Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    3.0 litran diesel automaaatilla tai M5 olisi mun valinta
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2717
      • Tampere

      Originally posted by Jarejoakim View Post
      Heittäkääpä omia valintoja! :think
      Kyllähän se V10 on brutaali voimanlähde ja tosimiehen valinta. Motorsportissa riittää harrastamista, joten saa vastinettakin valinnalleen.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Originally posted by veku View Post
        3.0 litran diesel automaaatilla tai M5 olisi mun valinta
        Samaa mieltä

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16357
          • Leppävirta

          Originally posted by Jarejoakim View Post
          Tässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
          No bensakoneella täällä mennään eli 530 ja automaatti. Ei valittamista. Uskon että dieseliä käyttävät henkilöt eivät paskaa puhu ja 530d on varmasti hyvä valinta jos on ajoa. Mutta itsellä ei sitä niin paljoa ole että olisi mitään järkeä dieseliä pitää.

          Varmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • toddpacker
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 49
            • Tampere

            Originally posted by Jarejoakim View Post
            Tässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
            530d automaatti oli mahtava vehje. En ole bensaversiota ikinä testannut.

            Tutulla kuitenkin oli samanlainen bensa ja kevään korvilla rupesi dieseliä tekemään mieli. Dieselissä on enemmän potentiaalia jos haluaa piristää.

            Malliston alkupään M54-koneiset bensat huomattavastia luotettavampia, mutta laiskempia. Tai näin on isot pojat täällä foorumilla puhunut.

            Comment

            • Jebbunen
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 514
              • Pirkkala

              Originally posted by Jarejoakim View Post
              Tässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
              ohjelmoitu diesel+automaatti+neliveto+m-sport Tulossa myyntiin oma
              Porsche

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                Originally posted by Haju69 View Post
                Varmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.
                Se on just näin. Ennen minullakin alla oli nelikko 530 diiselversiona. Paras käyttis vaihtoehto minulle silloin. Sitten ajomäärät putosi kolmasosaan,eli alle 10tkm vuodessa ja siitäkin suurin osa sellaista nurkka-ajoa. Joten myös DPF:n kanssa piti olla tarkkana. Sen takia vaihtui menopeli uudempaan ja bensa nelikkoon.

                Comment

                • jpo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 55
                  • Seinäjoki

                  E6x vs e39 bensakutoset

                  Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?

                  Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?

                  Comment

                  • Mirska
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 110
                    • Turku

                    Originally posted by jpo View Post
                    Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?

                    Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?

                    Alla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.
                    F10 528iA

                    Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by Mirska View Post
                      Alla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.
                      Ihan vastaavat kokemukset itselläkin. M54 on varmaan luotettavuudeltaan yksi BMW:n parhaita koneita, mutta N52 liikuttaa autoa huomattavasti reippaammin ja pienemmällä kulutuksella.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Originally posted by jpo View Post
                        Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?

                        Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?
                        Jos sulla on hyvä E39, niin älä päivitä.. Oman E60 M54-koneella hävitin kahden vuoden ja reilun 50tkm ajon jälkeen, kun ei siitä oikein ollut E39 korvaajaksi

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          No niin... palataampas tännekin foorumille pitkästä aikaa kun autokuumetta pukkaa ja paluu bmw kantaan olisi yksi hyvä vaihtoehto.
                          Tälläistä kysyisin kun E6x muuttuu siinä -06 ja -07 taitteessa. ilmoituksia kun nyt olen kahtellut niin nappistartti tulee,uus vaihdekeppi, 6-portainen automaatti (alle -07 on vissiin 5 lovinen) ja oliko tehossa jotain pientä eroa. No nyt näitä kombinaatioita kun on nähnyt, niin jossain on jo nappistartti mutta vanha vaihdekeppi,sitten on nappistartti ja uus vaihdekeppi. Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?

                          Lisätään nyt juttuun että oon nyt miettiny E61 530xd, E53 3.0d -04->, E83 3.0d/sd ja villeimmät on sit ollu E70 3.0d mut tämä menee jo himppu tyyriiksi. Toi X5 ,niin onko siinä 5 vai 6 lovinen tomaatti -04 mallista eteenpäin? Eli neliveto on seuraava auto jos en autokuumetta muuten saa selätettyä.

                          Kehtaisko joku selventää mulle tota E6x nappistartti ja vaihteisto juttua?:think
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5013
                            • Paimio

                            Originally posted by OneAndOnly View Post
                            . Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?
                            Kaikki E60 ovat ZF 6-portaisella HP6 laatikolla.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • OneAndOnly
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 441
                              • Nurmes

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Kaikki E60 ovat ZF 6-portaisella HP6 laatikolla.
                              Ai se menikin noin.. :think Muuttuuko laatikon malli -07 erilaiseksi vai onko se edelleen sama laatikossa mitä aikaisemmissakin?
                              näillä mennään:
                              Bmw e46 320d
                              Suzuki Hayabusa 1300R

                              Ex:
                              Volvo XC70 D5 AWD -10
                              Volvo V70 D5 -02
                              Volvo V70 T5 -98
                              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                              -----------------------------

                              Comment

                              • escortmk2
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 359
                                • halikko

                                Originally posted by OneAndOnly View Post
                                Ai se menikin noin.. :think Muuttuuko laatikon malli -07 erilaiseksi vai onko se edelleen sama laatikossa mitä aikaisemmissakin?

                                Lci mallissa vahvempi ja parempi käytöksinen, ku prelci. Tunnistaa uudesta vaihdekepistä.

                                Facelift e53 zf6hp26 laatikko myös, joka siis on myös e60 mallissa.
                                BMW 740IA 1993
                                BMW 530D E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎