E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by SirSähkövika View Post
    Käykö tuo varaosa-autosta revitty moduuli autoon, vai pitääkö lähteä tilailemaan täsmäävien numeroiden kanssa toista ja katsoa sitten asiaa uudelleen?
    Hankkimasi ohjainlaite on yhteensopiva autoosi. Tiedustele tekijää alueelliselta keskustelualueelta ja ellei vaikuta tärppäävän, niin Tampereella onnistuu minultakin tai tilanteen mukaan myös etäyhteydellä. Yksityisviestillä tavoittaa.
    Last edited by JaniLap; 02-06-2025, 23:56.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    vm 2005 e60, radio nollaantuu aina kun virrat käy poissa. Puhaltimen asetukset ym kyllä säilyy.
    Soittimena mask, voisiko vika olla siinä? Vai sittenkin avain ? (uusi akku vaihdettu, silti ei lähde kaukosäätö toimimaan avaimesta, avain täysin mykkä)
    Muistaakseni puhaltimen asetukset menee avaimen perusteella, joten ehkä ei avaimessa vikaa.

    Leave a comment:


  • SirSähkövika
    replied
    Autona 2004 vm. E61 530d

    Päädyin tuossa sähkövikojen ja hetken tuumailujen seurauksena vaihtamaan tuon SGM (monella nimellä kai menee mutta kyseessä hanskalokerosta KBM:än alapuolella oleva metallinen boksi) moduulin. Vaihdoin "uuden" sinne viikonloppuna ja sähköviat katosivat. Yritin itse sitä myös koodata autoon, mutta ei tullut mitään. Sain sen mahdollisesti jo WinKFP:llä flashattua VIN numerolle mutta tuostakaan en varma ole, että menikö läpi. NCS expertillä sekoilin vielä jotain. En tiedä minkälainen bittisotku siellä odottaa.

    Sähläyksen jälkeen kun luin auton ISTA:lla valitti se jostain pilarien satelliiteista ja SGM:än system timestä. Muuten toimi.

    Tämä "uusi" on siis saman mallin (vm myös) varaosaautosta. Kuvia ei tähän hätään ole kummastakaan moduulista, mutta noita kannesta löytyviä numeroita on yllä. Pääsen autoon käsiksi seuraavan kerran ensi viikonloppuna.

    Alkuperäinen:
    65.77.6960383
    HW: 14 01 04 35
    SGM High 20

    Vaihtokappale:
    65.77.6946388
    HW: 14 01 04 28
    SGM High 14

    Käykö tuo varaosa-autosta revitty moduuli autoon, vai pitääkö lähteä tilailemaan täsmäävien numeroiden kanssa toista ja katsoa sitten asiaa uudelleen?

    Olisiko uudenmaan alueella ketään, joka saisi tuon koodattua kuntoon? Viikonloppuisin (lauantai, sunnuntai) onnistuisi myös Jyväskylässäkin. Rahaa vastaan tietysti

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    vm 2005 e60, radio nollaantuu aina kun virrat käy poissa. Puhaltimen asetukset ym kyllä säilyy.
    Soittimena mask, voisiko vika olla siinä? Vai sittenkin avain ? (uusi akku vaihdettu, silti ei lähde kaukosäätö toimimaan avaimesta, avain täysin mykkä)
    Last edited by toNmbbA; 30-05-2025, 21:26.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    No jos nuppia ei tarvi sääliä, niin kokeilee vaikka isoilla pihdeillä heiluttaa /kierrättää nuppia sen verran, että näkee onko se liimattu. Tarvittaessa sen voi vaikka halkaista, jos ahdistaa kovasti.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Eipä tuo liima tullut mieleenkään, mutta enpä ihmettelisi jos siitä on kyse. Kiitos tästä.

    Periaatteessa mun ei tarvitse edes varoa vanhaa, koska uusi odottaa asennusta. Kunhan saa vain pois, on niin rivossa kunnossa.

    Ja mikähän siinäkin on, että tuossa nahkapalkeessa on reikä. Ihmetyttää kuinka tuo on suunniteltu ja toteutettu niin, että kuskin puolelle kuluu pyöreä reikä tiettyyn kohtaan. Ei siis ole kyse nahan taitoksesta, vaan joku uloke sieltä kepistä työntyy nahkaa vasten. Ostin purkuautosta "ehjän", jossa on samanlainen reikä tismalleen samassa kohdassa kuin omassani.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Nyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?
    Ensin varovasti lämpöpuhaltimella lämpöä ja sitten massa ulosvetäjällä/massa vasaralla "terävällä nykäisyllä" voisi lähteä. Vaatii toki pientä kikkailua, että sen ulosvetäjän saa naitettua nuppiin/nupin alle kiinni. Joku on voinut sinne laittaa joskus vaikka liimaa, kuten omassa M3:ssa aikoinaan oli tehty.

    Edit. Tuossa juuri liima mainittiinkin.
    Last edited by Heguli 31; 27-05-2025, 18:39.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En ihan ymmärtänyt kysymystä oikein Jos tuo on samanlainen kuin vanhemmissa, niin luulen, jotta on vähän ollut väljää ja joku on laittanut sen liimamassalla kiinni. Kannattaa varoa naamaansa, lasia ja muuta vetäessä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Onkohan siinä sama vika kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=g9gwRjLbEaU
    hietasen ongelma taitaa olla itse nuppi mikä lähtee nostamalla irti ?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Nyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?
    Onkohan siinä sama vika kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=g9gwRjLbEaU

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Nyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    BMW 520i E60 -08 taas murheenkryyninä. Moottirina N43 ja kilometrejä inasen vailla 260 tkm alla. On antanut aikaisemmin vikakoodia liian laihasta seoksesta (P2098) ja sen lisäksi katalysaattorin alentuneesta tehosta (P420 ja P430). Nämä koodit tulivat ja poistuivat itsestään ehkä 2 000–3 000 kilometrin välein. Päästöissä ei koskaan ole ollut vikaa katsastuksessa eikä ajossa ole ollut muutenkaan minkäänlaista käyntiongelmaa.

    Koodit on luettu viimeksi helmikuussa paremmalla lukijalla ja bemarin oma koodi laihasta seoksesta on 2C32( lamda-anturi rivi 1 anturi 2, seis liian laiha). Samassa syssyssä on myös ollut aktiivisena 30EA (varastoiva NOx-katalysaattori, rikkioksidipit. ylittää sall. alueen). NOX on vaihdettu aika lailla tasan kaksi vuotta sitten. Nuo P420 ja P430 koodit poistuivat kaikkien kolmen lamdojen vaihdolla, mutta P2098 (tai 2C32) on edelleen pysyny mukana ja nollaamisesta menee noin 100 km kunnes CEL alkaa palaa. Pajalla on tutkittu savukoneella imuvuodot, ja siinä havaittiin, että huohottimen letku ei ollut kunnolla kiinni. Letkun kiinni laittamisen jälkeen savua ei tullut enää mistään läpi. Ehdin jo toivoa, että ongelma olisi tuolla ratkennut, mutta koodi palasi melko lailla heti tuon sadan kilometrin jälkeen.

    Koodeja olen lukenut itse tuollaisella Bluetoothilla toimivalla ELM327-vekottimella, jolla olen myös katsonut jonkin verran livedataa. Bensapaine on 15 000 kPa, eli ei varmaan sen puolesta vikaa? LTFT:t ovat molemmissa bankeissa korkeahkot ja pyörivät siinä 15–20 % tuntumassa, joskus jopa tuon ylikin. Lisähuomiona vielä, että öljyä pyytää laittamaan lisää noin 15 tkm kohdalla, jolloin viimeistään olen jo muutenkin vaihtanut öljyt. Tulppia vaihtaessa olen huomannut, että tulpan varsissa ainakin kahdessa pytyssä (siinä valkoisessa osassa) on ollut öljytahroja.

    Mistähän tätä lähtisi seuraavaksi selvittämään?
    Last edited by vilkar; 20-05-2025, 13:33.

    Leave a comment:


  • torppa47523
    replied
    Originally posted by |foder| View Post

    Kerrotaas ratkaisu muillekin.
    Auto tuli kuntoon ja toimii taas.

    Nimimerkki JaniLap kävi toteamassa ecun rikkinäiseksi. Uusi ecu ja koodaukset sisään ja taas rokkaa. Vielä tätä kautta isot kiitokset JaniLap:lle.
    Hän vaihtoi aikaisemmin myös minulle ecun ja ohjelmoi sen. Toimii, matka jatkuu...

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    .....
    Last edited by Rattiukko; 08-05-2025, 07:29.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Mulla on 17" vanteet pullakumeilla, eli sen puolesta ihan ok. Eikä Premiumcontactit ole äänekkäimmästä päästä.

    Nyt kun laitoin Thulen ovaalin profiilin kattotelineet paikoilleen, niin takaovien yläreunojen meteli korostui entisestään. Pitää ottaa tarkempaan syyniin ne tiivisteet.

    Leave a comment:

Working...
X