Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 608
    • Lohja

    Mites teillä käyttäytyy nuo xhpt?

    Omalla 530d 04 vm ajettu nyt noin 10 k xhp softa sisällä ja mietin että käyttäytyykö muillakin samanlailla?

    Otetaan esimerkkinä vaikka stage 3 ja D päällä kun vaihde vaihtuu niin kierrokset tippuu sanotaan vaikka 2000 rpm >>> 1500 ja kun painaa kaasua niin turbiini ns lukittuu pehmeästi ja kierrokset tippuu sinne 1200 paikkeille ja välillä kun ajat pienellä kaasulla vaikka ylämäkeen, niin kierrokset on vaikka sen 1500 ja kaasua painamalla tippuu sinne 1200 paikkeille kun vauhti kiihtyy ja siitä lähtee taas kierrokset nousemaan samaa vauhtia vauhdin kanssa. Toimiiko muilla samalla tavalla?

    Toinen mitä huomannut että välillä vaikka kun kääntyy vauhdikkaasti risteyksestä pysähtymättä, niin tuntee kun kierrokset nousee ja sitten turbiini lukittuu hieman viiveellä aivan kuin sutaisisi vähän tyhjää

    Ja kolmas että D päällä kun jarruttelee kaupungissa niin taitaa laittaa aika isoa tupaan? Kun kierrokset ovat siellä tonnin ylä ja alapuolella eli ei ns moottorijarruta niin tehokkaasti siitä kun painaa kaasua niin menee aivan pieni viive kun laatikko laittaa sopivan vaihteen tupaan

    Mites toimiiko muilla näin vai alkaako olemaan laatikko ehtoon puolella toki jo 330 tkm ajettu, mutta vaihdettu 60-100 k välein uudesta asti öljyjä ja ei oo ollut mikään kylän poljetuin ori
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Jari64
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 27
      • iitti

      Otetaan esimerkkinä vaikka stage 3 ja D päällä kun vaihde vaihtuu niin kierrokset tippuu sanotaan vaikka 2000 rpm >>> 1500 ja kun painaa kaasua niin turbiini ns lukittuu pehmeästi ja kierrokset tippuu sinne 1200 paikkeille ja välillä kun ajat pienellä kaasulla vaikka ylämäkeen, niin kierrokset on vaikka sen 1500 ja kaasua painamalla tippuu sinne 1200 paikkeille kun vauhti kiihtyy ja siitä lähtee taas kierrokset nousemaan samaa vauhtia vauhdin kanssa. Toimiiko muilla samalla tavalla?

      Toinen mitä huomannut että välillä vaikka kun kääntyy vauhdikkaasti risteyksestä pysähtymättä, niin tuntee kun kierrokset nousee ja sitten turbiini lukittuu hieman viiveellä aivan kuin sutaisisi vähän tyhjää

      Käsittääkseni normaalia. auttaa ahdinta saamaan kierrokset ennen kuin lukitsee turbiinin.

      Comment

      • Bemmister
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 71
        • Oulu

        Originally posted by Bemmister View Post
        vajaa 180tonnia kelattu kiesi ja mieli tekis laittaa stage 3 sisään, järki taas puoltaa stage 2:sta :think. Autossa tuore karalan softa ja tarkoitus olis ajella autolla pitempään.

        true manual mode 3:ssa olis tietty makia satunnaiseen testaamiseen, mutta onko käytännön kokemuksia, miten nämä kaksi on pelannu erityisesti nelikoissa?
        Kiitokset kommenteista. Stage 3 versiolla 1.4 tuli laitettua tänään pirttiin. Äkkiseltään vaikuttas miellyttävältä mutta katsotaan totutusajon jälkeen uudestaan miltä vaikuttaa. Oliko näitä eri versioita spekseineen jossakin listattuna?
        E61 525 -06
        Ex. E61 530xd -06
        Ex. E91 320d -06

        Comment

        • Markkanenn
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2016
          • 262
          • Vantaa

          Onko joku vertaillut stage1&2 vs stage3 manuaalipuolta? Stage3 on 50% lyhyempi vaihtoaika kuin stage1 ja 2:ssa, alkaako tuo stage3 manuaalipuoli olla jo liian ratahenkinen, lekalla sisään tyyppinen?
          F11 520d -12

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 842
            • Espoo

            Originally posted by Markkanenn View Post
            Onko joku vertaillut stage1&2 vs stage3 manuaalipuolta? Stage3 on 50% lyhyempi vaihtoaika kuin stage1 ja 2:ssa, alkaako tuo stage3 manuaalipuoli olla jo liian ratahenkinen, lekalla sisään tyyppinen?
            Ei todellakaan ole. Ihan sivistyneesti toimii.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2299
              • Vantaa

              Ajelin kuukauden päivät stage 3:sella. Hieman häiritsi hitaissa vauhdeissa(kadun kulmat) liian isolla vaihteella luistatettelu. Kun siitä sitten painoi liian reilusti kaasua, niin lähti esim. kolmosella luistatttamaan ja sitten nappasi äkäisesti kiinni. Oli aika kulmikasta menoa. Ja ehkä vaihdot oli liian väkivaltaisia 3/4 kaasulla.

              Laitoin stage 2:sen sisään ja heti tuntuu mukavemmalta.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                Originally posted by VilleP View Post
                Ajelin kuukauden päivät stage 3:sella. Hieman häiritsi hitaissa vauhdeissa(kadun kulmat) liian isolla vaihteella luistatettelu. Kun siitä sitten painoi liian reilusti kaasua, niin lähti esim. kolmosella luistatttamaan ja sitten nappasi äkäisesti kiinni. Oli aika kulmikasta menoa. Ja ehkä vaihdot oli liian väkivaltaisia 3/4 kaasulla.

                Laitoin stage 2:sen sisään ja heti tuntuu mukavemmalta.
                Itse olen pitänyt Stage3:ssa (muista ei ole kokemusta) juuri siitä, että kävelyvauhdissa pitää vielä 2:n päällä. Vakiosofta hakee hanakammin ykköstä vauhdin hidastuessa, ja silloin juuri kaupunkipyöritys menee turhan kulmikkaaksi. Bruukasin silloin vakiosoftalla ajella ruutukaava-alueella pakkokakkosella, enää ei tarvetta

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2299
                  • Vantaa

                  Joo vakio softalla tosiaan se ykköselle pudottaminen aiheutti vedon kytkeytyessä nykäyksen. Stage kolmosella tahtoi turhan hanakasti tahtoi pitää kolmosta.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Markkanenn
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2016
                    • 262
                    • Vantaa

                    Päivitin eilen stage2:sen e61 530d 160kw. Adaption aikana, ensimmäiset 100km oli kyllä todella kulmikasta menoa, vaihteet meni töksähdellen päälle. Nyt näyttää adaptio arvot olevan suunnilleen samoissa kuin ennen flässäystä niin vaihdot tapahtuu pehmeästi ja jämäkästi. Suurin muutos tapahtui laatikon käytöksessä dpf polton aikana; ennen dpf polton aikana vaihteisto tökki ja vaihtoi varsinkin kaupunki vauhissa todella erikoisesti, luistatti ja venytti vaihtoja. Nyt vaihteet menee polton aikana kuin 2010 luvun vehkeissä. Flässäyskin meni ongelmitta vaikka kaapelina käytin e-villestä hankittua inpakaapelia. Erikoisinta oli kun ohjelmoidessa pyyhkijät lähti päälle.
                    F11 520d -12

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      Millä hintaan nämä eri pajat näitä asentelee? Vai kannattaako vaan ostaa omat softat ja kartat?
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by jokes911 View Post
                        Millä hintaan nämä eri pajat näitä asentelee? Vai kannattaako vaan ostaa omat softat ja kartat?
                        Ei se ainakaan vaikeaa ole asentaa. Tietysti varmuuden maksimoiseksi kannattaisi pitää ohjelmoinnin aikana autoa virtalähteessä(näitä ei varmaan monelta löydy omasta takaa)..vähintään laturissa. Itse hankin lisenssin kaikkiin kolmeen stageen niin voi vaihdella flashejä oman maun mukaan.

                        Comment

                        • Bemmister
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 71
                          • Oulu

                          Pari viikkoa takana stage3 flashillä, M ja S puoli miellyttää mutta pettymys ollut tuo D puoli. Tuntuu että pitää pykälän liian suurta pesässä, erityisesti mäkisillä pikkuteillä luistattelee kolmosella eikä pudota kovin helposti pienemmälle.
                          E61 525 -06
                          Ex. E61 530xd -06
                          Ex. E91 320d -06

                          Comment

                          • dolby
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 70
                            • Oulu

                            Originally posted by Bemmister View Post
                            Pari viikkoa takana stage3 flashillä, M ja S puoli miellyttää mutta pettymys ollut tuo D puoli. Tuntuu että pitää pykälän liian suurta pesässä, erityisesti mäkisillä pikkuteillä luistattelee kolmosella eikä pudota kovin helposti pienemmälle.
                            Onko tuosta S puolesta normikäyttöön vai pitääkö aivan liian korkeita kierroksia?

                            Comment

                            • Kossu Allu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2016
                              • 222
                              • Espoo

                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Ei se ainakaan vaikeaa ole asentaa. Tietysti varmuuden maksimoiseksi kannattaisi pitää ohjelmoinnin aikana autoa virtalähteessä(näitä ei varmaan monelta löydy omasta takaa)..vähintään laturissa. Itse hankin lisenssin kaikkiin kolmeen stageen niin voi vaihdella flashejä oman maun mukaan.
                              Tästä syystä just annoin walopowerin asentaa (ei ole laturia) ja sain sen 24h aikaa ensin kokeilla myös.

                              Originally posted by dolby View Post
                              Onko tuosta S puolesta normikäyttöön vai pitääkö aivan liian korkeita kierroksia?
                              Liian isoja kierroksia mielestäni pitää. Siksi nyt kokeilussa vuorostaan stage 2

                              E91 320d -07 M-Sport
                              211hv / 430nm

                              Ex:
                              E60 525dA -06 "M-Sport"
                              M57TU2D25, GA6HP26
                              238hv / 510nm


                              M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                              Comment

                              • Bemmister
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 71
                                • Oulu

                                Originally posted by dolby View Post
                                Onko tuosta S puolesta normikäyttöön vai pitääkö aivan liian korkeita kierroksia?
                                Reippaammalla kaasunkäytöllä tuo S miellyttää ainaki itseä, leppoisaampaan cruisailuun voi olla vähän turhan napakat vaihdot ja kiekat.
                                E61 525 -06
                                Ex. E61 530xd -06
                                Ex. E91 320d -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎