Onko porukalla kokemuksia pre-lci 530d e61:sta isommilla kilsoilla, eli välillä 300-400tkm?
Omassa koslassa alkaa olla tuo 300tkm mittarissa, eli vaihtoonhan se pitäisi laittaa, mutta rahapolitiika ei oikein anna periksi. Nyt sitten tietty mietityttää että miten isoihin remppoihin pitää varautua jos ton meinaa vielä sen pari vuotta pitää, ajoa kun tulee kuitenkin 45tkm vuoteen.
Eli minkä uusimiseen on syytä varautua? Turbo, suuttimet, alustan kilkkeet tms.? Laatikon öljyt olis varmaan syytä vaihtaa, laatikko vaihdettu uuteen n. 130tkm kohdalla, eli silläkin kohta se 160tkm rullattu. DPF on poistettu, eli sen suhteen ei ongelmia tiedossa, samoin ne imusarjan läpät on heivattu helvettiin. Ilmajousien kompura on kertaalleen uusittu, samoin johtosarjoja.
Ohjeellisesti jarrudynamometrilla, kunhan samalla huolehditaan voimansiirtojärjestelmän erityispiirteiden edellyttämistä vaatimuksista.
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Itsellä huonot kokemukset SWF sulista, kummassakin e60 ja e61 oli kyseiset sulat ja ei mitään hyvää sanottavaa. Tuossa sedanissa alkoivat suljaamaan puolen vuoden jälkeen ja kilsoja maks 4000, farkussa ei kestänyt senkään vertaa kun kilsoja tulee enempi ja lasi on kuluneempi. Sedanissa on uuden veroinen tuulilasi, ettei ole siinä vika, eikä hinkattu jäitä ikkunoista vinkkareilla kun keväällä laitettu. Vertailun vuoksi edelliset orkkis sulat kesti monta vuotta samassa autossa.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Onko vm. 06 e60 525d (2.5L iskutilavuus) ja 530d (3L iskutilavuus) sama kytkin ja vauhtipyörä?
Selvisi että kytkin on sama, mutta vauhtipyörä on 530d:ssä ilmeisesti hieman jäykempi.
Kuinka paljon 525D (2.5l) vauhtipyörän pitäisi kestää vääntöä? Nyt on ohjelmoitu 470nm (400nm vakiona) ja oireena tuli jyrinä isolla vaihtella täyden vääntömomentin alueella.
Kestääkö uudella vakiovauhtipyörällä tuon väännön? Tuossa on kytkinremontti tulossa pian muutenkin kun kytkin rouhaisee puolessa välissä, eli painelaakeri lienee loppu.
Comment