Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodmani
    replied
    Originally posted by edva View Post
    Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.

    Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).

    Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?
    Kiitoksia näistä. En tuota hintaa kyllä maksa tuosta yksilöstä on minunkin mielestä sanotaanko vaikka näin että optimistinen..

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.

    Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).

    Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?

    Leave a comment:


  • Rodmani
    replied
    Tätä katselemassa sillä silmällä...



    On aika karvalakki varusteiltaan, mutta ehkä niillä pärjäisi. Aika säntillisesti huollettu.
    fiksummilta kyselen että puolesta/vastaan ja mitä kannattaa huomioida ja varautua? Kiitos

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No ihan samalla lailla ne kyllä kannattaa unohtaa niistä ahdetuistakin.
    Ahdetusta on kuitenkin mahdollista saada _merkittävä_ tehonlisäys.
    Kestävyyden osalta jokainen itse valitsee riskitason mihin alkaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Aijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).
    Puhutko nyt x25i:stä 3-litran N53:lla?

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Aijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Yritetään vielä auttaa asiassa kommentoimalla sen, että tavallaan softaaminen kannattaa, nimittäin vaihdelaatikon softaaminen (xHP). Se muuttanee autoa parempaan suuntaan paljon enemmän kuin bensavaparin kiusaaminen virisoftalla vailla tuloksia.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja kas näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi, että miksi vapareissa _kannattaa_ unohtaa softaamisella merkittävät haaveilut
    No ihan samalla lailla ne kyllä kannattaa unohtaa niistä ahdetuistakin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.
    Ja kas näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi, että miksi vapareissa _kannattaa_ unohtaa softaamisella merkittävät haaveilut

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Softailua ei estä mikään.
    (Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
    Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
    Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.
    No tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää?
    Softailua ei estä mikään.
    (Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
    Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
    Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
    Mikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää? Ihan hyvinhän esim 525 saa 250hv ulos ilman mitään sen kummosempia.

    Ja jos öljyjä ei ole vaihdettu niin voi noissa laatikoissakin helposti mekatroniikkavikoja olla. Ihan tyypillistä itseasiassa 6hp laatikoille. Tosin yleisempää dieseleissä suuremman väännön takia...eritoten softatuissa.

    Leave a comment:


  • hypodermic
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
    Roger. Puhtaasti lukuja tiirailemalla tuollainen 525i vaikuttaisi passelilta, mutta mahtaako kulutus ja toisaalta myös ylläpitokulut (pakolliset huollot) erota paljonkin toisistaan eim. 523i-525i-530i akselilla?

    Tarkoitus ei ole lähellekään noin paljon ajettua katsella, jos vaan budjetti piisaa.

    Varusteista kiinnostaisi esim. ACC ja avaimeton kulku (comfort access tms), ja tietysti kunnon jakkarat (pitää käydä koeistumassa eri malleja kun ei ole kokemusta). Ja olishan se M-sport maukas...

    Mites tuo neliveto näissä, riski vai mahdollisuus?
    Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 11:54.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by hypodermic View Post
    Perinteiden tilanne edessä, eli seuraavaksi autoksi hakusessa tilava perhefarmari jossa olisi kuitenkin hieman myös ajamisen iloa esim. tehon ja varusteiden puolesta. Yksi vaihtoehto oliskin 5-sarjalainen. Hintakatto sellainen ~20k€, mieluiten lähempänä 15k€ mutta ei ole kiveen hakattu jos tulee herkullinen paketti vastaan.

    Vuotuisia ajokilometrejä tulee se ~15tkm ja muutoinkin bensakone on oma valintani. Mitäpä bensamyllyjä siis suosittelette luotettavimpina vaihtoehtoina? Automaatti on myös must (enkä halua mitään 2010-luvun taitteen VAGin pikkubensa + DSG -pommin tyylistä komboa), mites ne on kestäneet ja kuuluuko laatikon öljynvaihto ohjelmaan / onko erittäin suositeltavaa tehdä kilometreillä x? Vitonenkin on oletettavasti varsin painava laitos. Kuinka hyvin noita (pienempiä) bensamyllyjä saa softailtua?

    Katselin tuota 2007 faceliftiä nopeasti, ja ainakin sen perusteella facelift-malli saisi olla.

    Kiitos etukäteen!
    Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.

    Leave a comment:


  • hypodermic
    replied
    Perinteiden tilanne edessä, eli seuraavaksi autoksi hakusessa tilava perhefarmari jossa olisi kuitenkin hieman myös ajamisen iloa esim. tehon ja varusteiden puolesta. Yksi vaihtoehto oliskin 5-sarjalainen. Hintakatto sellainen ~20k€, mieluiten lähempänä 15k€ mutta ei ole kiveen hakattu jos tulee herkullinen paketti vastaan.

    Vuotuisia ajokilometrejä tulee se ~15tkm ja muutoinkin bensakone on oma valintani. Mitäpä bensamyllyjä siis suosittelette luotettavimpina vaihtoehtoina? Automaatti on myös must (enkä halua mitään 2010-luvun taitteen VAGin pikkubensa + DSG -pommin tyylistä komboa), mites ne on kestäneet ja kuuluuko laatikon öljynvaihto ohjelmaan / onko erittäin suositeltavaa tehdä kilometreillä x? Vitonenkin on oletettavasti varsin painava laitos. Kuinka hyvin noita (pienempiä) bensamyllyjä saa softailtua?

    Katselin tuota 2007 faceliftiä nopeasti, ja ainakin sen perusteella facelift-malli saisi olla.

    Kiitos etukäteen!

    edit: nyt vasta hokasin ettei näissä ilmeisesti ole bluetoothia, joka on kyllä ihan must nykypäivänä. Täytynee siis siiryä tarkkailemaan F11:sta, jos niiden hinnat on tarpeeksi maltillisia...
    Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 19:43.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎