E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onkohan vika ccc:ssä vai jossain muualla kun pdc/ilmoitus äänet ei kuulu? Auto ollu mulla kohta 3 vuotta eikä koko aikana oo äänet kuulunu nyt kun parkkitutkatkin toimii nii olis mukava saada nuo ilmoitusäänet kuuluviin. Auto vm.04 525i
-
Kiitos, juuri tämä ketju oli hukassa.Originally posted by Rattiukko View PostTuossa joku viestiketju aiheesta:
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...sy-paikoillaan
Leave a comment:
-
Tuossa joku viestiketju aiheesta:
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...sy-paikoillaan
Leave a comment:
-
Foorumilla oli joskus juttua E61automaattisen takaluukun korjaamisesta tilanteessa jossa sylinteri pomppaa pallosta irti. En onnistu tätä viestiketjua enää löytämään joten pystyykö kukaan auttamaan?
Vaihdoin siis joku aika sitten luukun puolen pallot uusiin, mutta kuluneen sylinterin pään vuoksi sylinteri pomppaa edelleen irti. Muistelen että näitä oli korjattu jollain pulttipatetilla, mutta olisi kiva nähdä jos joku on jo toimivan ratkaisun keksinyt että ei tarvitse itse alkaa kokeilemaan pyörän keksimistä uudelleen.
Leave a comment:
-
Palaan tähän. Liimaahan sieltä löytyi. Jotain harmaata sikamassan tapaista, joka ei ollut lämmittämisestä moksiskaan. Ja sitä oli laitettu ihan huolella. Aine on niin toimivaa, että jos roomalaisilla olisi ollut moista käytössä, olisi jesse vieläkin ristillä.Originally posted by Heguli 31 View PostNo jos nuppia ei tarvi sääliä, niin kokeilee vaikka isoilla pihdeillä heiluttaa /kierrättää nuppia sen verran, että näkee onko se liimattu. Tarvittaessa sen voi vaikka halkaista, jos ahdistaa kovasti.
Koko nuppi piti vetää halki. Uloinna nahan alla oli kovaa, mutta sitkaan joustavaa muovia. Sen alla oli alumiininen nuppi, jonka alla muoviholkki. Työkalut joita piti käyttää eivät olleet ne tyypillisimmät: puukkosaha, taltta, puukko ja vesipumppupihdit. Aikaa meni kaksi tuntia!
😂 2Leave a comment:
-
AKKU asiaa. Alkuperäinen 18 vuotta vanha 90Ah AGM ei oikein ota enää latausta vastaan ja jännite 12,2V. Nyt kun näyttäisi olevan tilanne se, että myynnissä ei olekaan enää 90Ah, vaan tarjotaan 80,85,95 ja 96Ah. Mikä minun pitäisi ottaa puhtaasti teknisesti ajatellen? Auto tallissa ja talvi ajoa vähän. NCSExpertillä saan itse koodattua uuden numeron 90 tilalle. Ajoneuvo 523 LCI. Kiitos.
Leave a comment:
-
Vararengaskotelossa vaalean vihreä on tasonsäädön kompressorille, lohenpunaiset (1-2 kpl) takalasin pyyhkijälle ja sähköiselle takakontin luukulle. Kattoikkunan ja parkkitutkien ohjainlaitteet sijaitsevat samassa tilassa. Ellei kuivattelu auta, ohjainlaitteita ja releitä uusimaan.Originally posted by JesseV View PostTuli vedet konttiin.
Leave a comment:
-
Tuli vedet konttiin. Osaako joku äkkiseltään sanoa minkä virtaa nuo kaksi punaista ja yksi vihreä rele katkoo? Vihreä näytti sisältä hieman kärsineeltä. Otin releistä ja moduuleista kuoret pois ja kuivattelin. Nyt kun testasin muutaman tunnin kuivattelun jälkeen, hävis lähes kaikki virheilmoitukset, mutta kattoluukku ja parkkitutka ei toimi pikaisella tyhjäkäyntitestillä.
Sulakkeita kävin läpi ja pitäisi olla ehjät noiden moduulien osalta ainakin.
Leave a comment:
-
Hankkimasi ohjainlaite on yhteensopiva autoosi. Tiedustele tekijää alueelliselta keskustelualueelta ja ellei vaikuta tärppäävän, niin Tampereella onnistuu minultakin tai tilanteen mukaan myös etäyhteydellä. Yksityisviestillä tavoittaa.Originally posted by SirSähkövika View PostKäykö tuo varaosa-autosta revitty moduuli autoon, vai pitääkö lähteä tilailemaan täsmäävien numeroiden kanssa toista ja katsoa sitten asiaa uudelleen?Last edited by JaniLap; 03-06-2025, 00:56.
Leave a comment:
-
Muistaakseni puhaltimen asetukset menee avaimen perusteella, joten ehkä ei avaimessa vikaa.Originally posted by toNmbbA View Postvm 2005 e60, radio nollaantuu aina kun virrat käy poissa. Puhaltimen asetukset ym kyllä säilyy.
Soittimena mask, voisiko vika olla siinä? Vai sittenkin avain ? (uusi akku vaihdettu, silti ei lähde kaukosäätö toimimaan avaimesta, avain täysin mykkä)
Leave a comment:
-
Autona 2004 vm. E61 530d
Päädyin tuossa sähkövikojen ja hetken tuumailujen seurauksena vaihtamaan tuon SGM (monella nimellä kai menee mutta kyseessä hanskalokerosta KBM:än alapuolella oleva metallinen boksi) moduulin. Vaihdoin "uuden" sinne viikonloppuna ja sähköviat katosivat. Yritin itse sitä myös koodata autoon, mutta ei tullut mitään. Sain sen mahdollisesti jo WinKFP:llä flashattua VIN numerolle mutta tuostakaan en varma ole, että menikö läpi. NCS expertillä sekoilin vielä jotain. En tiedä minkälainen bittisotku siellä odottaa.
Sähläyksen jälkeen kun luin auton ISTA:lla valitti se jostain pilarien satelliiteista ja SGM:än system timestä. Muuten toimi.
Tämä "uusi" on siis saman mallin (vm myös) varaosaautosta. Kuvia ei tähän hätään ole kummastakaan moduulista, mutta noita kannesta löytyviä numeroita on yllä. Pääsen autoon käsiksi seuraavan kerran ensi viikonloppuna.
Alkuperäinen:
65.77.6960383
HW: 14 01 04 35
SGM High 20
Vaihtokappale:
65.77.6946388
HW: 14 01 04 28
SGM High 14
Käykö tuo varaosa-autosta revitty moduuli autoon, vai pitääkö lähteä tilailemaan täsmäävien numeroiden kanssa toista ja katsoa sitten asiaa uudelleen?
Olisiko uudenmaan alueella ketään, joka saisi tuon koodattua kuntoon? Viikonloppuisin (lauantai, sunnuntai) onnistuisi myös Jyväskylässäkin. Rahaa vastaan tietysti
Leave a comment:
-
vm 2005 e60, radio nollaantuu aina kun virrat käy poissa. Puhaltimen asetukset ym kyllä säilyy.
Soittimena mask, voisiko vika olla siinä? Vai sittenkin avain ? (uusi akku vaihdettu, silti ei lähde kaukosäätö toimimaan avaimesta, avain täysin mykkä)Last edited by toNmbbA; 30-05-2025, 22:26.
Leave a comment:
-
No jos nuppia ei tarvi sääliä, niin kokeilee vaikka isoilla pihdeillä heiluttaa /kierrättää nuppia sen verran, että näkee onko se liimattu. Tarvittaessa sen voi vaikka halkaista, jos ahdistaa kovasti.
Leave a comment:
Leave a comment: