Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    Originally posted by Possu81 View Post
    Tästä varmaan keskustelukin tällä palstalla. Olen katsellut -04 - -10 mallin 530i autoja. Jos puhutaan eri moottorin versioista niin onko oikeastaan mistään pahaa sanottavaa? Tällä hetkellä kallistuisin -05 malliin, jossa on tämä keskimmäinen 258hv moottori. Tietenkin mieluusti menisin -07 faceliftiin, mutta hintaaki tulee sitten se 50% lisää.
    M54 myllyt varmoja, mutta melko väännötön ja kulutus ei vastaa menoja.

    N52 koneessa enemmän vääntöä, kuluttaa vähemmän ja myös tosi varma valinta. Huonolla tuurilla kuluttaa jopa 1l/1000km öljyä normaalisti 3-5tkm per litra . Varmaan tätä konetta priorisoisin haussa.

    N53 suorasuihkun ongelmat, suuttimet ja bensapumput, muuten sama oikeastaan kuin N52, mutta vähän enemmän vääntöä, pienempi kulutus ja enemmän ongelmia.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • jarkko520
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 253
      • Turku

      Haku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?
      G30 530e m-sport

      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

      Comment

      • ekaBMW
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 446
        • Oulu

        Originally posted by Kossu Allu View Post
        Ei autoliike voi vikatilassa olevaa autoa mielestäni myydä, heidänhän täytyy antaa se 6kk takuu sille, että auto liikkuu eteenpäin.
        Eiköhän tuo 6kk takuu koske piileviä vikoja joita ei voi koeajon aikana normaali pulliainen löytää. Jos etukäteen ilmoitetaan jokin vika ja silti ostaa auton niin vastuu on ostajalla.
        F11 530d xDrive 09/16
        Ex E60 530d xDrive A 10/08
        Ex E60 520dA 09/08 liisari
        Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
        Ex Opel Kadett 1.6 -89

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Originally posted by ekaBMW View Post
          Eiköhän tuo 6kk takuu koske piileviä vikoja joita ei voi koeajon aikana normaali pulliainen löytää. Jos etukäteen ilmoitetaan jokin vika ja silti ostaa auton niin vastuu on ostajalla.
          Ja lisäksi takuu on eriasia kun kuluttajansuoja. Takuu tarkoittaa sitä että sennkummemin ihmettelemättä laitetaan hajonneen perämurikan tai laatikon tilalle uusi. Takuun myöntää 3. Osapuoli eli yleensä joku maksullinen palveluntarjoaja ja riittävän uusissa tietysti valmistaja. Virhevastuun tapauksessa moiset tilanteet tulkitaan aina auton ajomäärän ja ikään suhtautettuna ja kuluttajansuoja voi korkeintaan suositella liikettä johonkin toimenpiteisiin ei pakottaa. Käytännössä kuluttajansuojan turva alkaa olla ohi siinå 250-300 ajetuissa karkeasti. Pienet viat varmaan saa aika kivasti kuntoon liikkeiden omissa huoltotiloissa mutta jos kalliimpaa remppaa pitää saada niin kyllä siinä maksumieheksi joutuu kuten kuuluukin. Vielä itse aiheeseen niin varmoja pelejä ovat itse ajoin pre 530da e60 noin 140tkm 6 vuoden aikana. Ilmamassamittari ja dampperi hajos ja hehkut vaihdoin ennakoiden ennenkuin tuli vikaa niihin. Huomionarvoista oli että alkuperäinen akku vaihdettiin ennakoiden 11v ikäisenä
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5030
            • Paimio

            Originally posted by jarkko520 View Post
            Haku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?
            Pakosarjoissa LCI:ssä ei enään pitäisi olla ongelmaa.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • bmwe61lci
              Bimmer Rookie
              • Oct 2017
              • 102
              • Kokkola

              Originally posted by Kossu Allu View Post
              Onko liike vahvistanut, että vika on DPF:ssa? Jos on, niin kannattaa yrittää sopia, että esim. 3kk tulisi toimia ongelmitta ja sen jälkeen 50% korvauksella. Olisi hyvä, jos sais tietää mikä se korjaustoimenpide oli.

              Minkälaiseen ajoon auto tulossa? Jos lyhyttä matkaa pääsääntöisesti, niin mikä tahansa DPF tukkiutuu... Vaikka se korjattaisiin
              Ei ole vielä kuulunut mitään! Auto tulee kaupunkipyöritykseen ja kyllä se maantietäkin näkee

              Comment

              • bmwe61lci
                Bimmer Rookie
                • Oct 2017
                • 102
                • Kokkola

                Kävin tänään erästä (e61 530da -08 ~200tkm) saksantuontia koe-ajamassa. Auto oli siisti, harmi kun mukana ei ole kuin yhdet renkaat.

                Pistin merkille, että kabiiniin virtaava ilma oli haaleaa. Ei palella tarvinu, mutta vaikka laittoi lämpötilan säätimen max asentoon, niin ei auttanut. Tuulilasille puhalsi ~40-50c ilmaa, mutta keskikonsolista viileä tai jopa kylmää.

                Myyjä soitti huoltomiehelle? Pitää kuulemma muuttaa idrivestä säädöt vastaamaan kylmän ilmaston asetuksia. Onko tämä nyt kusetusta? Voiko todellakin olla näin?

                Ajattelin koneen käyvän kylmänä, eli lämpö ei riitä, ja muuta vikaa lämpötilan säädöissä, kennossa yms.

                Kiitos avusta etukäteen!
                Last edited by bmwe61lci; 15-10-2017, 00:23.

                Comment

                • säkkij
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 299
                  • Rauma

                  Idrivesta pystyy säätämään lämpöä, vaikea selittää mutta sellainen "palkki" missä eri tasoja sinisellä ja punasella puolella
                  Last edited by säkkij; 15-10-2017, 00:56.
                  E30 325i Cabrio '87
                  E61 525d M-Sport LCI

                  Comment

                  • Art_Zi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 170
                    • Kemi

                    Ja jos tuo ei auta ni kiertovesipumppu vaihtoon...
                    E61 525dA preLCI -2007
                    VW Typ2 -1967
                    Ex. E46 328ia touring

                    Comment

                    • jhelen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2015
                      • 248
                      • Ulvila

                      Itse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1366
                        • Tampere

                        Samaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.

                        Comment

                        • bmwe61lci
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2017
                          • 102
                          • Kokkola

                          Originally posted by jhelen View Post
                          Itse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää

                          Häh Siis eikö tuota saa idrivestä säädettyä niin, että pystyy asettamaan haluamansa lämpötilan kojetaulun säätörullista. Eli jos säätörulla vaikka, 18c niin tätä yritetään toteuttaa. Jos taas asetetaan max lämpötila/26c? Niin tämä ei onnistu, ilman idrive säätöä. Siis ihan oikeasti, sanokaa nyt joku jotain

                          Eli lötyyhän autosta varmasti joku "keskitetty" säätö idrivestä jolla tuo onnistuu?
                          Last edited by bmwe61lci; 15-10-2017, 13:49.

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1366
                            • Tampere

                            Muistaakseni siellä idrivessa on joku esisäätö kolme punaista palkkia - kolme sinistä palkkia tai jotain siltä väliltä. Sen lisäksi veivaat sitä lämpötilaa kojelaudasta.

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5030
                              • Paimio

                              Originally posted by protoni View Post
                              Muistaakseni siellä idrivessa on joku esisäätö kolme punaista palkkia - kolme sinistä palkkia tai jotain siltä väliltä. Sen lisäksi veivaat sitä lämpötilaa kojelaudasta.
                              Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • bmwe61lci
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2017
                                • 102
                                • Kokkola

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.
                                E36 automaaginen ilmastointi, siinä on keskikonsolissa tuo kylmä/kuuma rulla. Jos rulla keskiasennossa, niin siihen ei tarvi koskea, oli sitten kesä/talvi.

                                Eli tarkennan vielä kun jäi vähän epäselväksi E60 on idrivessa sähköisesti toteutettu ko.säätö? Jos sieltä asettaa palkit ns keskelle, toimiiko niin että saa suuttimista kylmää/kuumaa?

                                Vai joutuuko tosiaa tehdä ikäänkuin talvi/kesä säädöt erikseen idrivesta:think

                                Pahoittelut kun joutuu vääntämää ratakiskosta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎