Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musscle
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 115
    • Turku

    Originally posted by JaniLap View Post
    Vastaavassa tianteessa kallistuisin itse EGR:n poistamiseen, kun moottorin karstoittumisnopeuskin vähenee samalla. Ei deletointi toki kaikkia EGR:ään liittyviä murheita poista kun EGR-termostattia voi edelleen joutua vaihtamaan ja EGR-jäähdyttimeenkin liittyy vuotomahdollisuus.

    Kylmällä kelillä moottorin lämpiämisnopeudesta en olisi huolissani EGR:n poiston myötä, varsinkaan jos autossa on Webasto jonka saa lämmittämään myös moottoria ja kun vaivautuu välillä seurailemaan jäähdytinnesteen lämpötiloja mahdollisten termostaattivikojen varalta. Webaston käyttötarvetta EGR:n poistosta johtuva moottorin hitaampi lämpiäminen ei merkittävästi kasvata.
    Kiitos auttaneille!
    Egr ohjelmoitiin tänään pois, toivottavasti murheet oli vähäksi aikaa siinä

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Akron View Post
      Millä puhdistit EGR:n? Itsellä olisi tarkoitus käyttää EGR ja imusarja irti ja putsata perusteellisesti.
      Mr. muscle uunin puhdistaja tehoaa karstaan hyvin. Kannattaa tosin ensin kokeilla varovasti, aika tujua tavaraa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • andykala
        BTCF Member
        • May 2009
        • 7
        • Kalajoki

        E60 530Dhen 535d laatikko

        Eli porsi omasta autosta GA6HP-26Z loota ja käyn hakemassa 535depan purkulaatikon autoon tilalle. Laatikko itessäänhän menee plug&playnä paikalleen mutta mitenkä sitte jatkossa pitääkö tehä ohjelmistoilla toimenpiteitä?

        Löytyy inpaa, ista-p ja ista-d.

        Turbiinin lukko kai siellä voi vähä ihmetellä(?) mutta voisko sen uuden laatikon adaptioiden nollaus laittaa homman rokkaamaan?

        Kiitoksia etukätee!
        Kalajoki Connection
        CEO @
        http://www.ar-tuning.net

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Hiukkassuodatinherja

          Hei! Hiukkassuodatin vaihtui 530xda 08 ja ongelmana on, että autosta ei saa millään lähtemään koodia jonka selitys on "Info-particel filter system". Onko näissä joku laskuri DPF:lle ja mikäli on niin miten nollata se? Polton teki pönttö nätisti ja anturidatan perusteella ei lähes lainkaan paskaa, joten olettaisin että ei nyt ole pöntöstä kiinni. :think
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • vekkuli
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1324
            • Liminka

            Originally posted by E39Fin View Post
            Hei! Hiukkassuodatin vaihtui 530xda 08 ja ongelmana on, että autosta ei saa millään lähtemään koodia jonka selitys on "Info-particel filter system". Onko näissä joku laskuri DPF:lle ja mikäli on niin miten nollata se? Polton teki pönttö nätisti ja anturidatan perusteella ei lähes lainkaan paskaa, joten olettaisin että ei nyt ole pöntöstä kiinni. :think
            Istalla laitat pöntön vaihdetuksi, info koodi tulee 200tkm jälkeen.
            E93 ///M3
            E60 530dA aka M5
            F11 525dA Xdrive
            Tesla model 3 LR MY22

            Comment

            • Sammmy
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2012
              • 274
              • 03

              E61 525d -04. Laitoin uuden maffin, enkä vielä kerennyt nollaamaan adaptaatioita.

              Nyt kuitenkin selvittelin asiaa, ja hokasin että uusi mittari on ilmeisesti digitaalinen (Bosch), ja tuo vanha näyttää jotakuinkin erilaiselta antureista. Liekö vanhempi malli?

              Eli, tarviiko erikseen koodata tuota uutta maffia mikäli ns. uudempi versio?

              Osanumeroja ei ole laittaa tähän hätään.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2693
                • Tampere

                Originally posted by Sammmy View Post
                Eli, tarviiko erikseen koodata tuota uutta maffia mikäli ns. uudempi versio?

                Osanumeroja ei ole laittaa tähän hätään.
                Ne osanumerot on käteviä. Mikäli vanha MAF on BOSCH:in osanumerolla 0928400504, sen korvaa suoraan uusi malli osanumerolla 0928400529. Moottorilta tuleva sähköliitin pitäisi olla yhteensopiva.

                Mittarin vaihdon yhteydessä voi adaptaatiot nollata MAF:in ja MAP-anturin osalta, niin pääsee heti puhtaalta pöydältä liikkeelle. Järjestelmä oppii uudet arvot itsekseenkin, mutta hitaammin. Varsinaista koodaamista ei tarvitse tehdä.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Sammmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2012
                  • 274
                  • 03

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Ne osanumerot on käteviä. Mikäli vanha MAF on BOSCH:in osanumerolla 0928400504, sen korvaa suoraan uusi malli osanumerolla 0928400529. Moottorilta tuleva sähköliitin pitäisi olla yhteensopiva.

                  Mittarin vaihdon yhteydessä voi adaptaatiot nollata MAF:in ja MAP-anturin osalta, niin pääsee heti puhtaalta pöydältä liikkeelle. Järjestelmä oppii uudet arvot itsekseenkin, mutta hitaammin. Varsinaista koodaamista ei tarvitse tehdä.
                  Vanha maf ilmeisesti tarvike, kun ei löydy mitään osanumeroa. Uusi Boschilainen on juurikin tuolla kyseisellä osanumerolla.

                  Eli siis ei tarvi mitään koodauksia/päivityksiä, vaikka mittarin anturi itsessään näyttäisi olevan fyysisesti eri näköinen? Tai mikäli ei ole tuo vanhempi Boschilainen? Uudessa anturiosa täysin tasainen, vanhassa menee jokin sähkökomponentti.

                  Tuntuu että toimii niin päin persettä uudellakin maffilla. Täytyypi käydä huomenna nollailemassa ja katsoa lähteekö toimimaan. Mitään koodia ei enää anna maffin vaihdon jälkeen.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2693
                    • Tampere

                    Originally posted by Sammmy View Post
                    Vanha maf ilmeisesti tarvike, kun ei löydy mitään osanumeroa. Uusi Boschilainen on juurikin tuolla kyseisellä osanumerolla.
                    Saattaa niitä löytyä muiltakin valmistajilta, mutta orggis on Boschin valmistama. Siksi oletin että kyse alkuperäis-MAF:ista. Mutta varsinaisia koodailuja ei tarvitse.

                    Mikäli ei vaihdolla muuksi muutu, niin vika saattaa olla toisaalla (olettaen että uusi on toimintakuntoinen). Liittyikö MAF:in vaihtotarve nimen omaan vikaantuneeseen mittariin?
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Sammmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2012
                      • 274
                      • 03

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Mikäli ei vaihdolla muuksi muutu, niin vika saattaa olla toisaalla (olettaen että uusi on toimintakuntoinen). Liittyikö MAF:in vaihtotarve nimen omaan vikaantuneeseen mittariin?
                      Uusi maf on ihan uutena ostettu, joten olettaisin että se on ok.

                      Maf vaihdettiin, koska ei ollut vetoja juurikaan, ja antoi vikakoodia siitä.

                      Välillä vetää ja välillä ei. Ei sytytä vikavaloa tai anna vikakoodia mistään.

                      Kun auton käynnistää, saattaa toimia jonkun aikaa normaalisti mutta jossain kohtaa häviää vedot taas. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin toimii taas normaalisti hetken aikaa. Tuntuu että täysikaasulla toimii parhaiten, mutta jos sattuu kiihdyttelemään hiljempaa, hävittää tehot. Välillä taas vetää alhaalta, mutta 3t jälkeen hyytyy. Välillä taas vetää vasta 3t jälkeen kunnolla. Niin selkeitä oireita tuonne maf:in suuntaan, että täytyy käydä nollaamassa nuo adaptaatiot nyt ensialkuun. Muuten auto toimii ihan normaalisti.

                      Saattaapi olla että adaptaatiot niin tapissa ettei vaan aja niitä itse kohdilleen uudella mittarilla ennenkun kunnolla kilometrejä takana.

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        E60 ja natisevat oven tiivisteet / ikkunat.
                        Kaikkea on kokeiltu ja nyt lopuksi hain marmorilta bmw:n oman liukkarin.
                        Pieni pullo 37€ sai haukkomaan henkeä tiskillä mutta pitkin hampain kuitenkin ajattelin ottaa kun tosiaan mikään muu ei ole auttanut.

                        Vielä kerran huolellinen putsaus jollain asetonin tyylisellä ja liukkaripuikolla kaikki tiivisteet läpi. Nyt se perkele ei natise, 37€ ei tunnu lainkaan enää pahalta kun on saanut vihdoin tuon vittumaisen natina narinan pois..

                        Vinkkinä muillekkin jotka tappelee natinoiden kanssa.
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • jhelen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2015
                          • 248
                          • Ulvila

                          Vastaavaa voidetta saa SHELL huoltoasemalta alle 10 eurolla. Muut kuin tuo BMW ja SHELL ei kyllä auta narinoihin.

                          Tuote on Shell tiivistesuoja
                          Last edited by jhelen; 29-08-2017, 09:12.

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by jhelen View Post
                            Vastaavaa voidetta saa SHELL huoltoasemalta alle 10 eurolla. Muut kuin tuo BMW ja SHELL ei kyllä auta narinoihin.
                            Oon ymmärtäny että shellin puikkoja ei enää saa / tehdä, eikä tääläpäin edes ole enää shellin asemia lähelläkään että olisi voinut tarkistaa
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10012
                              • KVLA

                              Originally posted by jhelen View Post
                              Vastaavaa voidetta saa SHELL huoltoasemalta alle 10 eurolla. Muut kuin tuo BMW ja SHELL ei kyllä auta narinoihin.

                              Tuote on Shell tiivistesuoja
                              Omaan ex.E60:iin laitoin pari kertaa vuodessa tiivisteisiin raakaa pakkasnestettä. Ja joskus talvella pesun yhteydessä. Eikä kyllä minun omistusaikana koskaan narisseet tai jäätyneet. Ja vielä tuota Shell:n ainettakin halvempaa

                              Comment

                              • Benighted
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 281
                                • Klaukkala

                                Originally posted by A^A View Post
                                Oon ymmärtäny että shellin puikkoja ei enää saa / tehdä, eikä tääläpäin edes ole enää shellin asemia lähelläkään että olisi voinut tarkistaa
                                Ostin tuota just viikko sitten Lahnuksen Shelliltä (Espoo) ja purkki on uudistunut sitten parin vuoden takaisesta. Hyvin noita oli hyllyssä kuitenkin.
                                F11 530xdA M-Sport 2014
                                Ex. E39 530iA Touring 2001
                                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎