Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rami1981
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 14
    • Tuusula

    E61 525D M-sport

    Huomasivat akkukaapelitarkistuksen yhteydessä että toinen etuiskari vuotaa ölppää, katsastuskin tulossa joten pitänee fiksata

    Kokemuksia millainen pari kannattaisi hankkia? En halua mitään hifihifiä vaan perustolpat jos vaikka auto vaihtuu tässä piakkoin.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      Originally posted by Rami1981 View Post
      Kokemuksia millainen pari kannattaisi hankkia? En halua mitään hifihifiä vaan perustolpat jos vaikka auto vaihtuu tässä piakkoin.
      Saahan noita vaikka Motonet, Autodoc tai Aeromotors. Löytyy varmaan ihan sitä perustolpaa vaikka kuin.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • furi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 135
        • Turku

        Originally posted by Rami1981 View Post
        Huomasivat akkukaapelitarkistuksen yhteydessä että toinen etuiskari vuotaa ölppää, katsastuskin tulossa joten pitänee fiksata

        Kokemuksia millainen pari kannattaisi hankkia? En halua mitään hifihifiä vaan perustolpat jos vaikka auto vaihtuu tässä piakkoin.
        Itsellä myös sama edessä kohta puoliin, etuiskarit on loppu. M-Sport/Sportalusta vaatinee oman mallinsa, ja niitä näkyykin saavan paremmin ja edullisemmin ebaystä tms. Itse olen kuitenkin miettinyt joko Bilstein B4 tai Konin Special Active settejä. Parihinta noissa näkyy olevan 250-300€ paikkeilla toimitettuna, mitä kokemusta muilla on noista iskareista?
        E61 520dA LCI -08

        Comment

        • puuki
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 38
          • Mikkeli

          Originally posted by furi View Post
          Itsellä myös sama edessä kohta puoliin, etuiskarit on loppu. M-Sport/Sportalusta vaatinee oman mallinsa, ja niitä näkyykin saavan paremmin ja edullisemmin ebaystä tms. Itse olen kuitenkin miettinyt joko Bilstein B4 tai Konin Special Active settejä. Parihinta noissa näkyy olevan 250-300€ paikkeilla toimitettuna, mitä kokemusta muilla on noista iskareista?
          Ääni Konin Special Activeille

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            Originally posted by Clavurion View Post
            Pitäisi olla vaihdettavissa. Pölysuoja pois. Lukkosokka irti. Ruuvi keskelle korkkia kierteytettyyn reikään ja korkki vetäen pois.

            Minkäs kokonen tuo ruuvi/pultti tuohon on? Osais katella löytyykö hylystä vai pitääkö lähteä kaupoille.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • nevari
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 259
              • jyväskylä

              Originally posted by puuki View Post
              Ääni Konin Special Activeille
              täällä myös 10tkm ajettu koni special, ovat hyvät

              ja e46 ajoin koni fsd (vanha versio, samankaltainen) 50tkm, olivat hyvät

              Comment

              • Kidov
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 38
                • Lehtimäki

                Kuinkas paljon Konin Special Active on pehmeämpi, kuin vakio m-sport? Säilyykö ajokelpoisena edelleen myös radalla? (Hyvin satunnaisesti, muutaman kerran kesässä)
                BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.

                Comment

                • jonsered92
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 470
                  • JKL

                  Outo ongelma tuli e60sen TV toimintoon. Aiemmi pelas jopa ajaessa mutta nyt kuuluu vain ääni ja kuvana on navin kartta. Jos menee tv asetuksiin niin kuva näkyy contrast yms muiden valikoiden alla, mutta kun menee taas entertainmentin kautta tv osioon niin näkyy taas vain kartta..

                  Mitähä tolle osais tehä

                  edit: nyt toimii, joku bitti oli varmaa solmus
                  Last edited by jonsered92; 11-04-2021, 17:21.
                  Nyt:e60 530xda herkuilla
                  ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    En tiiä onko tääl enää kettää ku database erroria viljelee mutta kysytää silti.

                    Aloin perhetilanteen vuoksi miettimään E61. Olen saanut rajattua hakuvaihtoehdot sanoihin

                    -E61, M54 (2003-2005), automaatti.

                    Käyttötarkoituksena ajot arkisin päiväkotiin, kauppaan ja viikonloppujen random perheen liikuttelut.
                    Varttimailille emme ole ajatelleet lähteä autolla ja varmasti käyttöön riittää 2,5L.
                    Voll - statusta omaavaa high-end malliakaan emme tarvitse, perus jutuilla ja ilmastoinnilla pärjää.

                    Onko tuhoon tuomittu ajatus? E6x ei mitään kokemusta. Ja aikasemmin en ole aiheesta edes lukenut kun ei ole kiinnostanut.
                    Alkaako +200tkm ajetut olemaan pyörillä liikkuvia tietokoneita joiden kanssa pitää olla hankintahinnan verran rahaa hanskalokerossa ku bitit alkaa mennä poikittain?

                    Ajattelin kerrankin tehdä vähän taustatyötä ensin kun aikasemmin menty ihan muu edellä kuin järki.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Timelord
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 504
                      • Loimaa

                      Originally posted by peltone View Post
                      En tiiä onko tääl enää kettää ku database erroria viljelee mutta kysytää silti.

                      Aloin perhetilanteen vuoksi miettimään E61. Olen saanut rajattua hakuvaihtoehdot sanoihin

                      -E61, M54 (2003-2005), automaatti.

                      Käyttötarkoituksena ajot arkisin päiväkotiin, kauppaan ja viikonloppujen random perheen liikuttelut.
                      Varttimailille emme ole ajatelleet lähteä autolla ja varmasti käyttöön riittää 2,5L.
                      Voll - statusta omaavaa high-end malliakaan emme tarvitse, perus jutuilla ja ilmastoinnilla pärjää.

                      Onko tuhoon tuomittu ajatus? E6x ei mitään kokemusta. Ja aikasemmin en ole aiheesta edes lukenut kun ei ole kiinnostanut.
                      Alkaako +200tkm ajetut olemaan pyörillä liikkuvia tietokoneita joiden kanssa pitää olla hankintahinnan verran rahaa hanskalokerossa ku bitit alkaa mennä poikittain?

                      Ajattelin kerrankin tehdä vähän taustatyötä ensin kun aikasemmin menty ihan muu edellä kuin järki.

                      Moi.

                      Itellä ollut nyt -03 E60 530ia seitsemän vuotta ja reilun 100tkm alla. Ostettaessa mittarilukema oli 107tkm ja nyt se on ~230tkm.

                      Varsin harmiton auto ollut vaikka vuosien varrella olen paljon huoltoa tehnytkin, ennakoiden vieläpä.

                      M54:n kohdalla Disan modifiointi kestävämpään, pari kertaa termari ja kerran vesipumppu sekä huohottimen letkut ja separaattori on perushuoltojen lisäksi tulleet tehtyä. Jarrut on tulleet myös kertaalleen vaihdetuksi, ~190tkm kohdalla.

                      Tekniikan puolesta varsin harmiton auto. Korissa alkaa ikä näkymään ainakin omassa yksilössä, perus ovien alareunojen saumoissa.

                      Muuten olen kyllä tykännyt, 3- litrainen M54 ei mikään raketti automaattina ole joten itse ainakin jättäisin 2,5- litraisen hankkimatta. Toki itselle yksi kriteereistä oli nimenomaan 3,0 M54.

                      Varusteista sen verran että jos on mahdollista koeajaa dynamic drive- varusteella oleva auto niin suosittelen. Omassa on dynamic drive, adaptive headlights ja active cruise control, monen muun varusteen lisäksi ja nuo edellä mainitut ovat kyllä olleet oikeinkin hyviä; etenkin DD ja ACC.

                      Sähkömurheita ei omassa ole ollut, mitä nyt acc:n johtosarja tarvitsisi puskurin takaa vaihtaa koska sadekeleillä tiputtaa herkästi vakkarin pois ja johtosarja on hyvinkin elämää nähneen näköinen. Toinen mikä kannattaa tseka onko auto käynyt maahantuojan/ tehtaan kamppiksen akkukaapeliin liittyen. Omastani vaihdettiin koko kaapeli, ns stage3.

                      Harmiton auto siis, kuitenkin ollen DIY- henkisen yksinkertainen. Toki INPA/ CARLY/ ETC tarvii olla.

                      Oma tarvis laittaa nyt myyntiin kun ajot reissuhommien vuoksi jääneet. Viime vuonnakin tuli huimat 1000km. Eikä tämä vuosi yhtään paremmalta näytä.
                      W201 2,5D
                      W123 280ce
                      E21 316
                      ex-E60 530ia
                      ex-E53 4,4i
                      ex-E39 523i
                      ex-E34 520ia
                      ex-E21 318i

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        Lci 530d:n turbon ja pakosarjan välisen tiivisteen vaihtaminen, mitä kaikkea pitää purkaa että saa vaihdettua?

                        Comment

                        • energy
                          BTCF Member
                          • May 2003
                          • 1697
                          • Haukipudas, Oulu

                          Originally posted by peltone View Post
                          En tiiä onko tääl enää kettää ku database erroria viljelee mutta kysytää silti.

                          Aloin perhetilanteen vuoksi miettimään E61. Olen saanut rajattua hakuvaihtoehdot sanoihin

                          -E61, M54 (2003-2005), automaatti.

                          Käyttötarkoituksena ajot arkisin päiväkotiin, kauppaan ja viikonloppujen random perheen liikuttelut.
                          Varttimailille emme ole ajatelleet lähteä autolla ja varmasti käyttöön riittää 2,5L.
                          Voll - statusta omaavaa high-end malliakaan emme tarvitse, perus jutuilla ja ilmastoinnilla pärjää.

                          Onko tuhoon tuomittu ajatus? E6x ei mitään kokemusta. Ja aikasemmin en ole aiheesta edes lukenut kun ei ole kiinnostanut.
                          Alkaako +200tkm ajetut olemaan pyörillä liikkuvia tietokoneita joiden kanssa pitää olla hankintahinnan verran rahaa hanskalokerossa ku bitit alkaa mennä poikittain?

                          Ajattelin kerrankin tehdä vähän taustatyötä ensin kun aikasemmin menty ihan muu edellä kuin järki.
                          Hyvä auto on E61. Mitä touringiin tulee, niin ensimmäisenä näissä saa varautua vaihtamaan peräluukun johtosarjat... Omaani on vaihdettu (huonosti) jo kertaalleen ennen omaa omistusta, pitää nyt kesällä tehdä itse homma kunnolla. Tuo aikaisemmin mainittu akkukaapelihomma kannattaa varmistaa että kamppis on tehty, aika moni auto on palanut tuon akkukaapelin vuoksi. Omaankin tuli bmw:ltä kutsu tarkastukseen viime kesänä, ei tehty mitään toimenpiteitä kun oli kunnossa. Kaverin autoon puolestaan "lisäsivät läpiviennin eristystä". Omalle kohdalle ei mitään muita sähkövikoja ole osunut.

                          Mitä moottoriin tulee M54 on ainut järkevä bensakone tähän koriin, muiden vaihtoehtojen luotettavuus ei päätä huimaa. Aluksi oli juuri tuolla koneella E61 haussa, vaan kun ei kunnollisilla varusteilla olevaa M54B30 koneista löytynyt niin päädyin pomminvarmaan jäteöljyvatkaimeen

                          EDIT: Toinen juttu mikä kannattaa tarkistaa E61 ostaessa, ettei varapyöräkotelon pohjalla boksit ui vedessä jos autossa on kattoluukku. Tiedän parikin tapausta jossa vedenpoistoaukot on olleet tukossa ja varapyöräkotelossa on boksit olleet veden alla.
                          Last edited by energy; 18-04-2021, 00:56.
                          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Kyllähän N54 on myös vaihtoehto, jos lci on hakusessa ja haluaa vähän hauskemman pelin. Tokihan se M54 on luotettavin bensa moottori. Osti minkä tahansa 2000-luvun auton niin lukisin vikakoodit ennen ostoa. Puhutaan nyt kuitenkin jo sen verran vanhasta autosta, että osa on täysiä pommeja ja toiset helmiä. Sama pätee merkkiin katsomatta kun puhutaan yli 10v autosta. M57 omat ongelmansa. Termareita menee ja kun lämpöviisari ei ole niin DPF menee tukkoon, jos ajetaan rikkinäisillä termareilla vaatii pakkopolttoa termarien vaihdon lisäksi. M57tu2 koneissa on jonkin verran mennyt ketjuja, joten eivät ole ihan pommin varmoja kuten vanhemmat M57 versiot. Hyviä koneita toki nekin.

                            Jos löytää hyvän yksilön M54 moottorilla, niin en näe miksi ei ostaisi, jos auto miellyttää itseä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • xSZx
                              Newbiemmer
                              • Jul 2019
                              • 3
                              • Tampere

                              Ihmettelyä ja kyselyä

                              E60, tuo murheellinen vankkurini. Vuosimallia 2006. Viimevuonna katsastuksessa ilmeni ettei rattilukko toimi. Noh nyt ennen uutta leimaa rupesin selvittämään että mikäs rouvassa mahtaa olla selvisi että koko hässäkkä on ohitettu jollain ihme sirulla? Auto tullut aikoinaan virosta ja suomen puolella tehdyissä katsastuksissa ei ole ilmeisesti edellisen omistajan aikana ilmennyt moista tai edellinen omistaja tehnyt kyseisen ohituksen itse. Ei niin järin itseäni haittaa mutta leimasta tarvisi päästä läpi. Neuvoja, vinkkejä ja päivittelyä asiaan siis kaivataan.

                              Toinen kysymys on se että sattuuko kenelläkään olla kokemusta mts technikin alustoista. Onko mistään kotoisin? Jos on sitä ihteään mitä ns. Halvemman mallin sarjoja suosittelisit?

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1275
                                • Kajjjaani

                                edit. ei mitään.
                                Last edited by alpine3; 20-04-2021, 00:59.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎