Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAK85
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2015
    • 210
    • Pello

    Originally posted by Johannnes View Post
    Potilaana 535d ja vikana tehot kadoksissa alakierroksilla. Carlyllä luin koodit ja antoi viaksi Boost pressure control, control deviation, vaihdoin kaikki paitsi imusarjalle menevät alipaineletkut. Oireet helpottui ehkä vähän, mutta silti kadoksissa tehot. Nyt luin uudestaan koodit niin nyt antoi viaksi Wastegate valve control. Voisiko imusarjan alle menevät letkut olla syynä? Mitä muita mahollisia paikkoja kannattaisi vilkaista läpi?
    Omassa tais olla aikanaan ohjain venttiili sökönä vastaavilla oireilla

    E61 535D 360/750

    Comment

    • Johannnes
      Newbiemmer
      • Jan 2018
      • 6
      • finland

      Originally posted by JAK85 View Post
      Omassa tais olla aikanaan ohjain venttiili sökönä vastaavilla oireilla

      http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...turbo_charger/
      Onko mikä numero, kun tuosta kuvasta kattoopi?

      Comment

      • JAK85
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2015
        • 210
        • Pello

        Originally posted by Johannnes View Post
        Onko mikä numero, kun tuosta kuvasta kattoopi?
        Tuo osa numero 1, niitä on pari samanlaista, toinen ohjaa ison turbon hukkaporttia ja toinen sitä vaihtoläppää
        Last edited by JAK85; 28-03-2021, 20:05.
        E61 535D 360/750

        Comment

        • vilkar
          Newbiemmer
          • Oct 2020
          • 9
          • Pohjois-Savo

          Kuopion seudulla liikettä, joka vaihtaisi päiväajovalojen halogeenipolttimot kirkkaampiin ledeihin? Paloi vasemmalta toinen polttimo, niin ajattelin joskos samalla päivittäisi suoraan ledeihin nuo halogeenit, jotta sais vähän modernimpaa lookkia autoon. E60 LCI -08 kyseessä.

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 940
            • Kouvola/Myllykoski

            Mitenkäs tuo m57 motin öljyanturi, onko pelkkä tasoanturi, vai tarkkaileeko myös öljynlaatua? Sigun xd:ssä käyttäytyy jäljellä olevat kilometrit seuraavaan öljyhuoltoon hieman omituisesti. Tason näyttää oikein. (varmistettu tikusta)

            Edit: Niin ja se omituisuus on sitä että esim noin 100 kilometrin ajoilla saattaa jäljellä olevat kilometrit vähentyä usealla sadalla, ja sitten niitä ykskaks tuleekin takaisin, ja pysyy siinä, kunnes taas alkavat vähentyä turhan nopeasti jne jne.
            Last edited by JiiVee92; 31-03-2021, 05:04.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Habaku75
              Bimmer Rookie
              • Jun 2017
              • 35
              • Tornio

              Peilien maavalot

              Moi, googlettelin asiaa maavaloihin liittyen ja ne jutut mitä löysin ei auttaneet.

              Eli vaihdoin autoon peruspeilien tilalle peilit jossa maavalot yms...systeemit.
              Autossa comfortpenkit, joten pitiolla ja oli helppo retrofit.

              Kaikki pelaa muuten mutta maavalot ei.

              Onko koodaus homma, vai onko vaan ns. paskana...mitään ledien palamiseen viittaavaa ei päällisin puolin näy.

              Comment

              • Akilles
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 86
                • Iisalmi

                N53 tyhjäkäynti humppaa

                Ongelmana on 530i N53 koneen tyhjäkäynti rupesi humppaamaan n.500-1000 kierroksen välillä ja joskus yli 1000 kierroksenkin. Välillä saattaa tasoittua, mutta kun nopeasti polkasee kaasua ja päästää kaasupolkimen, niin kiekat tippuu ja humppaus alkaa taas..

                Vikakoodina: 2C32

                DME: Lambda control 2
                Exhaust gas after catalytic converter too lean
                Bank 2


                Eli Bank 2 katalysaattorin jälkeistä lambdaa valittaa, liekköhän siis vika itse lambdassa vai johtuukohan jostain muusta :think


                Sitten tein myös sellaisen havainnon, että kun öljyntäyttökorkin avaa moottorin käydessä niin sitä ei meinaa saada auki kun on niin kova imu.. onko normaalia tässä moottori mallissa?


                Auto on siin E60 530iA N53 (272Hv)

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 722
                  • Nokia

                  Originally posted by Akilles View Post
                  Sitten tein myös sellaisen havainnon, että kun öljyntäyttökorkin avaa moottorin käydessä niin sitä ei meinaa saada auki kun on niin kova imu.. onko normaalia tässä moottori mallissa?

                  Auto on siin E60 530iA N53 (272Hv)
                  On normaalia. Osta uus venttiilikoppa + pultit + tiiviste. Integroitu huohotin rikki ja korjauksena koko muovinen venttiilikoppa uusiks. Pirkka-niksi on sitten tilata se kumikalvo ja ehkäpä uus muovikorkki ja ottaa riski onnistuuko vaihto. Ei ole tarkoitettu siis vaihdettavaksi osaksi ja se orkkis kansi on sulatettu kiinni siihen venttiilikoppaan.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • Akilles
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 86
                    • Iisalmi

                    Originally posted by e36coupe View Post
                    On normaalia. Osta uus venttiilikoppa + pultit + tiiviste. Integroitu huohotin rikki ja korjauksena koko muovinen venttiilikoppa uusiks. Pirkka-niksi on sitten tilata se kumikalvo ja ehkäpä uus muovikorkki ja ottaa riski onnistuuko vaihto. Ei ole tarkoitettu siis vaihdettavaksi osaksi ja se orkkis kansi on sulatettu kiinni siihen venttiilikoppaan.

                    Ok, kiitos neuvosta! tilasin nyt kokeeks tuolta uuden kalvon ja alumiinikorkin. Katotaan miten käy https://vanos-bmw.com/product/cup-fo...81-11127548196

                    Comment

                    • Zeni
                      BTCF Member
                      • Jul 2020
                      • 332
                      • Savo

                      E60 onko sama takaiskari/jousi 520i ja 525i mallissa?

                      Molemmat vm.2003 karvahattumalleja ja vakioalustalla.

                      3352 6766605 02 iskarin numero.

                      Comment

                      • Chaos_AD
                        Newbiemmer
                        • Mar 2020
                        • 12
                        • Helsinki

                        E61 530d etupyörien laakerien vaihto

                        Olisiko suositella uudellamaalla edullista paikkaa, jossa vaihdattaa uudet etupyörien laakerit? Itse en ehdi vaihtaa, vaikka hyvät ohjeet tuohon löytyikin.
                        Samalla voi vinkata paikkaa, josta tilata uudet laakeri, tai itse asiassa koko napa taitaa mennä vaihtoon?

                        Jos omaat taidot ja pajan, niin voin myös sinua työllistää.

                        Kiitos!

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7097
                          • Forssa

                          Kaverin puolesta kyselen. Vähän heikosti muistan tarkkoja speksejä mutta...

                          E61 530xi, prefacelift

                          Rattia kääntää vasemmalle, aivan sama kuinka nopeasti, kaikki ok. Kun kääntää rattia oikealle nopeasti, alkaa takeltelee/vastustaa. Hitaasti oikealle käännettäessä ei mitään jumimisia. Oikealle käännettäessä kun alkaa takeltelu, hidastaa kääntämistä niin jatkaa kyllä kääntymistä ja ratin saa käännettyä tappiin asti.

                          Jotain vuosia sitten vaihdoin ohjaustehostimen pumpun. Äänsi todella kovaa. Sisään meni uudet ja oikeat nesteet.

                          Mikähän saattaisi olla mahdollinen syypää takelteluun?
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • sakke39
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 60
                            • Finland, Salo

                            Mites noiden lci mallisten 525d ja 530d erot, molemmissa lienee sama 3l lohko, mutta suuttimet on pienemmät 525d? Entäs laatikon kohdalla, jos automaattina?

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by sakke39 View Post
                              Mites noiden lci mallisten 525d ja 530d erot, molemmissa lienee sama 3l lohko, mutta suuttimet on pienemmät 525d? Entäs laatikon kohdalla, jos automaattina?
                              525d on heikompi laatikko, kestää lastuttaa max 500nm. Eikä voi suositella asuntovaununvetoon laatikon puolesta. 525d etuna on että imusarjassa ei ole läppiä.

                              Comment

                              • sakke39
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 60
                                • Finland, Salo

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                525d on heikompi laatikko, kestää lastuttaa max 500nm. Eikä voi suositella asuntovaununvetoon laatikon puolesta. 525d etuna on että imusarjassa ei ole läppiä.
                                Koukkuu ei onneks ees ole
                                Mitäs kaikkea pitäs ottaa huomioon jos vaihtas laatikon 530d:stä? Paikalleen menee todennäköisesti kun laittaa vaan, mut ohjelmointia taitaa tarvita sen jälkeen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎