Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Aaaa juuu itellä sama ongelma että turhan herkästi tiputtaa vaihteen mutta kyllä se yleensä takaisin 6 vaihtaa
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Markkanenn
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2016
      • 262
      • Vantaa

      Manuaalipuolella ei anna vaihtaa kepistä isommalle kickdown nappipohjassa. :think
      F11 520d -12

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        Onkos muilla yhtä ärsyttävää ominaisuutta xhpn kanssa?

        Olen huomannut että ärsyttävin puoli xhpn kanssa on tuo kun iskee kokoajan kaasua kevennettäessä liian isoa vaihdetta sisään drive päällä. Ajan kaupungissa esim 55 kmh ja kierrokset siinä reilu 1500 kohdilla höllään hieman kaasua ja laatikko laittaa isomman sisään ja kierrokset tippuu sinne 1100 kohdille seuraavaksi turbiini lukittuu ja huomaa että hieman liian hidas vauhti ja pistää pienemmän vaihteen taas sisään ja sama toistuu hetken kuluttua uudelleen.

        Sama kun ajat matka-ajoa ja vaikkapa 5 vaihde päällä ajat sen reilu 80-90kmh ja hidastaa kameraan niin laatikko laittaa heti 6 silmään ja taas hipaistaessa kaasuun laatikko vaihtaa takaisin 5 vaihteen ja kiihtyy

        Saisi mielestäni pitää vaihdetta vähän pidempään päällä kuin sinne hieman reilu 1500 rpm kevyellä kassulla.

        Sama kun tulet vielä liikenneympyrään vaihdelaatikko laittaa pienemmän sisään ja kaikki menee hyvin, mutta kääntäessä ja kaasua hellästi painaessa se laittaakin isomman pesään ja taas mennään.

        Onkos muilla ollut yhtä ärsyttävää ominaisuutta vai olenko ainoa?

        Autona 530 d prelci
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • Kossu Allu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2016
          • 222
          • Espoo

          Originally posted by Juhnukka View Post
          Olen huomannut että ärsyttävin puoli xhpn kanssa on tuo kun iskee kokoajan kaasua kevennettäessä liian isoa vaihdetta sisään drive päällä. Ajan kaupungissa esim 55 kmh ja kierrokset siinä reilu 1500 kohdilla höllään hieman kaasua ja laatikko laittaa isomman sisään ja kierrokset tippuu sinne 1100 kohdille seuraavaksi turbiini lukittuu ja huomaa että hieman liian hidas vauhti ja pistää pienemmän vaihteen taas sisään ja sama toistuu hetken kuluttua uudelleen.

          Sama kun ajat matka-ajoa ja vaikkapa 5 vaihde päällä ajat sen reilu 80-90kmh ja hidastaa kameraan niin laatikko laittaa heti 6 silmään ja taas hipaistaessa kaasuun laatikko vaihtaa takaisin 5 vaihteen ja kiihtyy

          Saisi mielestäni pitää vaihdetta vähän pidempään päällä kuin sinne hieman reilu 1500 rpm kevyellä kassulla.

          Sama kun tulet vielä liikenneympyrään vaihdelaatikko laittaa pienemmän sisään ja kaikki menee hyvin, mutta kääntäessä ja kaasua hellästi painaessa se laittaakin isomman pesään ja taas mennään.

          Onkos muilla ollut yhtä ärsyttävää ominaisuutta vai olenko ainoa?

          Autona 530 d prelci
          Täällä sama homma, ainakin 80-90 nopeuksissa - voisi pitää mielestäni sen 5:n ennen kuin nopeus nousee 100:n. Muissa nopeuksissa toimii mielestäni hyvin.

          E91 320d -07 M-Sport
          211hv / 430nm

          Ex:
          E60 525dA -06 "M-Sport"
          M57TU2D25, GA6HP26
          238hv / 510nm


          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            Juuu

            Ärsyttää aina kun lyö niin isoa pesään ja jos hipaiseekin kaasua liikaa tai haluaisi vielä yhden auton ohittaa niin rupee taas vaihtamaan pienemmälle.

            Muuten kyllä toimiva softa
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6729
              • PK-seutu

              Jos ajaa maantietä "sukkasillaan" tai "pintakaasulla", niin miksi ihmeessä pitäisi ajaa 5 vaihteella 6 sijaan? On sitten eri asia kun tulee ylämäki tai kiihdyttää reippaasti ja konetta ja voimansiirtoa kuormitetaan ihan eri lailla. Mutta xhp osaa senkin huomioida ja vaihtaa todella hienosti pienempää ennenkuin alkaa jurnutusta tulemaan voimansiirrosta.

              Itse jos voisin muuttaa tuota softaa, niin laittaisin rajoituksen, että D:llä ei koskaan kickdownilla vaihda kuin yhden vaihteen pienemmälle. MIkään ei ärsytä enempää kuin se kun tarvitset vaan nopeasti hieman vauhtia lisää tai ohituksen, niin tilanne oli jo ohi kun on pakko vaihtaa kaksi pykälää pienemmälle ja ihan turhaan huudattaa 3500rpm kun mieluiten olisi käyttänyt turbiini lukittuna sen tarjolla olevan väännön 2000-2500rpm tienoilla.
              Last edited by pyroz; 27-07-2018, 00:13.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5418
                • S:t Karins

                Mitäpä jos ottaa sen kickdownin pois käytöstä ko. softalla?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Kossu Allu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2016
                  • 222
                  • Espoo

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Mitäpä jos ottaa sen kickdownin pois käytöstä ko. softalla?
                  Mietin samaa kanssa, mutta kyllä se isoon ylämäkeen silti taitaa pudottaa pari vaihdetta

                  E91 320d -07 M-Sport
                  211hv / 430nm

                  Ex:
                  E60 525dA -06 "M-Sport"
                  M57TU2D25, GA6HP26
                  238hv / 510nm


                  M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                  Comment

                  • Juhnukka
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 604
                    • Lohja

                    Noniin

                    Kuinkas moni teistä on tutustunut uuteen xhpn kustomoinnin päivitykseen? Päivityksen mukana tuli custom shift map editori ja ei voi kun kehua tuota.

                    Omassa autossa ärsytti kaupunkiajossa aina kun tuppasi laittaa isompaa pesään jatkuvasti ja kierrokset oli aina juuri ja juuri tyhjäkäynnin yläpuolella ja jos edes hieman jarrutti iski aina pienempää ja taas kun painoi kaasua iski isompaa ja ajo oli aika nykimistä välillä. (varsinkin tuolla 346tkm ajetulla laatikolla)

                    Nyt päivityksen myötä tuli säädettyä että 2 vaihteella mennään 40-50 kmh nopeuteen ennen vaihtoa ja 3 vaihteella 40-65 nopeuksilla ilman turhia vaihtoja jatkuvasti.

                    Nyt ei tarvii manuaalipuolella ajella jos haluaa kierrättää hieman pidemmälle kuin 1500 rpm kaupunkiajossa

                    Kannattaa kokeilla tuota editointia jos vain kiinnostaa helppo käyttää jos sinulla on kustomointi avattuna.

                    Muutaman kerran piti tuota säädellä edestakaisin kunnes tajusi miten toimii hyvin, mutta tuossa on vähän osviittaa miten omaan autoon laitoin.

                    Onkos muut vielä leikkineet tämän kanssa?
                    Last edited by Juhnukka; 06-02-2020, 13:47.
                    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                    Comment

                    • 330Driver
                      BTCF Member
                      • Feb 2015
                      • 461
                      • Pori

                      Originally posted by Juhnukka View Post
                      Kuinkas moni teistä on tutustunut uuteen xhpn kustomoinnin päivitykseen? Päivityksen mukana tuli custom shift map editori ja ei voi kun kehua tuota.
                      Itteä kans hieman ärsyttänyt D modella tuo kun tykkää lykätä kaupunkiajossa 3-4-5 vaihetta ihan liian aikasin.
                      Mites piditkö ohjelmaa päällä ajon aikana ja parkkiin virrat päällä ja muokkasit vai kuinka?
                      E36 ///M3 evolution cabriolet
                      E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                      E91 330D Käyttis
                      Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                      Koodit/koodaukset PORI
                      ___________________________
                      EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                      EX E46 330D Touring
                      EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Makuja on monia, itteä ärsyttää kun jurraa turhaan diisseliauto kierroksilla kaupungissa kun menee melkein tyhjäkäynnillä hyvin
                        Ajotapa tosin aika tasanen kaupungissa, urheilut tehdään sitten jossain maaseudulla mutkateillä, johon taas vois olla raaempi puoli. :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Juhnukka
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 604
                          • Lohja

                          Originally posted by 330Driver View Post
                          Itteä kans hieman ärsyttänyt D modella tuo kun tykkää lykätä kaupunkiajossa 3-4-5 vaihetta ihan liian aikasin.
                          Mites piditkö ohjelmaa päällä ajon aikana ja parkkiin virrat päällä ja muokkasit vai kuinka?


                          Kävin aina lenkin heittämässä, parkkiin sammuksiin ohjelmaa muokkaamaan uuden flashäys sisään ja taas kokeilemaan. Eihän tuo kestä kun sen 2-3 minuuttia aina lataa uusi sisään.

                          Tuo kustomointi on siitä hyvä että xhp vielä varmistaa että uudet vaihtopisteet toimii ja välttää noin kaikki dead lockit yms. Eli vaikka niitä miten vääntelisi ei saa laatikkoa rikki.
                          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                          Comment

                          • 330Driver
                            BTCF Member
                            • Feb 2015
                            • 461
                            • Pori

                            Originally posted by Juhnukka View Post
                            Kävin aina lenkin heittämässä, parkkiin sammuksiin ohjelmaa muokkaamaan uuden flashäys sisään ja taas kokeilemaan. Eihän tuo kestä kun sen 2-3 minuuttia aina lataa uusi sisään.

                            Tuo kustomointi on siitä hyvä että xhp vielä varmistaa että uudet vaihtopisteet toimii ja välttää noin kaikki dead lockit yms. Eli vaikka niitä miten vääntelisi ei saa laatikkoa rikki.
                            Täytyypi kokeilla teikäläisen mausteilla tuo säätö. Eilen fläshäsin stage2 tilalle stage3 mutta ei millään ehtinyt alkaa miettimään tota kustomointia
                            E36 ///M3 evolution cabriolet
                            E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                            E91 330D Käyttis
                            Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                            Koodit/koodaukset PORI
                            ___________________________
                            EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                            EX E46 330D Touring
                            EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                            Comment

                            • Juhnukka
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 604
                              • Lohja

                              Jep todennäköisesti aika autokohtainen miten tykkää mutta kannattaa kokeilla ja aloittaa vaikka tuosta ja hioa mielensä mukaan paremmaksi
                              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4990
                                • Forssa

                                Alkoi tämä kiinnostaa! Pari kysymystä.

                                Minulla on e63 650i. Tuossahan on 6hp26 loota. Tällä hetkellä se tuntuu todella hitaalta. Jos tekee D asennossa kick downin niin auto miettii valehtelematta ainakin sekunnin ennekuin pudottaa pienemmälle ja mennään. Kuuluuko tuon olla noin hidas vakiona? Lisäksi vaihtotapahtuma 1->2 on varsin töksähtävä. Seuraavat vaihteet vaihtuvat ihan siististi. Miten tuo ohjelmointi vaikuttaa käytännössä esimerkiksi tuohon kick downiin?

                                Tässä kun nyt puhutaan samasta vaihteistosta niin on hyvä kysyä ongelmastani, koska sama on saattanut olla muillakin. Menee hieman OT:n puolelle mutta siivotaan pois jos tarvitsee. Ajattelin vain, että kannattaako tuollaista vaihteiston ohjelmointia ajatellakaan ennenkuin saa vaihteiston kuntoon. Autossani on sellainen ongelma, että ajaessa D asennolla noin 1500kmin ja painamalla kaasua noin 1/4 niin auto alkaa täristä/nypyttää varsin voimakkaasti. Ikäänkuin auto miettisi pitäisikö vaihtaa pienemmälle vai ei. Jos painaa reilummin kaasua niin auto vaihtaa pienemmälle ja sitten ei ole ongelmaa. Ongelma ilmenee ainoastaan tuolla kierrosalueella ja nimenomaan niin kevyesti kaasuttamalla, että vaihtoa ei tapahdu. Ajaessa DS asennolla ongelma ilmenee huomattavasti vaimeammin, siltikin sen havaitsee, mutta vaatii vielä tarkempaa kaasupolkimen käyttöä. Mikähän tuossa voisi olla? Autolla ei ole ajettu kuin 104000km, joten voiko noilla metreillä vaihteisto olla jo ison remontin tarpeessa? Vaihteistoon vaihdettiin juuri hiljattain öljyt.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎