Eipä tuo liima tullut mieleenkään, mutta enpä ihmettelisi jos siitä on kyse. Kiitos tästä.
Periaatteessa mun ei tarvitse edes varoa vanhaa, koska uusi odottaa asennusta. Kunhan saa vain pois, on niin rivossa kunnossa.
Ja mikähän siinäkin on, että tuossa nahkapalkeessa on reikä. Ihmetyttää kuinka tuo on suunniteltu ja toteutettu niin, että kuskin puolelle kuluu pyöreä reikä tiettyyn kohtaan. Ei siis ole kyse nahan taitoksesta, vaan joku uloke sieltä kepistä työntyy nahkaa vasten. Ostin purkuautosta "ehjän", jossa on samanlainen reikä tismalleen samassa kohdassa kuin omassani.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ensin varovasti lämpöpuhaltimella lämpöä ja sitten massa ulosvetäjällä/massa vasaralla "terävällä nykäisyllä" voisi lähteä. Vaatii toki pientä kikkailua, että sen ulosvetäjän saa naitettua nuppiin/nupin alle kiinni. Joku on voinut sinne laittaa joskus vaikka liimaa, kuten omassa M3:ssa aikoinaan oli tehty.Originally posted by hietase View PostNyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?
Edit. Tuossa juuri liima mainittiinkin.Last edited by Heguli 31; 27-05-2025, 19:39.
Leave a comment:
-
En ihan ymmärtänyt kysymystä oikein
Jos tuo on samanlainen kuin vanhemmissa, niin luulen, jotta on vähän ollut väljää ja joku on laittanut sen liimamassalla kiinni. Kannattaa varoa naamaansa, lasia ja muuta vetäessä
Leave a comment:
-
hietasen ongelma taitaa olla itse nuppi mikä lähtee nostamalla irti ?Originally posted by Jarger View Post
Onkohan siinä sama vika kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=g9gwRjLbEaU
Leave a comment:
-
Onkohan siinä sama vika kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=g9gwRjLbEaUOriginally posted by hietase View PostNyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?
Leave a comment:
-
Nyt simppeli homma ahdistaa niin, ettei voi kun ihmetellä. Manuaalin vaihdekepin nuppi ei hievahdakaan, vaikka kuinka vetää. Enkä ole heikoimmasta päästä. Vinkkejä irrotukseen?
Leave a comment:
-
BMW 520i E60 -08 taas murheenkryyninä. Moottirina N43 ja kilometrejä inasen vailla 260 tkm alla. On antanut aikaisemmin vikakoodia liian laihasta seoksesta (P2098) ja sen lisäksi katalysaattorin alentuneesta tehosta (P420 ja P430). Nämä koodit tulivat ja poistuivat itsestään ehkä 2 000–3 000 kilometrin välein. Päästöissä ei koskaan ole ollut vikaa katsastuksessa eikä ajossa ole ollut muutenkaan minkäänlaista käyntiongelmaa.
Koodit on luettu viimeksi helmikuussa paremmalla lukijalla ja bemarin oma koodi laihasta seoksesta on 2C32( lamda-anturi rivi 1 anturi 2, seis liian laiha). Samassa syssyssä on myös ollut aktiivisena 30EA (varastoiva NOx-katalysaattori, rikkioksidipit. ylittää sall. alueen). NOX on vaihdettu aika lailla tasan kaksi vuotta sitten. Nuo P420 ja P430 koodit poistuivat kaikkien kolmen lamdojen vaihdolla, mutta P2098 (tai 2C32) on edelleen pysyny mukana ja nollaamisesta menee noin 100 km kunnes CEL alkaa palaa. Pajalla on tutkittu savukoneella imuvuodot, ja siinä havaittiin, että huohottimen letku ei ollut kunnolla kiinni. Letkun kiinni laittamisen jälkeen savua ei tullut enää mistään läpi. Ehdin jo toivoa, että ongelma olisi tuolla ratkennut, mutta koodi palasi melko lailla heti tuon sadan kilometrin jälkeen.
Koodeja olen lukenut itse tuollaisella Bluetoothilla toimivalla ELM327-vekottimella, jolla olen myös katsonut jonkin verran livedataa. Bensapaine on 15 000 kPa, eli ei varmaan sen puolesta vikaa? LTFT:t ovat molemmissa bankeissa korkeahkot ja pyörivät siinä 15–20 % tuntumassa, joskus jopa tuon ylikin. Lisähuomiona vielä, että öljyä pyytää laittamaan lisää noin 15 tkm kohdalla, jolloin viimeistään olen jo muutenkin vaihtanut öljyt. Tulppia vaihtaessa olen huomannut, että tulpan varsissa ainakin kahdessa pytyssä (siinä valkoisessa osassa) on ollut öljytahroja.
Mistähän tätä lähtisi seuraavaksi selvittämään?Last edited by vilkar; 20-05-2025, 14:33.
Leave a comment:
-
Hän vaihtoi aikaisemmin myös minulle ecun ja ohjelmoi sen. Toimii, matka jatkuu...Originally posted by |foder| View Post
Kerrotaas ratkaisu muillekin.
Auto tuli kuntoon ja toimii taas.
Nimimerkki JaniLap kävi toteamassa ecun rikkinäiseksi. Uusi ecu ja koodaukset sisään ja taas rokkaa. Vielä tätä kautta isot kiitokset JaniLap:lle.
👍 2Leave a comment:
-
Mulla on 17" vanteet pullakumeilla, eli sen puolesta ihan ok. Eikä Premiumcontactit ole äänekkäimmästä päästä.
Nyt kun laitoin Thulen ovaalin profiilin kattotelineet paikoilleen, niin takaovien yläreunojen meteli korostui entisestään. Pitää ottaa tarkempaan syyniin ne tiivisteet.
Leave a comment:
-
E39 nousi meteli ja korin jytinä selvästi kun vaihtoi 18>19 joskus. Yhdet polyuertaanipuslat muistaakseni oli alla. Mukavuuden kannalta huonoin muutos ikinä.
Leave a comment:
-
E61 530xd. Mulla ollu ainakin viidet eli vanteet, joiden päällä useita kierroksia eri valmistajien kumeja. Riippumatta kumista 19" vanteella aina selkeesti isompi meteli. Jos hiljasempaa kyytiä kaipaa niin 18" tai pienemmät kiekot ja joku pehmeä keskilaatuinen tai parempi kumi. Muistaakseni Nokian ja Falken ollut hiljaisimmat kesäset 18" koossa. Nyt alla 19" Nexen, ja ne ois pitäny jättää kauppaan. Kaikki kitkat myös olleet lähes yhtä hiljaisia kuin hiljaisimmat kesäkumit. Nastoja ei neliveto kaipaa.
Tarkistelisin kaikkien muovien ja tiivisteiden olemassaoloa, kuntoa ja istuvuutta, jos tuuli suhisee häiritsevästi.
E39 ei ole kokemuksia, joihin verrata.
Leave a comment:
-
Ei ole kattoluukkua.
Voihan olla kyse myös siitä, että melu on eri taajuuden ääntä ja tuntuu siksi häiritsevältä. Totuus on kuitenkin se, että vm. 2002 e39 touringilla saattoi pitää cruisessa 130 km/h motarilla ja keskustella normaalilla äänellä takapenkkiläisten kanssa. Tällä vm. 2008 e61:llä ei voi, vaan pitää korottaa ääntä ja pinnistellä kuulemisen kanssa. Ihan kuin Skodassa konsanaan.
Leave a comment:
-
Onko sun touringissa kattoluukku? Jos se ääni tulee sen reunoilta.Originally posted by hietase View Post-08 e61 tuntuu yllättävän meluisalta maantienopeuksissa e39 touringin jälkeen. Yli satkun vauhdissa kuuluu melko kovat tuulen suhinat takaovien yläreunojen luota, erityisesti oikealta puolelta. Tai ainakin kuskin paikalle äänet paikallistuvat näin.
Onko tämä vika vai ominaisuus? Tiivisteet näyttävät ehjiltä.
Myös rengasmelu on kovempi kuin entisessä e39:ssä (molemmissa Contin premiumcontactit). Moottorin äänet sen sijaan on eristetty paremmin.
Muuten alan olla samaa mieltä E39 vs E61 äänettömyydestä, vanha meni sukkasillaan, ihan samaa tunnetta ei meinaa saada uudemmassa. Ainakin oman kokemuksen mukaan rengasäänet tuntuu olevan arempia tienpinnan karkeudelle verrattuna E39:iin.
Harmi.Last edited by Havis; 06-05-2025, 06:16.
Leave a comment:
-
-08 e61 tuntuu yllättävän meluisalta maantienopeuksissa e39 touringin jälkeen. Yli satkun vauhdissa kuuluu melko kovat tuulen suhinat takaovien yläreunojen luota, erityisesti oikealta puolelta. Tai ainakin kuskin paikalle äänet paikallistuvat näin.
Onko tämä vika vai ominaisuus? Tiivisteet näyttävät ehjiltä.
Myös rengasmelu on kovempi kuin entisessä e39:ssä (molemmissa Contin premiumcontactit). Moottorin äänet sen sijaan on eristetty paremmin.
Leave a comment:
Leave a comment: