Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5018
    • Paimio

    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Eikös näistä 530da lci koneista pitänyt poistaa imuläpät?

    Mitä jos haen liikkeestä auton, niin onko kuinka paljon purkamista et näkee onko läpät paikoillaan?
    Eli kannattaisko sopia, että poistetaan ennen ostoa jos mahdollista?

    Jos ostaa, niin onko täysin tuurista kiinni lävähtääkö läpät koneeseen kotimatkalla

    Kiitos avusta!
    Jos läpät haluat välttämättä poistaa niin se on ihan kyllä sitten omalla rahalla tehtävissä...tai toki varmasti liikekin sen voi sinun laskuusi etukäteenkin teettää jos siitä kaupan yhteydessä sovitaan...mutta et kait nyt sentään oleta että liike ne omaan laskuunsa sieltä ns turhaan poistaisi???
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • bmwe61lci
      Bimmer Rookie
      • Oct 2017
      • 102
      • Kokkola

      Originally posted by TheRipper View Post
      Jos läpät haluat välttämättä poistaa niin se on ihan kyllä sitten omalla rahalla tehtävissä...tai toki varmasti liikekin sen voi sinun laskuusi etukäteenkin teettää jos siitä kaupan yhteydessä sovitaan...mutta et kait nyt sentään oleta että liike ne omaan laskuunsa sieltä ns turhaan poistaisi???
      Kaikkihan on sovittavissa, mutta yleensä rahalla tapaa olla positiivinen vaikutus tulokseen

      Eli onko läpät näissä lci 530da padoissa kestävämmät ja voin rauhassa ajella ja poistattaa läpät lähiviikkoina. Autolla rullattu vajaa 200tkm!

      Kiitoksia avusta

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1365
        • Tampere

        Lienee kestävämmät, mutta on niitäkin hajoillut. Voit ajaa huoletta tovin läpät paikallaankin. Aika häviävän pieni todennäköisyys että ne sieltä seuraavan parin viikon aikana antautuvat.

        Comment

        • bmwe61lci
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 102
          • Kokkola

          Vikatila

          Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
          Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?:think

          Sanokaas nyt viisaammat yritetäänkö meikäläistä sumuttaa

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            Originally posted by bmwe61lci View Post
            Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
            Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?:think

            Sanokaas nyt viisaammat yritetäänkö meikäläistä sumuttaa
            Ei mene vikatilaan hehkujen takia.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2724
              • Tampere

              Originally posted by bmwe61lci View Post
              Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
              Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?
              Oliko tämä yksilö se, jossa on mahdollisesti DPF tukossa ja vikatila johtuisi todellisuudessa tästä? Ja mikäli on, niin onko sille pöntölle tehty mitään avausyrityksiä?
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Originally posted by Tome View Post
                Ei mene vikatilaan hehkujen takia.
                DPF polttoa ei ilmeisesti tapahdu jos lämmöt ei nouse tarpeeksi korkealle sekä hehkut ei toimi oikein, näin ainakin e65 (eli seiskassa) ja tällöin dpf tukkeutuu. Eli syy seuraus tilanne :think
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • bmwe61lci
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2017
                  • 102
                  • Kokkola

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Oliko tämä yksilö se, jossa on mahdollisesti DPF tukossa ja vikatila johtuisi todellisuudessa tästä? Ja mikäli on, niin onko sille pöntölle tehty mitään avausyrityksiä?

                  Sama auto, en vielä tiedä onko muuta tehty. Pessimistinä kuitenkin ajattelen, että kyllä siitä varmastikkin on pönttö lisäksi tukossa

                  Comment

                  • bemanderi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 191
                    • Capital West

                    Originally posted by bmwe61lci View Post
                    Pessimistinä
                    Älä osta e61.
                    BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                    Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                    .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Tome View Post
                      Ei mene vikatilaan hehkujen takia.
                      Tosiaan ei näytä hehkujen pimenemisen takia auton omassa näytössä mitään, saatikka mene limp modeen. Ja sitten on sellainenkin kokemus, että joku Carlyn tapainen diagnostiikkaohjelma voi näyttää hehkuissa vikaa, joka joko on todellinen tai ei. Pitää olla kunnon inpa tms jolla varmuus ja jos ei testeriä käytä, niin käytännössä vasta pakkasella huomaa hehkuvian, kun lähtee vaivoin käyntiin hehkujen ollessa pimeinä.

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • bmwe61lci
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 102
                        • Kokkola

                        Taas olisin menossa tiistaina yhtä ehdokasta -08 530da katsomaan/ostamaan. Viimekerralla löytyi muutamia vikoja. Autossa on aktiiviohjaus, moottorin vasemmalta puolelta (kuskinpuoli) kuului kuin joku remmien ohjainrulla hieman ääntäisi. Ääni ei ollut paha ja jonkun kokeneemman mielestä on jopa normaali ääni:think. Onko noissa se aktiiviohjauksen tehostin kuinka herkästi hajoavaa mallia?

                        Lisäksi moottori ei lämmennyt kuin 60-70c ajossa. Tehdas webasto ei toiminut. Pyysin tutkimaan autoa kun heillä on bmw korjaamo autoliikkeen tiloissa. Hehkujen ohjainlaite oli antanut vikakoodia, tämä vaihdetaan. Webaston vesipumppu oli rikki, on nyt jo vaihdettu ja toimii.

                        Lisäksi myyjä puhui termostaatista, että laittavat kuntoon. Myyjä selitti, että koneen pitää lämmetä ainakin 70c. Sanoin myyjälle, että eikö sen pitäisi lämmetä ehjänä n.80c? Eli mikä on lci 530da normaali käyntilämpötila?

                        En saanut myyjästä irti tietoa vaihtavatko egr sekä päätermostaatin. Autoa korjataan alkuperäisillä osilla joten niillä on 2v takuu Autolla ajettu ~180tkm -08 530da saksantuonti.

                        Sovittiin myyjän kanssa, että saan käyttää autoa halutessani autotohtorilla tai korjaamossa. Ajattelin käyttää piuhan päässä ainakin. Hyvä olisi kait katsos moottorin lämmöt, suuttimien korjaukset, vikakoodit, dpf vastapaine. Noista voi aloittaa!

                        Kiitos avusta!
                        Last edited by bmwe61lci; 20-10-2017, 08:21.

                        Comment

                        • Kossu Allu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2016
                          • 222
                          • Espoo

                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Taas olisin menossa tiistaina yhtä ehdokasta -08 530da katsomaan/ostamaan. Viimekerralla löytyi muutamia vikoja. Autossa on aktiiviohjaus, moottorin vasemmalta puolelta (kuskinpuoli) kuului kuin joku remmien ohjainrulla hieman ääntäisi. Ääni ei ollut paha ja jonkun kokeneemman mielestä on jopa normaali ääni:think. Onko noissa se aktiiviohjauksen tehostin kuinka herkästi hajoavaa mallia?

                          Lisäksi moottori ei lämmennyt kuin 60-70c ajossa. Tehdas webasto ei toiminut. Pyysin tutkimaan autoa kun heillä on bmw korjaamo autoliikkeen tiloissa. Hehkujen ohjainlaite oli antanut vikakoodia, tämä vaihdetaan. Webaston vesipumppu oli rikki, on nyt jo vaihdettu ja toimii.

                          Lisäksi myyjä puhui termostaatista, että laittavat kuntoon. Myyjä selitti, että koneen pitää lämmetä ainakin 70c. Sanoin myyjälle, että eikö sen pitäisi lämmetä ehjänä n.80c? Eli mikä on lci 530da normaali käyntilämpötila?

                          En saanut myyjästä irti tietoa vaihtavatko egr sekä päätermostaatin. Autoa korjataan alkuperäisillä osilla joten niillä on 2v takuu Autolla ajettu ~180tkm -08 530da saksantuonti.
                          noin 86-90 astetta normaali lämpötila ajossa. aavistuksen verran yli 90 kun poltto käynnissä. Vika korjaantuu lähes varmasti termarien vaiholla, varmista että kaikki vaihdetaan niitä on 3 kappaletta

                          E91 320d -07 M-Sport
                          211hv / 430nm

                          Ex:
                          E60 525dA -06 "M-Sport"
                          M57TU2D25, GA6HP26
                          238hv / 510nm


                          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                          Comment

                          • bmwe61lci
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2017
                            • 102
                            • Kokkola

                            Originally posted by Kossu Allu View Post
                            noin 86-90 astetta normaali lämpötila ajossa. aavistuksen verran yli 90 kun poltto käynnissä. Vika korjaantuu lähes varmasti termarien vaiholla, varmista että kaikki vaihdetaan niitä on 3 kappaletta
                            Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti. Toivottavasti vaihtavat edes egr sekä päätermostaatin. Automaattilaatikossa oli joku lämmönvaihdin, ja siinä myös termari. Onkohan lämmövaihtimen tarkoitus jäähdyttää kuumilla keleillä laatikkoa ja talvella lämmittää?

                            Viisammat oikaiskoon

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by bmwe61lci View Post
                              Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti. Toivottavasti vaihtavat edes egr sekä päätermostaatin. Automaattilaatikossa oli joku lämmönvaihdin, ja siinä myös termari. Onkohan lämmövaihtimen tarkoitus jäähdyttää kuumilla keleillä laatikkoa ja talvella lämmittää?

                              Viisammat oikaiskoon
                              Harvemmin se vika kuitenkin on laatikon lämmönvaihtimessa, lonkalta heitettynä 95%:sti vika on päätermarissa jos lämmöt jää 70 asteeseen,
                              pelkkä EGR termari kun falskaa niin lämmöt nousee yleensä 75 pintaan.

                              EGR- ja päätermarin vaihto ei ole kauhean kallista, puhutaan peruskorjaamolla 200-300€ väliin asettuvasta summasta, laatikon lämmönvaihdin tekee sitten ainakin toisen mokoman ja vähän enemmänkin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2724
                                • Tampere

                                Originally posted by bmwe61lci View Post
                                Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti.
                                Päätermostaatin jos saat neuvoteltua vaihdettavan liikkeen puolesta, niin EGR-termarin vaihtaa parkkipaikalla itsekin ja osa on suhteellisen edullinen. Mieluummin toki molemmat samalla kertaa.

                                Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎