E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vilkar
    replied
    E60 520i LCI N43-motilla potilaana. Pidemmän aikaa on antanut vikakoodia P2098 sekä P0430 ja P0420. Nollaamalla pysyi poissa aikaisemmin joitain satoja tai tuhatkin kilsaa, mutta nyt tulee takaisin jo huomattavasti paljon nopeammin. Koodit luen halvalla OBDII-lukijalla, kun ei parempaakaan ole. Livedataa kun katsoin jollain apilla, niin O2 Sensor Bank 2:n jännite pysyy koko ajan 1,195 voltissa eikä muutu lainkaan. Vastaavasti bank 1:n jännite vaihtuu ajon mukaan. Tuo Kiinan lukija voi nuo arvot lukea varmaan päin persettä, mutta jos tuo lukema pitää paikkansa ja jännite ei nytkähdä suuntaan eikä toiseen, niin eikö tuo O2-sensori ole rikki? Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta? Lisäoireina ainakin, että tulpissa on nokea ja etenkin kylmänä haisee pakokaasussa bensa. Kulutus ei ole kyllä mitenkään erityisen korkea...

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Onko kokemuksia tarvikevalmistajien pohjamuovien laadusta? Vastaavatko mitat alkuperäisiä, osuvatko kiinnitysreiät kohdilleen?

    Auto on LCI e61 xdrive.

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    E61 535d lci. Turbojen öljyn paluuputki. Onko kukaan vaihtanut siihen niitä kahta kumista putkea? Mistä pääsen niihin käsiksi mahdollisimman pienellä purkamisella?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by aaape View Post

    Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
    Tarkoitatko taukolämmittimellä siis lisälämmitintä, webastoa/eberiä vai ihan sähköistä vastuspakettia? TIS kyllä varmaan kertoisi miten tuon kuuluu toimia.
    Testasin sähköistä lisälämppäriä joskus E83:sta auto sammutettuna vikakoodeja katsellen, no eihän se silleen edes vikakoodeja tee, saati lämpimänä, kun ei sitä tarvitse

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Onko tuo kiertovesipumppu toimiva tai onko letkut oikein? Ainakin yleensähän se pyörii käydessä kokoajan jos oon oikein ymmärtänyt, ainakin vanhemmissa.. voin kertoa nimittäin että aika usein 20+ vuoden ikäisissä se on rikki.
    Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Auto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.
    Onko tuo kiertovesipumppu toimiva tai onko letkut oikein? Ainakin yleensähän se pyörii käydessä kokoajan jos oon oikein ymmärtänyt, ainakin vanhemmissa.. voin kertoa nimittäin että aika usein 20+ vuoden ikäisissä se on rikki.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Auto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.

    Leave a comment:


  • Asejaska
    replied
    Onko 535deen 6hp26 jotain ero 530deen 6hp26 kanssa. Oman ymmärrikseni mukaan ne olisi samoja lootia kylläkin, mutta henkilö keltä olen vaihteistoa ostamassa kertoi ettei 530deen loota toimisi 535deen sähköjen kanssa. Onko joku vaihtanut 530deen lootan 535deehen ja osaisi kertoa että meneekö vai eikö?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Voi olla joku muukin, vaikka ratin anturikehä. Kannattaisi ehkä tehdä oma topikki ja laittaa kaikki koodit mitä sieltä mitä milloinkin löytyy. Kaippa se limp mode kytkee etupään vedon irti itsestään.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by edva View Post
    Oisko jakolaatikon sähkömoottori tai sen matopyörä antautumassa..?
    Onko tällaisen todentaminen kotikonstein tehtävissä.

    Jos tulee akuutti tarve, niin kannattaako ajaa katsellen sitä 4x4 limp mode-ilmoitusta, vai ottaa jakolaatikon sulake pois? Vai onko väliä?

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Oisko jakolaatikon sähkömoottori tai sen matopyörä antautumassa..?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Kuulostaa anturiongelmalta. Kurkkaa jollain pikku peilillä miltä ne etuvetarin kehät näyttää. Pyörän laakerikin voi olla niin väljä ettei toimi. Kokeile varsinkin eturenkaita pyöritellä ilmassa.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Lci 525xd on nyt neljä kertaa kuukauden aikana laittanut ruutuun 4x4 poissa käytöstä, samaten dsc. Carlyn mokkulalla löytyy joka kerta samat koodit, jakolaatikkoon liittyen 55C3 ja se dsc.

    Joka kerta resetoinnin jälkeen ilmoitukset tulevat uudelleen satunnaisen ajan jälkeen, satunnaisessa ajotilanteessa. Onko tämä viite hajoavasta abs-anturista? Näkeekö Inpalla mikä antureista on vikaantumassa?

    Vaihdoin jakolaatikon öljyt. Ilmoituksia ei tullut ennen sitä. Onko sattumaa, vai voivatko nämä liittyä toisiinsa?

    Leave a comment:


  • Tuonela11
    replied
    Originally posted by Havis View Post

    Jos se on tuo osa #5 Cover lid, ni 24mm


    Kiitos! On se hieno tämä yhteisö

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Tuonela11 View Post
    Autona 530d M57TUD30. Mistä saan tietoon minkä kokoinen pakkaslommi on kannen päädyssä? Pitäs alkaa hommaan uusi, koska entinen halki ja paikkaukset ei taho pitää..
    Jos se on tuo osa #5 Cover lid, ni 24mm


    Leave a comment:

Working...
X