Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musscle
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 115
    • Turku

    Originally posted by JaniLap View Post
    EGR:lle menevä alipaineletku on varmaan täysin ehjä?

    Nyt menee vähän arvailuksi, mutta siellähän on myös alipaineohjaukseen liittyvä solenoidi. Olisikohan se osoittamassa vikaantumisen merkkejä? Toisaalta ei tainnut olla EGR:ään viittaavia vikakoodeja kuitenkaan?
    Mistä löytyy? Letku on ehjä.

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      Originally posted by JaniLap View Post
      EGR:lle menevä alipaineletku on varmaan täysin ehjä?

      Nyt menee vähän arvailuksi, mutta siellähän on myös alipaineohjaukseen liittyvä solenoidi. Olisikohan se osoittamassa vikaantumisen merkkejä? Toisaalta ei tainnut olla EGR:ään viittaavia vikakoodeja kuitenkaan?
      Tuo solenoidi oli ainakin isän -07 535d:ssä syyllinen, eikä anna vikakoodia, ainakaan siinä vaiheessa kun tuo humppausilmiö on, mutta liikkuu vielä, koko liikeskaalan läpi.

      Comment

      • TRA_60
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 81
        • oulu

        Originally posted by dolby View Post
        Kysymys M47-koneesta. Harkinnassa E61 hankinta ja paria M47-koneista käynyt koeajamassa. Kummassakin silmiin pistänyt kova moottorin ravistus tyhjäkäynnillä, ihan pakoputken päässä asti tuntui kun jalan sitä vasten laittoi. Kierroksia kun vähäkin antaa niin koneen tärinä loppui. Onko tämä tosiaankin normaalia ja koneen ominaisuus vai onko noissa kummassakin autossa ollu jotain vikaa? :think
        Ei minulla kyllä isommin ravistele M47 tyhjäkäynnillä:think Viime talvena käynnistyessä ravisteli ja kakisteli tovin aikaa, mutta 3/4 hehkusta oli pimeänä.. ajettu nyt 180tkm ja 4 sylinteriseksi mielestäni kohtuullisen siisti kone, verrattuna esim. samanikäiseen PSA:n dieseliin,
        Nykyiset W212 & W210
        ex. E60 LCI
        ex. 525i LCI
        ex. 520i LCI

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          Kuva.
          Last edited by Rale; 27-09-2018, 14:56.

          Comment

          • musscle
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 115
            • Turku

            Originally posted by Rale View Post
            Tuo solenoidi oli ainakin isän -07 535d:ssä syyllinen, eikä anna vikakoodia, ainakaan siinä vaiheessa kun tuo humppausilmiö on, mutta liikkuu vielä, koko liikeskaalan läpi.
            Pitää tarkistaa tuo! Sääteleekö se jotain muita alipainetoimintoja myös?

            Mikäs juju muuten tässä on että egr ei voi deletoida vaan tukkimalla alipaineletku? Vai pitääkö kompensoida aina softalla se että imuilma muuttuu hieman osapaineilla kun pakokaasut jää pois imuilmasta?

            Eli onko softauksella mitään muuta tarkoitusta kuin että saadaan vikakoodi pysymään poissa?
            Last edited by musscle; 23-08-2017, 21:05.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2693
              • Tampere

              Originally posted by musscle View Post
              Mikäs juju muuten tässä on että egr ei voi deletoida vaan tukkimalla alipaineletku? Vai pitääkö kompensoida aina softalla se että imuilma muuttuu hieman osapaineilla kun pakokaasut jää pois imuilmasta?

              Eli onko softauksella mitään muuta tarkoitusta kuin että saadaan vikakoodi pysymään poissa?
              Yksinomaan EGR:n tulppaus (tai sen alipaineletkun tukkiminen kun EGR on kiinni-asennossa) saattaa aiheuttaa moottorinohjauksen vikatilan kun oletettu seossuhde ei vastaa todellista ja tämä pudottaa moottorista tehoja niin kauan kuin vikatila on aktiivinen. Tehot palautuvat siis vikakoodin poistamisen jälkeen, mutta tilanne palautuu ennen pitkää uudelleen. Siksi käytännöllisintä olisi ottaa EGR pois moottorinohjauksen valvonnasta sopivalla ohjelmoinnilla.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2329
                • Espoo

                530d sirisee veto päällä n 2000 rpm paikkeilla, paikalla ollessa ei sirise, aivankuin ahtopaineiden noustessa aloittaisi. Vetää normaalisti eikä muutakaan oireilua. Hiljattain vaihdettu kaikki ohjainrullat + värinänvaimennin joten niistä ei pitäisi johtua. Ideoita? Turbina kaputt?

                Kysymys 2

                Tekeekö näillä mitään, tai lähinnä uskaltaako näitä laittaa autoon ilman että vaarantaa oman tai muiden hengen / terveyden.

                http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-5-...kAAOSw4CFYnbAp

                vaihtoehto 2



                vai suosiolla orig levyä eteen?
                Last edited by toNmbbA; 23-08-2017, 23:37.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  530d sirisee veto päällä n 2000 rpm paikkeilla, paikalla ollessa ei sirise, aivankuin ahtopaineiden noustessa aloittaisi. Vetää normaalisti eikä muutakaan oireilua. Hiljattain vaihdettu kaikki ohjainrullat + värinänvaimennin joten niistä ei pitäisi johtua. Ideoita? Turbina kaputt?

                  Kysymys 2

                  Tekeekö näillä mitään, tai lähinnä uskaltaako näitä laittaa autoon ilman että vaarantaa oman tai muiden hengen / terveyden.

                  http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-5-...kAAOSw4CFYnbAp




                  vai suosiolla orig levyä eteen?
                  Itse jättäisin kyllä ostamatta tuollaiset halpis rei'itetyt/uritetut levyt. Ainakin tuon toisen linkin levyt on Mintbitz, joka taitaa olla jossain pikku vajasssa toimiva yritys osoitteen perusteella. Näissä voi valu ym. olla mitä tahansa laatua.

                  Ensimmäisen linkit levyt saattaisi olla ihan toimivat. Tosin miksi niiden pitäisi olla rei'itetyt/uritetut levyt? Halkeavat helpommin vs. normi levyt. Onhan ne varmaan coolimman näköiset, mutta itse valitsisin toimivuuden vs ulkonäkö jarrulevyissä kun puhutaan käyttiksestä. Ratapelit sitten asia erikseen. Profiteileltä saa alle 50€/kpl normi levyjä Textar/TRW/Hella jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Akron
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 167
                    • Tampere

                    Originally posted by musscle View Post
                    Egr ja läppäkotelo oli irti eilen ja se oli melko karstoittunut. Poistin karstan kokonaan.
                    Millä puhdistit EGR:n? Itsellä olisi tarkoitus käyttää EGR ja imusarja irti ja putsata perusteellisesti.
                    Current: F10 528iA '11

                    EXs:
                    E38 740iA '95
                    Subaru Impreza 2.0R '06
                    E61 520dA '07

                    Comment

                    • musscle
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 115
                      • Turku

                      Originally posted by Akron View Post
                      Millä puhdistit EGR:n? Itsellä olisi tarkoitus käyttää EGR ja imusarja irti ja putsata perusteellisesti.
                      Imukurkun seinämiltä ihan talttapäisellä ruuvarilla pahimmat ja mekaanisesti rätillä hinkkaamalla. Ei tuohon tehonnut esim fillarin rasvanpoistaja. Egr venttiiliä en saanut jumpattua käsin. Alipainepumpullahan sitä vois samalla jumpata kun putsailee, mutta mulla ei ole sellaista.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17512
                        • Turku

                        Tekeekö Hella jarrulevyjä?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Yksinomaan EGR:n tulppaus (tai sen alipaineletkun tukkiminen kun EGR on kiinni-asennossa) saattaa aiheuttaa moottorinohjauksen vikatilan kun oletettu seossuhde ei vastaa todellista ja tämä pudottaa moottorista tehoja niin kauan kuin vikatila on aktiivinen. Tehot palautuvat siis vikakoodin poistamisen jälkeen, mutta tilanne palautuu ennen pitkää uudelleen. Siksi käytännöllisintä olisi ottaa EGR pois moottorinohjauksen valvonnasta sopivalla ohjelmoinnilla.
                          Solenoidi maksaa 120€ suomesta ostettuna. EGR:n poiston ohjelmaan saa noin satasella. Tässä tapauksessa taitaa olla järkevin tehdä EGR poisto. Suosituksia varsinaissuomen alueella ohjelmoijasta?

                          Ainut mitä mietin, miten tuo vaikuttaa talvella auton lämpiämiseen? Tässä autossa on Webasto, että joutuuko Webasto lämmittämään kabiinia kovimmilla pakkasilla turhan paljon?

                          Jopa tänä aamulla tuntuu että lämmöt nousivat hieman tavallista hitaammin, vaikka oli vain +10c.
                          Katsoin salavalikosta ja kierroslukumittarin vierestä lämpöjä.
                          Emission varoitusvalo pamahti ruutuun noin 10km ajon jälkeen..
                          Last edited by musscle; 24-08-2017, 12:15.

                          Comment

                          • toNmbbA
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2009
                            • 2329
                            • Espoo

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Itse jättäisin kyllä ostamatta tuollaiset halpis rei'itetyt/uritetut levyt. Ainakin tuon toisen linkin levyt on Mintbitz, joka taitaa olla jossain pikku vajasssa toimiva yritys osoitteen perusteella. Näissä voi valu ym. olla mitä tahansa laatua.

                            Ensimmäisen linkit levyt saattaisi olla ihan toimivat. Tosin miksi niiden pitäisi olla rei'itetyt/uritetut levyt? Halkeavat helpommin vs. normi levyt. Onhan ne varmaan coolimman näköiset, mutta itse valitsisin toimivuuden vs ulkonäkö jarrulevyissä kun puhutaan käyttiksestä. Ratapelit sitten asia erikseen. Profiteileltä saa alle 50€/kpl normi levyjä Textar/TRW/Hella jne.
                            Ai niitä saa jo niin edullisesti. Viimeksi kun katselin niin 200e pari, siksi noita aftermarket rojuja mietin
                            Originally posted by Laku View Post
                            Tekeekö Hella jarrulevyjä?

                            Jarrulevysarja eteen 324X30MM, tuuletettu, Hella-Pagid Germany - 34116864906, 34 11 6 864 906, 6864906, 34116864906H - Sopii malleihin: E61 Touring
                            Last edited by toNmbbA; 25-08-2017, 23:01.
                            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17512
                              • Turku

                              Hella Pagid? Eli siis Pagidin valmistama.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2693
                                • Tampere

                                Originally posted by musscle View Post
                                Tässä tapauksessa taitaa olla järkevin tehdä EGR poisto.

                                Ainut mitä mietin, miten tuo vaikuttaa talvella auton lämpiämiseen? Tässä autossa on Webasto, että joutuuko Webasto lämmittämään kabiinia kovimmilla pakkasilla turhan paljon?
                                Vastaavassa tianteessa kallistuisin itse EGR:n poistamiseen, kun moottorin karstoittumisnopeuskin vähenee samalla. Ei deletointi toki kaikkia EGR:ään liittyviä murheita poista kun EGR-termostattia voi edelleen joutua vaihtamaan ja EGR-jäähdyttimeenkin liittyy vuotomahdollisuus.

                                Kylmällä kelillä moottorin lämpiämisnopeudesta en olisi huolissani EGR:n poiston myötä, varsinkaan jos autossa on Webasto jonka saa lämmittämään myös moottoria ja kun vaivautuu välillä seurailemaan jäähdytinnesteen lämpötiloja mahdollisten termostaattivikojen varalta. Webaston käyttötarvetta EGR:n poistosta johtuva moottorin hitaampi lämpiäminen ei merkittävästi kasvata.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎