sähkövian joka oli ollut. Muuten kuulemma kunnossa.
Itseä häiritsi hieman sisustan nuhjuinen olemus. Eli napeista kulunut merkinnät pois (mm. start/stop-painike, vasemman käden alempi "viiksi", vaihdekepin painike) ja kuskin penkissä kulumaa jonkin verran. Lisäksi ratissa yläosa kulunut melkoisesti ja nahka kauttaaltaan väsyneen näköistä...
Huomasin myös jonkinlaista kolahtelua alustasta (ohjauksesta
:think).
Sitten hieman hölmö kysymys, kun ei ole dieselit eikä automaatit kovin tuttuja
Kiihdyttäessä kun lyö kaasun nopeasti pohjaan ilmenee noin 1 sek miettimistä, ennen kuin oikeasti saadaan auto kiihtymään?
Onko tämä näiden ominaisuus ja onko sille jotain tehtävissä? Vai onko kuskissa joku vika?
Täytyy myös huomioida, että kävin ennen tuota kokeilemassa F11 535xd:tä. Sillä varmaan myös vaikutuksia sille, että E61:n jälkeen ei fiilikset ollut kovin korkealla.
Kuten nimim. jhelen mainitsi niin hinnat ovat näissä 61:ssä korkeat. Ovat jo melko vanhoja kuitenkin.
Etenkin kun laittaa noin 7t€ lisää niin päästään tuoreempaan F11 535xd:hen, joka oli kyllä täysin eri luokkaa mm. ajettavuudeltaan...sekä 5 vuotta uudempi. Tämä siis oma kokemus ainoastaan näiden kahden auton osalta.
Leave a comment:
-
Vielä täydennyksenä että on liikkeen itse tuoma Saksasta...
Ei tiennyt juurikaan muuta kuin, että olivat korjanneet kuskinpenkin sähkövian joka oli ollut. Muuten kuulemma kunnossa.
Leave a comment:
-
Kiitoksia infosta. Täytyykin vielä hieman googletella, kun ei ole E6x tuttuja ja nyt myöskin ensimmäistä kertaa dieseli harkinnassa...Originally posted by _j00na_ View PostIhan hyvin varustellulta yksilöltä näyttäisi vaikkakaan kilpeä ei näy , että pääsisi VIN:in katsomaan . Ainakin on LCI malli ,hud näyttö , iso navi , hifit ja comfort penkint näyttäisi olevan sekä M sport paketti , jotka nyt itselle ainakin painaisi paljon. Takakontin sähköthän näissä menee järjestään kaikista jossain kohdin , joten ne kannattaa tarkistaa eli toimiiko kaukokeskuslukko ja kuuluuko radio hyvin. Myös turboja kannattaa kuunnella ettei kuulu ylimääräisiä ääniä. Ratti näissä LCI malleissa muuttui tuollaiseksi ”pehmeä” pintaiseksi nahaksi ja kulahtaa mielestänu melko helposti (omassa +200tkm ajetussa myös kulunut) . Takavalot on vakiot LCI takavalot ja verotus ainakin vanhemmissa pre-lci malleissa on suurempi vrt tähän LCI malliin.
Kannattaa muutenkin tutustua jollei E6x ole tuttu niin LCI mallien eroihin vrt pre-lci. Muutenhan tuollainen on mukava matkakumppani ja ohjelmoituna vielä mukavempi kun huitaisee esim rekan ohitse.
Tätä olen myös ihmetellyt nettiautosta, mutta nykyinen e46 pitäisi samalla hukata ja liikkeen kanssa se on huomattavasti helpompaa. Lisäksi nuo pienet km:t kiinnostaa :think..Originally posted by Laku View Post
On vanha auto jo ja varmasti uudempi olisi parempi..Originally posted by jhelen View PostTerve
Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.
Nyt kuitenkin mietinnässä raaskiiko laittaa yli 25t€, jolla saisi hinnatalkaen F11 535d:n (tai ehkä jopa 535i:n) tai E91 335i:n (joka olikin pitkään ykkösvaihtoehtona). Miettinyt myös Saksaa ja Ruotsia vaihtoehtona, mutta ei siellä hinnat nyt niin kauheasti halvemmat ole, että kovaa säästöä saisi kun ottaa huomioon sen säätämisen mikä siinä on ja edelleen tuo vaihtoautoongelma.
Kiitoksia tarjouksesta! Missä päin Tamperetta tällainen palvelu on mahdollista?Originally posted by JaniLap View PostM57-moottorilla valmistettu 535d on ollut käytössä kahdella tehoversiolla 200 ja 210 kW, joista jälkimmäinen on uudistettu versio ja asennettu pääasiassa LCI-malleihin.
Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.
Soittelin liikkeeseen ja jonkinlainen huoltokirja tähän löytyy, jossa viimeisin merkintä ilmeisesti 140tkm..
Leave a comment:
-
M57-moottorilla valmistettu 535d on ollut käytössä kahdella tehoversiolla 200 ja 210 kW, joista jälkimmäinen on uudistettu versio ja asennettu pääasiassa LCI-malleihin.Originally posted by QUASIMODO View PostKun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
https://www.nettiauto.com/bmw/535/11297902
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.
Leave a comment:
-
Terve
Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.
Leave a comment:
-
Mites tämä harrastajalta? On ainakin kunnossa:Originally posted by QUASIMODO View PostLisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
https://www.nettiauto.com/bmw/535/11297902
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
https://www.nettiauto.com/bmw/535/11294779
Leave a comment:
-
Ihan hyvin varustellulta yksilöltä näyttäisi vaikkakaan kilpeä ei näy , että pääsisi VIN:in katsomaan . Ainakin on LCI malli ,hud näyttö , iso navi , hifit ja comfort penkint näyttäisi olevan sekä M sport paketti , jotka nyt itselle ainakin painaisi paljon. Takakontin sähköthän näissä menee järjestään kaikista jossain kohdin , joten ne kannattaa tarkistaa eli toimiiko kaukokeskuslukko ja kuuluuko radio hyvin. Myös turboja kannattaa kuunnella ettei kuulu ylimääräisiä ääniä. Ratti näissä LCI malleissa muuttui tuollaiseksi ”pehmeä” pintaiseksi nahaksi ja kulahtaa mielestänu melko helposti (omassa +200tkm ajetussa myös kulunut) . Takavalot on vakiot LCI takavalot ja verotus ainakin vanhemmissa pre-lci malleissa on suurempi vrt tähän LCI malliin.Originally posted by QUASIMODO View PostLisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
https://www.nettiauto.com/bmw/535/11297902
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Kannattaa muutenkin tutustua jollei E6x ole tuttu niin LCI mallien eroihin vrt pre-lci. Muutenhan tuollainen on mukava matkakumppani ja ohjelmoituna vielä mukavempi kun huitaisee esim rekan ohitse.
Leave a comment:
-
Lisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
https://www.nettiauto.com/bmw/535/11297902
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Leave a comment:
-
Juu, näin minäkin kuvittelin. Inpa sanoi jotakuinkin, että vitosen hehku rikki. Noh vuoden vanhat osat, uskotaan diagnostiikkaa ja vaihdetaan hehkut -> sama vikakoodi edelleen. Tämä asettui boxin vaihdolla sitten ja oli siis toinen 1,5v sisään. Se on siis ihan hänessään meneekö kynttilä vai ohjain, jotain ihan varmasti ja liian usein mielestäni.Originally posted by JaniLap View PostOmien kokemusten perusteella juurikin toisin päin, mutta ainakin hehkuja on hyvä varautua uusimaan. Käyttöikä hehkuilla on yksilöllinen ja niiden käyttötarvekin vaikuttaa, mutta useimmat varmaankin uusivat kaikki hehkut kerralla.
Leave a comment:
-
Ja jos ohjausyksikkö on pelkästään rikki niin en itse näkisi tarpeelliseksi vaihtaa myös hehkuja, sen kun saa vaihdettua suhteellisen helposti ilman imusarjan irroitusta.
Jos taas hehkut/hehkuja on rikki niin silloinhan sen ohjausyksikön vaihtaa samalla, hieman helpommalla imusarjan ollessa irti.
Leave a comment:
Leave a comment: