Originally posted by hietase
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Jos lähivalot ovat huonot, niin siihen ei ledikanki auta, vaan ainostaan uudet projektorit ja tarvittaessa kuoret tai koko umpiot, pitkiin joo sitten ledikankea keulaan.
Ja omana mielipiteenäni, niin tuon oman ex e39:n pitkät oli sellaiset, että valaisivat jonkinmoiselta alaltaan sitä aluetta minkä jo lähivalot valaisivat, ja nuo nykyisen e61 adaptiiviset bixenonit ovat paremmat. Ja e39:ssä valoina oli uudet hellat, eikä mitään depoa tms. halpiskikkaretta.
Ja mites ne polttimot? uudet kunnolliset polttimot, vai vanhat viittävaille kaput olevat?
Leave a comment:
-
-
Nyt kun on marras-joulukuun pimeydessä ajanut tarpeeksi, niin on todettava, että e61 valot ovat pettymys. Selvästi heikommat kuin entisessä e39:ssä. Kyseessä xenonit.
Mitäs näille on tehtävissä järkevillä kustannuksilla, vai onko mitään? Suosiolla ledbar keulaan?
Leave a comment:
-
-
Saako noita linkkejä toimimaan ilman kirjautumista dropboxiin? Ei toimi ainakaan itsellä.
Leave a comment:
-
-
Nyt pistin turbot takaisin autoon kasaan ja ylimääräiset äänet onkin erikoisesti hävinnyt. Oma ymmärrys ei nyt tähän millään riitä
Leave a comment:
-
-
-
Bmw 535d 2005 mysteeri nakutus???
Elikkä mulla alkoi bemmissä nakutusta kuulumaan konehuoneesta, ajoin auton sitten hallille että rupean sitä purkamaan, hallin pihassa taas loppui nakutus hetkeksi sitten taas alkoi ja yhtäkki taas loppui. Turbosta tosin kuului erikoista ääntä. Päättelin sitten että kai siellä puolella olisi ongelma ja olihan molemmat turbot ihan öljyssä sekä ahto linjat. Pistän videon hallin pihasta sekä toisen videon missä kuului tämä selkeä nakutus. Mainitsemisen arvoista on kanssa että minullahan on tässä 530deen lohko jossa on vain yksi turbon paluulinja ja molempien turbojen öljyn paluu linjat yhdistyy y-haaralla yhdeksi. On varmasti kerännyt sitten painetta paluu linjaan ja siitä johtuen tullut öljyt turbojen läpi mutta mikä sen nakuttamisrn aiheutti.
ei myöskään ole kummassakaan turbossa välystä.
Leave a comment:
-
-
Löytyisiköhän täältä vastausta tai tietäjää koskien turvaistuinta.
Pitäisi turvaistuimen alakiinnitysvyöt asentaa etuistuinten kiskoihin ja lastentarvikeliike mainosti Skruvatin ja Bilteman kiinnityslenkkejä, jotka tulevat kiskojen pulttien alle koska istuimen omia remmejä ei ilmeisesti kiskojen ali saa.
Bilteman ja Skruvatin pulttien alle tulevissa kiinnityslenkkien infoissa mainitaan että eivät sovi välttämättä kaikkien autojen kiskoihin.
Onko jollakulla kokemusta tai tietoa käykö esim Bilteman kiinnityslenkit e61:n kiskoihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Tulpat ja lambda-anturit eivät ole toistensa toiminnasta riippuvaisia, vaan tulppien vaihtotarve määräytyy enemmänkin niiden edellisen vaihdon ajankohdasta. Ellei tiedossa, niin ei haitaksi ole nekin uusia samalla. Vaihtotulpaksi vain ja ainoastaan NGK ZKBR7A-HTU, jota yleisesti saatavilla esim. Motonet.
Sen verran selvisi, että yksi lambda oli todella löysällä siten, että varmaan jo ilmaa päässyt sieltäkin välistä järjestelmään. Katsotaan pysyykö koodit tuolla poissa vai pitääkö vielä vaihdella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilkar View PostLueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilkar View PostOlenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
Leave a comment:
-
Leave a comment: