Originally posted by Maili
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaa ekana lukea koodit BMW:n omilla ohjelmilla (Inpa/Ista) ja katsoa mitä ne sanoo. Autocomilla ja muilla yleistestereillä ei saa järkevästi koodeja BMW:stä luettua ja ne saattaa tarkoittaa ihan jotain muuta. Varsinkin suomen kielinen Autocom on todella huono virheellisistä käännöksistä johtuen. Kuten aiemmin sanottiin, autossasi ei ole moduulia jonka releeseen koodi viittaa. Sen vuoksi koodin oikeellisuuteen kannattaa suhtautua suurella varauksella.Originally posted by Tupelex View PostAutocomilla, purkaa välillä akkua mutta ei aina. Rele ilmeisesti välillä jää päälle mutta en ole vielä löytänyt oikeaa relettä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Tänään auto kävi laakkosella tuon toimimattoman keskuslukituksen takia. Korjasivat takakontista muutaman johdon, mutta ei se lähtenyt vieläkään toimimaan. Epäilivät että joku lukoista jumittaa vähäsen ja tän takia ei kauko ohjaus toimisi. Pystyykö noiden lukkojen toimintaa kokeilemaan mitenkään kotioloissa yleismittarilla? Vai ees voiko tollainen aiheuttaa moista? Saako näistä mitenkään varashälytintä pois päältä ettei huutais aina kun menee avaimilla sisälle?Last edited by onavez; 30-07-2019, 16:28.E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Koodaamalla saa toimimaan, niin ettei huutele kun menee avaimella sisään. Omaan korvaan kuulostaa todella oudolta selitykseltä, että hieman jumittava lukko voisi estää kaukosäädön toiminnan. Toki jumiva lukko voi polttaa sulakkeen, mutta silloin ei toimi kyllä avaimellakaan.Originally posted by onavez View PostTänään auto kävi laakkosella tuon toimimattoman keskuslukituksen takia. Korjasivat takakontista muutaman johdon, mutta ei se lähtenyt vieläkään toimimaan. Epäilivät että joku lukoista jumittaa vähäsen ja tän takia ei kauko ohjaus toimisi. Pystyykö noiden lukkojen toimintaa kokeilemaan mitenkään kotioloissa yleismittarilla? Vai ees voiko tollainen aiheuttaa moista? Saako näistä mitenkään varashälytintä pois päältä ettei huutais aina kun menee avaimilla sisälle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kuulosti kyllä oudolta selitykseltä, kun kuitenkin kaikki ovet toimii fyysisellä avaimella. Lähetin toisen avaimen huollettavaksi, jos siellä löytäsivät kauko-ohjaimesta vikaa. Alkaa kyllä itseltä loppua ideat kesken missä se vika vois olla. Ainut mikä enää tulee mieleen ois että takalasista olis hajonneet tuon antennin johtimet, mutta sitä ei kyllä mielellään vaihtas ennenkun saa varmuuden että vika on siinä.Originally posted by HTK12 View PostKoodaamalla saa toimimaan, niin ettei huutele kun menee avaimella sisään. Omaan korvaan kuulostaa todella oudolta selitykseltä, että hieman jumittava lukko voisi estää kaukosäädön toiminnan. Toki jumiva lukko voi polttaa sulakkeen, mutta silloin ei toimi kyllä avaimellakaan.Last edited by onavez; 31-07-2019, 00:21.E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Itse testaisin, että avain toimii (eli lähettää signaalia). Jos avain toimii, niin sitten vian etsintää voi jatkaa scoopilla. Kyllä nämä viat on diagnosoitavissa ilman osarulettia, jos vaan löytyy osaava kaveri tekemään. Valitettavasti siellä merkkihuollossakin tilanne on tuollainen, että arvellaan vähän mitä sattuu testaamisen sijaan.Originally posted by onavez View PostKuulosti kyllä oudolta selitykseltä, kun kuitenkin kaikki ovet toimii avaimella. Lähetin toisen avaimen huollettavaksi, jos siellä löytäsivät kauko-ohjaimesta vikaa. Alkaa kyllä itseltä loppua ideat kesken missä se vika vois olla. Ainut mikä enää tulee mieleen ois että takalasista olis hajonneet tuon antennin johtimet, mutta sitä ei kyllä mielellään vaihtas ennenkun saa varmuuden että vika on siinä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Lähetin avaimen testattavaksi ja akun vaihtoon. Jossei sillä lähe vieläkään toimimaan, niin täytynee viedä sitten autosähköliikkeeseen tutkittavaksi.:thinkOriginally posted by HTK12 View PostItse testaisin, että avain toimii (eli lähettää signaalia). Jos avain toimii, niin sitten vian etsintää voi jatkaa scoopilla. Kyllä nämä viat on diagnosoitavissa ilman osarulettia, jos vaan löytyy osaava kaveri tekemään. Valitettavasti siellä merkkihuollossakin tilanne on tuollainen, että arvellaan vähän mitä sattuu testaamisen sijaan.E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Ei ole samat, varusteista riippuu eli esimerkiksi onko minkälaisilla toiminnoilla sivupeilit. Myös vanhemmista ei käy, niissä on ihan erilaiset johtosarjat. Kokemusta on kun vaihdoin kuskin oven 06/9 malliin aiemman mallin e61:stä.Originally posted by Raser View PostLöytyykös ovien johtosarjoja suomesta jostain?
E61 Lci kyseessä, mutta taitaa olla aikalailla samat johtosarjat vuosimallista riippumatta?F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
Vaihdoin juuri kaikki johtosarjat uusiin peräluukun saranaan. Tuli nämä silikoni päällysteiset johdot. Oireena oli toimimaton kauko keskuslukko ja penkin muistit ei toimineet. Kaikissa johtosarjoissa oli joko poikkinaisia johtoja, tai johtoja joissa oli päällyste rikki ja hinkkasi toisiiin johtoihin. Eli jos vain pari johtoa on vaihdettu, voi siellä johtosarjassa siltikin olla vikaa...Sanoisin, että uudet johtosarjat kaikki.Originally posted by onavez View PostTänään auto kävi laakkosella tuon toimimattoman keskuslukituksen takia. Korjasivat takakontista muutaman johdon, mutta ei se lähtenyt vieläkään toimimaan. Epäilivät että joku lukoista jumittaa vähäsen ja tän takia ei kauko ohjaus toimisi. Pystyykö noiden lukkojen toimintaa kokeilemaan mitenkään kotioloissa yleismittarilla? Vai ees voiko tollainen aiheuttaa moista? Saako näistä mitenkään varashälytintä pois päältä ettei huutais aina kun menee avaimilla sisälle?E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Kiitos vastauksesta, joo tutkailin myös että eroja on. No bemariosilta sai tilattua kohtalaiseen hintaanOriginally posted by Tupelex View PostEi ole samat, varusteista riippuu eli esimerkiksi onko minkälaisilla toiminnoilla sivupeilit. Myös vanhemmista ei käy, niissä on ihan erilaiset johtosarjat. Kokemusta on kun vaihdoin kuskin oven 06/9 malliin aiemman mallin e61:stä.
Comment
-
Jos ilma pääsee itsekseen ulos, niin sulakkeesta ei ole isommin apua estämään ilman poistumista vuotavista pusseista.Originally posted by JAK85 View PostTarviiko ottaa sulakkeet vex kompuralta siksi aikaa ku odottelee uusia ilmajousia? E61 LCI kyseessä. Reilu vuoto toisella puolellaIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Joo no kyllä mie sen käsitän 6v raskaan kaluston kokemuksella, tarkoitin vain kun auto jää pihaan odottamaan osia että voiko jauhaa kompuran rikkiOriginally posted by JaniLap View PostJos ilma pääsee itsekseen ulos, niin sulakkeesta ei ole isommin apua estämään ilman poistumista vuotavista pusseista.
Menee kaiketi jossain ajassa lepotilaan tai johonkin vikatilaan kuiten?E61 535D 360/750
Comment
Comment