E60 takakontin aukaisua rauhoittava iskarinpää katkeaa ajan saatossa. Kiinnitystappi korissa on todella ohkasella pellillä kiinni ja elää hyvin paljon. Tästä syystä muovi ei kestä ikuisesti pientä nitkutusliikettä. Tapin kiinnityspelti saattaa jopa revetä korista irti, kuten minulle kävi. Pellin repeämisen huomaa siitä että kontin luukku ei halua aueta aivan ylös asti.
Korjasin hitsaamalla pellin takaisin runkoon.
Hajonnut muovinen pääty.

Iskarin päässä on metalliset M6 kierteet. Siihen sopii suoraan rakennuksilla käytettävä metallilenkki. Kierteet valmiina oikeat, päädyn reikää joutui vaan kairaamaan 2,5mm isommaksi jotta sopii peltilirpakkeessa olevaan 10mm tappiin. Molemmin puolin vielä isot prikat.

Prikat siksi että jousi pysyy uuden lenkin ympärillä.

Nopea ja halpa korjaus.
Älkää kysykö millä hakunimellä kyseinen rakennuksilla käytettävä lenkki löytyy. Kaverilla oli tallilla autosta suoraan heittää kyseinen osa.
Ainakaan äkkiseltään en löytänyt uutta muovista päätylenkkiä iskariin joten tehtiin yllä oleva patentti.
Toivottavasti tästä olisi edes jotain hyötyä muillekin.
Korjasin hitsaamalla pellin takaisin runkoon.
Hajonnut muovinen pääty.

Iskarin päässä on metalliset M6 kierteet. Siihen sopii suoraan rakennuksilla käytettävä metallilenkki. Kierteet valmiina oikeat, päädyn reikää joutui vaan kairaamaan 2,5mm isommaksi jotta sopii peltilirpakkeessa olevaan 10mm tappiin. Molemmin puolin vielä isot prikat.

Prikat siksi että jousi pysyy uuden lenkin ympärillä.

Nopea ja halpa korjaus.
Älkää kysykö millä hakunimellä kyseinen rakennuksilla käytettävä lenkki löytyy. Kaverilla oli tallilla autosta suoraan heittää kyseinen osa.
Ainakaan äkkiseltään en löytänyt uutta muovista päätylenkkiä iskariin joten tehtiin yllä oleva patentti.
Toivottavasti tästä olisi edes jotain hyötyä muillekin.
Comment