Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9118
    • Oulu

    Originally posted by jhelen View Post
    Vastaavaa voidetta saa SHELL huoltoasemalta alle 10 eurolla. Muut kuin tuo BMW ja SHELL ei kyllä auta narinoihin.

    Tuote on Shell tiivistesuoja
    Ei ole Shell:in tiivistesuoja lähellekään tuota BMW:n Carbaflo:ta, joka on teflon-pitoinen liukkari.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      Hieman huonosti kirjoitettu.
      Poistaa narinat ja kitinät yhtä hyvin kuin BMW:n aine, vaikka onkin koostumukseltaan erilainen.
      Molempia olen laittanut.

      Comment

      • Sammmy
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2012
        • 274
        • 03

        Eipä tunnu toimivan vieläkään.

        Eli alkuperäinen ongelma: MAF:ista vikakoodia ja tehot hukassa. Vaihdettu uusi Boschin MAF. Aluksi veti hieman paremmin, mutta nyt taas oikeastaan lähtöpisteessä.

        Välillä alkaa vetämään 3t jälkeen, mutta alhaalta ei minnekkään. Välillä taas ei vedä muutakun alhaalta, ja puutuu 3t jälkeen. Auton sammuttaminen auttaa siten, että vetää taas hetken ennenkuin loppuu kuin seinään.

        Maffista ei tule enään vikakoodia ja adaptaatiot nollattu. Koodit kun luettiin, niin antoi vikakoodin "Charge air pressure control, control devitation"

        Map -anturin vaihdoin ensimmäisenä, ei vaikutusta. Virrat kun laittaa päälle niin "vnt" -tanko liikkuu kun auton käynnistää tai sammuttaa.

        Kaasuläppä tsekattu ja toimii. Ilmansuodatin ok.

        Livedatasta katsottuna ahtaa kaasu pohjassa n. 0,6bar ja 3t jälkeen alkaa ahtamaan n. 0,9bar.

        Tässä on ilmeisesti sähköohjattu turbo, eli onko näissä ollenkaan alipaineletkuja joita kannattaisi vaihdella?

        Jotain varteenotettavia vaihtoehtoja ennenkuin alan repimään turboa irti?

        Comment

        • Stroop
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 284
          • Jyväskylä

          Kokeilepas voidella se säätimen ja turbon välisen tangon päät. Ettei nyt vaan kuivuuttaan takertele kun on kuuma osa sekin. Teflon-öljy toimii ainakin jos on laadukasta, en mainosta merkkiä tässä kun valmistutamme itse sellaista. Kokemusta kuitenkin vastaavasta viasta on ja olin jo valmis turbon vaihtoon mutta älysin kokeilla. Laite toimii moiteettomasti.

          Comment

          • Sammmy
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2012
            • 274
            • 03

            Tuli tossa eilen ihmeteltyä ahtopaineensäädintä ja turboa. Säätimeen tulevat alipaineletkut laitoin uusiksi. Turbo ok ja siivet pitäisi nyt ainakin liikkua kun putsailin turbon.

            Luinkin jostain toisesta threadista tuosta samasta tangosta, ja heitinkin sinne rasvaa väliin lopuksi.

            Aluksi ei vetänyt juuri minnekkään, mutta motarilla kun hetken polki, niin heitti dpf -polton päälle ja tästä n. 10 min alko vetämään kunnolla.

            Autoo toimii nyt, mutta mietityttää tietysti että missä vika loppuviimein oli. Eipä oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo tanko, tai turbon siivet koska lähti vähän viiveellä toimimaan? Olisiko rasva alkanut vaikuttamaan pikkuhiljaa.

            Toinen mahdollinen että tuo dpf oli tukossa, mutta eikö sen pitäisi antaa jotain infoa jos se on tukossa?

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2646
              • Tampere

              Originally posted by Sammmy View Post
              Aluksi ei vetänyt juuri minnekkään, mutta motarilla kun hetken polki, niin heitti dpf -polton päälle ja tästä n. 10 min alko vetämään kunnolla.

              Autoo toimii nyt, mutta mietityttää tietysti että missä vika loppuviimein oli. Eipä oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo tanko, tai turbon siivet koska lähti vähän viiveellä toimimaan? Olisiko rasva alkanut vaikuttamaan pikkuhiljaa.

              Toinen mahdollinen että tuo dpf oli tukossa, mutta eikö sen pitäisi antaa jotain infoa jos se on tukossa?
              DPF:n kuntoa voisi olla hyvä selvitellä testerin avulla, jolla näkee tietoja vastapaineista ja edellisestä regeneroinnista. Vikakoodejakin saattaa jäädä.

              Moottorin termostaatit ovat ilmeisesti kunnossa ja vedet lämpiää sinne 86-88 celsiusasteen tienoille?

              Mikäli taustalla olisi tukkeutunut DPF:n niin toistuvat poltot ja tarvittaessa pakkopoltoilla sitä voisi yrittää avata. Kun pöntön virtaus on riittävä, niin on ainakin yksi mahdollinen menoa haittaava tekijä hoidettu kuntoon.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Sammmy
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2012
                • 274
                • 03

                Originally posted by JaniLap View Post
                DPF:n kuntoa voisi olla hyvä selvitellä testerin avulla, jolla näkee tietoja vastapaineista ja edellisestä regeneroinnista. Vikakoodejakin saattaa jäädä.

                Moottorin termostaatit ovat ilmeisesti kunnossa ja vedet lämpiää sinne 86-88 celsiusasteen tienoille?

                Mikäli taustalla olisi tukkeutunut DPF:n niin toistuvat poltot ja tarvittaessa pakkopoltoilla sitä voisi yrittää avata. Kun pöntön virtaus on riittävä, niin on ainakin yksi mahdollinen menoa haittaava tekijä hoidettu kuntoon.
                Täytyypä tutkia jos alkaa vielä kettuilemaan.

                Veden lämmöt on ok.

                Auto ollut mulla n. viikon nyt niin ei hirveän tuttu laite vielä. DPF -poltto ei ole mun tietääkseni lähtenyt vielä käyntiin kertaakaan ennen eilistä. n. 20km matkalla heitti pariin otteeseen polton päälle.

                Jotenkin tuntuu että näillä on joku yhteys. DPF -polton mentyä päälle, pidin kierroksia korkealla ja ajoin suht kovaa vauhtia, niin alko skulaamaan normaalisti.

                Täytyy käydä tsekkaas tilanne testerillä.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2646
                  • Tampere

                  Originally posted by Sammmy View Post
                  Jotenkin tuntuu että näillä on joku yhteys. DPF -polton mentyä päälle, pidin kierroksia korkealla ja ajoin suht kovaa vauhtia, niin alko skulaamaan normaalisti.
                  On mahdollista, että edellinen omistaja on körötellyt varovaisemmin ja lyhyempiä pätkiä, jolloin DPF alkaa keräämään enemmän nokea ja poltot viivästyvät. Nämä saastelaitteet kaipaavat välillä vähän reippaampaa ja pidempää matkantekoa pysyäkseen toimintakuntoisina.

                  Hyvin kun sattuu, niin tuo autosi oireilu tulee kuntoon noiden polttojen ja pöntön puhdistumisen myötä.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Stroop
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 284
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Sammmy View Post
                    Tuli tossa eilen ihmeteltyä ahtopaineensäädintä ja turboa. Säätimeen tulevat alipaineletkut laitoin uusiksi. Turbo ok ja siivet pitäisi nyt ainakin liikkua kun putsailin turbon.

                    Luinkin jostain toisesta threadista tuosta samasta tangosta, ja heitinkin sinne rasvaa väliin lopuksi.

                    Aluksi ei vetänyt juuri minnekkään, mutta motarilla kun hetken polki, niin heitti dpf -polton päälle ja tästä n. 10 min alko vetämään kunnolla.

                    Autoo toimii nyt, mutta mietityttää tietysti että missä vika loppuviimein oli. Eipä oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo tanko, tai turbon siivet koska lähti vähän viiveellä toimimaan? Olisiko rasva alkanut vaikuttamaan pikkuhiljaa.

                    Toinen mahdollinen että tuo dpf oli tukossa, mutta eikö sen pitäisi antaa jotain infoa jos se on tukossa?
                    Veikkaan että tangon voitelu auttoi. Mulla oli repullinen vikakoodeja koska kun turbo ei toiminut oikein, anturit ennen ja jälkeen laski yhteen että paineet ei ollut oikein eli loukku tukossa. Siksipä polttokaan ei lähtenyt päälle jne. Kun tanko oli voideltu, kaikki lähti rokkaamaan eikä vikakooditkaan uusineet enää. Tässä kohtihan helposti lähtee vaihtelemaan turboa, hiukkasloukkua ja antureita koska koodit tulee niille. Mulla kone veti vielä hetkellisesti vikatilaankin kun vedätti. Kun auton sammutti niin turbon säädin jäi hakemaan rajojaan ja raksutteli jonkin aikaa ennen kuin antoi periksi. Lähtöön toimenpidelistalla oli turbon vaihto, hiukkasloukun tyhjennys ja ohjelmointi sekä parin anturin vaihto. Kuitenkin kaikki ongelmat poistui parilla suihkautuksella ja ovat myös pysyneet pois.

                    Comment

                    • -BMW-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 179
                      • Klaukkala

                      Ideoita, mistä voisi kuulua ylimääräistä rohinaa tai pientä räminää ajossa. Kuuluu sisälle alle 40 km/h nopeudessa, ehkä kovimmillaan 20 km/h paikkeilla. Ja kuskin puolella.

                      Alusta ja pyörän laakerit tsekattu korjaamolla, eikä väljää löytynyt.

                      Huomenna tarkista poikittaistuen. Auto E61 535da.
                      BMW 328 Ci -00

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2325
                        • Espoo

                        Nuolinavin päivittäminen pro naviin. Vaatiiko muuta kuin itse yksikön ja näytön + tietysti koodaus.?
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10945
                          • Joensuu

                          Originally posted by toNmbbA View Post
                          Nuolinavin päivittäminen pro naviin. Vaatiiko muuta kuin itse yksikön ja näytön + tietysti koodaus.?
                          Rullakin pitää muistaakseni vaihtaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • vekkuli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1321
                            • Liminka

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Rullakin pitää muistaakseni vaihtaa.
                            Ei ole pakko vaihtaa.
                            E93 ///M3
                            E60 530dA aka M5
                            F11 525dA Xdrive
                            Tesla model 3 LR MY22

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10945
                              • Joensuu

                              Originally posted by vekkuli View Post
                              Ei ole pakko vaihtaa.
                              Tällöin ei muistaakseni saa sitä haptic feedbackiä. Tämä toki riippuu on rulla high vai low mallia. Usein ilman navia on low mallia.
                              Last edited by HTK12; 01-09-2017, 23:16.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • vekkuli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1321
                                • Liminka

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Tällöin ei muistaakseni saa sitä haptic feedbackiä. Tämä toki riippuu on rulla high vai low mallia. Usein ilman navia on low mallia.
                                Joo, sitä ei tule, mutta toimii ilmankin. Mielestäni ärsyttävä ominaisuus muutenkin.
                                E93 ///M3
                                E60 530dA aka M5
                                F11 525dA Xdrive
                                Tesla model 3 LR MY22

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎