Onko siis joku vika vai et löydä mieleisiä säätöjä penkkiin? Eikös se hyvä ole kun penkki ja ratti hakee aina valmiiksi ne asetukset mitkä olet siihen laittanut muistiin?
Ei vikaa, mutta ihmettelin vain, että miksi ne ei vain voi pysyä asetetussa kohdassa, kun autoa ajaa aina sama kuski. Ei tietty BMW:stä sais ajatella näin, mutta vanha auto niin kuluvat suotta ja menee vielä säädöt rikki
Ei vikaa, mutta ihmettelin vain, että miksi ne ei vain voi pysyä asetetussa kohdassa, kun autoa ajaa aina sama kuski. Ei tietty BMW:stä sais ajatella näin, mutta vanha auto niin kuluvat suotta ja menee vielä säädöt rikki
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ratin korkeus ja penkin leveys muuttuvat jotta autoon olisi väljempi mennä/lähteä kun auto on sammutettuna. Tuo ratin korkeus taitaa olla esim jenkeissä tärkeä…..
Säädöt palautuu kohdalleen viimeistään autoa käynnistäessä.
Edit Just tässä parin päivän sisällä katsoin jotain jenkkiohjelmaa/sarjaa. Lähtivät jenkki katumaasturilla ajamaan ja ratin korkeus muuttui.
Miten moottoriohjauksen näkemät ilmamäärät käyttäytyvät EGR-poiston jälkeen? Auto on -05 vuoden 535d, josta EGR on poistettu sekä fyysisesti että ohjelmallisesti. Auton on ohjelmoinut AjTech.
Tällä hetkellä todelliset ilmamäärät ovat parisataa mg/stk yksikköä korkeampia kuin oletettu arvo. Lisäksi moottoriohjaukseen oli tallentunut vikakoodi 3FF0 ilmamassamittarista. Nykyinen MAF on alkuperäinen, vuodelta -05. Liitteenä kuva ilmamääristä:
Miten moottoriohjauksen näkemät ilmamäärät käyttäytyvät EGR-poiston jälkeen?
Jos se tehdään oikein niin EGR pysyy ohjelmassa kokoajan kiinni, jolloin DDE olettaa ettei sieltä tule kiertoon yhtään ilmaa, jos tätä kysyit. Uskoisin että AJ-Tech osaa homman.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Jos se tehdään oikein niin EGR pysyy ohjelmassa kokoajan kiinni, jolloin DDE olettaa ettei sieltä tule kiertoon yhtään ilmaa, jos tätä kysyit. Uskoisin että AJ-Tech osaa homman.
Kiitos, juuri tuota mietin.
Harkitsen uuden ilmamassamittarin tilaamista tarvikkeena. Alkuperäinen maksaa Schmiedmannilla 424 euroa. Heillä on valikoimassa myös Hellan valmistamaa tarvike, jonka pitäisi olla "OE laatua". Hellan saa Sparetosta 150e + postit. Bosch maksaisi 120e.
Onko M57 moottoreiden kanssa ollut ongelmaa tarvikevalmistajien ilmamassamittarien kanssa? Kannattaisiko ostaa alkuperäinen, Hella vai Bosch?
Olisko raadilla heittää vinkkiä ennekuin alan itse kaivutumaan miksi toiselle puolen(vänkäri) ilmastoinnista tulee kylmempää kuin kuskin puolelle.:think
Ilmastointi täytetty keväällä eikä silloin havaittu vuotoja tms.
Olisko raadilla heittää vinkkiä ennekuin alan itse kaivutumaan miksi toiselle puolen(vänkäri) ilmastoinnista tulee kylmempää kuin kuskin puolelle.:think
Ilmastointi täytetty keväällä eikä silloin havaittu vuotoja tms.
Samat oireet oli täällä, kylmää ei riittänyt kuskin kennolle asti. Korjaantui hetkeksi ilmastoinnin täytöllä, ja vuoto löytyi lauhduttimesta.
Comment