Originally posted by [Snowboarder]
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eilen sain 520dA:n termostaattien vaihdosta ja salavalikon mukaan moottorin lämpötila pyöri 85 asteen tienoilla koko kotimatkan. Moottorin lämpötila nousi siis noin 20 astetta termostaattien vaihdon jälkeen.
Ennen termostaattien vaihtoa auto valitti vänkärin puolen parkkivalon olevan pimeä, mutta nyt se jostain syystä toimii. Uutena tuli vänkärin puolen jarruvalon satunnainen valitus, esiintyy täysin satunnaisesti. Tänään työmaalle tullessa alkoi mittaristo sirisemään, kun mittariston taustavalot ovat päällä.
Voivatko nämä viat olla jotenkin yhteydessä toisiinsa? Jarruvalon satunnainen virheilmoitus ärsyttää ja epäilen takaluukun johtosarjan olevan syyllinen.
EDIT: Korjaamon mukaan autolle ei siis muuta tehty kuin termostaattien ja jäähdytysnesteiden vaihto. Auto käytettiin kylläkin nosturilla.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Originally posted by Nicsyy View PostMitähän eroa E60 tavaratilassa kiinteellä takapenkillä vs. kääntyvillä takapenkeillä? Mitoissa tavaratilan mattoa ajatellen.
Omaan kärryyn vaihdoin joskus kippaavat takapenkit ja eipä tarvinnut tavaratilan mattoon koskea.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostSanoisin, ettei yhtikäs mitään.
Omaan kärryyn vaihdoin joskus kippaavat takapenkit ja eipä tarvinnut tavaratilan mattoon koskea.
Comment
-
-
E60 m-sport ja nelipyöräsuuntaus. Eli riitä aurauksensäätö säätö oikealla takana. Mitä tukivarsia tästä on mennyt väljästi ettei säädöt riitä? Autoon on vaihdettu narinahelat ja isommat bumeragit. Jääkö siinä sitte paljon vaihtoehtoja kuin se pienempi tukivarsi josta tehdään aurauksensäätö tai alatukivarren ne kumipuslat?
Comment
-
-
Tuli taloon tuommoinen 2006 vuoden 530d, mietiskelin tuossa että onko softapäivityksissä mitään perää tehdä? lähinnä esimerkiksi vaihdelaatikon ohjelma sekä iDrive (muuttuuko vaikka ulkonäkö uudempaan päivityksellä?)
Yksi pieni asia mikä häiritsee on kun pitää radiota iDrivessä auki niin kanavien kohdalla näkyy saatavilla olevat kanavat numeroina, kanavan nimi vain pienellä alareunassa? saako tämän korjattua jollain kikalla vai auttaako esim softapäivitys että näyttäisi kanavan nimen myös listassa eikä taajuuksina?
Toinen asia mikä on nyt sattunut korvaan niin aina kylmäkäynnistyksessä flekti alkaa huutamaan täysillä, nousee pikkuhiljaa portaittain. En ole tarkkaa diagnoosia tehnyt että milloin sammuu, mutta yleensä kun seuraavan kerran pysähtyy ei enää huuda. Töistä lähtiessä laitoin auton tyhjäkäynnille ja vartin verran raksutti ennen lähtöä eikä flekti tuntunut ainakaan siinä ajassa asettuvanIte kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Hei! Olen vaihtamassa vesipumppua siguun ja vanhan pumpun alla on sellainen peltinen tiiviste joka menee osittain ketjukotelon alle... Onko tuo tiiviste otettava pois ? Uusi pumppu ei ole vielä tullut niin en tiedä tuleeko mukana uusi tiiviste... Saattaa olla hieman typerä kysymys mutta en uskaltanut vielä repiä pois :think
Jos tuo on alkuperäinen tiiviste ja pumppu niin aika pitkään on kestäny (302 tkm)?Last edited by levis69; 29-07-2017, 12:30.E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Vakkarilla kierrokset humppaa
Sigun E61:llä on viime viikkoina alkanut esiintymään vakkarilla ajettaessa 200 - 300 rpm (pari kolme neulanleveyttä) lyhyttä kierroshumppaa. Kierroksilla / nopeudella ei ole merkitystä. Humppa ei kuitenkaan kovin pahasti ehdi vaikuttamaan vetoon (nopeus ei siis muutu), eli on enemmänkin esteettinen häiriötekijä mittaristossa. Tasakaasulla ilman vakkaria meno on normaalia.
Mikähän ilmiön voisi aiheuttaa?BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
BMW 320dA -09
Comment
-
-
Originally posted by bemu530 View PostSigun E61:llä on viime viikkoina alkanut esiintymään vakkarilla ajettaessa 200 - 300 rpm (pari kolme neulanleveyttä) lyhyttä kierroshumppaa. Kierroksilla / nopeudella ei ole merkitystä. Humppa ei kuitenkaan kovin pahasti ehdi vaikuttamaan vetoon (nopeus ei siis muutu), eli on enemmänkin esteettinen häiriötekijä mittaristossa. Tasakaasulla ilman vakkaria meno on normaalia.
Mikähän ilmiön voisi aiheuttaa?
Jos vaihdat DS:lle ja humppaaminen häviää niin on tyyppivika.
Turbiinilukon venttiili väljä... Vaatii mekatroniikan remonttia.. Vika pahenee ajan kanssa... Ei estä ajamista mutta aika ärsyttävää..
Omaan teetin keväällä Recrolla rempan laatikkoon ja viat jäi Latviaan!
Mulla humppas jo 2000 rmp tuntumassakin eli DS:llä ajaminen ei enää auttanut.E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
Comment