Originally posted by edva
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
-
Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.
Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).
Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?
Leave a comment:
-
-
Tätä katselemassa sillä silmällä...
On aika karvalakki varusteiltaan, mutta ehkä niillä pärjäisi. Aika säntillisesti huollettu.
fiksummilta kyselen että puolesta/vastaan ja mitä kannattaa huomioida ja varautua? Kiitos
Leave a comment:
-
-
Aijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).
Leave a comment:
-
-
Yritetään vielä auttaa asiassa kommentoimalla sen, että tavallaan softaaminen kannattaa, nimittäin vaihdelaatikon softaaminen (xHP). Se muuttanee autoa parempaan suuntaan paljon enemmän kuin bensavaparin kiusaaminen virisoftalla vailla tuloksia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostSoftailua ei estä mikään.
(Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää?
(Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
Ja jos öljyjä ei ole vaihdettu niin voi noissa laatikoissakin helposti mekatroniikkavikoja olla. Ihan tyypillistä itseasiassa 6hp laatikoille. Tosin yleisempää dieseleissä suuremman väännön takia...eritoten softatuissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
Tarkoitus ei ole lähellekään noin paljon ajettua katsella, jos vaan budjetti piisaa.
Varusteista kiinnostaisi esim. ACC ja avaimeton kulku (comfort access tms), ja tietysti kunnon jakkarat (pitää käydä koeistumassa eri malleja kun ei ole kokemusta). Ja olishan se M-sport maukas...
Mites tuo neliveto näissä, riski vai mahdollisuus?Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 11:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hypodermic View PostPerinteiden tilanne edessä, eli seuraavaksi autoksi hakusessa tilava perhefarmari jossa olisi kuitenkin hieman myös ajamisen iloa esim. tehon ja varusteiden puolesta.Yksi vaihtoehto oliskin 5-sarjalainen. Hintakatto sellainen ~20k€, mieluiten lähempänä 15k€ mutta ei ole kiveen hakattu jos tulee herkullinen paketti vastaan.
Vuotuisia ajokilometrejä tulee se ~15tkm ja muutoinkin bensakone on oma valintani. Mitäpä bensamyllyjä siis suosittelette luotettavimpina vaihtoehtoina? Automaatti on myös must (enkä halua mitään 2010-luvun taitteen VAGin pikkubensa + DSG -pommin tyylistä komboa), mites ne on kestäneet ja kuuluuko laatikon öljynvaihto ohjelmaan / onko erittäin suositeltavaa tehdä kilometreillä x?Vitonenkin on oletettavasti varsin painava laitos. Kuinka hyvin noita (pienempiä) bensamyllyjä saa softailtua?
Katselin tuota 2007 faceliftiä nopeasti, ja ainakin sen perusteella facelift-malli saisi olla.
Kiitos etukäteen!
Leave a comment:
-
-
Perinteiden tilanne edessä, eli seuraavaksi autoksi hakusessa tilava perhefarmari jossa olisi kuitenkin hieman myös ajamisen iloa esim. tehon ja varusteiden puolesta.Yksi vaihtoehto oliskin 5-sarjalainen. Hintakatto sellainen ~20k€, mieluiten lähempänä 15k€ mutta ei ole kiveen hakattu jos tulee herkullinen paketti vastaan.
Vuotuisia ajokilometrejä tulee se ~15tkm ja muutoinkin bensakone on oma valintani. Mitäpä bensamyllyjä siis suosittelette luotettavimpina vaihtoehtoina? Automaatti on myös must (enkä halua mitään 2010-luvun taitteen VAGin pikkubensa + DSG -pommin tyylistä komboa), mites ne on kestäneet ja kuuluuko laatikon öljynvaihto ohjelmaan / onko erittäin suositeltavaa tehdä kilometreillä x?Vitonenkin on oletettavasti varsin painava laitos. Kuinka hyvin noita (pienempiä) bensamyllyjä saa softailtua?
Katselin tuota 2007 faceliftiä nopeasti, ja ainakin sen perusteella facelift-malli saisi olla.
Kiitos etukäteen!
edit: nyt vasta hokasin ettei näissä ilmeisesti ole bluetoothia, joka on kyllä ihan must nykypäivänä. Täytynee siis siiryä tarkkailemaan F11:sta, jos niiden hinnat on tarpeeksi maltillisia...Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 19:43.
Leave a comment:
-
Leave a comment: