Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcase
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 280
    • Kymenlaakso

    Vähän lambdavikaa vaihteeksi.

    Potilaana E61 530xi -06.
    Vikakoodi: 2C9E / P0036 eli Bank 1 Sensor 2 Heating Circuit

    Vaihdettu uusi originaali Bosch lambda. Linkin takaa osa nro. 4.


    Sytyttää silti moottorivikavalon sama vikakoodi 2C9E / P0036 tulee edelleen nollauksen jälkeen.
    Johdot näyttää päällisin puolin ehjiltä.

    Vituttaa, miten tuota lähtisi jatkoselvittämään?

    Comment

    • Kinkare
      Newbiemmer
      • May 2019
      • 1
      • Jyväskylä

      Nyt olis sen verta iso avun tarve, että oli pakko liittyä foorumille. Autona on e60 525xi -09 ja mittarissa 190tkm.

      Ongelmana alunperin on huono kylmäkäynnistys, auto hieman täryttää, kierrokset seilaa alle 900ssa ja mahdollisesti ja todennäköisesti jopa samnuu itsekseen. Uudelleen käynnistyksen jälkeen yleensä käy ok, jokseenkin käyntiääni alkumatkasta "karhean" kuuloinen. Joskus myös tehot vähän hävöksissä. Ulkolämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.

      Vikakoodeja nyt luettu pariin kertaan, uusiutuneet koodit ovat;
      3DE9 typpioksidikatalysaattori, vanheminen
      3DC1 öljynpaineeensäätö, staattinen
      2DRD virranhallinta, lepovirtavika
      29F2 korkeapaineohjaus (polttoaine)



      Joten nyt olis apu tarpeen, että mistä ja mitä alettaisiiin ensin korjata.
      Last edited by Kinkare; 15-05-2019, 14:45.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Nutcase View Post
        Vähän lambdavikaa vaihteeksi.

        Potilaana E61 530xi -06.
        Vikakoodi: 2C9E / P0036 eli Bank 1 Sensor 2 Heating Circuit

        Vaihdettu uusi originaali Bosch lambda. Linkin takaa osa nro. 4.


        Sytyttää silti moottorivikavalon sama vikakoodi 2C9E / P0036 tulee edelleen nollauksen jälkeen.
        Johdot näyttää päällisin puolin ehjiltä.

        Vituttaa, miten tuota lähtisi jatkoselvittämään?
        Mittaamalla. Ei ole raketti tiedettä, sähkökaaviot käteen.

        Originally posted by Kinkare View Post
        Nyt olis sen verta iso avun tarve, että oli pakko liittyä foorumille. Autona on e60 525xi -09 ja mittarissa 190tkm.

        Ongelmana alunperin on huono kylmäkäynnistys, auto hieman täryttää, kierrokset seilaa alle 900ssa ja mahdollisesti ja todennäköisesti jopa samnuu itsekseen. Uudelleen käynnistyksen jälkeen yleensä käy ok, jokseenkin käyntiääni alkumatkasta "karhean" kuuloinen. Joskus myös tehot vähän hävöksissä. Ulkolämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.

        Vikakoodeja nyt luettu pariin kertaan, uusiutuneet koodit ovat;
        3DE9 typpioksidikatalysaattori, vanheminen
        3DC1 öljynpaineeensäätö, staattinen
        2DRD virranhallinta, lepovirtavika
        29F2 korkeapaineohjaus (polttoaine)



        Joten nyt olis apu tarpeen, että mistä ja mitä alettaisiiin ensin korjata.
        Ensimmäisenä kunnon testerillä tutkimaan, eli esim. ISTA:lla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Raser
          Bimmer Rookie
          • Oct 2018
          • 59
          • Fi

          Autona siis E61 2007 N53 koneella
          Ehkä nyt kaksi kertaa kolmen kuukauden aikana on tullut seuraanlainen koodi.
          Molemmilla kerroilla ajettu noin 60km/h ja vakkarilla nostettu nopeutta jonnekkin 100km/h tietämille, eli auto lähtee hitaasti kiihdyttämään.

          Faultcode: (0x29F2) High-pressure fuel system, fuel pressure
          Faultset 1:
          (appeared at: 188576.0km)
          Engine speed:
          2432,00 rpm
          PWM signal of the quantity control valve:
          56,64 %
          rail pressure:
          161,72 hPa
          inserted syringe fuel mass:
          17,00 l/h


          Enteileekö tämä nyt korkeapainepumppua? Kokeilin tuossa sitten eilen vielä kiihdytellä jalkakaasulla vähän rajummin ja hitaammin, mutta en saanut koodia ilmestymään uudestaan.
          Molemmilla kerroilla kun koodi on tullut niin ajossa ei ole tuntunut mitään nytkähdystä tms. Ja ihan normaalisti kyllä lähtee käyntiinkin ja tyhjäkäynti on normaalia.
          Last edited by Raser; 20-05-2019, 07:37.

          Comment

          • Nutcase
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 280
            • Kymenlaakso

            Originally posted by HTK12 View Post
            Mittaamalla. Ei ole raketti tiedettä, sähkökaaviot käteen.
            Vika selvisi, olikin uusi lambda kaput. Antoi vastus 0 ohmia, onneksi sai ebay myyjältä rahat takas. Orignaalilambdalla muistaakseni 10 ohmin vastus, laitettiin väliaikaisesti 6 ohmin ntk tilalle, nyt pelaa, vaikkei ole yhtä nopea, kuin bosch, mutta 0-0.8v välillä seilataan ja lämmitys pelaa.



            Newtis kyllä löytyi kaaviot ja ecun pinnit. Onneksi ei tarvinut ruveta niitä mittailemaan.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Nutcase View Post
              Vika selvisi, olikin uusi lambda kaput. Antoi vastus 0 ohmia, onneksi sai ebay myyjältä rahat takas. Orignaalilambdalla muistaakseni 10 ohmin vastus, laitettiin väliaikaisesti 6 ohmin ntk tilalle, nyt pelaa, vaikkei ole yhtä nopea, kuin bosch, mutta 0-0.8v välillä seilataan ja lämmitys pelaa.



              Newtis kyllä löytyi kaaviot ja ecun pinnit. Onneksi ei tarvinut ruveta niitä mittailemaan.
              Hyvä kun selvisi. Ei sitä mittaamista kannata pelätä. Ellei käytössä ole nosturia, niin nopeammin sen eculta mittaa kun auton laittaa pukeille ja alle ryömii mittaamaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Laapander
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 38
                • Harjavalta

                Kumpi paristoista on oikea E61 avaimeen -04vm

                https://www.akkukauppa.com/panasonic...piparisto.html

                Vai

                https://www.akkukauppa.com/panasonic...piparisto.html
                BMW e91 325d -07
                V70 MK3 2,4d -09
                ex Transit -09 raksapaku
                ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
                ex volvo s60 -04
                ex BMW e46 320d -02

                Comment

                • jonis93
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2013
                  • 1111
                  • Vantaa

                  HJELP! Potilaana E60 530Da -04. Turbo antautu, uus (käytetty purkuautosta) ostettu ja varmaan huomenna postissa, mutta kertokaa viisaammat ennenku vien auton pajalle, tarvitseeko tollaseen uusia samalla jotain tiivisteitä tms.?

                  Ei ollenkaa tullu mieleen sillon osaa etsiessä ja tilatessa
                  Audi A7
                  EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    Originally posted by jonis93 View Post
                    HJELP! Potilaana E60 530Da -04. Turbo antautu, uus (käytetty purkuautosta) ostettu ja varmaan huomenna postissa, mutta kertokaa viisaammat ennenku vien auton pajalle, tarvitseeko tollaseen uusia samalla jotain tiivisteitä tms.?
                    Ahtimen vaihtoa varten on olemassa asennussarja osanumerolla 11652348523, jossa on tarpeellista pikkusälää, kuten tiivisteitä. Tätä ehdottaisin käytettäväksi mikäli ahdin vaihtuu toiseen ja haluaa välttää mahdolliset kuluneisiin tiivisteisiin ja pultteihin liittyvät murheet.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Laapander
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 38
                      • Harjavalta

                      Originally posted by Laapander View Post
                      Itse itselleni vastaten. Aloin tutkimaan toimimattoman takalasinpyyhkijän ongelmaa. Otin moottorin käteen ja totesin toimivaksi ulkoisella sähköllä. Löysin 4 katkennutta johtoa saranasta.

                      Nyt alkoi toimimaan kaukolukitus, toinen peruutusvalo ja pyyhkijä. Joskus tinasin muut piuhat ja nyt oli loputkin antautuneet. Nyt on kaikki korjattu oikean puoleisesta kourusta. On kyllä susi tämä takaluukku E61 korisessa.
                      BMW e91 325d -07
                      V70 MK3 2,4d -09
                      ex Transit -09 raksapaku
                      ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
                      ex volvo s60 -04
                      ex BMW e46 320d -02

                      Comment

                      • jonis93
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2013
                        • 1111
                        • Vantaa

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Ahtimen vaihtoa varten on olemassa asennussarja osanumerolla 11652348523, jossa on tarpeellista pikkusälää, kuten tiivisteitä. Tätä ehdottaisin käytettäväksi mikäli ahdin vaihtuu toiseen ja haluaa välttää mahdolliset kuluneisiin tiivisteisiin ja pultteihin liittyvät murheet.
                        Nopealla guugletuksella ei löytyny ko.sarjaa muutaku schiedmanilta, ja eipä tietenkään varastossa-> toimitusaika 15päivää

                        Mistähä moista kannattas kysellä tai onko olemassa jotain yleismallista sarjaa tms. Että sais auton ajoonkin joskus :think
                        Audi A7
                        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                        Comment

                        • 324td
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 82

                          Originally posted by jonis93 View Post
                          Nopealla guugletuksella ei löytyny ko.sarjaa muutaku schiedmanilta, ja eipä tietenkään varastossa-> toimitusaika 15päivää

                          Mistähä moista kannattas kysellä tai onko olemassa jotain yleismallista sarjaa tms. Että sais auton ajoonkin joskus :think
                          Bemariosat.fi varaosanumero hakukenttään. näyttäisi löytyvän tuolta

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4627
                            • Tampere

                            kts motonet turbon asennusarja, sattui vahingossa silmiin
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16351
                              • Leppävirta



                              Onko tuosta osa 6 joka vaikuttaa nyt tuohon ponnahtaako luukku tosi nopeasti ylös vai ei?

                              Ymmärtääkseni oli niin jos luukku ponnahtaa voimalla ylös niin jotain ei ole kunnossa. Tuommonen tuo luukku on koko ajan minulla ollut ja jos sille voi tehdä jotain niin tekisin mielellään.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1199
                                • Tyrnävä

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...for_trunk_lid/

                                Onko tuosta osa 6 joka vaikuttaa nyt tuohon ponnahtaako luukku tosi nopeasti ylös vai ei?

                                Ymmärtääkseni oli niin jos luukku ponnahtaa voimalla ylös niin jotain ei ole kunnossa. Tuommonen tuo luukku on koko ajan minulla ollut ja jos sille voi tehdä jotain niin tekisin mielellään.
                                Jep, siitä se johtuu. About vuosi tai silleen sitten tutkin asiaa, ja vaihtoehdot olivat uusi alkuperäinen, käytetty alkuperäinen tai kiinankura. Päädyin talouspoliittisista syistä viimeiseen (~30€) ja ainakin toistaiseksi on pelannut kivasti.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎