E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
CAS on todennäköisesti viallinen ja vaihtamalla korjaantuu. Tässä on CAS2, ja minulta löytyy tarvittaessa sopiva käytetty ohjainlaite tilalle. Tarkasta kuitenkin ensin siihen liittyvät sulakkeet hanskalokerosta. Jos ainoastaan OBD olisi viallinen, diagnostiikan yhteysongelmista huolimatta auto ei menisi käynnissä itsestään vikatilaan.Last edited by JaniLap; Today, 11:34.
-
Tuossapa selityksineen, mitä sai istalla selville, nämä ovat voimassa olevia koodeja kilometrilukemalla -1. Samat koodit tulee nollauksen jälkeen ja "moduulipuu" jää jotenkin täysin lataamatta kun ei saa oikein yhteyttä mihinkään. Auto ollut tosiaan useamman kuukauden virrattomana.Originally posted by Haju69 View Post
Vikakoodien selvitykset? Jos on Istalla luettu.
Tuliko nuo koodit heti sen jälkeen kun autoin saatu akku vaihdettua vai tuleeko ne myös nollauksen jälkeen?
Näihin voi aika pitkä lista tulla koodeja jo sillä että auto käy virrattomana.
S0212 No communication possible with: Junction box electronics/gateway module
S0180 No communication possible with: Safety module/restraint system
S0129 No communication possible with: Engine electronics or diesel electronics
S0758 Permanent SAE fault code (non-continous) saved
S0085 No communication possible with: Dynamic stability control
S0074 No communication possible with: Car Access system
S0119 No communication possible with: Instrument panel
S0114 No communication with control unit possible
S0117 No communication possible with: Heating and air conditioning system
Leave a comment:
-
Vikakoodien selvitykset? Jos on Istalla luettu.Originally posted by Bemmister View PostPotilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
S0212
S0180
S0129
S0758
S0085
S0074
S0119
S0114
S0117
Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?
Tuliko nuo koodit heti sen jälkeen kun autoin saatu akku vaihdettua vai tuleeko ne myös nollauksen jälkeen?
Näihin voi aika pitkä lista tulla koodeja jo sillä että auto käy virrattomana.
Leave a comment:
-
Potilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
S0212
S0180
S0129
S0758
S0085
S0074
S0119
S0114
S0117
Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?
Leave a comment:
-
Tuo EGR-solenoidi on sen verran yleisesti vikaantuva osa, että epäselvissä ongelmatilanteissa se on yksi niistä, jotka kannattaa vaihtaa joka tapauksessa (jos EGR on vielä käytässä). Kyllä se imusarja kannattaa ripasta edestä. Toki siinä pisteessä kannattaa miettiä, pitääkö jotain muita asiaan liittyviä kulutusosia uusia, esim. hehkut ja sen ohjainlaite + syöttökaapeli.
https://www.motointegrator.de/artike...burg-722796010
👍 1Leave a comment:
-
N47 ainakin helppo vaihtaa, kun EGR on heti etupuolella. En osaa sanoa miten menee M57:ssa. Tuon loggaukseen tarvinnee tehdä oma custom job, ei varmaan löydy siitä "valmiista" listasta.Originally posted by Magirus View PostHyvä huomio. En ole hoksannut jotta senkin voisi löytää listoilta logattavaksi. Osa kun on saksaa ja osa vielä sitten siansaksaa. Täytyypä tutkailla läppärillä. Oliko tuo niin veemäinen vaihtaa kun mitä interweb antaa ymmärtää? Imusarjaa pois jne..
Uutta läppää ei viitsisi ostaa ennen kun on vikadiagnoosi varma.
👍 1Leave a comment:
-
Hyvä huomio. En ole hoksannut jotta senkin voisi löytää listoilta logattavaksi. Osa kun on saksaa ja osa vielä sitten siansaksaa. Täytyypä tutkailla läppärillä. Oliko tuo niin veemäinen vaihtaa kun mitä interweb antaa ymmärtää? Imusarjaa pois jne..Originally posted by pheno View Post
Ootko koittanut loggailla egerin painemuunninta (venttiiliä), eli sen pwm ohjausta. Mulla oli tuo rikki (osittain) ja aiheutti erinäköistä ongelmaa, lopulta vikakoodin.
Uutta läppää ei viitsisi ostaa ennen kun on vikadiagnoosi varma.
Leave a comment:
-
Ootko koittanut loggailla egerin painemuunninta (venttiiliä), eli sen pwm ohjausta. Mulla oli tuo rikki (osittain) ja aiheutti erinäköistä ongelmaa, lopulta vikakoodin.Originally posted by Magirus View PostKiitos tästä!
Kaasuläppä tuntui loogiselta. Oli alkuperäinen. Avasin ja putsasin kauttaaltaan. Laitoin kasaan ja käyntiin sekä testosta trendiä piirtoon. Hetken olin onnesta soikeena kun mitattu ilmamassa oli näin tasaista:

Hymyssä suin polkaisin kerran kaasua ja perkele tulos oli taas tämä kun käynti tasaantui:

Lopulta päädyin ottamaan Egeristä alipaineletkun irti jolloin mitattu ilmamassa rauhoittui (kuva tosin tilanteesta jossa laitoin letkun kiinni hetken oltua irti):

Lisäksi letkun ollessa kiinni, egeri kuulostaa lypsykoneelta (tai Bloodhound Gang - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss).
Koitin tonkia esille sitä solenoidiventtiiliä joka tuota egeriä ohjaa. Vaan jää toiseen kertaan (jos nyt edes kannattaa irrottaa ihmeteltäväksi)..
Leave a comment:
-
Kaasuläppää epäilisin edelleen eli siihen integroitu anturi ei anna luotettavaa signaalia. Anturia ei voi vaihtaa vaan koko body. Testaa jollakin halpis käytetyllä tai lainaksi jostain.
👍 1Leave a comment:
-
Kiitos tästä!Originally posted by Haju69 View Post
Kaasuläppä tuntui loogiselta. Oli alkuperäinen. Avasin ja putsasin kauttaaltaan. Laitoin kasaan ja käyntiin sekä testosta trendiä piirtoon. Hetken olin onnesta soikeena kun mitattu ilmamassa oli näin tasaista:

Hymyssä suin polkaisin kerran kaasua ja perkele tulos oli taas tämä kun käynti tasaantui:

Lopulta päädyin ottamaan Egeristä alipaineletkun irti jolloin mitattu ilmamassa rauhoittui (kuva tosin tilanteesta jossa laitoin letkun kiinni hetken oltua irti):

Lisäksi letkun ollessa kiinni, egeri kuulostaa lypsykoneelta (tai Bloodhound Gang - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss).
Koitin tonkia esille sitä solenoidiventtiiliä joka tuota egeriä ohjaa. Vaan jää toiseen kertaan (jos nyt edes kannattaa irrottaa ihmeteltäväksi)..
Leave a comment:
-
Kun MAF piuha irti humppaus rauhoittuu niin throttle body on elinkaarensa päässä, uutta VDO:ta tilalle.Originally posted by Magirus View PostMyöhäistä iltaa foorumilaisille.
Ajattelin vihdoin tarttua oljenkorteen ja kysyä ajatuksia E61 M57 ongelmaan. Eli ajossa on tullut heti auton minulle tultua huomattua epämääräistä humpausta sekä kulutus on korkeahko. Tiedossa jo tarve käyttää DPF pesurissa (ketjupolttaa ajossa) ja senkin aika koittaa kunhan saa jonkun kipon tilapäiseksi kulkineeksi.
Mutta varsinainen kysymys koskee MAFin näyttämää. Olin melko varma, että orkkis anturi parin vuosikymmenen takaa olisi ollut finaalissa (tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla sahaa eestaas). Mutta nyt uuden OEM boschilaisen kanssa ilmiö on ja pysyy yhtälailla.
Sellaisen huomion korvalla tehnyt, että tuo humpaus kuuluu melkeinpä korvalla turbon (joo sekin tiensä päässä) vislauksesta tasakaasulla pienillä nopeuksilla.
mä en jymmärrä…
edit: enpä saanutkaan kuvaa tähän hätään. Koitan paremmalla aikaa keksiä minne pudottaa ja sitten postaa näytille
edit2: niin ja tulin todenneeksi että humpaus sekä kulutus vähenee huomattavasti MAF piuha irti. Tietysti sit tankillisella verran kun päästeli kokeilu mielessä tyytyväisenä, meni DPF niin totaalisen tukkoon, ettei puolen tunnin maantieajolla ja jatkuvalla kuittailullakaan lähde auki/polttamaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Magirus View PostEi ole vikakoodeja ollut muuta kun liian tiheästä polttosyklistä aiemmin ja nyt lopulta totaaliblokki, kun ajelin johto irti mittarista eikä päässyt polttamaan tankillisella kertaakaan. 247tkm mittarissa mutta ken tietää todellisia. Ja DPF menossa kyllä pesuun. Se ei tosin selitä miksi MAF mittaus sahaa eestaas.
enpä keksinyt mihin nykyään olis hyvä kuva upata. Kaikki palvelut lähestulkoon maksullisia tai haluaa käyttöoikeudet kaikkiin 18t kuvaan. Mutta epämääräistä sahaamista joka välillä tasaantuu kuitenkin lyhyeksi hetkeksi
Provides free image uploading and hosting integration for forums. Free picture hosting and photo sharing for websites and blogs.
Tuossa on ilmainen kuvapankki
Leave a comment:
Leave a comment: