Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cape
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 25
    • Riihimäki

    Originally posted by JaniLap View Post
    Millaisia mittoja tarvitset, ja jos saa olla utelias niin miksi?

    Korkeus ja halkaisija kiinnostaa. Täytyy hankkia pienemmät jouset että saa painetta palkeisiin, sen verran madallettu että on liian iso ja löysä tuo vakio.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2693
      • Tampere

      Originally posted by cape View Post
      Korkeus ja halkaisija kiinnostaa.
      Irroitettuna, paineistamattomana ja laskostumattomana mitat ovat seuraavat:
      -kokonaispituus 33 cm
      -kumipalkeesta yläkiinnikkeeseen pituus 25 cm.
      -kumipalkeen ympärysmitta leveimmältä kohdalta 42 cm, jolloin halkaisijaksi tulee noin 13,4 cm.
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Görandd
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 39
        • Finland Vöyri

        Terve! Eli E61 535d ja EGR:n haitariputki taas halki, vaihdoin sinne, "uuden" käytetyn ja nyt hiukan pidemmän reissun jälkeen alkoi pieni suhina taas pellin alta kuulua niin sielähän oli taas pieni halkeama.

        Eli auto on harisen toimesta vanhalla omistajalla ohjelmoitu, DPF ja EGR poistettu ilmeisesti ohjelmasta, eli voisiko tuon EGRn nyt vain lyödä laipan pakosarjan päätyyn ja tukkia sen? Ilman että lyö autoa vikatilaan?
        Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

        Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

        Comment

        • huotski
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 126
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Görandd View Post
          Terve! Eli E61 535d ja EGR:n haitariputki taas halki, vaihdoin sinne, "uuden" käytetyn ja nyt hiukan pidemmän reissun jälkeen alkoi pieni suhina taas pellin alta kuulua niin sielähän oli taas pieni halkeama.

          Eli auto on harisen toimesta vanhalla omistajalla ohjelmoitu, DPF ja EGR poistettu ilmeisesti ohjelmasta, eli voisiko tuon EGRn nyt vain lyödä laipan pakosarjan päätyyn ja tukkia sen? Ilman että lyö autoa vikatilaan?
          Tukkoon vaan.
          e65 730d lci
          ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

          Comment

          • yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 180
            • Helsinki

            Alkaa tulla vuosi öljynvaihdosta, joten uutta lientä tulossa kehiin. Jokunen touhulitra on N52:neen lisättykin vuoden aikana, joten nyt pitäis miettiä, että millä niitä vois vähentää.

            N52B25 on ilmeisesti aika öljynjanoinen kone noin keskimäärin, mutta oliko siihen tiedossa jotain syytä? Sinisiä pilviä en pakoputkesta ole havainnut tulevan, mutta öljyä vaan hiljakseen kuluu, ja sitten taas kuuluu BLING BLONG :think

            Pistin aluksi 5W-30 Magnateciä, mutta auto pyysi lisää jo parin tonnin jälkeen. Toisen kerran jälkeen olen lisännyt Magnatecin sijaan Teboilin öljyä ja vaihtoväli on hieman pidentynyt, mitä enemmän Teboilia on kertynyt koneeseen. Eli koneeseen menee nyt Teboilia tai ainakin jotain muuta kuin Magnateciä.

            Olen käyttänyt 5W-30 -öljyä, mistä oli ohjekirjassa maininta, mutta riippuen öljynkulutuksen syystä, pysyisköhän 5W-40 -öljyt paremmin sisällä?

            5W-40:han ei ole lämpimänä niin luirua kuin 5W-30, joten onko tiedossa mahdollisia voiteluongelmia yläpäässä, esimerkiksi vanos-systeemeissä?

            Jos tuo 40-viskositeetti käy, niin samalla vaivalla voisin varmaan laittaa 0W-40? Noista 0W-öljyistä tuskin olis ainakaan haittaa, kun talvella käynnistellään kylmissä olosuhteissa. Castrolin Edgeä ainakin löytyy 0W-40:nä, onko joku laittanut sitä? Tai onko ylipäänsä 5W-40 tai 0W-40 -kokemuksia?

            Öljyt menevät autoissani vaihtoon 10-15tkm välein tai viimeistään vuosittain.

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 513
              • Rauma

              Originally posted by yason View Post
              ...N52B25 on ilmeisesti aika öljynjanoinen kone noin keskimäärin, mutta oliko siihen tiedossa jotain syytä? Sinisiä pilviä en pakoputkesta ole havainnut tulevan, mutta öljyä vaan hiljakseen kuluu, ja sitten taas kuuluu BLING BLONG :think...
              Kyse on kai epäonnistuneesta mäntä-männänrengasyhdistelmästä. B30:ssa eri yhdistelmä, eikä siinä ole ollut samaa murhetta. Ulkomaan foorumeilta tästä joskus luin, eli ei ole omakohtaista kokemusta/tietoa.
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                Pisimmälle N52B25 koneella olen pääsyt 5W-30 Edgellä olisiko jopa ollut 5tkm / 1l.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • Görandd
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2017
                  • 39
                  • Finland Vöyri

                  Originally posted by huotski View Post
                  Tukkoon vaan.
                  Voiko tukkia pelkästään tuolta pakosarjan päädystä? Vai täytyykö koko egr putki syyläreineen ottaa pois?
                  Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                  Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                  Comment

                  • skubbe
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 30
                    • Oulu, Finland

                    Keskuslukituksen kaukosäätö heitti e61 toimimasta, ajattelin het että tuo pahamaineinen takaluukun johtosarja on valmis mutta sen purettuani sieltä löyty viimesenpäälle fiksattu silikoonikaapeleila korjattu johtosarjat kummaltakin puolelta..

                    Elikkä kysymys: Pystyykö se tuo "antennivahvistin kikkare" särkymään siten että se tuo radio toimii normaalisti mutta tuo keskuslukitus ei toimi?

                    Samalla hoksasin että tuo takalasin mikrokytkin on mennyt rikki eikä enää avaa tota lasia napista että voiko se polttaa jonkun sulakkeen jostahi?

                    Mittasin spektrianalysaattorilla että kummatkin avaimet kyllä lähettää ja yleismittarilla että virtaa tulee kaikkialle minne pittääki.

                    Comment

                    • yason
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 180
                      • Helsinki

                      Originally posted by enins View Post
                      Kyse on kai epäonnistuneesta mäntä-männänrengasyhdistelmästä. B30:ssa eri yhdistelmä, eikä siinä ole ollut samaa murhetta. Ulkomaan foorumeilta tästä joskus luin, eli ei ole omakohtaista kokemusta/tietoa.
                      Tiedätkö, onko tohon korvaavalla osanumerolla uusia mäntiä ja männänrenkaita? Vai onks toi sellanen ongelma, mistä BMW on todennut, että ei maksa vaivaa? Tehtaan raja-arvo tais olla litra per tonni, eli tuosta voi päätellä, että kulutus ei sinänsä ole moottorille tuhoisaa ja insinöörit nyökyttelevät vaan päätään.

                      Jos männänrenkaat ei saa kaavittua ohuttakaan öljyä pois sylinterin seinämiltä, niin siinä ei ehkä se paksumpikaan auttaisi?

                      Taidan laittaa tuota Petskun mainitsemaan 5W-30 Edgeä ja ihmetellään taas yksi vuosi, että miten pelaa.

                      Comment

                      • pasianssi71
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2014
                        • 219
                        • Uusikaupunki

                        Öljyistä kun oli puhe niin pitäis vaihdella omaankin.
                        Autona 530xi -06 olikos moottori n52B??

                        Gastrolia? mutta mikä olis hyvä näin talven tullessa?
                        Autolla paljon työmatka-ajoa, 10km suuntaansa ja toisessa päässä ei mahdollisuutta lämmitykseen.

                        Ei välttämättä tarvitse ihan mitään parasta lirua olla kun tarkoitus taas keväällä vaihdella vähän kesäisempään laatuun.

                        Comment

                        • Maddiih
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 30
                          • Lahti

                          Weba

                          N. Reilu vuosi sitten diagnosoitu e61 dieselin orggis webaston piirikortin olevan kaput, niin kysymykseni kuuluu toimiiko jos ostan korjatun kortin paskana olevan tilalle?
                          Bmw e61 530d -04

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Maddiih View Post
                            N. Reilu vuosi sitten diagnosoitu e61 dieselin orggis webaston piirikortin olevan kaput, niin kysymykseni kuuluu toimiiko jos ostan korjatun kortin paskana olevan tilalle?
                            Toimii, jos webasto itsessään on ehjä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • skubbe
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 30
                              • Oulu, Finland

                              Originally posted by yason View Post
                              Tiedätkö, onko tohon korvaavalla osanumerolla uusia mäntiä ja männänrenkaita? Vai onks toi sellanen ongelma, mistä BMW on todennut, että ei maksa vaivaa? Tehtaan raja-arvo tais olla litra per tonni, eli tuosta voi päätellä, että kulutus ei sinänsä ole moottorille tuhoisaa ja insinöörit nyökyttelevät vaan päätään.

                              Jos männänrenkaat ei saa kaavittua ohuttakaan öljyä pois sylinterin seinämiltä, niin siinä ei ehkä se paksumpikaan auttaisi?

                              Taidan laittaa tuota Petskun mainitsemaan 5W-30 Edgeä ja ihmetellään taas yksi vuosi, että miten pelaa.
                              Halvemmaksi/helpommaksi tulee ostaa vaihtomoottori ja tehä vanahasta vaikka viinipullontellinki.. Ite hakkasin monta kuukautta päätä seinään, vaihoin separaattoreita ja liuottelin männänrenkaita petroolilla ja kaikella mahollisella.. ei vaan auttanu 1l/400km kokkeilin ajaa 10w60 castrolillaki vaa sama tarina..

                              Ostin ja noudin vaihtomoottorin Ruotsista, 13700kr (~1350€) 170tkm ajettu vaihtomoottori kaikkine apulaitteineen vuoden toimivuus takuulla.. sattu viellä tuolla Storsundin hajottamolla oleen suomea puhuva seppäki niin selvis ilman kielipäätäki.

                              Vaihto otti sen 8h...Ainut vaan että vaihtomoottori minkä ostin valitaa nokka-akseli kampura referenssieroa että liekö tässä viellä pääsee jakoketjun vaihtoon

                              PS. tai jo haluat, mulla on 220tkm ajettu n52b25a öljyä syövä moottori ylimääräisenä.. siitä tekee ehdan ja lässäyttää paikoilleen.. tarjoa.
                              Last edited by skubbe; 10-09-2017, 21:49.

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 513
                                • Rauma

                                Originally posted by yason View Post
                                Tiedätkö, onko tohon korvaavalla osanumerolla uusia mäntiä ja männänrenkaita? Vai onks toi sellanen ongelma, mistä BMW on todennut, että ei maksa vaivaa? Tehtaan raja-arvo tais olla litra per tonni, eli tuosta voi päätellä, että kulutus ei sinänsä ole moottorille tuhoisaa ja insinöörit nyökyttelevät vaan päätään.

                                Jos männänrenkaat ei saa kaavittua ohuttakaan öljyä pois sylinterin seinämiltä, niin siinä ei ehkä se paksumpikaan auttaisi?

                                Taidan laittaa tuota Petskun mainitsemaan 5W-30 Edgeä ja ihmetellään taas yksi vuosi, että miten pelaa.
                                Olikohan B30:ssä Mahlen sisuskalut, eli vastaus löytyy siitä.
                                Öljyn paksuntaminen aiheuttaa tosiaan epätoivottavan tuloksen.
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎