Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    Originally posted by Jpa80 View Post
    Onko porukalla kokemuksia pre-lci 530d e61:sta isommilla kilsoilla, eli välillä 300-400tkm?
    Omassa koslassa alkaa olla tuo 300tkm mittarissa, eli vaihtoonhan se pitäisi laittaa, mutta rahapolitiika ei oikein anna periksi. Nyt sitten tietty mietityttää että miten isoihin remppoihin pitää varautua jos ton meinaa vielä sen pari vuotta pitää, ajoa kun tulee kuitenkin 45tkm vuoteen.
    Eli minkä uusimiseen on syytä varautua? Turbo, suuttimet, alustan kilkkeet tms.? Laatikon öljyt olis varmaan syytä vaihtaa, laatikko vaihdettu uuteen n. 130tkm kohdalla, eli silläkin kohta se 160tkm rullattu. DPF on poistettu, eli sen suhteen ei ongelmia tiedossa, samoin ne imusarjan läpät on heivattu helvettiin. Ilmajousien kompura on kertaalleen uusittu, samoin johtosarjoja.

    Jakoketju ?

    Comment

    • Jpa80
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 133
      • Pirkanmaa

      Originally posted by -challenger- View Post
      Jakoketju ?
      Jaa oliko 6-pyttyisissäkin jakoketjun kanssa ongelmia, minä luulin nelosdieseleiden murheeksi? Miten tuo alkaa oireilla, rallattaa?

      Comment

      • säkkij
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 299
        • Rauma

        Varottamatta poikki mennyt, mut nää on näitä että mitä vaan voi tapahtua
        E30 325i Cabrio '87
        E61 525d M-Sport LCI

        Comment

        • Jpa80
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 133
          • Pirkanmaa

          Originally posted by säkkij View Post
          Varottamatta poikki mennyt, mut nää on näitä että mitä vaan voi tapahtua
          No sehän on varma sitten että minun tuurilla porsii. Pitänee alkaa jemmaamaan rahaa vaihtomoottoria varten.

          Comment

          • Janna
            BTCF Member
            • Dec 2013
            • 1049
            • Rovaniemi

            Tiedä taas, tuleeko kysymys oikealle osastolle... mutta ihan niinkuin se olisi ennenkään minua hidastanut.

            530xd automaatti (-08).
            Mitenkä tuollainen katsastetaan?
            Lähinnä jarrujen osalta?

            Entisessä elämässä katsurit testasivat jatkuvan nelikon (manuaali) jarrut testiajolla, mutta onkos ajat muuttuneet?

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2659
              • Tampere

              Originally posted by Janna View Post
              530xd automaatti (-08).
              Mitenkä tuollainen katsastetaan?
              Lähinnä jarrujen osalta?

              Entisessä elämässä katsurit testasivat jatkuvan nelikon (manuaali) jarrut testiajolla, mutta onkos ajat muuttuneet?
              Ohjeellisesti jarrudynamometrilla, kunhan samalla huolehditaan voimansiirtojärjestelmän erityispiirteiden edellyttämistä vaatimuksista.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Janna
                BTCF Member
                • Dec 2013
                • 1049
                • Rovaniemi

                Originally posted by JaniLap View Post
                Ohjeellisesti jarrudynamometrilla, kunhan samalla huolehditaan voimansiirtojärjestelmän erityispiirteiden edellyttämistä vaatimuksista.
                Kiitos.
                Ei tainnut ihan tuore ohjeistus olla tämä.

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2148
                  • L a h t i

                  Originally posted by Jpa80 View Post
                  Jaa oliko 6-pyttyisissäkin jakoketjun kanssa ongelmia, minä luulin nelosdieseleiden murheeksi? Miten tuo alkaa oireilla, rallattaa?
                  Ei mikää oo ikuista..

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    Onko vm. 06 e60 525d (2.5L iskutilavuus) ja 530d (3L iskutilavuus) sama kytkin ja vauhtipyörä?

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by musscle View Post
                      Onko vm. 06 e60 525d (2.5L iskutilavuus) ja 530d (3L iskutilavuus) sama kytkin ja vauhtipyörä?
                      Kato vaikka tuolta http://www.bmw.fi/fi/aiheet/palvelut...aluettelo.html
                      niin luulis jotain selvyyttä tulevan.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • marsep
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2009
                        • 361
                        • HML

                        Originally posted by Dabbler View Post
                        Ääni täältä myös SWF:lle , valeot ei itselläni toimineet yhtä hyvin, alkuperäisistä ei kokemusta.

                        Mistäs näitä saa?
                        E61 535d -05 "377/747"

                        ex. E38 728 -97

                        Comment

                        • Janne S
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 437
                          • Keminmaa

                          Originally posted by marsep View Post
                          Mistäs näitä saa?
                          Itsellä huonot kokemukset SWF sulista, kummassakin e60 ja e61 oli kyseiset sulat ja ei mitään hyvää sanottavaa. Tuossa sedanissa alkoivat suljaamaan puolen vuoden jälkeen ja kilsoja maks 4000, farkussa ei kestänyt senkään vertaa kun kilsoja tulee enempi ja lasi on kuluneempi. Sedanissa on uuden veroinen tuulilasi, ettei ole siinä vika, eikä hinkattu jäitä ikkunoista vinkkareilla kun keväällä laitettu. Vertailun vuoksi edelliset orkkis sulat kesti monta vuotta samassa autossa.
                          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                          Comment

                          • jjanii
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 629
                            • joensuu

                            Mikähän lie, tein tuon alemman linkin mukaan, aux ilmestyi idriveen mutta kun laittaa puhelimen kiinni ja musiikkia, niin ei kuulu :think

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2148
                              • L a h t i

                              Originally posted by jjanii View Post
                              Mikähän lie, tein tuon alemman linkin mukaan, aux ilmestyi idriveen mutta kun laittaa puhelimen kiinni ja musiikkia, niin ei kuulu :think
                              Mäku ostin sen aux johdon ebaystä niin siinä oli pinnit väärissä paikoissa. Voi olla sama homma sulla..

                              En muista millää mitkä oli oikeat mut näitä kandee kokeilla mitä löysin netistä


                              white pin(2), red pin(7), black pin(8),


                              Comment

                              • musscle
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 115
                                • Turku

                                Originally posted by musscle View Post
                                Onko vm. 06 e60 525d (2.5L iskutilavuus) ja 530d (3L iskutilavuus) sama kytkin ja vauhtipyörä?

                                Selvisi että kytkin on sama, mutta vauhtipyörä on 530d:ssä ilmeisesti hieman jäykempi.

                                Kuinka paljon 525D (2.5l) vauhtipyörän pitäisi kestää vääntöä? Nyt on ohjelmoitu 470nm (400nm vakiona) ja oireena tuli jyrinä isolla vaihtella täyden vääntömomentin alueella.

                                Kestääkö uudella vakiovauhtipyörällä tuon väännön? Tuossa on kytkinremontti tulossa pian muutenkin kun kytkin rouhaisee puolessa välissä, eli painelaakeri lienee loppu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎