Aaaa juuu itellä sama ongelma että turhan herkästi tiputtaa vaihteen mutta kyllä se yleensä takaisin 6 vaihtaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi
Collapse
X
-
Onkos muilla yhtä ärsyttävää ominaisuutta xhpn kanssa?
Olen huomannut että ärsyttävin puoli xhpn kanssa on tuo kun iskee kokoajan kaasua kevennettäessä liian isoa vaihdetta sisään drive päällä. Ajan kaupungissa esim 55 kmh ja kierrokset siinä reilu 1500 kohdilla höllään hieman kaasua ja laatikko laittaa isomman sisään ja kierrokset tippuu sinne 1100 kohdille seuraavaksi turbiini lukittuu ja huomaa että hieman liian hidas vauhti ja pistää pienemmän vaihteen taas sisään ja sama toistuu hetken kuluttua uudelleen.
Sama kun ajat matka-ajoa ja vaikkapa 5 vaihde päällä ajat sen reilu 80-90kmh ja hidastaa kameraan niin laatikko laittaa heti 6 silmään ja taas hipaistaessa kaasuun laatikko vaihtaa takaisin 5 vaihteen ja kiihtyy
Saisi mielestäni pitää vaihdetta vähän pidempään päällä kuin sinne hieman reilu 1500 rpm kevyellä kassulla.
Sama kun tulet vielä liikenneympyrään vaihdelaatikko laittaa pienemmän sisään ja kaikki menee hyvin, mutta kääntäessä ja kaasua hellästi painaessa se laittaakin isomman pesään ja taas mennään.
Onkos muilla ollut yhtä ärsyttävää ominaisuutta vai olenko ainoa?
Autona 530 d prelciVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostOlen huomannut että ärsyttävin puoli xhpn kanssa on tuo kun iskee kokoajan kaasua kevennettäessä liian isoa vaihdetta sisään drive päällä. Ajan kaupungissa esim 55 kmh ja kierrokset siinä reilu 1500 kohdilla höllään hieman kaasua ja laatikko laittaa isomman sisään ja kierrokset tippuu sinne 1100 kohdille seuraavaksi turbiini lukittuu ja huomaa että hieman liian hidas vauhti ja pistää pienemmän vaihteen taas sisään ja sama toistuu hetken kuluttua uudelleen.
Sama kun ajat matka-ajoa ja vaikkapa 5 vaihde päällä ajat sen reilu 80-90kmh ja hidastaa kameraan niin laatikko laittaa heti 6 silmään ja taas hipaistaessa kaasuun laatikko vaihtaa takaisin 5 vaihteen ja kiihtyy
Saisi mielestäni pitää vaihdetta vähän pidempään päällä kuin sinne hieman reilu 1500 rpm kevyellä kassulla.
Sama kun tulet vielä liikenneympyrään vaihdelaatikko laittaa pienemmän sisään ja kaikki menee hyvin, mutta kääntäessä ja kaasua hellästi painaessa se laittaakin isomman pesään ja taas mennään.
Onkos muilla ollut yhtä ärsyttävää ominaisuutta vai olenko ainoa?
Autona 530 d prelci
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Jos ajaa maantietä "sukkasillaan" tai "pintakaasulla", niin miksi ihmeessä pitäisi ajaa 5 vaihteella 6 sijaan? On sitten eri asia kun tulee ylämäki tai kiihdyttää reippaasti ja konetta ja voimansiirtoa kuormitetaan ihan eri lailla. Mutta xhp osaa senkin huomioida ja vaihtaa todella hienosti pienempää ennenkuin alkaa jurnutusta tulemaan voimansiirrosta.
Itse jos voisin muuttaa tuota softaa, niin laittaisin rajoituksen, että D:llä ei koskaan kickdownilla vaihda kuin yhden vaihteen pienemmälle. MIkään ei ärsytä enempää kuin se kun tarvitset vaan nopeasti hieman vauhtia lisää tai ohituksen, niin tilanne oli jo ohi kun on pakko vaihtaa kaksi pykälää pienemmälle ja ihan turhaan huudattaa 3500rpm kun mieluiten olisi käyttänyt turbiini lukittuna sen tarjolla olevan väännön 2000-2500rpm tienoilla.Last edited by pyroz; 27-07-2018, 00:13.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Mitäpä jos ottaa sen kickdownin pois käytöstä ko. softalla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMitäpä jos ottaa sen kickdownin pois käytöstä ko. softalla?
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Noniin
Kuinkas moni teistä on tutustunut uuteen xhpn kustomoinnin päivitykseen? Päivityksen mukana tuli custom shift map editori ja ei voi kun kehua tuota.
Omassa autossa ärsytti kaupunkiajossa aina kun tuppasi laittaa isompaa pesään jatkuvasti ja kierrokset oli aina juuri ja juuri tyhjäkäynnin yläpuolella ja jos edes hieman jarrutti iski aina pienempää ja taas kun painoi kaasua iski isompaa ja ajo oli aika nykimistä välillä. (varsinkin tuolla 346tkm ajetulla laatikolla)
Nyt päivityksen myötä tuli säädettyä että 2 vaihteella mennään 40-50 kmh nopeuteen ennen vaihtoa ja 3 vaihteella 40-65 nopeuksilla ilman turhia vaihtoja jatkuvasti.
Nyt ei tarvii manuaalipuolella ajella jos haluaa kierrättää hieman pidemmälle kuin 1500 rpm kaupunkiajossa
Kannattaa kokeilla tuota editointia jos vain kiinnostaa helppo käyttää jos sinulla on kustomointi avattuna.
Muutaman kerran piti tuota säädellä edestakaisin kunnes tajusi miten toimii hyvin, mutta tuossa on vähän osviittaa miten omaan autoon laitoin.
Onkos muut vielä leikkineet tämän kanssa?Last edited by Juhnukka; 06-02-2020, 13:47.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostKuinkas moni teistä on tutustunut uuteen xhpn kustomoinnin päivitykseen? Päivityksen mukana tuli custom shift map editori ja ei voi kun kehua tuota.
Mites piditkö ohjelmaa päällä ajon aikana ja parkkiin virrat päällä ja muokkasit vai kuinka?E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
-
Makuja on monia, itteä ärsyttää kun jurraa turhaan diisseliauto kierroksilla kaupungissa kun menee melkein tyhjäkäynnillä hyvin
Ajotapa tosin aika tasanen kaupungissa, urheilut tehdään sitten jossain maaseudulla mutkateillä, johon taas vois olla raaempi puoli. :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by 330Driver View PostItteä kans hieman ärsyttänyt D modella tuo kun tykkää lykätä kaupunkiajossa 3-4-5 vaihetta ihan liian aikasin.
Mites piditkö ohjelmaa päällä ajon aikana ja parkkiin virrat päällä ja muokkasit vai kuinka?
Kävin aina lenkin heittämässä, parkkiin sammuksiin ohjelmaa muokkaamaan uuden flashäys sisään ja taas kokeilemaan. Eihän tuo kestä kun sen 2-3 minuuttia aina lataa uusi sisään.
Tuo kustomointi on siitä hyvä että xhp vielä varmistaa että uudet vaihtopisteet toimii ja välttää noin kaikki dead lockit yms. Eli vaikka niitä miten vääntelisi ei saa laatikkoa rikki.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostKävin aina lenkin heittämässä, parkkiin sammuksiin ohjelmaa muokkaamaan uuden flashäys sisään ja taas kokeilemaan. Eihän tuo kestä kun sen 2-3 minuuttia aina lataa uusi sisään.
Tuo kustomointi on siitä hyvä että xhp vielä varmistaa että uudet vaihtopisteet toimii ja välttää noin kaikki dead lockit yms. Eli vaikka niitä miten vääntelisi ei saa laatikkoa rikki.E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
-
Alkoi tämä kiinnostaa! Pari kysymystä.
Minulla on e63 650i. Tuossahan on 6hp26 loota. Tällä hetkellä se tuntuu todella hitaalta. Jos tekee D asennossa kick downin niin auto miettii valehtelematta ainakin sekunnin ennekuin pudottaa pienemmälle ja mennään. Kuuluuko tuon olla noin hidas vakiona? Lisäksi vaihtotapahtuma 1->2 on varsin töksähtävä. Seuraavat vaihteet vaihtuvat ihan siististi. Miten tuo ohjelmointi vaikuttaa käytännössä esimerkiksi tuohon kick downiin?
Tässä kun nyt puhutaan samasta vaihteistosta niin on hyvä kysyä ongelmastani, koska sama on saattanut olla muillakin. Menee hieman OT:n puolelle mutta siivotaan pois jos tarvitsee. Ajattelin vain, että kannattaako tuollaista vaihteiston ohjelmointia ajatellakaan ennenkuin saa vaihteiston kuntoon. Autossani on sellainen ongelma, että ajaessa D asennolla noin 1500kmin ja painamalla kaasua noin 1/4 niin auto alkaa täristä/nypyttää varsin voimakkaasti. Ikäänkuin auto miettisi pitäisikö vaihtaa pienemmälle vai ei. Jos painaa reilummin kaasua niin auto vaihtaa pienemmälle ja sitten ei ole ongelmaa. Ongelma ilmenee ainoastaan tuolla kierrosalueella ja nimenomaan niin kevyesti kaasuttamalla, että vaihtoa ei tapahdu. Ajaessa DS asennolla ongelma ilmenee huomattavasti vaimeammin, siltikin sen havaitsee, mutta vaatii vielä tarkempaa kaasupolkimen käyttöä. Mikähän tuossa voisi olla? Autolla ei ole ajettu kuin 104000km, joten voiko noilla metreillä vaihteisto olla jo ison remontin tarpeessa? Vaihteistoon vaihdettiin juuri hiljattain öljyt.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment