Originally posted by Johannnes
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JAK85 View PostOmassa tais olla aikanaan ohjain venttiili sökönä vastaavilla oireilla
http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...turbo_charger/
Comment
-
-
Mitenkäs tuo m57 motin öljyanturi, onko pelkkä tasoanturi, vai tarkkaileeko myös öljynlaatua? Sigun xd:ssä käyttäytyy jäljellä olevat kilometrit seuraavaan öljyhuoltoon hieman omituisesti. Tason näyttää oikein. (varmistettu tikusta)
Edit: Niin ja se omituisuus on sitä että esim noin 100 kilometrin ajoilla saattaa jäljellä olevat kilometrit vähentyä usealla sadalla, ja sitten niitä ykskaks tuleekin takaisin, ja pysyy siinä, kunnes taas alkavat vähentyä turhan nopeasti jne jne.Last edited by JiiVee92; 31-03-2021, 05:04.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Peilien maavalot
Moi, googlettelin asiaa maavaloihin liittyen ja ne jutut mitä löysin ei auttaneet.
Eli vaihdoin autoon peruspeilien tilalle peilit jossa maavalot yms...systeemit.
Autossa comfortpenkit, joten pitiolla ja oli helppo retrofit.
Kaikki pelaa muuten mutta maavalot ei.
Onko koodaus homma, vai onko vaan ns. paskana...mitään ledien palamiseen viittaavaa ei päällisin puolin näy.
Comment
-
-
N53 tyhjäkäynti humppaa
Ongelmana on 530i N53 koneen tyhjäkäynti rupesi humppaamaan n.500-1000 kierroksen välillä ja joskus yli 1000 kierroksenkin. Välillä saattaa tasoittua, mutta kun nopeasti polkasee kaasua ja päästää kaasupolkimen, niin kiekat tippuu ja humppaus alkaa taas..
Vikakoodina: 2C32
DME: Lambda control 2
Exhaust gas after catalytic converter too lean
Bank 2
Eli Bank 2 katalysaattorin jälkeistä lambdaa valittaa, liekköhän siis vika itse lambdassa vai johtuukohan jostain muusta :think
Sitten tein myös sellaisen havainnon, että kun öljyntäyttökorkin avaa moottorin käydessä niin sitä ei meinaa saada auki kun on niin kova imu.. onko normaalia tässä moottori mallissa?
Auto on siin E60 530iA N53 (272Hv)
Comment
-
-
Originally posted by Akilles View PostSitten tein myös sellaisen havainnon, että kun öljyntäyttökorkin avaa moottorin käydessä niin sitä ei meinaa saada auki kun on niin kova imu.. onko normaalia tässä moottori mallissa?
Auto on siin E60 530iA N53 (272Hv)Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostOn normaalia. Osta uus venttiilikoppa + pultit + tiiviste. Integroitu huohotin rikki ja korjauksena koko muovinen venttiilikoppa uusiks. Pirkka-niksi on sitten tilata se kumikalvo ja ehkäpä uus muovikorkki ja ottaa riski onnistuuko vaihto. Ei ole tarkoitettu siis vaihdettavaksi osaksi ja se orkkis kansi on sulatettu kiinni siihen venttiilikoppaan.
Ok, kiitos neuvosta! tilasin nyt kokeeks tuolta uuden kalvon ja alumiinikorkin. Katotaan miten käyhttps://vanos-bmw.com/product/cup-fo...81-11127548196
Comment
-
-
E61 530d etupyörien laakerien vaihto
Olisiko suositella uudellamaalla edullista paikkaa, jossa vaihdattaa uudet etupyörien laakerit? Itse en ehdi vaihtaa, vaikka hyvät ohjeet tuohon löytyikin.
Samalla voi vinkata paikkaa, josta tilata uudet laakeri, tai itse asiassa koko napa taitaa mennä vaihtoon?
Jos omaat taidot ja pajan, niin voin myös sinua työllistää.
Kiitos!
Comment
-
-
Kaverin puolesta kyselen. Vähän heikosti muistan tarkkoja speksejä mutta...
E61 530xi, prefacelift
Rattia kääntää vasemmalle, aivan sama kuinka nopeasti, kaikki ok. Kun kääntää rattia oikealle nopeasti, alkaa takeltelee/vastustaa. Hitaasti oikealle käännettäessä ei mitään jumimisia. Oikealle käännettäessä kun alkaa takeltelu, hidastaa kääntämistä niin jatkaa kyllä kääntymistä ja ratin saa käännettyä tappiin asti.
Jotain vuosia sitten vaihdoin ohjaustehostimen pumpun. Äänsi todella kovaa. Sisään meni uudet ja oikeat nesteet.
Mikähän saattaisi olla mahdollinen syypää takelteluun?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by sakke39 View PostMites noiden lci mallisten 525d ja 530d erot, molemmissa lienee sama 3l lohko, mutta suuttimet on pienemmät 525d? Entäs laatikon kohdalla, jos automaattina?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post525d on heikompi laatikko, kestää lastuttaa max 500nm. Eikä voi suositella asuntovaununvetoon laatikon puolesta. 525d etuna on että imusarjassa ei ole läppiä.
Mitäs kaikkea pitäs ottaa huomioon jos vaihtas laatikon 530d:stä? Paikalleen menee todennäköisesti kun laittaa vaan, mut ohjelmointia taitaa tarvita sen jälkeen?
Comment
-
Comment