Originally posted by -challenger-
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mistä tiiän tuleeko omaa autoo m sportti jouset vai ei?
Varaosatiskin jukka sano että tulis alustan ja numeroiden perusteella mutta auto ei ole m sport.
Leave a comment:
-
-
Olikos muita keinoja varmistaa onko auto käynyt takaisinkutsun vuoksi työn alla, kuin mennä merkkarille kyselemään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostOnko M57 päätermareissa joku tietty valmistaja mitä kannattaa suosia?
Leave a comment:
-
-
Onko M57 päätermareissa joku tietty valmistaja mitä kannattaa suosia? Kannattaako muuta kun orkkista laittaa, esim febi, mahle, valeo?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by edva View Post
Tuohon ihmettelyyni, niin tosiaan ylävesiletku tulpattuna ei normi termarilla liene mitään virkaa, vai tarkoititko että lämmönvaihdin reistaa aina välillä? Tosiaan kahdella samalla ajolla, peräkkäisinä päivinä, letkupihdit samassa letkussa, toisessa kone ei lämmennyt ja toisessa tänään lähenneltiin jo sataa jos olisi jatkanut matkaa. Letkupihtejä löysäsin 4-5 pykälää, jotta vähän kiertää jo syylärille, mutta jätin silti paikalleen. Hissuttelemalla piti mennä loppumatka kun taas alkoi motarilla lämmöt nousta, taajamassa laskikin sit kivasti.
Itse mietin, mistä eilen tuonne lämmönvaihtajalle meni jäähdytysvettä, niin että konekin viileni? Eikai EGR sinne voi vettä päästää, eikös tuo mene suoraan syylärin kylmältä puolelta vaihteistoa jäähdyttämään -> jos ylävesiletku tukossa, jäähdytin kylmä, eikä lämmönvaihtajallekaan mene tällöin vettä?
Päätermaria en ole tosin tähän vielä jumpannut, mutta eikös sekin vain jaa vettä moottori-syyläri välillä, ei laatikolle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by edva View PostAjelin kerran 60km motonettiin ilman päätermaria. Oli vaan pelkkä termarin kotelo kiinni, ku onnistuin rikkoon metallista termaria paikallaan pitävän muoviklipsun ja sehä ei sit enää istunu paikalleen. Lämmöt nousi 35-40 asti ja siihen jäi
Kyl se lootan termari puottaa lämpöjä suht tehokkaasti. TH5 letkutermaria vaan vertikaaliletkuun ja kovaa ajoo.
Mutta mitäs hemmettiä tänään, oli vielä kylmempi yö, aamulla toki sää aika samanlainen. Sama metodi käytössä, eli ylävesiletkussa pihdit, mutta nyt lähdin ajoon jo 60c kohdalla -> lämmöt nousee koko matkan sekä taajamassa että motarilla, kuten olettaa saattoi kun on pihdit ylävesiletkussa. 95c kohdalla loppui kuskilta (itseltä) kantti motarilla, et prkl sehän keittää ennen seuraavaa ramppia jossei toppaa hölläämään pihtejä80->95c nousi yhdellä rampinvälillä, ja motarin varteenkaan en halunnut jäädä pihtejä aukomaan.
Mistähän tässä nyt voi olla kyse
Leave a comment:
-
-
Ajelin kerran 60km motonettiin ilman päätermaria. Oli vaan pelkkä termarin kotelo kiinni, ku onnistuin rikkoon metallista termaria paikallaan pitävän muoviklipsun ja sehä ei sit enää istunu paikalleen. Lämmöt nousi 35-40 asti ja siihen jäi
Kyl se lootan termari puottaa lämpöjä suht tehokkaasti. TH5 letkutermaria vaan vertikaaliletkuun ja kovaa ajoo.
Leave a comment:
-
-
535D ja päätermari valskaa läpi, tilasin jo Autokeskuksesta uuden.
Pakkasta vain -7 ja letkupihdit ylävesiletkussa; Lämmitin auton tyhjäkäynnillä 70c -> taajamaa 5min ja siitä motarille 110 vakkariin, lämmöt 50-55c kuormasta riippuen.
EGR-termari on jo uusittu. Kysymys siis, voiko tuo laatikon lämmönvaihdinkin tosiaan noin raakasti pudottaa koneen lämpöjä? Jäähdyttäjälle kun ei tosiaan mene nyt yhtään nestettä, eli lämpö karkaa muuta kautta.
Päätermari on varmastikin täysin jumissa auki, kun 58c kohdalla tyhjäkäynnillä lämmittäessä kokeilin ottaa pihdit pois, ja siinä ajassa kun menin konetilasta hyttiin niin lukema putosi jo 52c
Leave a comment:
-
Leave a comment: