Auto 530d -05 ja startti pitäisi olla 11 hampainen. Viimeksi tuli Bosch 9 hampaisena eli jäi vaihtamatta. Vanhan startin kasausruuvit oli löysällä ja niitä kiristämällä vanha piristyi sen verran että vuoden pärjäsi. Nyt taas tuntuu että pyörittää laiskasti joten ajattelin vaihtaa uuden talvea ajatellen.
Edelleen arvonta startin suhteen jatkuu.:think Olin jo tuota Hellan starttia tilaamassa mutta nyt en tiedä onko tuossa sama liitin kun vanhassa.
Siis tätä meinasin http://m.autonvaraosat24.fi/hella/7004016
Tuossa olisi pikkuisen lisää voimaa mutta eri liitin?
Onko E61 eroa facelift ja prefacelift etuvaloilla? Jos on niin millaisia?
Kaverin E61 530iXA -06 jenkkituonti ajovalon kääntö apukuskin puolella ei toimi. Siis se sivuttais kääntö. Ylös alas toimii.
Lähdettiin tutkimaan asiaa ihan valot irrottamalla. Paljastui että pienempään liittimeen tulevia piuhoja jollain lailla muokattu ja tehty jotain ihmeellisiä modauksia. Piuhoja tulee piuhanipusta vähemmän kuin liittimessä pinnejä.
Isompaan liittimeen ei ole kajottu. Tämä kuskin puolella.
Apukuskin puolella on tilanne paljon pahempi. Valon rungosta puuttuu liittimet ja autosta tulevat piuhat on viety ajovalon sisälle suoraan ja jollain tapaa liitetty valon piuhoihin. Koko komeus "tiivistetty" järkyttävällä määrällä silikonia.
Kaiken tämän löydyttyä pistettiin valot vaan takas ja nyt täytyis selvittää perus asioita liittyen valoihin.
Täytyisi ostaa ainakin apukuskin puolelle uusi käytetty ehjä valo. Tietäis että millaista lähteä hakemaan.
En tiedä kuinka monta piuhaa mihinkin liittimeen pitäisi tulla. Onko piuhamäärässä eroa pre- ja facelift?
Kaikki info liittyen etuvaloihin on tervetullutta.
Auto kokenut ilkivaltaa viimeviikonloppuna.. Keulaa ja etu-umpiot naarmutettu. Takaoveen ilmeisesti polvella painettu iso lommo. Oikomisella ja uudella maalilla saadaan kuntoon, mutta nuo umpiot. Olivat vähän kehnossa kunnossa jo kieltämättä, pinta kohtalaisen sumea ja toisesta kromia kadonnut "viiksen" kohdalta. Vakuutustarkastaja ehdotti kiillotusta, mutta kuten itsekkin arveli ja korjaamolla todettiin ettei niitä enää kiillotus pelasta, sen verran syvät naarmut on. Vakuutustarkastaja oli sitä mieltä, että etsitään siihen käytetyt jostain. Korjaamollakin epäili ettei vakuutusyhtiö maksa uusia (adaptiiviset + xenon. Kpl hinta Bmw:llä reilu 1500e/kpl) ja että saattavat ehdottaa jotain omaosuutta niihin, koska nykyiset ovat kuten mainittu, vähän jo huonossa kunnossa. En kyllä mielelläni lähde rahaa uusiin alkuperäisiin umpioihin laittamaan, nykyisetkin olisivat menneet ilman ilkivallan teosta tulleita naarmuja.
Korjaamolla ehdotti jos tilalle laitetaan esimerkiksi huomattavasti huokeammat Hellan umpiot.
Mitä mieltä? Ovatko nuo ihan alkup. vastaavat umpiot? Myös jotkut halvemmat tuning-valotkin voisivat periaatteessa kelvata, mutta näyttää olevan aika niukasti olevan hyvännäköisiä tarjolla ja varsinkin sellaisia mitkä käy noiden adaptiivisien paikalle?
Auto kokenut ilkivaltaa viimeviikonloppuna.. Keulaa ja etu-umpiot naarmutettu. Takaoveen ilmeisesti polvella painettu iso lommo. Oikomisella ja uudella maalilla saadaan kuntoon, mutta nuo umpiot. Olivat vähän kehnossa kunnossa jo kieltämättä, pinta kohtalaisen sumea ja toisesta kromia kadonnut "viiksen" kohdalta. Vakuutustarkastaja ehdotti kiillotusta, mutta kuten itsekkin arveli ja korjaamolla todettiin ettei niitä enää kiillotus pelasta, sen verran syvät naarmut on. Vakuutustarkastaja oli sitä mieltä, että etsitään siihen käytetyt jostain. Korjaamollakin epäili ettei vakuutusyhtiö maksa uusia (adaptiiviset + xenon. Kpl hinta Bmw:llä reilu 1500e/kpl) ja että saattavat ehdottaa jotain omaosuutta niihin, koska nykyiset ovat kuten mainittu, vähän jo huonossa kunnossa. En kyllä mielelläni lähde rahaa uusiin alkuperäisiin umpioihin laittamaan, nykyisetkin olisivat menneet ilman ilkivallan teosta tulleita naarmuja.
Korjaamolla ehdotti jos tilalle laitetaan esimerkiksi huomattavasti huokeammat Hellan umpiot.
Mitä mieltä? Ovatko nuo ihan alkup. vastaavat umpiot? Myös jotkut halvemmat tuning-valotkin voisivat periaatteessa kelvata, mutta näyttää olevan aika niukasti olevan hyvännäköisiä tarjolla ja varsinkin sellaisia mitkä käy noiden adaptiivisien paikalle?
Ne hellat on alkuperäiset ilman bmw leimoja. Muistaakseni nekin kyllä maksoi luokkaa 1250/kpl
Ne hellat on alkuperäiset ilman bmw leimoja. Muistaakseni nekin kyllä maksoi luokkaa 1250/kpl
Selvä homma. Tekeekö kurviominaisuus niistä sitten tuplahintaset, kun katselin noita Hellan xenon umpioita hintaan 600e/kpl ? Jos vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan uusia noin kalliita, enkä minä halua maksaa osuutta uusista, niin eihän siinä jää hirveästi vaihtoehtoja..
Selvä homma. Tekeekö kurviominaisuus niistä sitten tuplahintaset, kun katselin noita Hellan xenon umpioita hintaan 600e/kpl ? Jos vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan uusia noin kalliita, enkä minä halua maksaa osuutta uusista, niin eihän siinä jää hirveästi vaihtoehtoja..
Kyllä se varmasti hintaa jonkin verran nostaa. En tiedä paljon kurvittomat maksoi kun omassa oli kurvitoiminnolla.
Voiko olla mahdollista, että puolitoista vuotta vanha schmiedmannista ostettu tarvike jäähdytin rupeaa vuotamaan?? Punaiset valvoline jäähdytinnesteet sisällä ja kummallakin puolella alareunoissa kennon rivoissa punaista. Letkujen kohdilta ei mitään vuotojälkiä. Eli selkeästi tulee kama jäähdyttimestä.
Kyllä se varmasti hintaa jonkin verran nostaa. En tiedä paljon kurvittomat maksoi kun omassa oli kurvitoiminnolla.
Asia kunnossa, kiitän tiedosta!
Sen verran kysyn vielä kurvivaloista, että onko valojen toiminta ihan selkeästi silmin nähtävissä? Vaimokkeen kanssa yritetty monesti havainnoida tuota kurvivalo-ominaisuutta, mutta mielestämme ei ainakaan mitään selkeää ole havaittavissa. Tai sitten noissa on jotain vikaa..
Sen verran kysyn vielä kurvivaloista, että onko valojen toiminta ihan selkeästi silmin nähtävissä? Vaimokkeen kanssa yritetty monesti havainnoida tuota kurvivalo-ominaisuutta, mutta mielestämme ei ainakaan mitään selkeää ole havaittavissa. Tai sitten noissa on jotain vikaa..
Kyllä sen valokeilan siirtymisen pitäisi huomata ajossa jos valot toimii.
Esim.suoralla tiellä mutkittelee...keila siirtyy laidasta laitaan.
Like that
Voiko olla mahdollista, että puolitoista vuotta vanha schmiedmannista ostettu tarvike jäähdytin rupeaa vuotamaan?? Punaiset valvoline jäähdytinnesteet sisällä ja kummallakin puolella alareunoissa kennon rivoissa punaista. Letkujen kohdilta ei mitään vuotojälkiä. Eli selkeästi tulee kama jäähdyttimestä.
Miksei voisi? Ei se uusien tarvike osien hajoaminen mitenkään harvinaista ole. Haisee neste/katoaako nestettä?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Selvä homma. Tekeekö kurviominaisuus niistä sitten tuplahintaset, kun katselin noita Hellan xenon umpioita hintaan 600e/kpl ? Jos vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan uusia noin kalliita, enkä minä halua maksaa osuutta uusista, niin eihän siinä jää hirveästi vaihtoehtoja..
On muuten aika perseestä että vakuutusyhtiö ei maksa sellaisista osista jotka autossasi on uutena olleet vaan huonommista. Minusta aika huono vedota siihen että ovat kalliit. Veikkaat että sinäkin maksat vakuutusmaksuja moninkertaisesti siihen naapuriin verrattuna jolla on se harmaa corolla johon saa satasella valot.
Comment