Originally posted by jiivee530d
View Post
ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi
Collapse
X
-
Niitä ei kannata nollata edes öljynvaihdossa, jollei todellakin tiedä mitä tekee. Adaptaatiot oikeasti mukautuu laatikon kulumiseen, se "mukautuu kuskin ajotapaan" on vaan pääasiasssa markkinointimiesten paskaa.Originally posted by aku1979 View PostAdaptaatioita ei varmaan kannata nollata ellei laatikolle tee jotain huoltoa esim. öljynvaihtoa. Laatikon oppimat arvot voi nollata.F11 530D xDrive
Comment
-
Tähän voisi lisätä vielä että laatikon ollessa enemmän kulunut ja adaptaatioarvojen ollessa normaalia isommat, jotka äly on oppinut monen vuoden aikana ei laatikkoa saa enää pelaamaan oikein ilman remonttia jos arvot nollaa. Adaptaatiot saa nollata vain mekaanisten osien vaihdon jälkeen, muulloin ei vaikka netti pullollaan onkin viestejä siitä miten toiminta paranee nollauksella, mikä ei pitkässä juoksussa pidä paikkaa.Originally posted by Mauri H. View PostNiitä ei kannata nollata edes öljynvaihdossa, jollei todellakin tiedä mitä tekee. Adaptaatiot oikeasti mukautuu laatikon kulumiseen, se "mukautuu kuskin ajotapaan" on vaan pääasiasssa markkinointimiesten paskaa.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Tämä. Menin omastakin nollaamaan jo ennen solenoidien vaihtoa ja huonommaksi meni. Ei tosiaan kannata nollata edes öljyn vaihdon jälkeen.Originally posted by Shatter View PostTähän voisi lisätä vielä että laatikon ollessa enemmän kulunut ja adaptaatioarvojen ollessa normaalia isommat, jotka äly on oppinut monen vuoden aikana ei laatikkoa saa enää pelaamaan oikein ilman remonttia jos arvot nollaa. Adaptaatiot saa nollata vain mekaanisten osien vaihdon jälkeen, muulloin ei vaikka netti pullollaan onkin viestejä siitä miten toiminta paranee nollauksella, mikä ei pitkässä juoksussa pidä paikkaa.
Uudet solenoidit omaan laitettiin ja adaptaation nollaus. Nyt pelaa hyvin edelleen.
Comment
-
Kyllä siellä on myös kuskin ajotapaan mukautuneet arvot, jotka voi nollata. Näillä ei ole mitään tekemistä adaptaatioiden kanssa, eikö nollauksesta ole mitään haittaa. Muutoksen jopa huomaa. Nollaus onnistunee myös sillä "kaasupohjaan 30 sekunniksi" menetelmällä, mutta varmaan esim. inpassa on tähän myös toiminto.Originally posted by Mauri H. View PostNiitä ei kannata nollata edes öljynvaihdossa, jollei todellakin tiedä mitä tekee. Adaptaatiot oikeasti mukautuu laatikon kulumiseen, se "mukautuu kuskin ajotapaan" on vaan pääasiasssa markkinointimiesten paskaa.
Comment
-
Mulla nollattiin öljynvaihdon jälkeen adaptaatiot ja mekaanikko suoritti opetusajon. Siitä on nyt varmaan ainakin kolme vuotta. Mielestäni loota ei muuttunut paremmaksi.Originally posted by zener View PostTämä. Menin omastakin nollaamaan jo ennen solenoidien vaihtoa ja huonommaksi meni. Ei tosiaan kannata nollata edes öljyn vaihdon jälkeen.
Uudet solenoidit omaan laitettiin ja adaptaation nollaus. Nyt pelaa hyvin edelleen.
Comment
-
Kyseinen "kaasupohjaan 30 sekunniksi" nollaa ja uudelleen kalibroi sähköisen kaasuläpän, ei siis vaikuta vaihdelaatikkoon suoranaisesti yhtään.Originally posted by aku1979 View PostKyllä siellä on myös kuskin ajotapaan mukautuneet arvot, jotka voi nollata. Näillä ei ole mitään tekemistä adaptaatioiden kanssa, eikö nollauksesta ole mitään haittaa. Muutoksen jopa huomaa. Nollaus onnistunee myös sillä "kaasupohjaan 30 sekunniksi" menetelmällä, mutta varmaan esim. inpassa on tähän myös toiminto.
Vaihdelaatikon älyssä ei ole kuin mekaanista kulumista seuraavat adaptaatioarvot, nämä kuskin ajotapaan liittyvät on eri karttoja joita käytetään ajotyylin mukaan. Mitään arvojen tallennusta ei tapahdu, vaan aina uudelleenkäynnistyksessä valitaan peruskartta.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Ok. Mulla on Android-sovellus, jossa voi nollata opitut vaihteiston arvot. Lienee sitten huuhaata?Originally posted by Shatter View PostKyseinen "kaasupohjaan 30 sekunniksi" nollaa ja uudelleen kalibroi sähköisen kaasuläpän, ei siis vaikuta vaihdelaatikkoon suoranaisesti yhtään.
Vaihdelaatikon älyssä ei ole kuin mekaanista kulumista seuraavat adaptaatioarvot, nämä kuskin ajotapaan liittyvät on eri karttoja joita käytetään ajotyylin mukaan. Mitään arvojen tallennusta ei tapahdu, vaan aina uudelleenkäynnistyksessä valitaan peruskartta.
Comment
-
Todennäköisesti nollaa juuri nämä mekaanista kulumista kompensoivat adaptaatioarvot eli ne joista aina foorumeillakin kiistellään. Kyseinen nollaus mahdollisuus on saatavilla ihan yleistesterissäkin.Originally posted by aku1979 View PostOk. Mulla on Android-sovellus, jossa voi nollata opitut vaihteiston arvot. Lienee sitten huuhaata?Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Ei vaan tässä on sille oma nappinsa. Laitoin kehittäjälle mailia...katsotaan mitä vastaa...saanut aina hyvin vastauksia.Originally posted by Shatter View PostTodennäköisesti nollaa juuri nämä mekaanista kulumista kompensoivat adaptaatioarvot eli ne joista aina foorumeillakin kiistellään. Kyseinen nollaus mahdollisuus on saatavilla ihan yleistesterissäkin.
Comment
-
Mikä sovellus? Carly? Carlyllä voi nollata juurikin ne A, B, C, D ja E kytkimien adaptaatio arvot joilla kompensoidaan laatikon kulumista. Mitä kuluneempi vaihteisto sitä suuremmat nämä korjausarvot. https://m.imgur.com/lWZFZ5l
Eipä näitä arvoja nollaamalla saa mitään vahinkoa taikka etua aikaan jos ei ole tehnyt mitään korjaustoiminpiteitä laatikkoon. Arvot nousee takaisin sinne missä olivatkin 300-400km aikana...F11 520d -12
Comment
-
B-Tool expert. Hyvä softa voi lukea live dataa actual/expected(tallennuksella), vikakoodit, dpf/nox polton pyynti, suutinten korjausarvot, akun rekisteröinti, maf-reset jne. Ihanan toimiva vs. carlyOriginally posted by Markkanenn View PostMikä sovellus? Carly? Carlyllä voi nollata juurikin ne A, B, C, D ja E kytkimien adaptaatio arvot joilla kompensoidaan laatikon kulumista. Mitä kuluneempi vaihteisto sitä suuremmat nämä korjausarvot. https://m.imgur.com/lWZFZ5l
Eipä näitä arvoja nollaamalla saa mitään vahinkoa taikka etua aikaan jos ei ole tehnyt mitään korjaustoiminpiteitä laatikkoon. Arvot nousee takaisin sinne missä olivatkin 300-400km aikana...
Comment
-
Comment