E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Bmw 535d 2005 mysteeri nakutus???
Elikkä mulla alkoi bemmissä nakutusta kuulumaan konehuoneesta, ajoin auton sitten hallille että rupean sitä purkamaan, hallin pihassa taas loppui nakutus hetkeksi sitten taas alkoi ja yhtäkki taas loppui. Turbosta tosin kuului erikoista ääntä. Päättelin sitten että kai siellä puolella olisi ongelma ja olihan molemmat turbot ihan öljyssä sekä ahto linjat. Pistän videon hallin pihasta sekä toisen videon missä kuului tämä selkeä nakutus. Mainitsemisen arvoista on kanssa että minullahan on tässä 530deen lohko jossa on vain yksi turbon paluulinja ja molempien turbojen öljyn paluu linjat yhdistyy y-haaralla yhdeksi. On varmasti kerännyt sitten painetta paluu linjaan ja siitä johtuen tullut öljyt turbojen läpi mutta mikä sen nakuttamisrn aiheutti.
ei myöskään ole kummassakaan turbossa välystä.
Leave a comment:
-
-
Löytyisiköhän täältä vastausta tai tietäjää koskien turvaistuinta.
Pitäisi turvaistuimen alakiinnitysvyöt asentaa etuistuinten kiskoihin ja lastentarvikeliike mainosti Skruvatin ja Bilteman kiinnityslenkkejä, jotka tulevat kiskojen pulttien alle koska istuimen omia remmejä ei ilmeisesti kiskojen ali saa.
Bilteman ja Skruvatin pulttien alle tulevissa kiinnityslenkkien infoissa mainitaan että eivät sovi välttämättä kaikkien autojen kiskoihin.
Onko jollakulla kokemusta tai tietoa käykö esim Bilteman kiinnityslenkit e61:n kiskoihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Tulpat ja lambda-anturit eivät ole toistensa toiminnasta riippuvaisia, vaan tulppien vaihtotarve määräytyy enemmänkin niiden edellisen vaihdon ajankohdasta. Ellei tiedossa, niin ei haitaksi ole nekin uusia samalla. Vaihtotulpaksi vain ja ainoastaan NGK ZKBR7A-HTU, jota yleisesti saatavilla esim. Motonet.
Sen verran selvisi, että yksi lambda oli todella löysällä siten, että varmaan jo ilmaa päässyt sieltäkin välistä järjestelmään. Katsotaan pysyykö koodit tuolla poissa vai pitääkö vielä vaihdella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilkar View PostLueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilkar View PostOlenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
Leave a comment:
-
-
Jos orkkis lambdat, niin itse vaihtaisin suoraan uusiin molemmat. Boschin valmisteisiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
Todettakoon, että en ole kovin kokenut autojen enkä eritoten live datan kanssa, mutta kun korjaamoilla tunnutaan vaihtelevan osia melkein summamutikassa, niin olen yrittänyt oppia ymmärtämään näistä vähän enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilkar View PostVoiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta?Last edited by JaniLap; 05-12-2024, 22:50.
Leave a comment:
-
-
E60 520i LCI N43-motilla potilaana. Pidemmän aikaa on antanut vikakoodia P2098 sekä P0430 ja P0420. Nollaamalla pysyi poissa aikaisemmin joitain satoja tai tuhatkin kilsaa, mutta nyt tulee takaisin jo huomattavasti paljon nopeammin. Koodit luen halvalla OBDII-lukijalla, kun ei parempaakaan ole. Livedataa kun katsoin jollain apilla, niin O2 Sensor Bank 2:n jännite pysyy koko ajan 1,195 voltissa eikä muutu lainkaan. Vastaavasti bank 1:n jännite vaihtuu ajon mukaan. Tuo Kiinan lukija voi nuo arvot lukea varmaan päin persettä, mutta jos tuo lukema pitää paikkansa ja jännite ei nytkähdä suuntaan eikä toiseen, niin eikö tuo O2-sensori ole rikki? Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta? Lisäoireina ainakin, että tulpissa on nokea ja etenkin kylmänä haisee pakokaasussa bensa. Kulutus ei ole kyllä mitenkään erityisen korkea...
Leave a comment:
-
-
Onko kokemuksia tarvikevalmistajien pohjamuovien laadusta? Vastaavatko mitat alkuperäisiä, osuvatko kiinnitysreiät kohdilleen?
Auto on LCI e61 xdrive.
Leave a comment:
-
-
E61 535d lci. Turbojen öljyn paluuputki. Onko kukaan vaihtanut siihen niitä kahta kumista putkea? Mistä pääsen niihin käsiksi mahdollisimman pienellä purkamisella?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View Post
Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
Testasin sähköistä lisälämppäriä joskus E83:sta auto sammutettuna vikakoodeja katsellen, no eihän se silleen edes vikakoodeja tee, saati lämpimänä, kun ei sitä tarvitse
Leave a comment:
-
Leave a comment: