memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asejaska
    replied
    Tässä video hallin pihasta turbon äänestä

    Leave a comment:


  • Asejaska
    replied
    Bmw 535d 2005 mysteeri nakutus???




    Elikkä mulla alkoi bemmissä nakutusta kuulumaan konehuoneesta, ajoin auton sitten hallille että rupean sitä purkamaan, hallin pihassa taas loppui nakutus hetkeksi sitten taas alkoi ja yhtäkki taas loppui. Turbosta tosin kuului erikoista ääntä. Päättelin sitten että kai siellä puolella olisi ongelma ja olihan molemmat turbot ihan öljyssä sekä ahto linjat. Pistän videon hallin pihasta sekä toisen videon missä kuului tämä selkeä nakutus. Mainitsemisen arvoista on kanssa että minullahan on tässä 530deen lohko jossa on vain yksi turbon paluulinja ja molempien turbojen öljyn paluu linjat yhdistyy y-haaralla yhdeksi. On varmasti kerännyt sitten painetta paluu linjaan ja siitä johtuen tullut öljyt turbojen läpi mutta mikä sen nakuttamisrn aiheutti.

    ei myöskään ole kummassakaan turbossa välystä.

    Leave a comment:


  • `samuli
    replied
    Löytyisiköhän täältä vastausta tai tietäjää koskien turvaistuinta.
    Pitäisi turvaistuimen alakiinnitysvyöt asentaa etuistuinten kiskoihin ja lastentarvikeliike mainosti Skruvatin ja Bilteman kiinnityslenkkejä, jotka tulevat kiskojen pulttien alle koska istuimen omia remmejä ei ilmeisesti kiskojen ali saa.
    Bilteman ja Skruvatin pulttien alle tulevissa kiinnityslenkkien infoissa mainitaan että eivät sovi välttämättä kaikkien autojen kiskoihin.
    Onko jollakulla kokemusta tai tietoa käykö esim Bilteman kiinnityslenkit e61:n kiskoihin?

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Tulpat ja lambda-anturit eivät ole toistensa toiminnasta riippuvaisia, vaan tulppien vaihtotarve määräytyy enemmänkin niiden edellisen vaihdon ajankohdasta. Ellei tiedossa, niin ei haitaksi ole nekin uusia samalla. Vaihtotulpaksi vain ja ainoastaan NGK ZKBR7A-HTU​, jota yleisesti saatavilla esim. Motonet.
    Makes sense. Tulpat ja puolat olen vaihtanut vasta muutama kuukausi sitten itse ja juurikin noita NKG:n palikoita.

    Sen verran selvisi, että yksi lambda oli todella löysällä siten, että varmaan jo ilmaa päässyt sieltäkin välistä järjestelmään. Katsotaan pysyykö koodit tuolla poissa vai pitääkö vielä vaihdella.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by vilkar View Post
    Lueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?
    Tulpat ja lambda-anturit eivät ole toistensa toiminnasta riippuvaisia, vaan tulppien vaihtotarve määräytyy enemmänkin niiden edellisen vaihdon ajankohdasta. Ellei tiedossa, niin ei haitaksi ole nekin uusia samalla. Vaihtotulpaksi vain ja ainoastaan NGK ZKBR7A-HTU​, jota yleisesti saatavilla esim. Motonet.

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319​) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
    Kiitos! Pitänee kokeilla jokunen päivä kytkeä nuo toisin päin. Vaihtaminen ei kovin vaikealta näytä ja pitäisi onnistuakin, jos ei tarvitse autoa nostella. Lueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by vilkar View Post
    Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
    Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319​) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Jos orkkis lambdat, niin itse vaihtaisin suoraan uusiin molemmat. Boschin valmisteisiin.
    Eiköhän nuo ole. Noin 100 tkm ajettuna olen auton ostanut ja nyt mittarissa on 247 tkm.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jos orkkis lambdat, niin itse vaihtaisin suoraan uusiin molemmat. Boschin valmisteisiin.

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
    Kiitos vastauksesta. Nyt tein vähän pidemmän ajon autolla ja tuon O2SB2:n jännite rupesi antamaan muuttuvia arvoja. Sitten kun pidemmän aikaa auto seisoi, niin taas käynnistyksen jälkeen antaa saman 1,195 V, kunnes taas vartin kuluttua jännite alkoi vaihdella. Motomaatin lukijalla antaa samat koodit kuin mitä tämä Kiinan vehje.

    Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...

    Todettakoon, että en ole kovin kokenut autojen enkä eritoten live datan kanssa, mutta kun korjaamoilla tunnutaan vaihtelevan osia melkein summamutikassa, niin olen yrittänyt oppia ymmärtämään näistä vähän enemmän.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by vilkar View Post
    Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta?
    Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
    Last edited by JaniLap; 05-12-2024, 22:50.

    Leave a comment:


  • vilkar
    replied
    E60 520i LCI N43-motilla potilaana. Pidemmän aikaa on antanut vikakoodia P2098 sekä P0430 ja P0420. Nollaamalla pysyi poissa aikaisemmin joitain satoja tai tuhatkin kilsaa, mutta nyt tulee takaisin jo huomattavasti paljon nopeammin. Koodit luen halvalla OBDII-lukijalla, kun ei parempaakaan ole. Livedataa kun katsoin jollain apilla, niin O2 Sensor Bank 2:n jännite pysyy koko ajan 1,195 voltissa eikä muutu lainkaan. Vastaavasti bank 1:n jännite vaihtuu ajon mukaan. Tuo Kiinan lukija voi nuo arvot lukea varmaan päin persettä, mutta jos tuo lukema pitää paikkansa ja jännite ei nytkähdä suuntaan eikä toiseen, niin eikö tuo O2-sensori ole rikki? Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta? Lisäoireina ainakin, että tulpissa on nokea ja etenkin kylmänä haisee pakokaasussa bensa. Kulutus ei ole kyllä mitenkään erityisen korkea...

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Onko kokemuksia tarvikevalmistajien pohjamuovien laadusta? Vastaavatko mitat alkuperäisiä, osuvatko kiinnitysreiät kohdilleen?

    Auto on LCI e61 xdrive.

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    E61 535d lci. Turbojen öljyn paluuputki. Onko kukaan vaihtanut siihen niitä kahta kumista putkea? Mistä pääsen niihin käsiksi mahdollisimman pienellä purkamisella?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by aaape View Post

    Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
    Tarkoitatko taukolämmittimellä siis lisälämmitintä, webastoa/eberiä vai ihan sähköistä vastuspakettia? TIS kyllä varmaan kertoisi miten tuon kuuluu toimia.
    Testasin sähköistä lisälämppäriä joskus E83:sta auto sammutettuna vikakoodeja katsellen, no eihän se silleen edes vikakoodeja tee, saati lämpimänä, kun ei sitä tarvitse

    Leave a comment:

Working...
X