Originally posted by roadrunner
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi
Collapse
X
-
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
-
-
Originally posted by VilleP View PostLaitoin Xhp:lle viestiä cruisella 80kmh 5->6 vaihteelle vaihto ongelmasta. Ei kuulemma ole kruiseen tehty heidän puolesta mitään muutoksia, eli ei ongelmaa softassa. Vastasin että no jostain syystä ei toimi niinkuin vakiolla.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View Post530xd pre face?VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Jostain syystä en näe sigun autoja.
En jaksa laatikon alkaviin ongelmiin uskoa jos ilman cruisea toimii. Vaihtokohdat kuitenkin perustunee moottorin pyörintänopeuteen ja kuormaan. Ja 3-sarjan softassa oli ollut vuosi takaperin samaa ongelmaa aiheuttava "bugi".
Jaa sitä Cruise fixiä ei olekaan 5 sarjaan. 3 sarjan vähän vastaavista ongelmista raportoitiin xhp:lle ja korjaus tuli nopealla aikataululla. "Altered cruise control gear calculation to upshift earlier".Last edited by VilleP; 13-08-2019, 23:32.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View Postse mitä muistelen, niin normi puolella ei koskaan, sport puolella kyllä, joten sporttia ei tullut käytettyä normiajossa varsinkaan kaupungissa ollenkaan, radalla stage 3 sport asennossa toimi kuin unelma. Auto oli e60 535d tuikun softalla, Il power penkistä 371/735 R70 pumpulla ja xhp stage 3.E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
E61 530xd m-sport edition titansilber -09
E91 320d -06
E46cab 330i m-sport titansilver -01
E39touring tds -97
E91 320d m-sport lemansblue -06
E39 m5 avusblue -99
E39 tds m5replica -97
E36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Timber View PostTäällä kans jättää 5-vaihteelle jurraamaan kun pudottaa pienempää esim. ylämäessä ja ei osaa enää takas 6-vaihteelle nostaa ilman että käyttää vakkarin pois päältä. E61 535d softattu ja xHP 3.
Tekee samaa, mutta tapahtuu vaan tietyillä nopeuksilla. Jos vähän nostaa vauhtia vakkarissa, niin kyllä se sitten osaa takaisin kutosellekin, vaikka jyrkemmissä nousuissa vitosta käyttääkin sisässä. E60 530d xHP Stage3.
Comment
-
-
Itse huomannut vakkarin toimivan seuraavasti.
vauhtia alle 92 -> 5 päällä,yli 92 laittaa 6:lle. kun vauhtia tiputtaa vaikka 100 -> 85 niin pitää 6:sen päällä. Jos vauhtia se alle 92 ja tulee ylämäki nii tiputtaa 5:lle eikä vaihda takaisin ylämäen jälkeen ennenkuin vauhtia on yli 92.
Joskus harvoin laittaa 6sen alle 92 jos on ajanut pitkän pätkää tasaisesti tasamaalla.
Ja samoin se toimi vakio softalla ja XHP stage 2lla
Comment
-
-
Originally posted by jhelen View PostItse huomannut vakkarin toimivan seuraavasti.
vauhtia alle 92 -> 5 päällä,yli 92 laittaa 6:lle. kun vauhtia tiputtaa vaikka 100 -> 85 niin pitää 6:sen päällä. Jos vauhtia se alle 92 ja tulee ylämäki nii tiputtaa 5:lle eikä vaihda takaisin ylämäen jälkeen ennenkuin vauhtia on yli 92.
Joskus harvoin laittaa 6sen alle 92 jos on ajanut pitkän pätkää tasaisesti tasamaalla.
Ja samoin se toimi vakio softalla ja XHP stage 2lla
Jep, näinpä se käyttäytyy ainakin täällä.
Comment
-
-
Ei humppailuja, öljyt vaihdettu luultavasti ekan kerran 260tkm kohdalla, jolloin nollattu myös adaptaatiot. Tänään mittarissa 320tkm ja laitettu xhp stage 3 BmWiz:llä. Lootan käytös muuttu hiton pehmoseks. Vaihtoja tuskin huomaa, jos ei kyttää mittaristoo. Sport-puolikaan ei oo liian ärhäkkä, kun ei kiihdyttele ihan nilkka syylärissä. Harmittaa vaan, kun ei tullu teetettyä tätä jo aikasemmine61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Nostellaan vanha topic.
Pitkään ollut jo mietteissä xhp tuohon sigun e61 525d lci. Laatikko sinänsä on ok, ei humppaa, ei sekoile, ei mene vikatiloihin, vaihtaakin aivan jees mitä nyt joskus varsinkin kylmänä joku vaihto vähän nytkähtävä mutta se sallittanee 300tkm ajettuun lootaan.
Laatikkohan tässä 525d:ssä on se alimitoitettu 6hp21, autossa lisäksi ajtech ohjelma 270/500, dpf ja egr off.
Ajotyyli on rauhallinen, eikä ole enää tarvetta hölmöillä mitään. Mietteissä olisi lähinnä laatikon mukavampi toiminta, ainakin tuo kuminauhamainen käytös joskus vähän harmittaa. Eli mitään erityisen sporttista ei ole tarvetta saada.
Laatikkoon on juuri huuhtelemalla vaihdettu öljyt, ja yhden kerran aiemmin. Nyt siis 300tkm mittarissa.
Paljon ristiriitaista ajatusta olen kuullut miten tuo xhp vaikuttaa loodan kestävyyteen, jotkut sanoo että on parempi laatikolle kun luisto vähenee, mutta toisaalta paineet nousee jolloin tulee siitä kulumaa. Mitä ajatuksia tästä?
Olen siis ristiriitaisissa tunnelmissa, hirmuisen paljon kuitenkin tuota xhp on kehuttu mutta toisaalta en halua lyhentää laatikon elinaikaa merkittävästi jos se sitä aiheuttaa, niin huono kuitenkaan tuo ei nyt ole että ottaisin mitään isoja riskejä kestävyyden suhteen.
Sana on vapaa, kertokaa mietteitä aiheesta.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Comment