Originally posted by kaikkone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaikkone View PostEn pystyny eilen tienpäällä tutkii asiaa, kohta varmaan liikkeeltä tulee infoa aiheesta lisää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaikkone View PostJahas.. auto oli liikkees huollos jossa vaihdettiin kardanin rättinivel ja kardaanin tukilaakeri.
Mitä siinä voi ryssiä niin että seuraavana päivänä jokin pamahtaa paskaks ja laatikosta renkaisiin ei ole yhteyttä?
Vaihteen jos laittaa päälle, jokin rohisee auton alla selkeesti. Ilman vaihdetta rohinaa ei ole.. rohina on peltinen. Samanlainen ääni kuuluu kun auto laskettii lavetilta pois ja rullattii vapaana eteenpäin. Tällöin vaihde oli neutraalil tai p:llä molemmil rullas samal taval.
Leave a comment:
-
-
Jahas.. auto oli liikkees huollos jossa vaihdettiin kardanin rättinivel ja kardaanin tukilaakeri.
Mitä siinä voi ryssiä niin että seuraavana päivänä jokin pamahtaa paskaks ja laatikosta renkaisiin ei ole yhteyttä?
Vaihteen jos laittaa päälle, jokin rohisee auton alla selkeesti. Ilman vaihdetta rohinaa ei ole.. rohina on peltinen. Samanlainen ääni kuuluu kun auto laskettii lavetilta pois ja rullattii vapaana eteenpäin. Tällöin vaihde oli neutraalil tai p:llä molemmil rullas samal taval.
Leave a comment:
-
-
Millä osanumerolla saa tilattua preLCI 530iA e61:een m-sport etujouset? Autossa ei ole alkuperäistä m-sport alustaa niin runkonumerolla ei pysty hakemaan. Nettiä selaamalla löytyi numerot 31336769001 ja 31336769002, mutta voisiko joku vahvistaa onko nuo numerot oikeat ja mitä eroa näillä kahdella on? Onko kellään tietoa mikä on alkuperäisen jousen valmistaja?
Leave a comment:
-
-
Termosta.
E60, M54B30 perässä oleva automaatti temppuilee. Välillä ei oikein tiedä mihin vaihde vaihtuu, ja pieneen ylämäkeen rauhallisesti kiihdyttäen alkaa täristämään. Myös 100km/h vauhdissa hieman tärisee, ja renkaat tasapainotettu, että olisiko laatikko, vai kardaani? Joskus myös liikennevaloista lähtiessä rysäyttää vaihteen pesään kovemmin. Onkohan öljy+suodatin vaihdolla vielä toivoa, vai pitääkö turbiini/ koko laatikkoremppaa suunnittelemaan. Mittarissa 134tkm.
On laatikkoa nollailtu. Hieman viisastui, mutta silti välillä tulee tyhmiä vaihtoja, jopa perus matka-ajossa tasakaasulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by daro View PostKysymys näiden E6x-sarjalaisten huoltohommista:
Idrive näyttää öljynvaihtoon ja vehicle check:iin olevan about 15tkm. Haluaisin itse kuitenkin vaihtaa öljyt 15 tonnin välein, joka taas tulisi vastaan noin 3tkm päästä. Jos vaihdatan nyt öljyt tuohon niin voiko tuon pelkän öljyhuollon nollata huoltovalikosta vai onko se jotenkin ns. naimisissa tuon vehicle checkin kanssa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by daro View PostJos vaihdatan nyt öljyt tuohon niin voiko tuon pelkän öljyhuollon nollata huoltovalikosta vai onko se jotenkin ns. naimisissa tuon vehicle checkin kanssa?
Leave a comment:
-
-
Kysymys näiden E6x-sarjalaisten huoltohommista:
Idrive näyttää öljynvaihtoon ja vehicle check:iin olevan about 15tkm. Haluaisin itse kuitenkin vaihtaa öljyt 15 tonnin välein, joka taas tulisi vastaan noin 3tkm päästä. Jos vaihdatan nyt öljyt tuohon niin voiko tuon pelkän öljyhuollon nollata huoltovalikosta vai onko se jotenkin ns. naimisissa tuon vehicle checkin kanssa?
Leave a comment:
-
-
Menetelmät kuullostaa hyvältä kyllä ja eiköhän sillä mennä. Tärkeintähän on saada se paska pois sieltä keinolla millä hyvänsä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTaitais olla aika tehdä DPF:lle jotain. Mullakin huokaili ollessaan todella tukossa jo. Poltotkin sulla tulee kyllä ihan liian tiheästi. Tuotahan voi koittaa vielä puhdistaakkin, toimi mulla noin 70tkm ajan kunnes ei auttanut enää poltot (myöhässä), tosin mulla oli lämpöihin pääsemisen kanssa häikkää, ettei ne poltot lähtenyt itse käyntiinkään. :think
Täällä yks huokaileva lci myöskin. Poltto kun ohi niin ei huokaile enää mutta 50 kilsaa ajoa ni jo pyytelee polttoa mitä seuraillut tuolla carlylla ja samalla se pienillä kierroksilla kuuluva huokailu alkaa taas kuulua selvästi.
Mietinnässä pöntön pesu kotikonstein, uus tarvike dpf tai pöntön suolistus ja ohjelmallinen poisto.
Leave a comment:
-
-
Ajattelin kokeilla dbf puhdistusta samalla menetelmällä kuin öljykattiloista poistetaan noki. Kuumennan kosanilla tulikuumaksi ja pistän perään letkulla kylmää vettä.
Pitäisi lähteä kiiltävälle pinnalle tällä menetelmällä.
Leave a comment:
-
-
Jossain yhteydessä mr musclen uuninpuhdistajavaahtoa ilmeisesti hyödynnetty näiden kanssa, itse en tiedä kun teetin homman laiskana miehenä. Pajalla olivat avanneet pöntön pinnasta ja lyöneet täyteen pesuainetta ja pessyt paineella sen jälkeen. Olis varmaan ollut aika kestäväkin ratkaisu jos olis autossa pysynyt kaikki kunnossa niin että olis tehnyt polttoja eikä olis ite tarvinnut laittaa polttamaan aina... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTaitais olla aika tehdä DPF:lle jotain. Mullakin huokaili ollessaan todella tukossa jo. Poltotkin sulla tulee kyllä ihan liian tiheästi. Tuotahan voi koittaa vielä puhdistaakkin, toimi mulla noin 70tkm ajan kunnes ei auttanut enää poltot (myöhässä), tosin mulla oli lämpöihin pääsemisen kanssa häikkää, ettei ne poltot lähtenyt itse käyntiinkään. :think
Auton vaihto käynyt mielessä myös, 2 paikkainen Coupe 3L bensalla käynyt mielessä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: