Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6711
    • PK-seutu

    '04 530i kääntyvillä peileillä. Alkanut tehdä sitä, että kun hyppää autoon niin apparin puolen peilin kääntömekanismi (ei siis peililasi vaan peilin runko) kääntyy hieman - sen verran että peilistä ei näykään viereinen kaista vaan pientareelle.

    Onko jotain tyyppivikaa? Vinkkejä?
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • niko123
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 148
      • Kesälahti

      Originally posted by JaniLap View Post
      Ristiseläntuen ilmapussin täyttymisessä jotakin häikkää todennäköisesti. Aiheeseen liittyen tueksi korjausohjetta ja aiempaa keskustelua.
      Itselle vastaus vika paikannettu penkin sähjömoduliin.
      Siihen liittyen uusi olisi ebayssa, tai olisiko tietoa mistä saisi nopeammin?



      Eikö tämä ylhäällä näkyvä ole varaosa numero.
      Mikä tämä SN-Nr. Numero on alempana?

      Comment

      • Hattis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 166
        • Finland

        Originally posted by pyroz View Post
        '04 530i kääntyvillä peileillä. Alkanut tehdä sitä, että kun hyppää autoon niin apparin puolen peilin kääntömekanismi (ei siis peililasi vaan peilin runko) kääntyy hieman - sen verran että peilistä ei näykään viereinen kaista vaan pientareelle.

        Onko jotain tyyppivikaa? Vinkkejä?
        Rasvan puutetta saranassa, itse taistelin kanssa hyvän tovin saman ongelman parissa.
        Reilusti vaan jotain ohutta öljyä ja opettaa asennon uusiks, eli peili käsin luimuun, virrat päälle, paina napista auki

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Saako E60 LCI:n sumuvaloja helposti, esim. puskurin etupuolelta irti ?

          Comment

          • musscle
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 115
            • Turku

            Originally posted by JaniLap View Post
            Mikäli ahtoilman lämpötila-anturi vaikuttaa toimivan oikein (lämpötilaeroja todettavissa esim. heti kylmänä käynnistyksen jälkeen vs. maantieajossa kiihdytellessä), niin lienee edelleen toimintakykyinen.

            Seuraavaksi voisi tarkistaa ahtoputket, ettei niissä näy vuotoja. Lisäksi voisi olla hyödyllistä myös seurata pyydetyn ja todetun ilmamäärän välistä vaihtelua testerillä, mikäli siinä sellainen ominaisuus on.
            En ainakaan onnistu löytämään mitään ahtoputkista.
            Mikä muuten voi aiheuttaa tuollaista nypytystä rauhallisesti kiihdyttäessä pienillä vaihteilla, ihan pintakaasulla? Manuaaliauto tosiaan kyseessä.
            Nypytys tuntuu olevan vielä kierroslukuun sidottu. Eli kun vauhti (kierrosluku) kasvaa, niin nypytyksen tieheys nopeutuu samassa suhteessa, kunnes se vaimenee ja häviää kokonaan ehkä päältä 2500rpm.

            Tiedä vaikka olisivat yhteydessä toisiinsa nuo viat..
            Last edited by musscle; 21-08-2017, 12:02.

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by pheno View Post
              Saako E60 LCI:n sumuvaloja helposti, esim. puskurin etupuolelta irti ?
              Ei saa, pitää ottaa kulma pohjapalat irti, että pääsee ruuveihin.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by buksin-1 View Post
                Ei saa, pitää ottaa kulma pohjapalat irti, että pääsee ruuveihin.
                Ok, kiitti tiedosta. Täytyykö nostaa auto ylös vai onnistuuko muuten ?

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by pheno View Post
                  Ok, kiitti tiedosta. Täytyykö nostaa auto ylös vai onnistuuko muuten ?
                  Maassa ollessakin pitäisi onnistua, parempi on toki nosturissa.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • dolby
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 70
                    • Oulu

                    Kysymys M47-koneesta. Harkinnassa E61 hankinta ja paria M47-koneista käynyt koeajamassa. Kummassakin silmiin pistänyt kova moottorin ravistus tyhjäkäynnillä, ihan pakoputken päässä asti tuntui kun jalan sitä vasten laittoi. Kierroksia kun vähäkin antaa niin koneen tärinä loppui. Onko tämä tosiaankin normaalia ja koneen ominaisuus vai onko noissa kummassakin autossa ollu jotain vikaa? :think
                    Last edited by dolby; 23-08-2017, 19:02.

                    Comment

                    • Hege95
                      Newbiemmer
                      • Aug 2017
                      • 4
                      • Kuopio

                      Omassa e61 530d automaatti 2004ssä kardaanin rättinivel väljä. Mistäköhän löytäisi edullisesti sopivan? Ebayssä näyttää olevan mutta en löydä omaan käyvää.

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 902
                        • Oulu

                        Originally posted by Hege95 View Post
                        Omassa e61 530d automaatti 2004ssä kardaanin rättinivel väljä. Mistäköhän löytäisi edullisesti sopivan? Ebayssä näyttää olevan mutta en löydä omaan käyvää.
                        Vasta kyseinen remontti tehty täällä, Fixukselta löytyi Meylen rätti 130e. Huvitti kun uuden otin paketista ja vertasin alkuperäiseen niin Meylen rätissä luki tietysti Meyle ja yläreunasta oli selvästi viilattu jotain pois.. Alkuperäisessä taas viilauksen kohdalla oli BMW logo sekä osanumero. Eli samaa tavaraa samalta hihnalta eri teksteillä? :think
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf mk4 1.6 '03
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67 x2

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          Originally posted by musscle View Post
                          En ainakaan onnistu löytämään mitään ahtoputkista.
                          Mikä muuten voi aiheuttaa tuollaista nypytystä rauhallisesti kiihdyttäessä pienillä vaihteilla, ihan pintakaasulla? Manuaaliauto tosiaan kyseessä.
                          Nypytys tuntuu olevan vielä kierroslukuun sidottu. Eli kun vauhti (kierrosluku) kasvaa, niin nypytyksen tieheys nopeutuu samassa suhteessa, kunnes se vaimenee ja häviää kokonaan ehkä päältä 2500rpm.

                          Tiedä vaikka olisivat yhteydessä toisiinsa nuo viat..
                          Kuuluuko egr venttiilin humpata noin sekunnin syklillä edestakaisin tyhjäkäynnillä? Otin pois alipaineletkun egr:LTA ja tuntuu että tuo pintakaasulla humppaaminen poistui kokonaan. Liisäksi Veto on lineaarinen koko kierrosalueen läpi ja ahtaa heti alhaalta.

                          Ohjaako auto egr ää väärin ja ahtopaineet karkaa sitä kautta osittain?

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2693
                            • Tampere

                            Originally posted by musscle View Post
                            Kuuluuko egr venttiilin humpata noin sekunnin syklillä edestakaisin tyhjäkäynnillä? Otin pois alipaineletkun egr:LTA ja tuntuu että tuo pintakaasulla humppaaminen poistui kokonaan. Liisäksi Veto on lineaarinen koko kierrosalueen läpi ja ahtaa heti alhaalta.

                            Ohjaako auto egr ää väärin ja ahtopaineet karkaa sitä kautta osittain?
                            Tähän liittyen tuosta EGR:n toiminnasta olikin tarkoitus seuraavaksi kommentoida, että olisiko karstainen tai muulla tavalla epäkuntoinen EGR tämän oireilun taustalla. Tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla EGR:n tulisi olla ainakin osittain auki ja liikkua tarpeen mukaan ajon aikana, mutta humppaamista ei ymmärtääkseni pitäisi normaalisti toimiessaan ilmaantua.

                            Oletko avannut imusarjaa ja EGR:ää tarkistaaksesi onko se kovin karstainen? Autoa ei ilmeisesti ole ohjelmoitu, jossa EGR olisi otettu pois käytöstä (suljettu pysyvästi)?
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • musscle
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 115
                              • Turku

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Tähän liittyen tuosta EGR:n toiminnasta olikin tarkoitus seuraavaksi kommentoida, että olisiko karstainen tai muulla tavalla epäkuntoinen EGR tämän oireilun taustalla. Tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla EGR:n tulisi olla ainakin osittain auki ja liikkua tarpeen mukaan ajon aikana, mutta humppaamista ei ymmärtääkseni pitäisi normaalisti toimiessaan ilmaantua.

                              Oletko avannut imusarjaa ja EGR:ää tarkistaaksesi onko se kovin karstainen? Autoa ei ilmeisesti ole ohjelmoitu, jossa EGR olisi otettu pois käytöstä (suljettu pysyvästi)?
                              Egr ja läppäkotelo oli irti eilen ja se oli melko karstoittunut. Poistin karstan kokonaan. Imusarjan läpät otin tammikuussa irti ja imuaukot ei mitenkään kauhean pahalta näyttäneet.

                              Auto on ohjelmoitu mutta egr ei ole poistettu.

                              Kaveri polki kaasua ja egr venttiili kyllä liikkuu mielestäni koko liikeradan.

                              Konehuoneesta tulee tyhjäkäynnillä selvä pumppumainen ääni noin puolen sekunnin syklillä. Kun egr alipaineletkun irrottaa niin pumppausääni loppuu.
                              Last edited by musscle; 23-08-2017, 19:55.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2693
                                • Tampere

                                Originally posted by musscle View Post
                                Kaveri polki kaasua ja egr venttiili kyllä liikkuu mielestäni koko liikeradan.

                                Konehuoneesta tulee tyhjäkäynnillä selvä pumppumainen ääni noin puolen sekunnin syklillä. Kun egr alipaineletkun irrottaa niin pumppausääni loppuu.
                                EGR:lle menevä alipaineletku on varmaan täysin ehjä?

                                Nyt menee vähän arvailuksi, mutta siellähän on myös alipaineohjaukseen liittyvä solenoidi. Olisikohan se osoittamassa vikaantumisen merkkejä? Toisaalta ei tainnut olla EGR:ään viittaavia vikakoodeja kuitenkaan?
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎