Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Onkohan tällä foorumilla kaveri jolla löytyy tietoa ja vehkeet e61 lci 525/530da tarkastamiseen. Paljon helpompi ostaa jos joku nämä vehkeet paremmin tunteva on sen tarkastanu! Vai onko nämä niin teknisiä, että pommi tulee takuulla ostettua, jossei piuhan päässä käytä? tai jossei näistä kaikkea osaa katsoa kunnolla. Paljon on jo tiedossa tyyppivikoja. Tuntuu, että voiko e61 ostaminen olla tosiaan näin vaikeata, jossei siis pommia halua.

    Kiitoksia kovasti edellisistä kommenteista

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by bmwe61lci View Post
      Onkohan tällä foorumilla kaveri jolla löytyy tietoa ja vehkeet e61 lci 525/530da tarkastamiseen. Paljon helpompi ostaa jos joku nämä vehkeet paremmin tunteva on sen tarkastanu! Vai onko nämä niin teknisiä, että pommi tulee takuulla ostettua, jossei piuhan päässä käytä? tai jossei näistä kaikkea osaa katsoa kunnolla. Paljon on jo tiedossa tyyppivikoja. Tuntuu, että voiko e61 ostaminen olla tosiaan näin vaikeata, jossei siis pommia halua.

      Kiitoksia kovasti edellisistä kommenteista
      Nämä tunteva harrastaja lukee myös ne koodit ja katsoo live-datat samalla. Näiden lisäksi toki sitten ne perinteset, korinkunto, toimiiko kaikki sähköt, koliseeko, kulkeeko suoraan ym.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • heht
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 63
        • HYVINKÄÄ

        Siis tasakaasulla ajaessa kai sitä lootan toimintaa testataan, vaikka vakkari päälle ja silmä kovana tuijottamaan kierroslukumittaria? Eli ideana se että lämpösenä ei luistattele tasakaasulla, kylmänä käsittääkseni (korjatkaa jos väärässä) luistaa ainakin kiihdyttäessä. Toinen mitä tsekkaisin koneella on dpf paine-erot. Turbon, ja korkeapainepumpun sekä suuttimien arvot lienee hyvä tarkistaa, itsellä ei tosin tietoa mitä ne pitäisi olla.

        Muita vikojahan oli panoraamakattoisessa veden pääseminen takakonttiin joka rikkoo jonkun boksin, ja takakontin johtosarja joka käsittääkseni voi oireilla ainakin radion kuuluvuuteen, luukun avauskytkimiin, jarruvaloihin yms. Termareiden kunnon voi tarkistaa salavalikosta, trippi pohjaan ja kohtaan 19 syötetään muistaakseni valmistenumeron 5 viimeisen numeron summa (bilteman varaosahaku antaa ko numeron rekkarilla), sitten salavalikkoon naputellaan valikko 7(muistaakseni), jossa lämmöt. Pitäis olla 90c tuntumassa, itsellä pyörii 91-92c lämmettyään. Nivelistä ja muista paha mennä sanomaan, niitä tuskin huomaa koeajolla jos on hieman väljät.

        Toinwn kysymys, itsellä d moodissa 2 vaihde vaihtaa kolmoselle melko myöhään jos vertaa muihin vaihtoihin. Mikä vikana? Eli rauhallisessa kiihdytyksessä n. 2400rpm ja lähes välittömästi sen jälkeen vielä neloselle. Vai kuvittelenko vaan ja liittyy enemmän ajettuihin nopeuksiin taajamassa onko 260 ajettuun askiin järkeä vaihtaa öljyjä? Kyseessä lci 530xd
        530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
        530xd E61 Lci -07 M-Sport
        Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Ite ostaisin 530xdA Lci mallina. Tärkeimmät varusteet ehdottomasti comfort-penkit. Muut sitten oman maun mukaan. Suosittelen myöskin ennemmin ottamaan jonkun bemarigurun matkaan ostoreissulle ja hakemaan ns. Halvemmalla yksityiseltä. Jää sitten säästetyt rahat esimerkiksi jos käy huono tuuri että laatikko vaatii jossain vaiheessa rempan. :think

          Ei kannata liikaa pelätä. T. 662tkm takana avaamattomalla koneella ja turbolla long-life huoltovälillä. Laatikkoon hyvä olis jos ois öljyjä joskus vaihdeltu,samoin nelikossa jakolaatikkoon ja etuperään. Sinänsä nelikko on mielestäni varsin varmatoiminen ja nimenomaan öljynvaihdoilla sen pitää hyvänä pitkään.
          Silti vaikka remppaa tulis niin ajaessa aina muistaa miksi ajaa E60-korisella. On se edelleen juhlaa, varsinkin talvi nelikolla. Vaivatonta ja mukavaa ajoa.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • jhelen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2015
            • 248
            • Ulvila

            Itse huvikseni käynyt kokeilemassa autoja mihin nykyisen E61 530d lci:n voisi sitten vaihtaa joskus.
            Skoda kodiaq ehkä paras skeida mitä tehty, mutta jousitus sontaa. Nypyttävä.
            VAG -> kaikki sontoo.
            Opel insignia. No joo kaikki rimpulaa eikä edes hiljainen. 1.5 bensaturbo automaatti. Laiska kun mikä.
            F10 520d. Ainut mitä saa on uudempi auto.Ei hiljaisempi eikä mukavampi. ja 2 litrainen nuha kuin mikä.
            Uusi Volvo XC60 d4 automaatti. Paljon pirteämpi kuin F10 vaikka samat tehot ja paino. Karvan ehkä hiljaisempi kuin E61 tai ainakin mielyttävämpi sävy omaan korvaan.
            Volvo S90, hieno sisältä ja ulkoa, mutta raastava rengasmelu. Ehkä korostuu kun auto muuten hiljainen, mutta on kyllä rasittava.
            F01 740d isompi, hiljaisempi, parempi, kuin E61 mutta onko 35k€ välirahan arvoinen.
            Mese GLC, ei vaan iskenyt ennemmin Kodiaq.
            Mese S320 w221, hiljaisempi selvästi, parempi ehkä, mutta aivan törkeän huonot penkit.

            Eli se E60 LCI hyvillä varusteilla olisi kyllä meikäläisen valinta tällä hetkellä.
            Last edited by jhelen; 10-10-2017, 19:33.

            Comment

            • heht
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 63
              • HYVINKÄÄ

              Lci 530xd on kyllä hyvä. Mitään luisuvehjettä tästä ei saa, eli talvellakin pito on ihan tautinen uudenkarheilla misukan nastoilla. Mikään säästöpossu ei ole, eli vakuutukset (Täyskasko kaikkineen) 1400, verot 800, kulutus 8litraa sadalla itsellä.

              Missä nuo laatikko- perä- ja jakolaatikkoöljyt kannattaa käydä vaihdattamassa uudenmaan seutuun, ja paljonkohan ko operaatiosta pitää köyhtyä?
              530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
              530xd E61 Lci -07 M-Sport
              Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

              Comment

              • bmwe61lci
                Bimmer Rookie
                • Oct 2017
                • 102
                • Kokkola

                530da

                Mitäs mieltä tästä olette https://www.nettiauto.com/bmw/530/9166603

                Onko mielestänne hinta linjassa?

                Varusteista uupuu ainakin comfortit, ilmeisesti ne ovat paljon paremmat kun niitä täällä aina ylistetään.

                Auton valmistuspäivä syksy -07 eli vuosimalli varmaankin -08?. Huoltokirjan mukaan öljyillä ajettu kahdesti 38tkm mutta muut ovat lyhyempiä välejä. Toki nämä ajettu suht lyhyessä ajassa. Onko tuo 38tkm niin paha että tuota ei kannata ostaa?

                Kiitos kommenteista!

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by bmwe61lci View Post
                  Mitäs mieltä tästä olette https://www.nettiauto.com/bmw/530/9166603

                  Onko mielestänne hinta linjassa?

                  Varusteista uupuu ainakin comfortit, ilmeisesti ne ovat paljon paremmat kun niitä täällä aina ylistetään.

                  Auton valmistuspäivä syksy -07 eli vuosimalli varmaankin -08?. Huoltokirjan mukaan öljyillä ajettu kahdesti 38tkm mutta muut ovat lyhyempiä välejä. Toki nämä ajettu suht lyhyessä ajassa. Onko tuo 38tkm niin paha että tuota ei kannata ostaa?

                  Kiitos kommenteista!
                  Morjesta! Pari tonnia hinnasta pois ja retrofittaat comfortit niin on autoa pitkäksi aikaa. Oman kokemuksen kyseisestä konetyypistä mukaan ei ole vaarallista jos huoltoväli hieman ylitetty. Meillä tuo 30tkm ollut normaali vaihtoväli. Meikäläisellä ollut kulutus yleensä maantiepainotteisessa ajossa 5,8l/100km ja seka-ajossa maantie/pks ajelut 6,7l/100km. Tämä siis 225/50R17 rengastuksella. Isommilla vanteilla vie varmaan litran lisää. :think
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • bmwe61lci
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2017
                    • 102
                    • Kokkola

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Morjesta! Pari tonnia hinnasta pois ja retrofittaat comfortit niin on autoa pitkäksi aikaa. Oman kokemuksen kyseisestä konetyypistä mukaan ei ole vaarallista jos huoltoväli hieman ylitetty. Meillä tuo 30tkm ollut normaali vaihtoväli. Meikäläisellä ollut kulutus yleensä maantiepainotteisessa ajossa 5,8l/100km ja seka-ajossa maantie/pks ajelut 6,7l/100km. Tämä siis 225/50R17 rengastuksella. Isommilla vanteilla vie varmaan litran lisää. :think

                    Bmw merkkikorjaamon mukaan jos autolla ajettu maantie-ajoa pitkiä siivuja, ja seurattu auton huoltonäyttöä, niin se antaa mennä tuon 38tkm. En ole perillä auton huoltonäytön toiminnasta, eli mitä kaikkea ottaa huomioon seuraavaa öljynvaihtoa laskiessa. Meillä on vanhempi vag konsernin diesel kakkosautona ja siihen vaihtelen öljyt n.10tkm välein, joten kuulostaa todella pitkältä 38tkm.

                    Tuossa on vakio nahat sähköllä&muistilla, onko kuinka kalliita ne comfortit kolariautoista? Onko monenkin tunnin työ, jos autokorjaamo ne asentaa. Vai vaatiko ne jotain uutta boksia yms?

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      Originally posted by bmwe61lci View Post
                      Bmw merkkikorjaamon mukaan jos autolla ajettu maantie-ajoa pitkiä siivuja, ja seurattu auton huoltonäyttöä, niin se antaa mennä tuon 38tkm. En ole perillä auton huoltonäytön toiminnasta, eli mitä kaikkea ottaa huomioon seuraavaa öljynvaihtoa laskiessa. Meillä on vanhempi vag konsernin diesel kakkosautona ja siihen vaihtelen öljyt n.10tkm välein, joten kuulostaa todella pitkältä 38tkm.

                      Tuossa on vakio nahat sähköllä&muistilla, onko kuinka kalliita ne comfortit kolariautoista? Onko monenkin tunnin työ, jos autokorjaamo ne asentaa. Vai vaatiko ne jotain uutta boksia yms?
                      Onhan tuo 38tkm pitkä vaihtoväli, mutta jos kaikki ei sitä ole niin enpä tuota pahana pitäisi vielä. Itse kyllä tuon puolittaisin tulevaisuudessa jos tuon ostaisin.

                      Ajotapa ja ajotyyli merkitsee paljon, eli pitkässä matka-ajossa antaa vaihtovälin kasvaa...pienessä kaupunki pyörityksessä taas lyhenee. Laskee myös mukaan ymmärtääkseni käynnistyskerrat.

                      Ihan tarkaan en uskalla sanoa mutta uskoisin kun tuossa jo on täyssähköpenkit niin Comforttien retrofittaus on ainakin hivenen helpompaa...ai ainakaan tarvitse sähköjä vedellä. Boxista en osaa sanoa.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • huotski
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 126
                        • Nurmijärvi

                        Pari viikkoa sitten just laittelin omaan autoon comfortit, helppo homma tehdä. AVK ostin etu ja takapenkit 400€. Tossahan on sähköpenkit valmiina niin ei vaadi mitään muutoksia, toki penkit kannattaa koodata ja itellä sytty airbägin valot niin niiden nollaukset.
                        e65 730d lci
                        ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                        Comment

                        • bmwe61lci
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2017
                          • 102
                          • Kokkola

                          Vikakoodin luku

                          Hei, onko kellään tietoa onko tampereella-ylöjärvellä paikkaa jossa voisin käyttää autoa piuhan päässä?. Pitäisi saada katottua vikakoodit, suuttimien korjaukset, dpf vastapaine jne. Ja hakusessa siis pätevä kaveri joka osaa myös tulkita koodeja ja arvoja.

                          Myyjän mukaan auto katsastettu moitteitta, mutta itse huomasi ohjauksessa pienen, pientä väljyyttä paikallaan käännettäessä. Sekä vasen sivupeilinlasi kuulemma ~100 vauhdissa hieman tärisee, mutta oikea ei. Auto ei siis muuten tärise!

                          Menen varmaankin maanantaina-tiistaina autoa katsomaan!

                          Comment

                          • -BMW-
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 179
                            • Klaukkala

                            Originally posted by bmwe61lci View Post
                            Hei, onko kellään tietoa onko tampereella-ylöjärvellä paikkaa jossa voisin käyttää autoa piuhan päässä?. Pitäisi saada katottua vikakoodit, suuttimien korjaukset, dpf vastapaine jne. Ja hakusessa siis pätevä kaveri joka osaa myös tulkita koodeja ja arvoja.

                            Myyjän mukaan auto katsastettu moitteitta, mutta itse huomasi ohjauksessa pienen, pientä väljyyttä paikallaan käännettäessä. Sekä vasen sivupeilinlasi kuulemma ~100 vauhdissa hieman tärisee, mutta oikea ei. Auto ei siis muuten tärise!

                            Menen varmaankin maanantaina-tiistaina autoa katsomaan!

                            Siinähän on ylöjärvellä tuo benkara bmw huolto. Ei ole kokemusta vikakoodien luvusta, mutta muuten hoitaa hommat ok.

                            Tai nimimerkki böntti Tampereella.
                            BMW 328 Ci -00

                            Comment

                            • bmwe61lci
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2017
                              • 102
                              • Kokkola

                              530da vikatila

                              Olipa hyvä tuuri kerrankin, olin menossa huomenna katsomaan bmw 530da lci ~190tkm liikkeeseen. Myyjä laittoi viestiä, että asiakas oli käynyt koe-ajolla jonka jälkeen auto meni vikatilaan. Epäilivät, että hiukkassuodatin olisi tukossa:think

                              No lupasivat ilmoittaa kun ovat vian löytäneet!

                              Kannattaisiko auto hylätä tämän takia? Vai katsonko mitä löytyy ja mitä tekevät sille?

                              Kiitos kommenteista

                              Comment

                              • Kossu Allu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2016
                                • 222
                                • Espoo

                                Originally posted by bmwe61lci View Post
                                Olipa hyvä tuuri kerrankin, olin menossa huomenna katsomaan bmw 530da lci ~190tkm liikkeeseen. Myyjä laittoi viestiä, että asiakas oli käynyt koe-ajolla jonka jälkeen auto meni vikatilaan. Epäilivät, että hiukkassuodatin olisi tukossa:think

                                No lupasivat ilmoittaa kun ovat vian löytäneet!

                                Kannattaisiko auto hylätä tämän takia? Vai katsonko mitä löytyy ja mitä tekevät sille?

                                Kiitos kommenteista
                                Uusi DPF maksaa vähintääkin satasia, alkuperäinen varmaan reippaasti yli tuhat euroa. Ohjelmointi ja DPF:n poisto myös satasia.

                                Jos liike tämän korjaa ja vikatilan syy on juuri se tukkeutunut DPF, niin ei kannata hylätä.
                                Korjauksia on muutamia:
                                -DPF poisto ja ohjelmointi
                                -Uusi DPF
                                -pakkopoltto, korjaa tilanteen, jos autolla on pääsäntöisesti ajettu lyhyttä matkaa, jolloin poltto ei ole ikinä käynnistynyt - muutoin yllä mainitut edessä
                                -DPF:n pesu, jotkut tätä tekee, mutta en usko itse tämän korjaavan mitään...

                                Kun DPF on tukkeutunut pakokaasut eivät pääse pakosarjasta pihalle - sama tilanne kuin peruna olisi pakoputkessa.

                                Muu syy vikatilalle on sitten harkinnan varassa... Vaikea kommentoida kun ei tiedä mitä siellä on mahollisesti hajalla :think
                                Last edited by Kossu Allu; 13-10-2017, 19:03.

                                E91 320d -07 M-Sport
                                211hv / 430nm

                                Ex:
                                E60 525dA -06 "M-Sport"
                                M57TU2D25, GA6HP26
                                238hv / 510nm


                                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎